|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
kan iemand mij helpen met deze som? (3x-1)(x+2)=0 de uitkomst is x=1/3 of x=-2 maar ik heb geen idee hoe ik daar terecht kom..ik ben echt een ramp in wiskunde |
|
ja zo ver was ik ook al gekomen maar de abc formule leer ik pas een bladzijde verderop dus die mag ik nog niet gebruiken |
|
quote: Styhn doet weer veel te moeilijk. Kijk, je ziet daar een vermenigvuldiging staan, nl. van (3x-1) en (x+2). De uitkomst is nul; dus OF 3x-1 is nul, OF x+2 = 0. Of allebei zijn nul. Dus je kan de vergelijking splitsen, in a. 3x-1 = 0 en b. x + 2 = 0. a. 3x - 1 = 0 --> 3x = 1 --> x = 1/3 b. x + 2 = 0 --> x = -2 Tadaa! |
|
geweldig bedankt! |
|
Ehm, tja, alleen, als ik dat soort vragen zie wens ik je veel succes op je repetities, je zult het nodig hebben . |
|
quote: [edit]never mind.. [Dit bericht is gewijzigd door Styhn op 23-02-2003 16:16] 11.45: restate my assumptions |
|
quote: danku, ik zal het ook wel nodig hebben.. maar wie weet valt het mee ik doe nu wisA1 in 4vwo |
|
quote: ohja.. nouja, kut geslapen, dus schuif ik het daar maar op af 11.45: restate my assumptions |
|
En daar ben ik weer met de som die ik vandaag weer niet snap los algebraisch op: x^2-(x+1)^2=(x+3)^2 (deze keer mag ik wel de abc-formule gebruiken, maar als ik de discriminant uitreken krijg ik een negatief getal wat zou betekenen dat er geen uitkomst is.. het antwoordenboekje spreekt dat alleen tegen met een hele mooie uitkomst en wederom snap ik niet hoe die daar bij komt) |
|
quote: x^2-(x+1)^2=(x+3)^2 x^2 -((x+1)(x+1)) = (x+3)(x+3) x^2 -(x^2 + 2x + 1) = x^2 + 6x + 9 x^2 -x^2 -2x -1 = x^2 + 6x + 9 (alles van rechts naar links brengen) -x^2 - 8x - 10 = 0 a = -1 b = -8 c = -10 D = (-8)^2 - 4 * -1 * -10 = 64 - 40 = 24 en verder ... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
OMG ik was daar zo goed in maar nu ik sinds begin dit school jaar thuis zit snap ik er geen reet meer van Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: dank dank! hoe komen al die wiskundewonderen hier toch terecht..? waarschijnlijk zullen jullie me hier de komende tijd wel vaker zien posten aangezien ik 3 hoofdstukken wiskunde in moet halen in deze week.. |
|
ik ben ook een ramp in wiskunde.....ik moet nu nog een 4 ophalen Do or do not. There is no try. |
|
Hellup volgende maand m'n examen geneesmiddelenkennis! (da's tenminste wel iets wat ik leuk vind) So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
ik heb vandaag welgeteld een halfuur wiskunde gedaan. ik snap er niets van, en het is echt |
|
De laatste les wiskunde die ik heb meegemaakt is alweer 3 jaar terug, net zoals een hoop andere vakken: wat vergeet je die stof snel! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
ik zou willen dat ik geen wiskunde meer had dan was ik het GELIJK vergeten ik ben nu aan het nadenken over een eventuele studie... |
|
kheb mazzel gehad: mavo-wiskunde is zo moeilijk niet. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Ik vind wiskunde wel lachen. Heb er ook bijles ingegeven. En een beetje stoer doen op een forum met je 31337 math XskillZX is ook wel eh, stoer . Nou ja, ik vind het geen probleem om iemand uit de wiskunde-brand te helpen iig. |
|
weleens overspannen geraakt van een bijles-leerling? |
|
Nooit. Ik raak nooit overspannen van moeilijke studenten die het niet snappen geloof me, ik heb ook de vreselijkste miepen basisbeginselen der chemie moeten aanleren. Maar ja, ik heb dan ook sinds een paar maanden dan eindelijk de 'roeping' gevonden waaraan ik gehoor wil geven: ik wil leraar worden. |
|
leraar voor welk vak? So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
ik gok scheikunde |
|
quote: Maakt me niet zoveel uit, eigenlijk Ik weet ook nog niet op wat voor school -- middelbare school zie ik niet ECHT zitten, vooral niet vanwege de secundaire arbeidsvoorwaarden. Daar mag nog behoorlijk wat aan verbeterd worden. Op een hogeschool is prima echter. Maar goed -- leraar scheikunde kan ik in principe al worden (met enige bijscholing, vooral ten aanzien van didactiek). Wiskunde ook wel. En elke boerenlullennerd kan leraar informatiekunde worden, qua stof dan (qua didactiek is het nog wat anders). Maar goed, ik wil geschiedenis gaan studeren (heb al een studie bijna helemaal achter de rug, en heb nu een job bij een verzekeraar) en uiteindelijk dat ook gaan geven op een school. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |