IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws! Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2009 19:55 by XXL Profiel van XXL

Now the world is gone I'm just one
Oh god, help me
Hold my breath as I wish for death
Oh please god, help me


quote:
Op 25 november 2009 19:21 schreef MMayo het volgende:

Het verband is dat in Wezep een plaatselijk onderzoek is geweest waarbij men een verband zag in Wezep tussen jongeren uit Wezep die stratenmaker zijn/worden of een ander zwaar beroep hebben in Wezep, veelal aan de harddrugs zitten.. in Wezep.



Hier in Deventer werkte ik bij een kunststofverwerkend bedrijf. Het gros was daar aan de drugs. Vooral omdat die gast van het uitzendburo waar ze toen mee werkten zelf ook wel een rokertje lustte en nogal wat vrienden in de naastgelegen shop had die hij wel aan werk kon helpen.

Conclusie: Mensen die in Deventer die in de kunststof werken zitten veelal aan de drugs.

Dat is ongeveer hoe die onderzoekjes werken neem ik aan?
Wat ik dan graag erbij zou willen lezen is hoe dat aantal zich verhoudt tot jongeren met een 'normaal' beroep.
Misschien is Wezep qua drugsgebruik onder jongeren wel een 2e Volendam.
Misschien zitten er ook wel veel stratenmakers aan de drugs omdat er gewoon erg veel stratenmakers zijn in dat dorp.
Net als dat er in Urk waarschijnlijk veel vissers aan de drugs zijn.

quote:
Google is yurrr friend?


Dat sowieso, maar als ouder krijg je af en toe ook nog wel eens mee hoe het tegenwoordig met opleidingen en leerplicht zit.
Gewoon. Op school bijvoorbeeld. Op een informatie-avond.

quote:

Tsja.. waar lees jij dat precies dat men niet aan de leerplicht voldoet? Ik zou ze aanklagen XXL, pak ze! Die boefjes! Jij pedagogisch verantwoorde papa en gezinsman, jij!


Zoals ik zelf al zei:

quote:
Op 25 november 2009 17:33 schreef XXL het volgende:
(Inderdaad. Dat is, gezien de leeftijd waarover men spreekt, een aanname)


Maargoed, ik begrijp uit voorgaande posts dat het vaak gebruikelijk is om full-time te werken en te ook nog te leren.

Respect voor die kiddo's.



Zo. En nu is het tijd om mijn kiddo op te halen bij de bios.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-11-2009 20:23 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Schulden groeien Dubai boven het hoofd
Uitgegeven: 25 november 2009 19:19
Laatst gewijzigd: 25 november 2009 19:19
DUBAI - Het Arabische emiraat Dubai kampt met enorme financiële problemen. Door de bouwwoede in de afgelopen jaren zijn de schulden zover opgelopen dat een van de belangrijkste investeringsvehikels van de overheid voorlopig wil afzien van aflossing van zijn schulden.

Het gaat om Dubai World, waar onder meer de projectontwikkelaar Nakheel onder valt.

Nakheel was onder meer verantwoordelijk voor de aanleg van de palmeilanden voor de kust van Dubai. Dit prestigieuze landwinningsproject zette het emiraat in één klap op de wereldkaart.

Bij Dubai World bedraagt de schuldenlast zeker 59 miljard dollar (39 miljard euro). De totale schuld van Dubai bedraagt zo'n 80 miljard dollar (53 miljard euro).

Bancaire sector

Herfinanciering wordt bemoeilijkt door de wereldwijde problemen in de bancaire sector. De economie van Dubai zit in het slop doordat de vastgoedsector in een neerwaartse spiraal is terechtgekomen.

Dubai World heeft zijn schuldeisers nu gevraagd minimaal een half jaar af te zien van vordering van hun leningen.

Dit zogenoemde schuldmoratorium zou moeten gelden tot 30 mei volgend jaar. In de tussentijd wil Dubai met hulp van adviesbureau Deloitte de activiteiten van het staatsinvesteringsbedrijf reorganiseren.

Wanbetaling

Op de financiële markten wordt er nu rekening mee gehouden dat Dubai World omvalt. De kosten om schuldpapieren van Dubai te verzekeren tegen wanbetaling liepen woensdag sterk op. De prijzen van de obligaties daalden sterk.

Het is onduidelijk hoe Dubai de komende maanden aan zijn financiële verplichtingen zal voldoen. Het emiraat liet woensdag ook weten dat het zich heeft verzekerd van 5 miljard dollar (3,3 miljard euro) met de uitgifte van nieuwe obligaties die zijn geplaatst bij twee banken uit Abu Dhabi.

De twee banken die te hulp zijn geschoten, National Bank of Abu Dhabi en Al Hilal Bank, worden door de overheid van Abu Dhabi gecontroleerd. Dit emiraat, net als Dubai onderdeel van de Verenigde Arabische Emiraten, is al vaker financieel bijgesprongen in zijn 'buurland'.
© ANP


Je moeder.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-11-2009 20:25 by MMayo Profiel van MMayo

@ XXL: Zo'n leer-werk traject is vaak 1 dag school, 4 dagen werken.

Ah well, dat hele drugsgebruik.. werkvoorziening voor de sociale sector.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 25-11-2009 20:32]


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 25-11-2009 20:35 by Count Steel Profiel van Count Steel

WTF!!!!


Tiener (13) vast voor ontucht met bejaarde


AMSTERDAM - De politie heeft een 13-jarige jongen aangehouden die verdacht wordt van onzedelijke handelingen met een hoogbejaarde vrouw in een bejaardencomplex in Amsterdam-Oost.
© ANP

De jongen kwam het appartement van de vrouw 14 november met een smoes binnen, waarna de ontuchtelijke handelingen plaatsvonden.

De verdachte kon vorige week woensdag worden aangehouden. Hij zit nog vast. Wat hij precies heeft gedaan, is niet bekendgemaakt.

nu.nl


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-11-2009 20:37 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

En het kan erger:

---------

Danny de Munk heeft bijbalontsteking
Uitgegeven: 25 november 2009 19:50
Laatst gewijzigd: 25 november 2009 20:31
AMSTERDAM - Danny de Munk lijdt aan een typische mannenkwaal: de zanger en musicalster heeft een ontstoken bijbal. Dat biechtte hij woensdag op in RTL Boulevard.
© ANP

Vanwege de ontsteking kan De Munk niet in de laatste voorstellingen van de musical Ciske de Rat spelen.

Danny haastte zich vorige week maandag naar de eerste hulp. "Ik werd middenin de nacht gillend wakker van de pijn. In totaal ben ik drie keer bij de eerste hulp geweest."

Uiteindelijk bleek dat De Munk een ontstoken bijbal heeft. "Ik heb erg veel pijn. Dit gun je je ergste vijand niet."

Antibiotica

De zanger moet een maand lang aan de antibiotica. "Ik voel me behoorlijk klote", grapt De Munk. "Ik loop als een pinguïn."

De ontsteking gooit aardig wat roet in het eten: Danny moet de laatste voorstellingen van Ciske de Rat missen. "Het is heel zuur, maar je gezondheid gaat natuurlijk voor alles."
© Novum



Je moeder.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 25-11-2009 20:38 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

Zuur zeg.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2009 20:51 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 25 november 2009 20:35 schreef Count Steel het volgende:
WTF!!!!


Tiener (13) vast voor ontucht met bejaarde


AMSTERDAM - De politie heeft een 13-jarige jongen aangehouden die verdacht wordt van onzedelijke handelingen met een hoogbejaarde vrouw in een bejaardencomplex in Amsterdam-Oost.
© ANP

De jongen kwam het appartement van de vrouw 14 november met een smoes binnen, waarna de ontuchtelijke handelingen plaatsvonden.

De verdachte kon vorige week woensdag worden aangehouden. Hij zit nog vast. Wat hij precies heeft gedaan, is niet bekendgemaakt.

nu.nl



Als de dader een meisje van 13 was geweest en het slachtoffer een man was het slachtoffer opgepakt wegens pedofolie.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-11-2009 21:36 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 november 2009 11:04 schreef Psychonaut het volgende:
Hackers kraken informatie klimaatverandering

LONDEN - Computerhackers hebben een server van een gerespecteerd Brits onderzoeksinstituut over klimaatverandering gekraakt en duizenden privé e-mails van Britse en Amerikaanse topwetenschappers en documenten op internet gezet.

Uit de gepubliceerde informatie zou blijken, dat sommige wetenschappers informatie over klimaatverandering hebben gemanipuleerd.

Dat meldden Britse en Amerikaanse media zaterdag.

In een van de e-mails suggereert Phil Jones, directeur van de gerenommeerde afdeling klimaatverandering (CRU) van de universiteit van East Anglia, om een ''trucje'' te gebruiken om informatie over temperaturen te manipuleren om zo temperatuursdalingen ''te verbergen''.

Manipuleren

Een andere e-mail zou gaan over het manipuleren van kilmaatpublicaties door sceptische wetenschappers, door een panel, dat de informatie controleert, samen te stellen dat bestaat uit wetenschappers ''die weten wat ze moeten doen''. Ook wordt gesproken over cijfers die in een VN-rapport ''geperst moeten worden''.

Jones heeft ontkend dat hij heeft gepoogd informatie te manipuleren. De universiteit van East Anglia heeft in een verklaring laten weten, dat de gepubliceerde informatie zorgvuldig is geselecteerd om ''de algemene overtuiging dat mensen klimaatverandering veroorzaken'' aan het wankelen te krijgen.

Twee Amerikaanse gerenommeerde klimaatwetenschappers die genoemd werden in de e-mails waren vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

Verenigde Naties

De CRU houdt veranderingen in temperatuur op de lange termijn bij en speelt een belangrijke rol in het verzamelen van informatie voor rapporten van de Verenigde Naties.

Het Britse instituut heeft geregeld geweigerd om gedetailleerde informatie vrij te geven. Naar eigen zeggen omdat het geen copyright bezit over veel informatie.

De publicatie van de gelekte informatie komt aan de vooravond van de VN-klimaattop in Kopenhagen. Daar zullen delegaties uit 192 landen proberen een nieuw akkoord te bereiken over de beperking van broeikasgassen om de opwarming van de aarde tegen te gaan.


Cramer zwijgt over gehackte mails

De hackers die duizend e-mails van invloedrijke klimaathoaxers hebben bemachtigd zijn criminelen. Dat heeft milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) vanmiddag gezegd.

Cramer gaat echter niet in op de inhoud van de mails, waaruit blijkt dat is gesjoemeld met gegevens en sceptici van de menselijke klimaatinvloed de mond wordt gesnoerd. ''Belachelijk. Zij wuift het weer weg, maar heeft het mis. In Engeland en de VS roepen serieuze politici juist om diepgravende onderzoeken. Want zijn wij niet jaren voor de gek gehouden?'', zegt klimaatscepticus Hans Labohm in de Telegraaf.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-11-2009 22:00 by Staalman Profiel van Staalman

RONNIE JAMES DIO Diagnosed With Stomach Cancer - Nov. 25, 2009

Wendy Dio, the wife and manager of legendary heavy metal vocalist Ronnie James Dio (DIO, HEAVEN & HELL, BLACK SABBATH, RAINBOW), has released the following statement to BLABBERMOUTH.NET:

"Ronnie has been diagnosed with the early stages of stomach cancer. We are starting treatment immediately at the Mayo Clinic. After he kills this dragon, Ronnie will be back on stage, where he belongs, doing what he loves best, performing for his fans.

"Long live rock and roll, long live Ronnie James Dio.




"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 25-11-2009 22:02 by Count Steel Profiel van Count Steel

Hopelijk vroeg genoeg ontdekt. Snap dat ze zeggen dat hij snel weer gaat optreden, maar toch.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2009 22:05 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-11-2009 9:12 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Goed nieuws voor alle borstenliefhebbers (mannen, dus) onder ons: de gemiddelde boezemomvang van de Nederlandse vrouw neemt flink in cupmaat toe. Dit blijkt uit de sterk toenemende vraag naar grotere bh's.

De borsten groeien van bescheiden C'tjes en D'tjes naar de wat forsere gevalletjes in maat F en G. Dat is nog eens een opkikker tijdens een regenachtige novembermiddag.


Playboy.nl

Moeten we hier blij mee zijn?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2009 9:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 november 2009 9:12 schreef Slechtheid het volgende:
Playboy.nl

Moeten we hier blij mee zijn?

Zou e.e.a. niet samenhangen met de gemiddelde gewichtstoename? Dan vind ik het toe te juichen. Als het echter komt doordat het aantal borstvergrotingen dat ballonnen op plankjes veroorzaakt is toegenomen, dan ben ik minder in mijn sas.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 26-11-2009 9:55 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Silence: En toch snap ik niet wat sommige mannen zo mooi vinden aan zo'n enorme F-cup. Nee, verhoudingen, is het juiste woord.

En bescheiden C of D cup? Juustem.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-11-2009 10:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 november 2009 9:55 schreef Metalhead22 het volgende:
Silence: En toch snap ik niet wat sommige mannen zo mooi vinden aan zo'n enorme F-cup. Nee, verhoudingen, is het juiste woord.

En bescheiden C of D cup? Juustem.


Ik snap het ook niet hoor.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2009 10:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 november 2009 9:55 schreef Metalhead22 het volgende:
Silence: En toch snap ik niet wat sommige mannen zo mooi vinden aan zo'n enorme F-cup. Nee, verhoudingen, is het juiste woord.

En bescheiden C of D cup? Juustem.

Krek wat ik bedoelde. Grote titten zijn gaaf, als de dame in kwestie ook wat forser is. Bij een slanke dame lijkt een wat gematigder cupmaat me meer op de plaats. Als het maar natuurlijk en in verhouding er uitziet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 26-11-2009 12:34 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Nou, ik vind vettieten cup F bij iemand van 150 kg ook geen porum. Het moeten wel tetten blijven die een beetje ferm zijn, geen ongelukkige gekozen vetophopingen. Bah!

En wat anders:

'Het bestuursgebouw van de Rijksuniversiteit Groningen is bezet door boze studenten. De studenten willen meer inspraak krijgen binnen de universiteit en eisen afschaffing van het onlangs ingevoerde Bindend Studieadvies (BSA).

De actie, die op ludieke en vredige wijze wordt uitgevoerd, houdt pas op als de eisen van de studenten worden ingewilligd. Het college van bestuur van de universiteit heeft de eisen vanmorgen ontvangen. Medewerkers die tijdens de bezetting nog in het pand aanwezig waren kunnen gewoon naar huis, een aantal medewerkers zijn door de studenten het pand uitgezet. Dit is volgens de onderwijsinstelling zonder fysiek geweld gebeurd. De politie is vooralsnog niet van plan om actie te ondernemen. Het bestuur probeert nu in gesprek te gaan met de studenten om tot een oplossing te komen.

Het Bindend Studieadvies is een systeem waarbij studenten die niet binnen een jaar twee derde van de 60 studiepunten halen de opleiding moeten afbreken. Dit systeem wordt al door verschillende universiteiten in Nederland gehanteerd. De universiteit was nog van plan om in gesprek te gaan met de studenten over de definitieve doorvoering van het systeem. "Deze actie verbaast ons dan ook een beetje", aldus de woordvoerder van de universiteit.

Het bestuursgebouw is op dit moment gebarricadeerd door de studenten. Afspraken die vandaag gepland waren in het gebouw zijn tot nader order opgeschort.' (bron: fok.nl)




Echt, steek je tijd in je studie in plaats van dit soort stomme acties te voeren. Als je niet in staat bent om 40 studiepunten te halen in een jaar (uitzonderingen door ziekte en andere omstandigheden daar gelaten) dan heb je gefaald en moet je eens bij jezelf te rade gaan.

Enerzijds maar miepen dat het onderwijs geen donder voor stelt en dan wel gaan janken als de universiteit een heel redelijke eis stelt om incompetente medeburgers te weren en zo de teloorgang van het onderwijs tegen te gaan. Ik hoop dat die stinkhippies vandaag hun actie beëindigen.


Verrassend triviaal


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2009 12:45 by bastianus Profiel van bastianus

@ Ohne:
Wel mee eens wat het BSA (mooi motormerk ook) betreft, maar meer inspraak, m.n. wat het lesprogramma en de kwaliteit daarvan betreft, is m.i. niet verkeerd. Ik verbaas me werkelijk over de flauwekul op havo-min niveau die onze stagiaires moeten maken. En over de willekeur bij sommige docenten waarmee ze als beoordelaar de ene student geweldig vinden en de ander als slecht beoordelen. Wat meer doorzichtigheid in deze systematiek, consequente handhaving ervan en minder macht voor de docenten in deze zou niet verkeerd zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 26-11-2009 12:47 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Wat meer transparantie is natuurlijk niet verkeerd, maar er zijn betere, meer doordachte acties mogelijk om dat te bereiken.

Ik heb hiervoor hbo gedaan. Het was om te huilen, het gaat om de aantallen die binnen worden gehaald en met diploma de school verlaten, niet om kwaliteit of inhoud. Dat merk je inderdaad heel goed als je op een stage gaat. Gelukkig was de stageplaats wel tevreden en is het nu mijn werkgever.


Verrassend triviaal


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-11-2009 13:26 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

+1

Wat een gezeik. Als je niet 2/3 van je punten kan halen in het 1e jaar kan je wellicht beter een andere studie/ander niveau gaan doen. Ik neem aan dat deze regeling rekening houdt met persoonlijke zaken zoals ziektes en problemen in de persoonlijke sfeer. Gezeik x 1000.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-11-2009 13:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mja zat gevallen dat het niet doorgaat ondanks inzet, Als je last hebt van hevige dyslexie of concentratie problemen moet je er wel vroeg mee zijn, omdat dat wat vagere klachten zijn als je been eraf en 3 van je kinderen overreden. Je moet dan toch een beetje zielig gaan doen bij de studieadviseurs, maarja zo werkt het nu eenmaal wel. Maar ik zie bij veel mensen dat het eerder neerkomt op motivatie problemen terwijl de mensen het zelf nog niet eens door hebben/toegeven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-11-2009 17:07 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 november 2009 13:33 schreef ElitE het volgende:
Mja zat gevallen dat het niet doorgaat ondanks inzet, Als je last hebt van hevige dyslexie of concentratie problemen moet je er wel vroeg mee zijn, omdat dat wat vagere klachten zijn als je been eraf en 3 van je kinderen overreden. Je moet dan toch een beetje zielig gaan doen bij de studieadviseurs, maarja zo werkt het nu eenmaal wel. Maar ik zie bij veel mensen dat het eerder neerkomt op motivatie problemen terwijl de mensen het zelf nog niet eens door hebben/toegeven.


Ken ook mensen die ondanks inzet een studie keer op keer niet halen. Dan heb je dus gewoon niet de kwaliteiten om die studie te doen, laat staan in die studierichting te werken. Dus ga dan werken of een studie doen die wel bij je past ipv die je graag wil doen.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2009 21:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 november 2009 17:07 schreef MR. N het volgende:
Ken ook mensen die ondanks inzet een studie keer op keer niet halen. Dan heb je dus gewoon niet de kwaliteiten om die studie te doen, laat staan in die studierichting te werken. Dus ga dan werken of een studie doen die wel bij je past ipv die je graag wil doen.

Dit vind ik wel een lastige.
Ik heb soms stagiaires die heel intuïtief zijn, en op die wijze heel goed met cliënten op mijn werk omgaan. Maar die op gebrek aan theoretisch vermogen vastlopen in een studie, en da's wel jammer, ook vanwege het gebrek aan praktische mensen op mijn werk vaak.
Ook het tegenovergestelde gebeurt vaak. Stagiaires die theoretisch verschrikkelijk goed zijn, maar in de praktijk op hun bek gaan en geen leiding aan een groep mensen kunnen geven. Vreemd genoeg halen die wel vaak hun HBO-opleiding, komen dan vaak in beleids- of leidinggevende functies terecht, terwijl ze hier geen capaciteiten voor hebben. Zitten wij weer met zo'n incapabele manager, ortho of collega die zich op theoretische wijze overal slim uitlult maar er eigenlijk een zooitje van maakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 26-11-2009 23:00 by Jelle Profiel van Jelle



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 27-11-2009 2:54 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Mininova stopt met aanbieden torrents

Mininova stopt op gezag van de rechter per direct met het aanbieden van torrents. De Nederlandse torrentsite zal uitsluitend zijn contentdistributie-systeem in de lucht houden. Het bedrijf overweegt nog wel in hoger beroep te gaan.

Op de site van Mininova zijn alleen nog torrents te vinden die via het eigen contentdistributie-systeem met bijbehorende trackers verspreid worden. Met het verwijderen van een groot deel van het torrentaanbod stelt Mininova dat het uitvoering geeft aan het in augustus uitgesproken vonnis van de rechtbank in Utrecht. De rechter eiste dat Mininova alle torrents zou verwijderen die naar auteursrechtelijk beschermd materiaal verwezen.

Erik Dubbelboer, medeoprichter van Mininova, laat weten: "De rechter heeft ons op straffe van een dwangsom bevolen te voorkomen dat er torrentlinks worden geplaatst die naar bestanden verwijzen met bepaalde titels of met titels die daarop lijken. Het is voor ons helaas technisch en organisatorisch onmogelijk om dergelijke maatregelen te nemen." In een blogposting stelt Mininova dat eerdere experimenten met filtering niet zijn geslaagd, omdat deze te arbeidsintensief zouden zijn en bovendien niet waterdicht bleken.

Hoewel een groot deel van het torrentaanbod al is verwijderd, zou het in Utrecht gevestigde bedrijf nog wel overwegen om in hoger beroep te gaan. Vooralsnog moet Mininova zich echter zien te redden met zijn legale torrentaanbod, maar het is de vraag of de site kan overleven nu het aantal bezoekers en de reclame-inkomsten vermoedelijk flink zullen afnemen.

Brein-directeur Tim Kuik laat in een reactie weten het besluit van Mininova te verwelkomen: "Het was voor Brein belangrijk dat de rechter vaststelde dat het de taak van Mininova is om vooraf illegale links te weren. Als Brein daar achteraf achteraan moet hollen, dan is dat dweilen met de kraan open. Het is simpeler voor Mininova om toezicht te houden". Kuik stelt verder dat Brein niet tegen bittorrent-technologie is, omdat dat ook voor legale doeleinden gebruikt kan worden.

Volgens Brein heeft Mininova op de valreep nog wel pro forma beroep tegen de uitspraak van de rechtbank aangetekend. De auteursrechtenwaakhond zegt benieuwd te zijn naar de argumenten waarmee Mininova verweer wil voeren: "Die willen wij natuurlijk zo snel mogelijk zien. De uitspraak is duidelijk en wij willen niet dat de indruk zou ontstaan dat er toch nog onduidelijkheid is terwijl daar geen gronden voor zijn aangevoerd." Ook heeft het instellen van hoger beroep geen schorsende werking op het vonnis, dat daarom toch moet worden uitgevoerd.
http://tweakers.net/nieuws/63991/

Helaas, ik vond het wel een fijne website.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen