![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ontwikkelingshulp is verkapt imperialisme. Maar dat is geen nieuws. quote: Zelfs onze Moslims zijn beter ![]() Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
quote: +1 Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... ![]() |
|
Rouvoet kritiseert SGP en PVV AMSTERDAM - Vice-premier Andre Rouvoet vindt dat zowel de SGP als PVV met twee maten meet in het debat over de bouw van minaretten en moskeeën. Dat laat hij weten in het tweewekelijkse gesprek met NU.nl. Nadat een meerderheid van de Zwitserse kiezers zich afgelopen weekend uitsprak tegen de bouw van meer minaretten in het land, riep PVV-leider Geert Wilders het kabinet op om in Nederland eveneens een bindend referendum over het onderwerp te houden. "We kunnen dat niet gaan doen, omdat we geen bindend referendum kennen. Bovendien vind ik de oproep van Wilders moeilijk te plaatsen vanuit het liberale karakter van de partij. Ze noemen zich Partij voor de Vrijheid, maar wil een grote groep mensen de vrijheid op godsdienst ontzeggen", aldus Rouvoet. Motie afgewezen Ook de SGP is van mening dat er terughoudend moet worden omgegaan met de bouw van minaretten, grote moskeeën en het laten horen van islamitische gebedsoproepen. Een motie van SGP-Kamerlid Staaij over dit onderwerp werd gisteren door de Tweede Kamer afgewezen. "Het tekent vooral dat beide partijen zich ongemakkelijk voelen met de vrijheid van godsdienst. De SGP komt heel vaak op voor het recht van christenen om bijvoorbeeld in Turkije en Indonesië kerken op te richten en te bouwen.'' ''Het in Nederland moeilijker maken van de bouw van moskeen kan ik daar als christenpoliticus en als minister moeilijk mee rijmen." Minaret Rouvoet vindt dat het debat over de bouw van een minaret of moskee op lokaal niveau moet worden gevoerd, waarbij de gemeenteraad moet beslissen of de bouwplannen voldoen aan een bestemmingsplan. "Ook kan ik me voorstellen dat in een grote stad Rotterdam meer mogelijk is dan in Ermelo of ergens anders op de Veluwe. Op het moment dat de landelijke politiek daar uitspraken over gaat doen, heeft het meer te maken met de islam als geloof dan met de vormgeving van moskeeën. Dat vind ik bedenkelijk." Ook het argument paal en perk te stellen aan minaretten en moskeeën om zo de groei van het aantal moslims te remmen, verwerpt Rouvoet. Legitiem "Als gelovige maak ik me natuurlijk best wel zorgen over de ontwikkelingen binnen het christendom en dat is legitiem. Maar wij leven in een democratische rechtsstaat en dat betekent zelfs principieel dat de godsdienstvrijheid en andere fundamentele rechten er met name voor minderheden zijn.'' ''Als de meerderheid de grenzen gaat bepalen voor minderheden, beweeg je je over de grenzen van de democratische rechtsstaat en spreek je van een dictatuur. En daar zou ik heel ver bij weg willen blijven." Zegt ie toch zinnige dingen. NU is het wachten op bericht op SN dat Wilders boos is op Rouvoet. ![]() |
|
quote: Mwa dan zou er "huidige ontwikkelingshulp" moeten staan. Hehe nu schuw ik er nog minder om om discussie aan te gaan met wervers, Altijd leuk zo'n discussie, 20 minuten praten en toch geen donateur. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: In een democratie is het toch het idee dat de meerderheid bepaald? ![]() |
|
quote: Ja, in principe wel ![]() *niet alleen qua ras/geloof dus. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: In een democratie is het het idee dat iedereen inspraak heeft, niet alleen de zittende elite. Dus niet simpelweg dat de meerderheid bepaalt, maar juist dat ook het standpunt van minderheden wordt meegenomen in de besluitvorming. Meederheid bepaalt is een beetje simplistisch. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 02-12-2009 16:02] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
In een echte democratie hebben alleen de mannen voor het zeggen, en dan ook alleen nog maar de mannen van een bepaalde status. Verder hebben al die mannen recht op een schandknaapje naast de vrouw, een dagelijkse dosis olijfolie om bepaalde praktijken met schandknaapje of vrouw te vergemakkelijken, etc. etc. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
@ Mark: maar als ik sta is dat natuurlijk uit den bozen. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-12-2009 16:07] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Uiteraard ![]() She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Supportersrellen in centrum Enschede Uitgegeven: 2 december 2009 16:43 Laatst gewijzigd: 2 december 2009 18:04 ENSCHEDE - Op de Oude Markt in Enschede is het woensdagmiddag tot een confrontatie gekomen tussen supporters van FC Twente en het Turkse Fenerbahce. onderden aanhangers van beide clubs belaagden elkaar rond vier uur met fietsen, hekken, glazen en vuurwerkbommen. Tientallen agenten en de ME voorkwamen dat de confrontatie echt uit de hand liep door de twee partijen uit elkaar te halen. FC Twente en Fenerbahce spelen woensdagavond tegen elkaar in de Grolsch Veste in Enschede. De politie stelde rond half vijf dat de rust in het centrum was weergekeerd. De meeste supporters trokken rond een uur of vijf in de richting van het stadion. Meerdere aanhoudingen In het centrum vonden volgens een zegsvrouw ''meerdere aanhoudingen'' plaats. Eén persoon raakte gewond en moest naar het ziekenhuis. Of het om een supporter of een agent ging, kon de politie niet melden. De politie liet eerder al weten de Europa-Leaguewedstrijd te beschouwen als een risicowedstrijd. Agenten fouilleren onder meer preventief in het centrum van Enschede en bij het stadion. Ook deelt de politie de hele dag flyers uit die in het Turks en het Nederlands toelichten dat er voor raddraaiers snelrecht zal worden toegepast. ![]() ![]() |
|
VVN wil nullijn alcohol in verkeer (Novum) - Veilig Verkeer Nederland wil dat de limiet voor alcohol in het verkeer drastisch wordt verlaagd. De verkeersorganisatie pleit in het AD voor een nullijn voor drank, drugs en medicijnen in het verkeer. In de praktijk betekent het dat de lagere limiet die nu voor beginnende automobilisten geldt, ook voor alle andere bestuurder moet gaan gelden. Mensen die korter dan vijf jaar hun rijbewijs hebben mogen niet meer dan 0,2 promille alcohol in hun bloed hebben tijdens het rijden. Voor het overige verkeer is die limiet nu 0,5 promille. De lagere limiet betekent dat één biertje al te veel kan zijn. Het liefst wil de verkeersorganisatie een algeheel alcoholverbod in het verkeer, maar dat is volgens een woordvoerder onhaalbaar. Iemand die een appel of banaan eet kan ook alcohol in zijn bloed krijgen. Fruit kan na het eten gaan gisten en daarbij ontstaat alcohol. "Maar aangezien een promillage van 0,2 eigenlijk betekent dat één glas al te veel is, zouden we die grens graag voor iedereen zien." Alcohol in het verkeer kost jaarlijks aan zo'n 185 mensen het leven. Veilig Verkeer Nederland hoopt dat verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) het voorstel overneemt. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) is tegen de nullijn. Een lagere limiet zou de politie meer tijd kosten en dat gaat ten koste van de aanpak van zware drinkers. http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2929461.ece/VVN_wil_nullijn_alcohol_in_verkeer.html Ik zou het prima vinden. Tis toch altijd twijfelen. Nog ééntje nemen? Of toch niet? Ben je daar van af. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
+1 Je moeder. ![]() |
|
quote: Ik heb er ook niet veel last van, maar soms is het wel handig als je gedronken hebt en opeens ontstaat een situatie waardoor je opeens wel met de auto moet. Dan is dat wel kut natuurlijk. In dat soort situaties ben je toch wel fris in je hoofd. Maar 0,2 voor iedereen is wel een goede lijn ik heb er geen problemen mee. Bij drugs is het lastiger, er zijn nog geen goede testen of je op het moment zelf onder invloed bent meestal of je binnen 48(soms zelfs langer) iets hebt gebruikt. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-12-2009 23:38] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
De die-hard alcoholisten blijven toch wel rijden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Sterk punt van Pechtold. De babyboomers, die in de hippietijd voor meer solidariteit, democratie etc. hebben gevochten timmeren nu hun eigen rechten dicht en schuiven de rekening door naar de toekomstige generaties. Zwaktebod. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
![]() Volgend jaar precies 65 jaar na WO2 logisch dat het debat nu aanwakkerd volgend jaar iets van 10-20% meer 65plussers. Toch een beetje laat voor dit soort discussies. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Ook dat. Maar ook de presentatie ervan. Deze generatie barst van het geld, heeft altijd goed voor zichzelf gezorgd. Lijkt me economisch alleen maar een stimulans, als ze die duiten uit gaan geven. En tijd dat ze eens uit het arbeidsproces opstappen en plaats maken voor de volgende generaties, m.n. in de top. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Dit verzin je ook niet: Man verkracht verkrachter zoon Een man uit Azerbeidzjan heeft wraak genomen op een 17-jarige jongen die zijn zoontje (8) heeft verkracht. De man spoorde de jongen op en verkrachtte hem terug. Hij filmde de hele verkrachting en verspreidde de beelden op internet. De 17-jarige tiener wordt ervan beschuldigd de 8-jarige jongen te hebben meegenomen in een busje voordat hij hem aanviel en verkrachtte. Toen het zoontje zijn vader vertelde wat er gebeurd was werd hij zo woest dat hij samen met zijn familieleden op zoek ging naar de dader. Nadat hij hem had opgespoord verkrachtte hij de jongen en zette de opnamen op internet. Beide mannen zijn aangehouden. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
oog om oog, anus om anus ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Zelfde als 60-zones; eerlijke mensen worden kapot gefrustreerd en de jonkies in hun GTI's blijven toch wel tegen bomen aanrijden met 114. Oftewel, leuk op papier. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: Zelfde als kraken verbieden; de goede mensen houden ermee op en de slechten blijven het toch wel doen. Oftewel, leuk op papier. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
.. of moslims .. ![]() |
|
Moslims verbieden vind ik toch niet zo leuk, zelfs niet op papier. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |