IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Help! SCHOOL!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 26-02-2003 11:53 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 25 februari 2003 22:37 schreef JaneDoe het volgende:
Laatst een docu op tv gezien over het VMBO, ik had echt medelijden met die leraren. Die proberen er echt wat van te maken, maar dat was duidelijk vechten tegen de bierkaai.


Nou sommige leerlingen ook hoor: ikzelf heb mavo gedaan, had de hoogste eindlijst van dat jaar (eh van de mavoklassen van m'n school dan) en ik had er zeker wel wat voor gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 26-02-2003 11:56]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 26-02-2003 12:06 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 26 februari 2003 11:53 schreef Chantalie het volgende:
Nou sommige leerlingen ook hoor: ikzelf heb mavo gedaan, had de hoogste eindlijst van dat jaar (eh van de mavoklassen van m'n school dan) en ik had er zeker wel wat voor gedaan.


Natuurlijk, maar mijn post had vooral betrekking op die docu 'Vet VMBO'

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 26-02-2003 12:07]


Don't blush when I rip you open


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 26-02-2003 12:08 by Chantalie Profiel van Chantalie

Ok!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 26-02-2003 12:21 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 26 februari 2003 12:08 schreef Chantalie het volgende:
Ok!



Trouwens, ik heb begrepen dat het VMBO een mix is tussen het vroegere LBO en MAVO.
Dus praktijkonderwijs met toegepaste theorie. Niet echt middelbaar algemeen onderwijs meer. Ze moeten ook een leerweg kiezen, dat wil zeggen een bepaalde richting.

Ook sluit het VMBO niet goed meer aan op de HAVO, wat met MAVO wel het geval was.


Don't blush when I rip you open


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 26-02-2003 12:23 by Chantalie Profiel van Chantalie

Tja ik had de mazzel dat ik een vakkenpakket mocht kiezen. Hoe lang bestaat het VMBO eigenlijk? Ik ben namelijk nog geen 3 jaar van de MAVO af.


[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 26-02-2003 12:23]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 26-02-2003 12:25 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Volgens mij bestaat het zo'n twee jaar nu. Testfases niet meegerekend!


Don't blush when I rip you open


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 26-02-2003 12:27 by Chantalie Profiel van Chantalie

:-) Wat heb ik dan een mazzel gehad.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 26-02-2003 12:48 by Arachnia Profiel van Arachnia

quote:
Op 26 februari 2003 12:21 schreef JaneDoe het volgende:Ook sluit het VMBO niet goed meer aan op de HAVO, wat met MAVO wel het geval was.

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij is een van de leerwegen van het VMBO de Theoretische Leerweg (TL), die lijkt op de Mavo van vroeger. Ik denk dat dat wel redelijk aansluit op de Havo, misschien.


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-02-2003 13:16 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Ik heb op de middelbare een leraar Nederlands gehad met een superreputatie. IEDEREEN was muisstil bij hem in de klas, ging keurig op zijn/haar plaats zitten, pakte het boek en ging keurig zitten studeren. Hij floot ook altijd de dodenmars als hij door de gangen liep. Gezag heeft een menselijke vorm! Als je dat kunt bereiken als middelbare school leraar...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-02-2003 13:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

LOL @ dodenmars fluiten ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-02-2003 13:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 februari 2003 13:16 schreef TNightmare het volgende:
Ik heb op de middelbare een leraar Nederlands gehad met een superreputatie. IEDEREEN was muisstil bij hem in de klas, ging keurig op zijn/haar plaats zitten, pakte het boek en ging keurig zitten studeren. Hij floot ook altijd de dodenmars als hij door de gangen liep. Gezag heeft een menselijke vorm! Als je dat kunt bereiken als middelbare school leraar...


Weet je zeker dat het geen alien was die hersengolven kon beïnvloeden ofzo


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 26-02-2003 13:20 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 26 februari 2003 13:16 schreef TNightmare het volgende:
Ik heb op de middelbare een leraar Nederlands gehad met een superreputatie. IEDEREEN was muisstil bij hem in de klas, ging keurig op zijn/haar plaats zitten, pakte het boek en ging keurig zitten studeren. Hij floot ook altijd de dodenmars als hij door de gangen liep. Gezag heeft een menselijke vorm! Als je dat kunt bereiken als middelbare school leraar...


Ik zal is bij 'm langs komen, dan is ie zo genezen.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-02-2003 13:20 by wladimir Profiel van wladimir

quote:
Op 26 februari 2003 9:21 schreef DarknessThere het volgende:
of lagere school. Dat leek mij vroeger echt wel leuk, omdat je dan nog echt respect krijgt van de kinderen (spreek hier over 6 tot 10 jaar of zo). Middelbaar onderwijs... ik zou het persoonlijk niet uithouden. Maar kom, ben programmeur geworden en geen onderwijzer...
Lijkt me niks.
Organisatie bij lagere school zuigt al helemaal dropspenen.
En ik kan het weten, want me moeder was een directeur op zo een basischool.

Leukste lijkt me nog steeds de universiteit, waar de studenten ook wat meer aandacht hebben voor het vak.
Omdat ze dit dan gekozen hebben.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-02-2003 13:28 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

quote:
Op 26 februari 2003 13:20 schreef No Nonsense het volgende:
Ik zal is bij 'm langs komen, dan is ie zo genezen.


Hij is inmiddels met pensioen. Ik had mijn broertje het van harte gegund dat hij bij hem in de klas mocht komen, maar helaas.

Die alien met hersengolven theorie moet wel bijna . Meteen als iedereen bij hem binnen kwam: lijnrecht naar je plaats, pak tas uit, kijk in boek. En na 50 minuten stilletjes je tas in pakken en lijnrecht naar de deur toe. Doodse stilte in de klas. En hij was dan vaak gewoon een krant aan het lezen.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 26-02-2003 13:31 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 26 februari 2003 13:28 schreef TNightmare het volgende:
Hij is inmiddels met pensioen. Ik had mijn broertje het van harte gegund dat hij bij hem in de klas mocht komen, maar helaas.

Die alien met hersengolven theorie moet wel bijna . Meteen als iedereen bij hem binnen kwam: lijnrecht naar je plaats, pak tas uit, kijk in boek. En na 50 minuten stilletjes je tas in pakken en lijnrecht naar de deur toe. Doodse stilte in de klas. En hij was dan vaak gewoon een krant aan het lezen.


Dat soort leraren heb ik ook gekend, als ze verder nog een beetje normaal doen i.p.v zeikerig dan heb ik er vaak ook nog wel waardering voor.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-02-2003 13:40 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

quote:
Op 26 februari 2003 13:31 schreef No Nonsense het volgende:
Dat soort leraren heb ik ook gekend, als ze verder nog een beetje normaal doen i.p.v zeikerig dan heb ik er vaak ook nog wel waardering voor.


Als hij daar zin in had gooide hij er random een mondelinge overhoring doorheen in zo'n uur. Als je dan iets niet wist bleef hij bij jou steken met alle vragen die hij daarna nog wilde stellen, en kon hij je behoorlijk voor gek zetten (vergelijk het met die vrouw van "the weakest link", alleen dacht je er bij hem echt niet aan om terug te prikken). Ik had een diep respect voor die man, zeker ook omdat hij mij nooit uitkoos. Ik was niet een van de ettertjes van de klas nl. , waar ik stuk voor stuk een gruwelijke hekel aan had.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-02-2003 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Leraar is een zwaar beroep, sommige leraren die ik heb gehad, met name op het VWO, hadden absoluut geen talent ervoor. Mijn oude scheikunde leraar iig WEl nooit bende, nooit herrie, altijd huiswerk af en hij heeft nooit uitegvallen. Gewoon door een rustige uitstraling en de overtuiging dat hij iets goeds doet met de leerlingen. Hij was ook altijd erg geïntereseerd in de leerlingen, en stond ook op zelfde level.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-02-2003 13:45 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Hehehehe mijn leraren op de universiteit hebben geen van alle talent voor lesgeven. Wel erg grappig eigenlijk, allemaal van die verdwaasde professor types voor de klas die echt niet weten hoe ze met studenten om moeten gaan, maar wel waanzinnig veel weten over het onderwerp waarin ze lesgeven


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-02-2003 13:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Jep ken het fenomeen .. op de HTS ook ... een enorme bult kennis, maar niet de kennis en het talent om het over te brengen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-02-2003 16:38 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 26 februari 2003 9:01 schreef wladimir het volgende:
ha, mijn moeder was ook een docent op een middelbare vbo/mbo school in Zoetermeer.
Daar werd echt je huid volgescholden.

Nu werkt ze in Leiden en daar hebben de kinders nog wat meer niveau,
maar het is wel moeilijk om dat soort kinderen iets bij te brengen.
Die vinden het ietsie pietsie huiswerk dat hun krijgen al veel.

Lijkt mij ook gaver om op een universiteit les te geven.
Welke school,was dat? De Brug of een andere?

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 26-02-2003 16:42]


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 26-02-2003 16:56 by Neige Profiel van Neigehttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 26 februari 2003 13:42 schreef Jenje het volgende:
Gewoon door een rustige uitstraling en de overtuiging dat hij iets goeds doet met de leerlingen.

moet denken aan die film "187", toch grof eigenlijk...


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


infidelis
Usericon van infidelis
Posted 26-02-2003 16:58 by infidelis Profiel van infidelishttp://www.clanwalnoot.tk

en hier ben ik weer met wederom een wiskunde vraag..

los op.
(3x-1)(2x+3)=0


bleeechh huiswerk


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-02-2003 17:01 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 26 februari 2003 16:58 schreef infidelis het volgende:
en hier ben ik weer met wederom een wiskunde vraag..

los op.
(3x-1)(2x+3)=0


bleeechh huiswerk
Wat heb je zelf dan?


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 26-02-2003 17:01 by Neige Profiel van Neigehttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 26 februari 2003 16:58 schreef infidelis het volgende:
en hier ben ik weer met wederom een wiskunde vraag..

los op.
(3x-1)(2x+3)=0


bleeechh huiswerk

(3x-1)(2x+3)=6(x-1/3)(x+3/2), x1=1/3 en x2=-3/2... simpel dacht ik zo...

[Dit bericht is gewijzigd door Neige op 26-02-2003 17:02]


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-02-2003 17:01 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 26 februari 2003 16:58 schreef infidelis het volgende:
en hier ben ik weer met wederom een wiskunde vraag..

los op.
(3x-1)(2x+3)=0


bleeechh huiswerk


dude, dat snap ik zelfs...

heil de buurtpreventie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen