IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws! Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2009 14:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2009 14:08 schreef Jelle het volgende:
Ja, volgens mij zou iemand als Midas Dekkers dat taboe stiekum dan ook graaag doorbreken, maar goed, het (taboe) is zo sterk dat je de vraag niet eens mag stellen.


midas vind homoseksualiteit helemaal niet natuurlijk




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2009 14:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2009 14:44 schreef ElitE het volgende:
midas vind homoseksualiteit helemaal niet natuurlijk




Geweldig. Zijn boek over sport blijft ook een eye-opener. Maar goed, als je de "natuur"-lijn dus doortrekt naar mensen, zouden homo's en lesbiënnes dat dan zijn bij gebrek aan beter of omdat ze in gevangenschap leven?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2009 14:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2009 14:25 schreef Jelle het volgende:
Om het maar even algemeen te houden; behalve de definitie van 'natuurlijk' hangt dit van minor premissen af, die jij hier impliciet als 'waar' beschouwd.

Naja eigenlijk is het probleem dat de definitie gevormd wordt door een paar andere slecht omleinde definities. In wat snelle reacties kun je natuurlijk wel gebruiken, maar zodra je gaat nuanceren moet je het eigenlijk uit je discussie halen. Want mensen zijn ook gewoon natuur. en vanuit evolutionair perspectief is het al helemaal moeilijk om te gebruiken in een discussie want wanneer werden we mens en wanneer gingen we dingen doen die opeens niet meer natuurlijk zijn. Zo kun je mensen als omnivoren zien (toch wel iets wat je als natuur zal beschouwen) maar dat was al slecht te realiseren voor zoiets technisch als wapens en vuur.(en die hebben al heel lang)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 24-11-2009 14:53 by Jelle Profiel van Jelle

"Maar wat kan ons dat schelen? Wie haalt er nou z'n moraal uit de natuur?
Daarmee is ie toch/nog wijzer dan ik aanvankelijk dacht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 24-11-2009 15:01 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 24 november 2009 14:53 schreef ElitE het volgende:In wat snelle reacties kun je natuurlijk wel gebruiken, maar zodra je gaat nuanceren moet je het eigenlijk uit je discussie halen.

Je hoeft het niet uit de discussie te halen want de vraag (of iets natuurlijk is), ÍS een discussie over definities en afbakeningen, die inhoudelijk niet zo interessant is.
nb. Als je stelt dat alles natuurlijk is, kun je de term net zo goed niet gebruiken want deze heeft dan feitelijk geen betekenis meer.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2009 15:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

klopt, maar ik gebruik het nog welleens in discussies om aan te wijzen dat mensen helemaal zo speciaal niet zijn, en niet perse los staan van de natuur.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2009 15:17 by bastianus Profiel van bastianus

Maar goed, volgens mij heeft homoseksualiteit toch te maken met de ontwikkeling van je hypothalamus en neuronen en hormonen? Zou dat bij dieren dan niet zo kunnen zijn?
Edit: Niet dat het belangrijk is, maar wel een interessant detail m.i.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 24-11-2009 15:17]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-11-2009 15:20 by Mark Profiel van Mark

quote:
Maar goed, als je de "natuur"-lijn dus doortrekt naar mensen, zouden homo's en lesbiënnes dat dan zijn bij gebrek aan beter of omdat ze in gevangenschap leven?


Of de hierarchie in de groep vaststellen.

[edit]Voor dieren dan, denk dat dat bij mensen wellicht niet echt het geval is. Maar het zou een oorsprong voor het gedrag kunnen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 24-11-2009 15:21]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2009 15:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tis allemaal nog een beetje vaag, maar de ene theorie zegt dat mannen een set genen hebben gekregen die bij vrouwen juist zorgt dat ze mannen erg aantrekkelijk vinden.
Anderen opperen weer dat je homo's erg veel ziet terug komen in kunst cultuur architectuur en dergelijke. en dat homo's zich niet zo hoeven te richten op voortplanting ze veel beter kunnen richten op andere dingen.

Het blijft voorlopig nog veel speculeren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2009 15:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2009 15:20 schreef Mark het volgende:
Of de hierarchie in de groep vaststellen.

[edit]Voor dieren dan, denk dat dat bij mensen wellicht niet echt het geval is. Maar het zou een oorsprong voor het gedrag kunnen zijn.


dat is toch meer sexuele vernedering?

Wat heb je eraan als je dan toch geen kinderen zou krijgen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2009 16:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2009 15:28 schreef ElitE het volgende:
dat is toch meer sexuele vernedering?

Wat heb je eraan als je dan toch geen kinderen zou krijgen.

Een hoop plezier. Niks mis met een beetje vernedering op zijn tijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2009 23:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik ben niet echt bereid om mensen te pesten als ik daarvoor mn pipi in iemand zn poepoe moet steken.

Wondje? Leve de huidbacterie!

Een doodgewone huidbacterie blijkt al te heftige ontstekingen van de huid te temperen.

Vanochtend onder de douche geweest? Lekker veel zeep gebruikt? Dan heb je waarschijnlijk een groot deel van de bacteriebevolking op je huid weggewassen. Die ben ik voor even mooi kwijt, denk je misschien. Fout, want de microben doen meer goed dan kwaad. Zo blijkt de veelvoorkomende huidbacterie Staphyloccocus epidermis heel nuttig bij het remmen van al te heftige ontstekingen van de huid, laat Richard Gallo van de universiteit van Californië zien.

Wanneer je een wondje in de huid hebt, komen speciale huidcellen in actie. Deze cellen scheiden allerlei onstekingsmoleculen uit, waar afweercellen op af komen. Die ruimen de viezigheid in de wond op. Soms reageren de huidcellen wat overenthousiast en kan zo’n ontsteking ontsporen waardoor wondjes pijnlijk opzwellen.

Gallo bestudeerde huidcellen van mens en muis en ontdekte dat de stof LTA (lipoteichoïnezuur), dat van nature door Staphylococcus uitgescheiden wordt, die ontsteking tempert door de aanmaak van onstekingsmoleculen te dwarsbomen. Morgenochtend maar een keer niet douchen?

Mooi stukje bewijs dat je te hygienisch kan leven, ik weet igg wel dat mn wonden veel meer irriteren en trager zijn als ik het "netjes ga verzorgen".

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-11-2009 23:31]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 25-11-2009 8:22 by Ingrimd Profiel van Ingrimdhttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 24 november 2009 14:44 schreef ElitE het volgende:
midas vind homoseksualiteit helemaal niet natuurlijk





Lesbische leeuwen --> lesbian Reindeers




MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-11-2009 10:46 by MMayo Profiel van MMayo

Tuchtrecht in de jeugdzorg
Uitgegeven: 25 november 2009 09:21

DEN HAAG - Medewerkers in de jeugdzorg kunnen straks voor de tuchtrechter verschijnen, als ze in hun werk ernstige fouten maken. Minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin gaat tuchtrecht in de jeugdzorg mogelijk maken, schrijft hij woensdag aan de Tweede Kamer. In het uiterste geval kan de tuchtrechter bepalen dat een medewerker in de jeugdzorg zijn beroep niet meer mag uitoefenen.

Het tuchtrecht gaat gelden voor medewerkers van de Bureaus Jeugdzorg, de gezinsvoogdij en de jeugdreclassering en bij de instellingen voor de jeugdzorg.

Ook de gesloten jeugdzorg en de jeugdgevangenissen komen onder het tuchtrecht te vallen. In de jeugdzorg is lang gepraat over de instelling van een tuchtcollege.


Kalsbeek

Rouvoet neemt nu voorstellen over van een stuurgroep onder voorzitterschap van oud-PvdA-Kamerlid en oud-staatssecretaris Ella Kalsbeek.

Zij deed nog meer voorstellen om de jeugdzorg professioneler te maken, die Rouvoet nu gaat uitvoeren.

Net als voor artsen komt er een register waarin medewerkers in de jeugdzorg ingeschreven moeten staan. Ze moeten zich laten bijscholen om hun werk te mogen blijven doen.

Ook komen er minimale eisen waaraan een afgestudeerde jeugdzorgwerker moet voldoen. In professionele richtlijnen komt te staan welke diagnoses gesteld kunnen worden en wat de therapieën zijn.



Hee, lijkt me een goed idee!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-11-2009 12:39 by Dentz Profiel van Dentz

Stratenmakers Wezep volop aan de harddrugs

door Pieter Steenbergen. maandag 23 november 2009 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 24 november 2009 | 00:29

WEZEP - Het gebruik van harddrugs door een grote groep jonge stratenmakers in Wezep loopt 'gierend uit de klauwen'. Er komen er steeds meer bij. Het gaat om zo'n zestig Wezepers tussen de 14 en 25 jaar, die in meerdere gevallen hun complete maandsalaris opmaken aan de verdovende middelen. Jonge gezinsleden geven het aan elkaar door.

De gemeente is zo bezorgd over deze ontwikkeling dat er speciaal twee straathoekwerkers zijn aangesteld om het probleem te tackelen. Tot nu toe met weinig succes, er komen volgens het straathoekwerk steeds meer gebruikers bij. Volgens de politie is Wezep exemplarisch voor het drugsgebruik van drugs op de Veluwe. "Het is echt een probleem van deze tijd", zegt politiewoordvoerder Anton de Ronde.

Schrikbarend, zegt straathoekwerker Stefan Lambeck over het drugsgebruik door de jonge stratenmakers. Volgens het straathoekwerk wordt er in Wezep vooral gebruikt door jongeren met fysiek zware beroepen. Wezep is, zoals bekend hét stratenmakersdorp van Nederland. Het wemelt hier van de stratenmakersbedrijfjes.

Olé.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2009 17:08 by XXL Profiel van XXL

Wat ik hieruit niet kan opmaken is of dat tijdens of na het werk gebeurt.

Indien niet onder werktijd:

Het is toch een keus die ze zelf maken? Zolang ze geen crimineel gedrag vertonen om aan het geld voor drugs te komen vraag ik me af waar 'men' zich eigenlijk mee bemoeit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-11-2009 17:13 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 25 november 2009 17:08 schreef XXL het volgende:
Wat ik hieruit niet kan opmaken is of dat tijdens of na het werk gebeurt.



Het gaat er niet om of ze dit tijdens of na het werk doen, het gaat erom dat in Wezep veel jongelui een fysiek "zwaar" beroep hebben en harddrugs gebruiken. Dat vind men een zorgelijke ontwikkeling. Kortom, Wezep.. drugsdorp, yay!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 25-11-2009 17:16]


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 25-11-2009 17:15 by De Ulk Profiel van De Ulk

Vandaar al die witte lijnen...


Bareuh...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2009 17:33 by XXL Profiel van XXL

Het hebben van een zwaar beroep is een keus die je zelf maakt. Komop zeg, 14 tot 25 jaar. Een groot deel van de mensen studeren dan nog voor een goede baan.

En wat is het verband met drugsgebruik en zwaar werk? Iedereen met een zwaar beroep gaat aan de drugs?

Bovendien:14 tot 16 jarigen die stratenmaker zijn?

Die zijn sowieso al leerplichtig en als ze dan nog geen startkwalificatie hebben treedt op hun 16e de kwalificatieplicht in werking die doorloopt tot hun 18e.

Dat daaraan dan kennelijk niet wordt voldaan (Inderdaad. Dat is, gezien de leeftijd waarover men spreekt, een aanname) vind ik dan wel weer zorgelijk.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-11-2009 17:41 by Dentz Profiel van Dentz

Leren en werken tegelijk. Komt veel voor hier in de buurt. Ik ken gasten die op hun 15e al 40 uur werkten.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 25-11-2009 17:42]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-11-2009 17:52 by Forever After Profiel van Forever After

En wanneer leren die dan?


 


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-11-2009 18:07 by Dentz Profiel van Dentz

Das een goeie. Denk dat het niet met het beroep te maken heeft maar meer met de hoogst genoten opleiding.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-11-2009 19:21 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 25 november 2009 17:33 schreef XXL het volgende:
Het hebben van een zwaar beroep is een keus die je zelf maakt. Komop zeg, 14 tot 25 jaar. Een groot deel van de mensen studeren dan nog voor een goede baan.


Het gaat er niet om of een men de keuze wel of niet zelf heeft gemaakt in dat nieuwsberichtje. Het gaat om een uitkomst van een onderzoekje gehouden onder jeugd/jongeren/jong volwassenen in Wezep en instanties zoals pliesiej en jongerenwerkers.

quote:
Op 25 november 2009 17:33 schreef XXL het volgende:
En wat is het verband met drugsgebruik en zwaar werk? Iedereen met een zwaar beroep gaat aan de drugs?


Het verband is dat in Wezep een plaatselijk onderzoek is geweest waarbij men een verband zag in Wezep tussen jongeren uit Wezep die stratenmaker zijn/worden of een ander zwaar beroep hebben in Wezep, veelal aan de harddrugs zitten.. in Wezep.

quote:
Op 25 november 2009 17:33 schreef XXL het volgende:
Bovendien:14 tot 16 jarigen die stratenmaker zijn?
Die zijn sowieso al leerplichtig en als ze dan nog geen startkwalificatie hebben treedt op hun 16e de kwalificatieplicht in werking die doorloopt tot hun 18e.


Google is yurrr friend? Maar eh.. leuk over die leer/kwalificatieplicht maar veelal zijn dat van die jonkies die naast hun opleiding aan het stratenmaken zijn. Werken/leren enzo.

quote:
Op 25 november 2009 17:33 schreef XXL het volgende:
Dat daaraan dan kennelijk niet wordt voldaan (Inderdaad. Dat is, gezien de leeftijd waarover men spreekt, een aanname) vind ik dan wel weer zorgelijk.


Tsja.. waar lees jij dat precies dat men niet aan de leerplicht voldoet? Ik zou ze aanklagen XXL, pak ze! Die boefjes!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 25-11-2009 19:26]


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 25-11-2009 19:28 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
KNVB bedreigd door zwarthandelaren
De KNVB en concertorganisator Mojo worden bedreigd door zwarthandelaren. Dat bleek tijdens overleg in de Tweede Kamer. Die werkt aan een wet over het doorverkopen van toegangskaartjes.

Zwarthandelaren lieten Mojo onlangs weten dat het bedrijf moet stoppen met pogingen om de zwarte handel aan te pakken. Anders zouden medewerkers persoonlijke gevolgen ondervinden.

Ook rechercheurs die in opdracht van de KNVB de zwarthandel in kaart brachten, zijn bedreigd. Het recherchebureau heeft de opdracht inmiddels aan de voetbalbond teruggegeven.

© ANP




MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-11-2009 19:33 by MMayo Profiel van MMayo

Man ligt zogenaamd 23 jaar in coma
Uitgegeven: 23 november 2009 15:30


AMSTERDAM – Een Belg is door een verkeerde diagnose 23 jaar gezien als een comapatiënt. Rom Houben was al die tijd echter bij kennis, maar kon dit niet duidelijk maken door zijn verlamde status. Dit meldt de Daily Mail.

Houben was slachtoffer van een auto-ongeluk en werd levenloos naar het ziekenhuis in het Belgische Zolder gebracht. Na een aantal tests constateerden de artsen dat Houben in een coma lag. 23 jaar later blijkt na metingen met moderne apparatuur dat de Belg al die tijd bij kennis was.

De nu 46-jarige Belg verklaart tegenover de krant dat hij wel geprobeerd heeft te schreeuwen, maar dat er geen geluid uit zijn mond kwam. Houben was verlamd, maar kon ondertussen wel al die tijd elk gesprek volgen dat bij hem in de buurt plaats had.

Dankzij therapie kan Houben nu communiceren via een computer en laat hij weten dat hij zichzelf weg probeerde te ‘dromen’ om zijn leven wat aangenamer te maken, maar dat frustratie niet in de buurt komt van wat hij heeft meegemaakt.


Zou je maar overkomen zeg, donders!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen