|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Maar ik moet niet de omzet uitrekenen. Ik moet een nettowinst behalen van 0. Normaal kijk je dan naar hoeveel produkten je meot verkopen om in ieder geval geen verlies te draaien. Bij een break-even omzet snap ik het dus niet meer Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
quote: als winst = 0, is de omzet aangegeven in bovenstaande formule dus de break-even omzet |
|
quote:Jah idd! Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
quote: Hmz, dit is dus de correcte formule voor een breakeven-afzet... Ik kom er net achter dat ze 1 bedrag meer gegeven hebben dan dat je eigenlijk nodig hebt (die f***ing winstmarge dus - alsof je dat niet zelf uit kan rekenen of zo...). Maar ik geloof dat je er al uit ben... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ongeveer. Tis moeilijk uit te leggen wat precies de bedoeling is. je meot met meerdere gegevens en zelfgemaakte formules werken. Het is een kwestie van puzzelen. Maar ik ben inderdaad weer een heels tuk op weg. Bedankt Allen! Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
GVD ik heb een repetitie week met veeeeeelste veel werkstukken ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:en Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
dus moet ik heel veel zinloze werkstukken maken, wat nogal veel tijd kost ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Zou iemand me even kunnen helpen met het berekenen van een primitieve met integratieconstante 0? Ik kan namelijk niet terugvinden wat hier mee (die constante, primitiveren is geen probleem) bedoeld wordt, laat staan dat ik begrijp wat ik moet doen. nb. V staat hier voor het wortelteken. Als voorbeeld wordt gegeven: f(x) = V(4x-1) = (4x-1)^(0.5) Hier kan ik inkomen, maar waarom komen ze dan met de volgende primitieve: F(x) = a(4x-1)^(1.5) = au^(1.5) met u = 4x-1 ipv F(x) = (1/1.5)(4x-1)^(1.5) ? Maw waarom kan dit niet zonder a? Daarna gaan ze over op de afgeleide van die F(x), waarbij ze uitkomen op 6aV(4x-1), waarna ze a bepalen (1/6, dat snap ik dan wel weer, kijkend naar de f(x)), waarna de uiteindelijk uitkomst F(x) = (1/6)(4x-1)V(4x-1) is. Iemand? |
|
quote: Het kan wel zonder 'a'. Die a is een hulpmiddel, een truukje bij het primitieveren. Bij primitieveren zijn namelijk geen standaard regeltjes zoals bij differentieren. Even proberen te verhelderen: f(x) = (4x-1)^(0.5) Dat betekent dat de primitieve iets is van de vorm: F(x) = a * (4x-1)^(1.5) Er is geen standaard regel om de waarde van a te bepalen. In de praktijk ga je die ongeveer gokken, in je hoofd even differentieren en dan kijken of je op hetzelfde uitkomt. Jij vraagt je af waarom ze niet van de standaard regel: f(x) = x^n geeft F(x) = 1/(n+1) * x^(n+1) gebruik maken. Maar deze regel is dus alleen maar in basisgevallen direct te gebruiken. Ik weet niet of dit helpt. Maar primitiveren blijft gewoon een beetje dingen proberen en gokken. Stuk moeilijker dan differentieren. "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
Ah, okee, dat verklaart wat. Ik heb het nu nog een paar keer doorgelezen. Als ik het goed begrijp: Je bepaalt eerst de vorm van de primitieve: a * (4x-1)^(1.5) Daarna bepaal je met de afgeleide van de zojuist bepaalde primitieve het geval wat voor a komt te staan: 1.5au^(0.5) * 4, ofwel 6au^(0.5), wat neerkomt op 6aV(4x-1) a is dan logischerwijs 1/6, aangezien je dan terugbent bij je f(x). De primitieve is dan dus (1/6)(4x-1)^(1.5), ofwel (1/6)(4x-1)V(4x-1) Ik denk dat ik het begin te begrijpen. Dan rest er nog slechts éen vraag: wat betekent die integratieconstante van 0? Wil dat zeggen dat a * het getal voor a (hier dus 6) samen 1 moet zijn, zodat er verder niks met de formule gebeurt? |
|
quote: Een beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan. Volgens mij betekent een integratieconstante van 0 gewoonweg dat er geen constante term meer bij komt. Om ff een voorbeeld te geven: Een mogelijke integraal van 2x is x^2, omdat de afgeleide van x^2 gelijk is aan 2x, maar andere mogelijke integralen zijn x^2 + 1, x^2 + 2, x^2 - 1, enz., waarbij de integratieconstante resp. +1, +2 en -1 is. Ze zullen dus bedoelen dat ze met x^2 al tevreden zijn. Wij moesten dat dan opschrijven als x^2 + c, waarbij c dus die integratieconstante is, maar dat hoeft blijkbaar bij jullie niet. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ehm, nog even over B.E.P. Constante kosten = C Vkp = verkoopprijs Tv = variabele kostprijs In formule: BEP ligt bij C/(Vkp-Tv), en als je dan geen hele getallen krijgt, neem je het eerstvolgende. Bijvoorbeeld 5,1 wordt 6 Het gaat erom dat je met je marge in ieder geval alle kosten afdekt Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: Je hebt gelijk. We moeten dat inderdaad wel doen, maar het is al een tijdje geleden dat we voor het laatst met primitieven hebben gewerkt. Ik wist wel dat die constante erachter moest staan (hoewel we die in dit geval weg mogen laten), maar ik was geheel vergeten dat dat de integratieconstante genoemd wordt. Foutje van mijn kant. In ieder geval allebei bedankt voor de hulp. |
|
ik zit in een fijne tentamenweek |
|
quote: Ik moet er nog één hertentamen voor mijn leerlingen maken, en dan nog stages beoordelen...Blij als de tentamens voorbij zijn Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: Patser Maareh John kom je op 1 feb ook ff een pilsje pakken bij DED in de W2 ? |
|
Ik ben op dit moment bezig aan een presentatie over ruimtevaart. Wie weet er, wat belangrijke ruimtemissies waren, en kan me daar wat informatie over geven. Een link zou ik ook heel erg op prijs stellen. Waag eens een dansje! |
|
|
|
Jij bent een beetje leuk. Als ik er nu iets van zou weten, maar dat is absoluut niet zo. Ik heb geen idee wat voortstuwing inhoudt, laat staan dat ik weet hoe ik de energievoorziening verklaren moet Waag eens een dansje! |
|
quote: Als je niks weet moet je zoeken naar informatie, en laat www.google.nl daar nou uitermate geschikt voor zijn Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
ik kom er net achter dat ik morgen een paper van 10 kantjes moet inleveren, en ik moet straks werken |
|
quote: Font --> Arial --> 32 pts. woar mot ut oaver gaan? [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 22-01-2004 16:46] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: moet ik nog even kijken, het is een policy issue paper, dus veel spa gelul enzo over de spelers, het plan en de eventuele gevolgen |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |