IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Help! SCHOOL!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-04-2002 20:16 by Iskariot Profiel van Iskariot

Een constante...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 09-04-2002 2:10 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

.

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 10-04-2002 10:08]



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 09-04-2002 6:48 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

De activiteit van een stof kun je op verschillende manieren uitdrukken. Als je de zuivere stof als referentie neemt dan heeft die dus activiteit 1. Bij de reactie

AgCl -> Ag+ + Cl-
K = {a(Ag+) * a(Cl-)} / {a(AgCl)}

valt a(AgCl) dus weg en K wordt dan niet meer evenwichtscontante genoemd maar oplosbaarheidsproduct. Als de ionensterkte van een oplossing verandert verandert K ook en temperatuur heeft uiteraard ook invloed.
Maar de hoeveelheid vaste stof heeft er dus niets mee te maken, K wordt absoluut niet oneindig!



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 09-04-2002 9:56 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 9 april 2002 6:48 schreef elessar het volgende:
De activiteit van een stof kun je op verschillende manieren uitdrukken. Als je de zuivere stof als referentie neemt dan heeft die dus activiteit 1. Bij de reactie

AgCl -> Ag+ + Cl-
K = {a(Ag+) * a(Cl-)} / {a(AgCl)}

valt a(AgCl) dus weg en K wordt dan niet meer evenwichtscontante genoemd maar oplosbaarheidsproduct. Als de ionensterkte van een oplossing verandert verandert K ook en temperatuur heeft uiteraard ook invloed.
Maar de hoeveelheid vaste stof heeft er dus niets mee te maken, K wordt absoluut niet oneindig!

het is bij mij weggezakt ,maar volgens mij als mag je de noemer van de kostante weghalen als het iets betreft ,wat voor en na de reactie ,constant blijft en deze constante opnemen in de constante (K)waardoor een niewe constante . zoals de hoeveelheid water bij een zuur .
maar als de referentie van een zuivere stof 1 is ,dan zit ik aan iets anders te denken .
ik zit er nog steeds aan te denken dat je de hoeveelheid vaste stof weg mag halen ,volgens mij mag dit alleen als deze constant blijft ,anders klopt de theorie niet meer ,volgens mij .
maar als het een andere constante beterft , wat je zegt het oplosbaarheidsprodukt , die iets anders zegt over een oplossing ,dan kan het misschien wel .
verschilt ook per zout een zout met Mg wil meer bijelkaar zitten dan iets met Na . en temp en concentratie in het medium(oplosmiddel) spelen idd ook een rol ,denk ik . volgens mij als jede hoeveel heid water blijft toevoegen dat een zout helemaal oplost ,dat eerst niet zou oplossen .


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 09-04-2002 10:18]



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 09-04-2002 10:15 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 9 april 2002 9:56 schreef Vinay het volgende:
het is bij mij weggezakt ,maar volgens mij als mag je de noemer van de kostante weghalen als het iets betreft ,wat voor en na de reactie ,constant blijft en deze constante opnemen in de constante (K)waardoor een niewe constante . zoals de hoeveelheid water bij een zuur .
maar als de referentie van een zuivere stof 1 is ,dan zit ik aan iets anders te denken .
ik zit er nog steeds aan te denken dat je de hoeveelheid vaste stof weg mag halen ,volgens mij mag dit alleen als deze constant blijft ,anders klopt de tehorie niet meer ,volgens mij .



Op de middelbare school wordt meestal gewerkt met concentraties ipv met activiteiten. De vaste stof kun je niet uitdrukken in concentratie dus die wordt niet meegenomen. Hij wordt zeker niet opgenomen in K, hij heeft er in het geheel geen invloed op.

Hoe makkelijk deeltjes oplossen is niet afhankelijk van hoeveel deeltjes er zijn. Deeltjes op zich lossen net zo snel op wanneer er maar een paar korrels zout in de oplossing zijn als wanneer er een hele berg zout ligt. Het is gewoon een eigenschap van de stof.



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 09-04-2002 10:24 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 9 april 2002 10:15 schreef elessar het volgende:
Op de middelbare school wordt meestal gewerkt met concentraties ipv met activiteiten. De vaste stof kun je niet uitdrukken in concentratie dus die wordt niet meegenomen. Hij wordt zeker niet opgenomen in K, hij heeft er in het geheel geen invloed op.

Hoe makkelijk deeltjes oplossen is niet afhankelijk van hoeveel deeltjes er zijn. Deeltjes op zich lossen net zo snel op wanneer er maar een paar korrels zout in de oplossing zijn als wanneer er een hele berg zout ligt. Het is gewoon een eigenschap van de stof.

ik heb ook met activiteiten gewerkt ,maar ben inmiddels vergeten hoe het precies zat .
volgens mij heb ik wel geleerd dat als de hoeveelheid water groter wordt dat erdan meer oplost ,dan bij een kleinere hoeveelheid water bij een zout die niet helemaal oplost in eerste instantie .maar dit klopt ook niet ?



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-04-2002 13:37 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 9 april 2002 10:24 schreef Vinay het volgende:
ik heb ook met activiteiten gewerkt ,maar ben inmiddels vergeten hoe het precies zat .
volgens mij heb ik wel geleerd dat als de hoeveelheid water groter wordt dat erdan meer oplost ,dan bij een kleinere hoeveelheid water bij een zout die niet helemaal oplost in eerste instantie .maar dit klopt ook niet ?


Het evenwicht zal zich sneller instellen ja, maar dat heeft geen invloed op de ligging van het evenwicht op zich.



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-04-2002 15:49 by Phaestus Profiel van Phaestus

goh fijn om hier nog even een samenvatting te vinden van alles dat ik nog niet zo lang geleden bij scheikunde heb gehad

Zou je ook wat over redoxreacties kunnen vertellen, dat spaart mij weer werk voor het aankomende proefwerk


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 10-04-2002 16:17 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 10 april 2002 15:49 schreef Phaestus het volgende:
goh fijn om hier nog even een samenvatting te vinden van alles dat ik nog niet zo lang geleden bij scheikunde heb gehad

Zou je ook wat over redoxreacties kunnen vertellen, dat spaart mij weer werk voor het aankomende proefwerk


Hey heb jij t nu ook over Redox?? KUT HE!


I spy with my little and verrry evil eye.....


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 10-04-2002 16:19 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ff een vraagje...wie kan mij iets vertellen over professor Enthoven? Hij heeft als eerste zijn eigen hartslag gemeten met bakken water enzo...maar ik kan er nix over vind op het internet en ik heb t nodig voor natuurkunde (zelf een hart nagebouwd )

Anyone?


I spy with my little and verrry evil eye.....


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-04-2002 18:39 by Phaestus Profiel van Phaestus

Enthoven?

nee, sorry...

ik ga wel weer verder met redoxreacties...


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 10-04-2002 19:34 by Nemesis Profiel van Nemesis

quote:
Op 10 april 2002 16:17 schreef WickedKimmie het volgende:
Hey heb jij t nu ook over Redox?? KUT HE!


Dat zuigt big time! Ik begrijp er he-le-maal niks van!


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-04-2002 19:37 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

hm wat snap je niet aan het redoxgebeuren dan? Handig ezelsbruggetje wat ik nog weet:
Oxidator - elektronen Opnemen


[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 10-04-2002 20:07]



Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 10-04-2002 19:42 by Nemesis Profiel van Nemesis

het verschil tussen oxidatoren en reductoren weet ik nog wel, ik raak vaak in de knoop bij de halfreacties enzo. Ik zie ook nooit wanneer het nou een oxidatot of reductor is.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-04-2002 19:46 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

tsjah als je goed je best doet kun je op elk deeltje wel een elektron duwen of erafhalen (als het elektronen heeft dan), het gaat er om bij welk deeltje je het het makkelijkst kunt doen, en daarvoor heb je tabellen...



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-04-2002 19:50 by Phaestus Profiel van Phaestus

BINAS tabellenboek helpt!

op zich vallen die redoxreacties best wel mee en zijn ze niet zo moeilijk, maar die leraar is zo saai..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 10-04-2002 19:50 by Nemesis Profiel van Nemesis

Ja ik weet het... in Binas, tabel 48. Maar als je nou bijvoorbeeld een oxaalzuur oplossing en een waterstofperoxide oplossing hebt, hoe weet je dan wat de oxidator en wat de reductor is?


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-04-2002 19:53 by Phaestus Profiel van Phaestus

Als de stoffen zowel oxidator als reductor kan zijn moet je onthouden dat de sterkste oxidator reageert met de sterkste reductor.. volgens mij kom je er dan wel uit


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-04-2002 19:56 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 10 april 2002 19:37 schreef elessar het volgende:
hm wat snap je niet aan het redoxgebeuren dan? Handig ezelsbruggetje wat ik nog weet:
Oxidator - electronen Opnemen

.

Toch ff opgezocht, maar een oxidator neemt elektronen op, maar je zegt dan dat ie wordt gereduceert, ja ik verzin het ook niet...

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 10-04-2002 20:01]


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 10-04-2002 20:03 by Nemesis Profiel van Nemesis

Nee dat doet een reductor, dat heb ik in mijn hoofd gestampt. Waarom heb ik in hemelsnaam gekozen voor natuur en gezondheid, ik kan dit helemaa niet!


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-04-2002 20:07 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 10 april 2002 19:56 schreef Iskariot het volgende:
.

Toch ff opgezocht, maar een oxidator neemt elektronen op, maar je zegt dan dat ie wordt gereduceert, ja ik verzin het ook niet...


Ja hij wordt gereduceerd door de reductor die elektronen afstaat. De reductor wordt geoxideerd.



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-04-2002 20:08 by Phaestus Profiel van Phaestus

nou, natuur en techniek is nog erger.. talen kan je sowieso niet en economie en aardrijkskunde zijn gewoon stom?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-04-2002 20:10 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

pff gelukkig kon je in mijn tijd nog gewoon vakken kiezen....



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-04-2002 20:19 by Phaestus Profiel van Phaestus

Wij konden ook vakken kiezen.. het enige nadeel is dat er ook een aantal verplichte vakken bij zit en dat de anderen al ik 4 standaard groepenm zijn verdeeld


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-04-2002 20:21 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik had alleen Nederlands verplicht en een andere moderne taal. Had een hekel aan Nederlands!



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen