IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws! Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 9:52 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 december 2009 21:48 schreef bastianus het volgende:
In de zorg vind ik het lager geschoold werk dus belangrijker maar ook voor meer voldoening en minder stress zorgend.


Wat valt er dan onder lager geschoold werk in de zorg?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 13:59 by MMayo Profiel van MMayo

Ouders schrikken van beelden ontucht Benno L.

DEN BOSCH - De ouders die tot dusver bij de politie in Den Bosch beelden van ontucht door zwemschoolhouder Benno L. met hun dochter hebben gezien zijn allen geschrokken van de ernst van het misbruik. Hun letselschade-advocaat Edgar Mulders heeft dat donderdag gezegd.

''Zonder uitzondering zijn ouders onaangenaam verrast over wat er met hun dochter is gebeurd. Het gaat in alle gevallen om meerdere, ernstige zedenmisdrijven'', aldus Mulders die in totaal zeventien ouderparen bijstaat.

Of er verkrachtingszaken tussen zitten, durft hij op basis van de uitlatingen van de ouders niet te zeggen.

Filmpjes

De ouders zijn mogelijk op het verkeerde been gezet omdat de advocaat van Benno L. eerder sprak over 'milde' vormen van ontucht, denkt Mulders. Hij heeft tot donderdag zes paar ouders gesproken die de filmpjes en foto's hebben gezien.

Tot vorige week waren zestig ontuchtslachtoffers van de Bossche zwemleraar geïdentificeerd. De politie heeft 51 uitnodigingen verstuurd en ontvangt tot en met maandag in totaal 45 ouderparen.



Jeetje, dat had ik nou nooit verwacht.. dat die ouders de beelden van ontucht met hun kids naar zouden gaan vinden en er van zouden schrikken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 9:52 schreef MMayo het volgende:
Wat valt er dan onder lager geschoold werk in de zorg?

Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere werkplekken zit, maar bij ons krijgt het hoger geschoolde personeel meer bureauwerk en het lager geschoolde staat meer op de groep.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 13:59 schreef MMayo het volgende:
Ouders schrikken van beelden ontucht Benno L.

DEN BOSCH - De ouders die tot dusver bij de politie in Den Bosch beelden van ontucht door zwemschoolhouder Benno L. met hun dochter hebben gezien zijn allen geschrokken van de ernst van het misbruik. Hun letselschade-advocaat Edgar Mulders heeft dat donderdag gezegd.

''Zonder uitzondering zijn ouders onaangenaam verrast over wat er met hun dochter is gebeurd. Het gaat in alle gevallen om meerdere, ernstige zedenmisdrijven'', aldus Mulders die in totaal zeventien ouderparen bijstaat.

Of er verkrachtingszaken tussen zitten, durft hij op basis van de uitlatingen van de ouders niet te zeggen.

Filmpjes

De ouders zijn mogelijk op het verkeerde been gezet omdat de advocaat van Benno L. eerder sprak over 'milde' vormen van ontucht, denkt Mulders. Hij heeft tot donderdag zes paar ouders gesproken die de filmpjes en foto's hebben gezien.

Tot vorige week waren zestig ontuchtslachtoffers van de Bossche zwemleraar geïdentificeerd. De politie heeft 51 uitnodigingen verstuurd en ontvangt tot en met maandag in totaal 45 ouderparen.



Jeetje, dat had ik nou nooit verwacht.. dat die ouders de beelden van ontucht met hun kids naar zouden gaan vinden en er van zouden schrikken.

Er was nog een hele discussie op de radio laatst over of het nut had om die beelden aan de ouders te tonen. De conclusie van een deelnemende psycholoog was dat het voor hen meer leed zou veroorzaken dan dat het iets op zou leveren. Aan de andere kant, het is wel hun eigen keus natuurlijk. Maar ik vraag me af of ze niet in bescherming moesten worden genomen. Vraag me ook af wat de meerwaarde er van is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:06 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:02 schreef bastianus het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere werkplekken zit, maar bij ons krijgt het hoger geschoolde personeel meer bureauwerk en het lager geschoolde staat meer op de groep.


Wat versta je onder lager geschoold? Degene die groepswerk doen of praat je dan over opleidingsniveau zoals bijvoorbeeld MBO 1 t/m 4?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-12-2009 14:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 december 2009 13:59 schreef MMayo het volgende:
Jeetje, dat had ik nou nooit verwacht.. dat die ouders de beelden van ontucht met hun kids naar zouden gaan vinden en er van zouden schrikken.


Sommige mensen zijn ook echt niks gewend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:07 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:05 schreef bastianus het volgende:
Er was nog een hele discussie op de radio laatst over of het nut had om die beelden aan de ouders te tonen. De conclusie van een deelnemende psycholoog was dat het voor hen meer leed zou veroorzaken dan dat het iets op zou leveren. Aan de andere kant, het is wel hun eigen keus natuurlijk. Maar ik vraag me af of ze niet in bescherming moesten worden genomen. Vraag me ook af wat de meerwaarde er van is.


Denk dat het voor een aantal wellicht wel meerwaarde heeft, wellicht om zo beter te kunnen begrijpen wat hun kinderen nu precies is overkomen. Maar denk ook dat veel ouders het niet aan kunnen en daardoor getraumatiseerd kunnen raken. Maar dan nog.. vind dat artikeltje echt belachelijk. Wat een nieuws hee, men is geschrokken van de beelden..

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-12-2009 14:07]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 14:06 schreef MMayo het volgende:
Wat versta je onder lager geschoold? Degene die groepswerk doen of praat je dan over opleidingsniveau zoals bijvoorbeeld MBO 1 t/m 4?

De HBO-ers en MBO-ers niveau 4 en 5 maken de rapportages, plannen, budgetten etc. MBO-ers niveau 3 en 4 hebben vaak een assistent-functie bij de begeleiders.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 14:07 schreef MMayo het volgende:
Denk dat het voor een aantal wellicht wel meerwaarde heeft, wellicht om zo beter te kunnen begrijpen wat hun kinderen nu precies is overkomen. Maar denk ook dat veel ouders het niet aan kunnen en daardoor getraumatiseerd kunnen raken. Maar dan nog.. vind dat artikeltje echt belachelijk. Wat een nieuws hee, men is geschrokken van de beelden..

Tja, de "human interest"-factor in het nieuws, vaak belangrijk om het wat sappig te maken. Hart van Nederland en zo doen het er goed op. Open deuren spreken nu eenmaal aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:18 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:08 schreef bastianus het volgende:
De HBO-ers en MBO-ers niveau 4 en 5 maken de rapportages, plannen, budgetten etc. MBO-ers niveau 3 en 4 hebben vaak een assistent-functie bij de begeleiders.


En jij vind het werk van een assistent dus belangrijker dan dat van een begeleider, orthopedagoog etc?

Ik denk dat elke functie (mits de uitvoering goed is) zijn nut heeft, even belangrijk is in de keten van zorg aanbieden. Ik ben bijvoorbeeld erg blij dat wij afdelingsassistenten hebben, die zorgen voor de bestellingen en zo nu en dan bijspringen bij het koken en zorgen dat de was gedaan is. Maar ik ben ook erg blij met de orthopedagoog die soms goede handvaten geeft, ideetjes aanbrengt waar wij zelf als begeleiders niet zo snel aan hadden gedacht. En blij met mijn mede collega's die in de begeleiding op de werkvloer en tijdens kantoordagen een goede ondersteuning zijn. Zorgen doe je met met z'n allen.

Zodoende ook met lager opgeleiden, iedere functie heeft zijn nut. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat als je mij zou neerzetten als assistent, ik het plezier in het werk heel snel zou verliezen. Niet dat ik mij daar te goed voor voel, maar omdat ik simpelweg een uitdaging moet ervaren om iets interessant te vinden en het langduriger te kunnen uitvoeren.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:09 schreef bastianus het volgende:
Tja, de "human interest"-factor in het nieuws, vaak belangrijk om het wat sappig te maken. Hart van Nederland en zo doen het er goed op. Open deuren spreken nu eenmaal aan.


Laat ze dan de beelden ook live uitzenden op SBS 6, een actie groep oprichten, stille tocht lopen en gaan rellen in NL waarbij ze (vermeende) pedoseksuelen stenigen zodat men vervolgens kaarsjes kan branden voor alle slachtoffers en hun jaarlijkse donatie van 1 euro kunnen storten voor stichting zinloos geweld.

Mensen, geweldig volk!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-12-2009 14:24]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 14:18 schreef MMayo het volgende:
En jij vind het werk van een assistent dus belangrijker dan dat van een begeleider, orthopedagoog etc?

Ik denk dat elke functie (mits de uitvoering goed is) zijn nut heeft, even belangrijk is in de keten van zorg aanbieden. Ik ben bijvoorbeeld erg blij dat wij afdelingsassistenten hebben, die zorgen voor de bestellingen en zo nu en dan bijspringen bij het koken en zorgen dat de was gedaan is. Maar ik ben ook erg blij met de orthopedagoog die soms goede handvaten geeft, ideetjes aanbrengt waar wij zelf als begeleiders niet zo snel aan hadden gedacht. En blij met mijn mede collega's die in de begeleiding op de werkvloer en tijdens kantoordagen een goede ondersteuning zijn. Zorgen doe je met met z'n allen.

Zodoende ook met lager opgeleiden, iedere functie heeft zijn nut. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat als je mij zou neerzetten als assistent, ik het plezier in het werk heel snel zou verliezen. Niet dat ik mij daar te goed voor voel, maar omdat ik simpelweg een uitdaging moet ervaren om iets interessant te vinden en het langduriger te kunnen uitvoeren.

Je hebt eigenlijk wel gelijk, Mayo, ik zeg het misschien wat kort door de bocht. Maar ik ervaar binnen mijn werk dat het werken op de groep nogal onderschat wordt, ook qua betaling.
Zelf ben ik "gepromoveerd" een tijdje terug, maar ik merk dat de mensen die het proces moeten aansturen, de dienstverlenend coördinatoren en de begeleiders (ik dus), een beetje het contact met de werkvloer aan het verliezen zijn door alle schriftelijke bijkomstigheden en rapportages. En daardoor verliezen we het contact met de praktijk, en dat is m.i. wel waar het in onze zorg om gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 10-12-2009 14:24]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-12-2009 14:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tuurlijk heb je alle lagen nodig. maar dat lager opgeleiden minder betaald krijgen is omdat ze makkelijker vervangbaar zijn


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:26 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:23 schreef bastianus het volgende:
Je hebt eigenlijk wel gelijk, Mayo, ik zeg het misschien wat kort door de bocht. Maar ik ervaar binnen mijn werk dat het werken op de groep nogal onderschat wordt, ook qua betaling.
Zelf ben ik "gepromoveerd" een tijdje terug, maar ik merk dat de mensen die het proces moeten aansturen, de dienstverlenend coördinatoren en de begeleiders (ik dus), een beetje het contact met de werkvloer aan het verliezen zijn door alle schriftelijke bijkomstigheden en rapportages. En daardoor verliezen we het contact met de praktijk, en dat is m.i. wel waar het in onze zorg om gaat.


Dat klopt, maar heeft weinig te maken met hoger of lager geschoolden en meer met werk instelling, oprechte belangstelling en inzicht vanuit bestuur en overheid.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 14:26 schreef MMayo het volgende:
Dat klopt, maar heeft weinig te maken met hoger of lager geschoolden en meer met werk instelling, oprechte belangstelling en inzicht vanuit bestuur en overheid.



Kan zijn. Maar ik ervaar het gebrek aan inzicht, belangstelling etc. vaak wel bij de hoger geschoolden. Ik benoem het denk ik het beste als het verschil tussen "belangrijk zijn" en "belangrijk doen".

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 10-12-2009 14:30]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:30 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:29 schreef bastianus het volgende:
Kan zijn. Maar ik ervaar het gebrek aan inzicht, belangstelling etc. vaak wel bij de hoger geschoolden.


Ja dat kan inderdaad, maar het kan ook anders.. waar ik nu werk bijvoorbeeld. Nooit gedacht dat dit kon voor ik van baan wisselde.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 14:30 schreef MMayo het volgende:
Ja dat kan inderdaad, maar het kan ook anders.. waar ik nu werk bijvoorbeeld. Nooit gedacht dat dit kon voor ik van baan wisselde.

Klinkt goed dan!
Klinkt hoe het bij ons eerst was, totdat het functiegebouw ineens veranderde en er een soort extra managementlaag bij kwam.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:35 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:31 schreef bastianus het volgende:
Klinkt goed dan!
Klinkt hoe het bij ons eerst was, totdat het functiegebouw ineens veranderde en er een soort extra managementlaag bij kwam.


Die extra lagen moeten er gewoon uit pfssh. Hier komt de manager vaak langs, loopt de orthopedagoog met regelmaat een middag mee op de groep en werkt de directeur gewoon op de kliniek en drinkt hij af en toe koffie op de groepen. Ook kennen ze de namen van personeel en clienten en zijn ze met regelmaat belangstellend naar ze. Als er iets moet gebeuren kun je ze rechtstreeks bellen en regelen ze dat voor je wanneer nodig.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2009 14:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2009 14:35 schreef MMayo het volgende:
Die extra lagen moeten er gewoon uit pfssh. Hier komt de manager vaak langs, loopt de orthopedagoog met regelmaat een middag mee op de groep en werkt de directeur gewoon op de kliniek en drinkt hij af en toe koffie op de groepen. Ook kennen ze de namen van personeel en clienten en zijn ze met regelmaat belangstellend naar ze. Als er iets moet gebeuren kun je ze rechtstreeks bellen en regelen ze dat voor je wanneer nodig.

Hulde! Niet zo'n grote organisatie misschien? Sinds wij gefuseerd zijn met een andere instelling is het allemaal heel traag, groot en bureaucratisch geworden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 14:39 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 december 2009 14:36 schreef bastianus het volgende:
Hulde! Niet zo'n grote organisatie misschien? Sinds wij gefuseerd zijn met een andere instelling is het allemaal heel traag, groot en bureaucratisch geworden.


Niet zo heeeeel groot nee:
http://www.sein.nl/



Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 11-12-2009 6:13 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Jullie kunnen wel over werk praten, maar ik ben nog steeds van slag door dat friko drama.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 11-12-2009 7:21 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

En toen was er weer nieuws....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-12-2009 13:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 december 2009 7:21 schreef Psychonaut het volgende:
En toen was er weer nieuws....

Boeiend! Vertel..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-12-2009 14:08 by Forever After Profiel van Forever After

Wat is nieuws?

Iets wat zojuist gebeurde is geen nieuws meer, dat is geschiedenis.
Strikt genomen zou je dus over iets wat in de toekomst plaats vindt moeten gaan schrijven.


 


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-12-2009 14:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Nee, aap.

Iets wat nieuw is gaat toch ook niet over iets wat nog niet bestaat?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen