IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws! Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-12-2009 22:04 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 december 2009 22:01 schreef Psychonaut het volgende:



Vind je het niet ietwat overdreven voor 30 liedjes?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2009 22:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 december 2009 22:03 schreef karnivoor het volgende:
Zeker een outcast van de familie.

Soort Jezus ofzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snark
Usericon van Snark
Posted 09-12-2009 2:00 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 8 december 2009 21:58 schreef De Tegenpartij het volgende:
Downloaden? $675.000 boete

De Amerikaanse student Joel Tenenbaum is de zak. Hij moet 675.000 dollar boete betalen voor het downloaden en delen van zo'n dertig liedjes, zo besliste de rechter. Tenenbaum was aangeklaagd door de RIAA, de Amerikaanse variant van BREIN.

De RIAA wilde bovendien dat de student een 'spreekverbod' zou krijgen, hij zou niet meer over filesharen mogen praten. Dat wees de rechter echter af.

Tenenbaum komt er behoorlijk slecht van af. Hij kreeg in eerste instantie een schikking van de rechter van 3.500 dollar. Deze weigerde hij, hij was slechts bereid om 500 dollar te betalen. Dit weigerde de RIAA, en deze spande de rechtszaak aan, wat ertoe leidde dat hij nu 22.500 dollar per nummer zal moeten gaan betalen.

Sjeezzz...


je weet dat je iets doet dat niet mag, dan moet je ook niet zeuren achteraf... hij had ook normaal de shit even kunnen kopen. ik vind t prima straffen, andere delicten zouden evenredige straffen moeten krijgen.

12.000 stokslagen voor door rood rijden
5 liter urine drinken voor wildplassen
3 minuten in een afgeloten ruimte samen met mutilator voor moord...

dat soort dingen zal mensen leren!


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 09-12-2009 10:28 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 9 december 2009 2:00 schreef Snark het volgende:
je weet dat je iets doet dat niet mag, dan moet je ook niet zeuren achteraf... hij had ook normaal de shit even kunnen kopen. ik vind t prima straffen, andere delicten zouden evenredige straffen moeten krijgen.

12.000 stokslagen voor door rood rijden
5 liter urine drinken voor wildplassen
3 minuten in een afgeloten ruimte samen met mutilator voor moord...

dat soort dingen zal mensen leren!



675.000 is natuurlijk wel een beetje veel hè. Maar het is natuurlijk maar de vraag of dit bericht niet door Brein de wereld in is gebracht om ons kindertjes bang mee te maken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2009 10:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

brein lijkt me idioot genoeg om slechts enkele mensen te pakken en die dan gelijk maar wat harder te straffen zodat ze niet zoveel hoeven te zoeken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 11:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Die straffen zijn zó belachelijk hoog. 22.500 dollar per liedje wat je legaal voor (minder dan) 1 dollar kan downloaden... Zelfs de schikking is al belachelijk duur.

Zoals Snark illustreert zouden dat soort verhoudingen andere straffen een stuk leuker/indrukwekkender maken!

edit; hmm, misschien dat het wat terechter is als je weet dat het bijvoorbeeld weer naar 1000 mensen geupload is. Ik weet niet hoe ze dat meenemen in het bepalen van de strafmaat.
quote:
Op 9 december 2009 10:44 schreef ElitE het volgende:
brein lijkt me idioot genoeg om slechts enkele mensen te pakken en die dan gelijk maar wat harder te straffen zodat ze niet zoveel hoeven te zoeken.

BREIN bepaalt de strafmaat niet.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 09-12-2009 11:31]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2009 11:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ohja, nouja ik denk wel dat er flink wat gelobbied is om die strafmaat zo te krijgen. Met wat kinderverkrachtigen kom je er beter af dan wat k3 liedjes downloaden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 11:38 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 december 2009 11:36 schreef ElitE het volgende:
ohja, nouja ik denk wel dat er flink wat gelobbied is om die strafmaat zo te krijgen. Met wat kinderverkrachtigen kom je er beter af dan wat k3 liedjes downloaden.

Dan geldt nog steeds dat BREIN de strafmaat niet bepaalt

En, er is in Nederland toch nog niemand voor het downloaden van muziek bestraft? Dus waar heb je het überhaupt over?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2009 11:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nee maar wel beinvloed

oh ik dacht dat dat al een beetje aan de gang was

nouja verschillende websites wel, maar dat is allemaal wat begrijpelijker. Al is de hele oorlog tegen downloaden toch een beetje hypocriet, omdat het voornamelijk cd verkoop stimuleerd. het evenwicht tussen de platenmaatschappijen zal wel verstoord zijn, want de grote commercielere bedrijven met britneyspears liedjes zullen het denk wel zwaarder hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 11:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 december 2009 11:43 schreef ElitE het volgende:
oh ik dacht dat dat al een beetje aan de gang was

nouja verschillende websites wel, maar dat is allemaal wat begrijpelijker.

Vooralsnog kunnen alleen uploaders aangepakt worden en hebben ze daarom de jacht geopend op sites, ja. Die er nog relatief mild vanaf komen vooralsnog.
quote:
Al is de hele oorlog tegen downloaden toch een beetje hypocriet, omdat het voornamelijk cd verkoop stimuleerd.

Dát is nog niet aangetoond. Wat ze aangetoond hebben in het VK en in NL is dat downloaders meer uitgeven aan de media die ze downloaden dan niet-downloaders. Dat kan nog steeds betekenen dat die downloaders nóg meer zouden kopen als downloaden niet mocht natuurlijk.

Overigens denk ik dat het zo werkt als jij zegt (meer downloaden leidt tot meer kopen), omdat het voor mij persoonlijk en wat anderen wel zo werkt, maar het meervoud van anekdote is niet data
quote:
het evenwicht tussen de platenmaatschappijen zal wel verstoord zijn, want de grote commercielere bedrijven met britneyspears liedjes zullen het denk wel zwaarder hebben.

Zoiets vermoed ik ook.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 09-12-2009 11:57]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2009 12:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

van Nu.nl



BOEDAPEST - Toen een Hongaar zag hoe de chauffeur van een busje uitstapte en de sleutel in het contactslot liet zitten, kon hij de verleiding niet weerstaan.

Hij stapte in en wilde de motor starten. Groot was zijn schrik toen hij ineens stemmen uit het busje hoorde. ''Als ik jou was, zou ik dat niet doen'', zei een van de inzittenden.

De man bleek een busje van de Hongaarse Mobiele Eenheid (ME) vol ordetroepen te hebben willen stelen, meldde de Hongaarse krant Nepszabadsag woensdag.

In het donker had hij het logo van de ME op de zijkant van het voertuig over het hoofd gezien. De dief probeerde te vluchten, maar kon worden opgepakt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2009 16:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-12-2009 17:39 by XXL Profiel van XXL

Crisis zorgt voor extra werkdruk
Uitgegeven: 9 december 2009 14:56

AMSTERDAM – Ruim de helft van de werknemers zegt dat de werkdruk is toegenomen na het ontstaan van de crisis. Vooral secretaresses geven aan meer last te hebben van stress en extra taken toebedeeld te hebben gekregen.

Dat blijkt uit onderzoek van uitzendbureau Content onder 1350 medewerkers.

Een kwart verwacht dat de werkdruk structureel zal toenemen. Gevolg hiervan is dat mensen harder en langer doorwerken. Ook wordt er vaker werk mee naar huis genomen.

Taken

Veertig procent geeft aan extra taken te hebben gekregen tijdens de economische crisis. Het gaat vooral om ondersteunen van collega’s en het aanmaken en archiveren van dossiers. 32 procent vindt dat deze taken in hun takenpakket passen; 55 procent geeft aan dat het extra werk onder hun opleidingsniveau ligt.

De crisis is voelbaar voor 70 procent van de ondervraagden, maar heeft geen invloed op de werksfeer. De helft geeft aan dat de sfeer totaal niet veranderd is.
© NUzakelijk/Rikke van Geest



Wat een gehuil.

Nou heb ik niet zo'n hoge opleiding maar kan iemand mij eens uitleggen waarom je niet even wat werkzaamheden zou kunnen verrichten waarvoor je, in je eigen simpele belevingswereld, te slim denkt te zijn



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 17:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 december 2009 17:39 schreef XXL het volgende:
Nou heb ik niet zo'n hoge opleiding maar kan iemand mij eens uitleggen waarom je niet even wat werkzaamheden zou kunnen verrichten waarvoor je, in je eigen simpele belevingswereld, te slim denkt te zijn

Er staat ook niet dat dat niet zou kunnen.

Het enige wat het bericht aangeeft is dat er dus voor mensen taken bijkomen (=meer werk moeten doen) waar in 55% van de gevallen waarschijnlijk eerder ander -lagergeschoold- personeel voor was. Jouw conclusie is pure speculatie.

Dat gezegd hebbende; als iemand werk moet doen waar hij te slim voor is kan dat behoorlijk geestdodend zijn als dat echt veel is, dat geeft ook extra stress (want iemand wordt er minder blij van). Voor een deel van die 55% zal het dus best zo kunnen zijn dat het feit dat het 'domme' taken zijn voor nog meer extra werkdruk zorgt (de extra taak zorgt natuurlijk überhaupt voor extra werkdruk).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2009 17:49 by MMayo Profiel van MMayo

Hongaar wil ME-bus met agenten stelen
Uitgegeven: 9 december 2009 09:24
Laatst gewijzigd: 9 december 2009 09:24

BOEDAPEST - Toen een Hongaar zag hoe de chauffeur van een busje uitstapte en de sleutel in het contactslot liet zitten, kon hij de verleiding niet weerstaan.
© ANPHij stapte in en wilde de motor starten. Groot was zijn schrik toen hij ineens stemmen uit het busje hoorde. ''Als ik jou was, zou ik dat niet doen'', zei een van de inzittenden.

De man bleek een busje van de Hongaarse Mobiele Eenheid (ME) vol ordetroepen te hebben willen stelen, meldde de Hongaarse krant Nepszabadsag woensdag.

In het donker had hij het logo van de ME op de zijkant van het voertuig over het hoofd gezien. De dief probeerde te vluchten, maar kon worden opgepakt.



[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-12-2009 17:50]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-12-2009 18:07 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 december 2009 17:47 schreef ZelThoR het volgende:
Er staat ook niet dat dat niet zou kunnen.

Het enige wat het bericht aangeeft is dat er dus voor mensen taken bijkomen (=meer werk moeten doen) waar in 55% van de gevallen waarschijnlijk eerder ander -lagergeschoold- personeel voor was. Jouw conclusie is pure speculatie.


Dus als specifiek vermeld wordt dat 55% van de mensen het werk beneden hun niveau vind is het speculeren als ik concludeer dat ze daar een probleem mee hebben?


quote:
Dat gezegd hebbende; als iemand werk moet doen waar hij te slim voor is kan dat behoorlijk geestdodend zijn als dat echt veel is, dat geeft ook extra stress (want iemand wordt er minder blij van). Voor een deel van die 55% zal het dus best zo kunnen zijn dat het feit dat het 'domme' taken zijn voor nog meer extra werkdruk zorgt (de extra taak zorgt natuurlijk überhaupt voor extra werkdruk).


Dat meer werk met gelijk aantal mensen of het zelfde werk met minder mensen een toename kan betekenen van de werkdruk snap ik zelf ook nog wel.

Persoonlijk ben ik dan geneigd te denken dat, wanneer je dat werk met minder mensen ook af krijgt, je sowieso al teveel mensen in dienst had en een deel van de tijd werd besteed aan nutteloos lamballen in de baas zijn tijd.
Waarschijnlijk denk jij daar anders over.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 18:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 december 2009 18:07 schreef XXL het volgende:
Dus als specifiek vermeld wordt dat 55% van de mensen het werk beneden hun niveau vind is het speculeren als ik concludeer dat ze daar een probleem mee hebben?

Beneden hun opleidingsniveau. Dat is vrij objectief, dus waarom je dat zo negatief zou uitleggen is mij een raadsel. Dat riekt naar verbittering. Degenen die het onderzocht hebben kunnen ook kijken of dat aspect samenhangt met de toename van werkdruk.
quote:

Dat meer werk met gelijk aantal mensen of het zelfde werk met minder mensen een toename kan betekenen van de werkdruk snap ik zelf ook nog wel.

Ik wilde ook niet anders suggereren.
quote:

Persoonlijk ben ik dan geneigd te denken dat, wanneer je dat werk met minder mensen ook af krijgt, je sowieso al teveel mensen in dienst had en een deel van de tijd werd besteed aan nutteloos lamballen in de baas zijn tijd.
Waarschijnlijk denk jij daar anders over.

Ja, daar denk ik anders over. Ten eerste is er een verschil tussen 'werk afkrijgen' en 'werk goed afkrijgen'. Ten tweede is er een verschil tussen 'incidenteel onder hoge druk werk afkrijgen' en 'op de lange termijn onder hoge druk werk afkrijgen'. Ten derde kan het best dat als je een nutteloze lambal verwijdert het werk wat hij wél deed bij iemand terecht komt die al op 100% draait.

Voor een deel geef ik je absoluut gelijk hoor, dat nutteloos lamballen gebeurt vast teveel en bepaalde bedrijven zullen vast met het verwijderen van de juiste mensen even goed draaien terwijl de overgebleven mensen even gelukkig blijven Maar hoe zwart-wit jij het voorstelt is gewoon onzinnig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2009 21:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 december 2009 17:39 schreef XXL het volgende:
Crisis zorgt voor extra werkdruk
Uitgegeven: 9 december 2009 14:56

AMSTERDAM – Ruim de helft van de werknemers zegt dat de werkdruk is toegenomen na het ontstaan van de crisis. Vooral secretaresses geven aan meer last te hebben van stress en extra taken toebedeeld te hebben gekregen.

Dat blijkt uit onderzoek van uitzendbureau Content onder 1350 medewerkers.

Een kwart verwacht dat de werkdruk structureel zal toenemen. Gevolg hiervan is dat mensen harder en langer doorwerken. Ook wordt er vaker werk mee naar huis genomen.

Taken

Veertig procent geeft aan extra taken te hebben gekregen tijdens de economische crisis. Het gaat vooral om ondersteunen van collega’s en het aanmaken en archiveren van dossiers. 32 procent vindt dat deze taken in hun takenpakket passen; 55 procent geeft aan dat het extra werk onder hun opleidingsniveau ligt.

De crisis is voelbaar voor 70 procent van de ondervraagden, maar heeft geen invloed op de werksfeer. De helft geeft aan dat de sfeer totaal niet veranderd is.
© NUzakelijk/Rikke van Geest



Wat een gehuil.

Nou heb ik niet zo'n hoge opleiding maar kan iemand mij eens uitleggen waarom je niet even wat werkzaamheden zou kunnen verrichten waarvoor je, in je eigen simpele belevingswereld, te slim denkt te zijn



Dat snap ik ook niet, opleidingsniveau zegt me zelfs vrij weinig in mijn sector. Bij mij op het werk wordt ook nogal wat volk wegbezuinigd, waardoor we juist steeds meer schrijfwerk, rapportages en dat soort ellende erbij krijgen en ik juist veel minder op de werkvloer te vinden ben. Wij krijgen er juist steeds meer "hogergeschoold" werk bij als begeleiders.
Terwijl het verschil m.i. juist in de praktijk gemaakt wordt in het contact met de cliënten. In de zorg vind ik het lager geschoold werk dus belangrijker maar ook voor meer voldoening en minder stress zorgend.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-12-2009 21:54 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 8 december 2009 21:58 schreef De Tegenpartij het volgende:
Downloaden? $675.000 boete

De Amerikaanse student Joel Tenenbaum is de zak. Hij moet 675.000 dollar boete betalen voor het downloaden en delen van zo'n dertig liedjes, zo besliste de rechter. Tenenbaum was aangeklaagd door de RIAA, de Amerikaanse variant van BREIN.

De RIAA wilde bovendien dat de student een 'spreekverbod' zou krijgen, hij zou niet meer over filesharen mogen praten. Dat wees de rechter echter af.

Tenenbaum komt er behoorlijk slecht van af. Hij kreeg in eerste instantie een schikking van de rechter van 3.500 dollar. Deze weigerde hij, hij was slechts bereid om 500 dollar te betalen. Dit weigerde de RIAA, en deze spande de rechtszaak aan, wat ertoe leidde dat hij nu 22.500 dollar per nummer zal moeten gaan betalen.

Sjeezzz...

Idioten.

Zo kan het trouwens ook.

Geist: Record industry faces liability over `infringement'
Image
By Michael Geist Internet Law Columnist
Published On Mon Dec 07 2009

Chet Baker was a leading jazz musician in the 1950s, playing trumpet and providing vocals. Baker died in 1988, yet he is about to add a new claim to fame as the lead plaintiff in possibly the largest copyright infringement case in Canadian history. His estate, which still owns the copyright in more than 50 of his works, is part of a massive class-action lawsuit that has been underway for the past year.

The infringer has effectively already admitted owing at least $50 million and the full claim could exceed $6 billion. If the dollars don't shock, the target of the lawsuit undoubtedly will: The defendants in the case are Warner Music Canada, Sony BMG Music Canada, EMI Music Canada, and Universal Music Canada, the four primary members of the Canadian Recording Industry Association.

The CRIA members were hit with the lawsuit in October 2008 after artists decided to turn to the courts following decades of frustration with the rampant infringement (I am adviser to the Canadian Internet Policy and Public Interest Clinic, which is co-counsel, but have had no involvement in the case).

The claims arise from a longstanding practice of the recording industry in Canada, described in the lawsuit as "exploit now, pay later if at all." It involves the use of works that are often included in compilation CDs (ie. the top dance tracks of 2009) or live recordings. The record labels create, press, distribute and sell the CDs, but do not obtain the necessary copyright licences.

Instead, the names of the songs on the CDs are placed on a "pending list," which signifies that approval and payment is pending. The pending list dates back to the late 1980s, when Canada changed its copyright law by replacing a compulsory licence with the need for specific authorization for each use. It is perhaps better characterized as a copyright infringement admission list, however, since for each use of the work, the record label openly admits that it has not obtained copyright permission and not paid any royalty or fee.

Over the years, the size of the pending list has grown dramatically, now containing more than 300,000 songs.

From Beyonce to Bruce Springsteen, the artists waiting for payment are far from obscure, as thousands of Canadian and foreign artists have seen their copyrights used without permission and payment.

It is difficult to understand why the industry has been so reluctant to pay its bills. Some works may be in the public domain or belong to a copyright owner difficult to ascertain or locate, yet the likes of Sarah McLachlan, Bruce Cockburn, Sloan, or the Watchmen are not hidden from view.

The more likely reason is that the record labels have had little motivation to pay up. As the balance has grown, David Basskin, the president and CEO of the Canadian Musical Reproduction Rights Agency Ltd., notes in his affidavit that "the record labels have devoted insufficient resources for identifying and paying the owners of musical works on the pending lists." The CRIA members now face the prospect of far greater liability.

The class action seeks the option of statutory damages for each infringement. At $20,000 per infringement, potential liability exceeds $6 billion.

These numbers may sound outrageous, yet they are based on the same rules that led the recording industry to claim a single file sharer is liable for millions in damages.

After years of claiming Canadian consumers disrespect copyright, the irony of having the recording industry face a massive lawsuit will not be lost on anyone, least of all the artists still waiting to be paid. Indeed, they are also seeking punitive damages, arguing "the conduct of the defendant record companies is aggravated by their strict and unremitting approach to the enforcement of their copyright interests against consumers."

Michael Geist holds the Canada Research Chair in Internet and E-commerce Law at the University of Ottawa, Faculty of Law.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-12-2009 21:56 by altx Profiel van altx

quote:
Op 8 december 2009 20:01 schreef XXL het volgende:
De Jager oppert belasting op bezit huis
Uitgegeven: 8 december 2009 16:11

AMERSFOORT - Staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) denkt dat het op lange termijn mogelijk is de overdrachtsbelasting bij de aankoop van een huis om te bouwen tot een heffing op het bezit van de woning, verspreid over meerdere jaren.


In het Eigen Huis Magazine zegt De Jager dat de overdrachtsbelasting verstorend kan werken. In een markt van weinig aanbod leidt afschaffing van overdrachtsbelasting volgens hem tot hogere huizenprijzen.

''De vraag is of het niet beter zou zijn als je de overdrachtsbelasting zou ombouwen naar een bezitsbelasting: een veel lagere belasting, verspreid over de jaren'', aldus De Jager.

Over de prijs van een woning dienen huizenkopers nu nog 6 procent overdrachtsbelasting te betalen.
© ANP



Dat betalen huizen bezitters toch al jaren middels een bijtelling van een deel fictief inkomen in box 1 onder de naam huurwaardeforfait





Huurwaardeforfait/eigenwoningforfait is al een tijdje geen bijtelling meer, maar alleen maar een beperking m.b.t. hoeveel hypotheekrente je af kunt trekken.

Als je weinig tot geen hypotheekrente betaalt, zal het huurwaardeforfait/eigenwoningforfait nooit leiden tot een bijtelling, omdat je dan een andere aftrekpost hebt (met de originele naam aftrek geringe eigenwoningschuld).

Dit omdat je er anders voor gestraft zou worden als je je hypotheek daadwerkelijk aflost.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-12-2009 22:05 by XXL Profiel van XXL

Check. Met die aftrek, ik moest er even google voor aanslingeren maar heb iig weer iets geleerd vandaag, was ik niet bekend.

http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsueenwoningkoopt/alsueenwoningkoopt-25.html


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 09-12-2009 22:09 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 9 december 2009 21:54 schreef Dentz het volgende:
Idioten.

Zo kan het trouwens ook.

Geist: Record industry faces liability over `infringement'
Image
By Michael Geist Internet Law Columnist
Published On Mon Dec 07 2009

.......(verhaal)




Dus als ik het goed begrijp gaan de muzikanten nu de platenmaatschappijen aanklagen voor het illegaal verspreiden van muziek.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-12-2009 8:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Theo Maassen door het lint om naaktfoto's Paay
woensdag 9 december 2009 21:09

Tv-programma De Wereld Draait Door is vanavond op vrij bizarre manier geëindigd. De zestigjarige Patricia Paay, die deze week in de Playboy staat, werd zwaar beledigd door cabaretier en 'tafelheer' Theo Maassen. Necrofilie, zo was zijn oordeel over de naaktfoto's.

Theo Maassen viel Patricia Paay om naaktfoto's aan, presentator Matthijs van Nieuwkerk eiste excuses
Het programma had de 'eer' om als eerste een inkijk te hebben in de laatste editie van Playboy, die eigenlijk morgen pas uitkomt.

In het kader hiervan schoof oud-zangeres en tv-bekendheid Paay aan als gast. Sidekick Maassen had echter geen goed woord over voor Paay: 'Ik vind jou een zielige aandachtsjunk.'

Ziek
Vooral dat zij 'aandachtsziek' is en op 'zo'n leeftijd' nog naakt poseert in een blad viel verkeerd bij de cabaretier.

Toen Maassen de foto's bekeek en door presentator Matthijs van Nieuwkerk werd gevraagd naar zijn oordeel liep de zaak echt uit de hand.

Excuses
'Een vriend van mij is necrofiel. Ik denk dat hij het wel kan waarderen,' aldus Maassen.

Hierop begon ook het publiek zich te bemoeien met de kwestie en eiste Van Nieuwkerk excuses van Maassen: 'Dit is beledigend, Theo. Je biedt nu je excuses aan.'

Maassen weigerde dit, terwijl Paay op haar beurt de cabaretier beschuldigde van aandachttrekkerij. Tijd om de ruzie uit te praten was er echter niet, waardoor het Vara-programma chaotisch eindigde.

De site van het populaire tv-programma is sinds die tijd nauwelijks bereikbaar.

Door Robin van der Kloor


Hehe, niet gezien, maar nu al hulde voor Theo.



Boeiender


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-12-2009 8:54 by Snaack Profiel van Snaack

Mja. En wat is het effect? Nog meer aandacht voor mevrouw Paay.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-12-2009 9:00 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 december 2009 8:54 schreef Snaack het volgende:
Mja. En wat is het effect? Nog meer aandacht voor mevrouw Paay.


Hehe, dat is nu precies wat zij ook uitkraamde. Het betreffende stukje gezien en het is weer eens opgeklopt in de media. Toch had dhr. Maassen wel een goed punt.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 10-12-2009 9:00]


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen