IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws! Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-12-2009 9:05 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 december 2009 8:57 schreef Chef het volgende:
(OFFTOPIC)

Roermond- Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders vindt het onterecht dat er zo weinig Marokkaanse mensen op de Nederlandse televisie komen. Daarop werd gereageerd door nu tweemaal per week opsporing verzocht te laten verschijnen op de televisie.




Ah, ik zie het al, je kan nog niet in het slechte grappen topic, even doorspammen jij zodat je hier weg kan!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-12-2009 9:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 december 2009 9:05 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik denk eerder dat hij specifiek 'Nederland' zegt omdat dit incident toch snel zal worden opgepakt als voorbeeld van gefaalde integratie. Door met zo'n uitleg te komen probeert deze woordvoerder denk ik 'de schade te beperken'. Wel interessant dat de daad wordt veroordeeld door het specifiek gebruik van 'integratietaal'.

Nog beter; wat er gebeurd is is niet in het buitenland gebeurd. Wat er afgesproken is is niet in/net het buitenland afgesproken. Et cetera.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 17-12-2009 10:49 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
De provinciale politiek gaat niet akkoord met de doorstart van de luchthaven Twente.

Het voorstel van Gedeputeerde Staten werd verworpen met 24 tegen 23 stemmen. Alleen CDA en VVD stemden voor. Het besluit viel omstreeks half drie in de nacht van woensdag op donderdag, na veel en langdurige schorsingen van de vergadering. Een voorstel van de PvdA om een nieuw plan voor het gebied van de voormalige vliegbasis te maken, was voor gedeputeerde Klaasen onaanvaardbaar. Een meerderheid verwierp daarna het voorstel van het CDA om het besluit over de luchthaven uit te stellen. De gemeenteraad van Enschede ging maandagavond wel akkoord met de doorstart van de luchthaven.




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 10:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Vruchtwaterpunctie gaat verdwijnen

Goed nieuws: de vruchtwaterpunctie is over aantal jaren waarschijnlijk niet meer nodig. Zwangere vrouwen die hun ongeboren kind op het syndroom van Down willen testen, zijn nu nog aangewezen op een vlokkentest op vruchtwaterpunctie ondergaan. Maar die zijn niet zonder risico; er bestaat namelijk een kleine kans op miskraam. In de toekomst is slechts een bloedonderzoek nodig.

Onderzoeker en gynaecoloog Attie Go onderzocht hoe genetisch materiaal van de foetus in het bloed van een zwangere vrouw informatie kan geven over de aanwezigheid van het extra chromosoom dat kenmerkend is voor het Down syndroom. Attie Go is vandaag aan het Amsterdamse VU medisch centrum gepromoveerd op dit onderzoek.

De nieuwe test is een uitkomst voor zwangere vrouwen. Op dit moment bestaat er al wel een veiliger alternatief voor de vlokkentest en vruchtwaterpunctie; dat is de combinatietest.

Deze test – die een nekplooimeting combineert met een bloedtest – heeft echter geen diagnose, maar voorspelt enkel of er een vergrootte kans is op het Down syndroom.

De onderzochte test werkt helaas niet voor iedereen. De werking van de test hangt af van de aanwezigheid van een bepaalde variatie in het doelwit-gen.

Maar groot voordeel is dat de test in elk willekeurig ziekenhuis kan worden gedaan; er hoeven geen nieuwe onderzoeksapparaten of ander materiaal voor worden aangeschaft. Dat maakt de test ook relatief goedkoop.


Juist. Uitroeien, al dat genetisch afwijkende materiaal.



[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-12-2009 10:56]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 17-12-2009 11:01 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 17 december 2009 10:55 schreef bastianus het volgende:
Juist. Uitroeien, al dat genetisch afwijkende materiaal.




Goede zaak dat dit eindelijk mogelijk is.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-12-2009 11:02 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 17 december 2009 10:49 schreef Ziona het volgende:


Nu blijven we dus gewoon naar een vliegveld 5 kilometer over de grens gaan.
Waar overigens wel veel meer ruimte is dus op zich ben ik er ook niet zo voor.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-12-2009 11:05 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 december 2009 11:02 schreef Jelle het volgende:
Nu blijven we dus gewoon naar een vliegveld 5 kilometer over de grens gaan.
Waar overigens wel veel meer ruimte is dus op zich ben ik er ook niet zo voor.

60 km vanaf Enschede hoor ik altijd gezegd worden. Dat is dus 55 km van de grens


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 11:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 11:05 schreef ZelThoR het volgende:
60 km vanaf Enschede hoor ik altijd gezegd worden. Dat is dus 55 km van de grens

Kunnen ze die grens niet 5 km. verplaatsen? Qua mentaliteit en taal zal er weinig veranderen. Edit: Of zes, voor de zekerheid.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-12-2009 11:09]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 11:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 11:01 schreef Argus het volgende:
Goede zaak dat dit eindelijk mogelijk is.


Nou. Adolf moest er een stuk meer moeite voor doen om de downers uit te roeien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 17-12-2009 11:08 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 17 december 2009 10:55 schreef bastianus het volgende:
Juist. Uitroeien, al dat genetisch afwijkende materiaal.




Het kan veel verdriet voorkomen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 11:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 11:08 schreef Ziona het volgende:
Het kan veel verdriet voorkomen.

Is ook zo hoor. Maar ik houd mijn hart vast voor ouders waarvan het kind dan een andere, niet in foetaal stadium aantoonbare verstandelijke beperking krijgt. Het is vaak toch een soort schijnzekerheid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-12-2009 11:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 december 2009 11:06 schreef bastianus het volgende:
Kunnen ze die grens niet 5 km. verplaatsen? Qua mentaliteit en taal zal er weinig veranderen. Edit: Of zes, voor de zekerheid.

Dat idee dat er zoveel Duits gesproken wordt hier... Ik merk daar zelf ongeveer niks van. Maar goed, ik luister dan ook niet naar nazi's.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-12-2009 11:13 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 17 december 2009 10:55 schreef bastianus het volgende:
Juist. Uitroeien, al dat genetisch afwijkende materiaal.



Rouvoet, doe er wat aan!


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 11:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 11:13 schreef ZelThoR het volgende:
Dat idee dat er zoveel Duits gesproken wordt hier... Ik merk daar zelf ongeveer niks van. Maar goed, ik luister dan ook niet naar nazi's.

Ik versta er weer eens niks van...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-12-2009 11:15 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 17 december 2009 11:05 schreef ZelThoR het volgende:
60 km vanaf Enschede hoor ik altijd gezegd worden. Dat is dus 55 km van de grens

Ik had het over vliegveld Niederrhein.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-12-2009 11:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 december 2009 11:14 schreef bastianus het volgende:
Ik versta er weer eens niks van...

Ghehe

Maar goed, veel mensen zeggen dat (dat er zoveel Duits gesproken wordt). Ook locals. Tijdens markt of Duitse feestdagen merk je ook zeker wel dat er een stuk meer snorren rondlopen. Maar ik ben nog nooit (in 7 jaar tijd) in een winkel of wat ook door personeel in het Duits aangesproken. Andere mensen beweren dat dat voortdurend gebeurt. Moet je er maar niet zo Duits uitzien, denk ik dan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 11:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 11:13 schreef Dentz het volgende:
Rouvoet, doe er wat aan!

Da's natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Iedereen moet zo'n beslissing zelf kunnen nemen.
Maar ik heb zelf de combinatietest afgewezen, omdat ik nooit de beslissing wil maken of ik op grond daarvan een kind moet laten weghalen of niet. Bovendien zou ik liever een kind met een zichtbare handicap als Down hebben, dan een normaal uitziend kind met een beperking dat continu overvraagd wordt met meer problemen tot gevolg. Maar goed, ik kijk er door werken in de gehandicaptensector w.s. anders tegenaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-12-2009 11:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 december 2009 11:15 schreef Jelle het volgende:
Ik had het over vliegveld Niederrhein.

Ah OK. Vanaf hier is Münster dichterbij


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 17-12-2009 11:20 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Er zijn ook andere afwijkingen waar ze op kunnen testen, die voorkomen kunnen dat je een ernstig ziek kind baart waar je twee weken later weer afscheid van moet nemen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-12-2009 11:26 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 17 december 2009 11:18 schreef bastianus het volgende:
Da's natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Iedereen moet zo'n beslissing zelf kunnen nemen.
Maar ik heb zelf de combinatietest afgewezen, omdat ik nooit de beslissing wil maken of ik op grond daarvan een kind moet laten weghalen of niet. Bovendien zou ik liever een kind met een zichtbare handicap als Down hebben, dan een normaal uitziend kind met een beperking dat continu overvraagd wordt met meer problemen tot gevolg. Maar goed, ik kijk er door werken in de gehandicaptensector w.s. anders tegenaan.

Een verstandelijke beperking, daar kan ik mee leven. Maar andere zaken als erfelijke ziektes waarvan je weet dat je kind de 14 niet zal halen... Lastig onderwerp, hoe het ook bekijkt.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 11:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 11:26 schreef Dentz het volgende:
Een verstandelijke beperking, daar kan ik mee leven. Maar andere zaken als erfelijke ziektes waarvan je weet dat je kind de 14 niet zal halen... Lastig onderwerp, hoe het ook bekijkt.

Echt wel. Komt ook wel een beetje door de vooruitgang in de medische wetenschap. 't Is ook dubbel allemaal. Ik kom soms op de "kasplantjesafdeling" zoals we het oneerbiedig in ons werk noemen. Waar heel zwaar gehandicapten met allerlei kunst- en vliegwerk in leven worden gehouden. Bij sommige cliënten daar vraag ik me weleens af of het zinvol is om ze in leven te houden, voor zover je van een leven kan spreken in hun geval. Totdat het om je eigen kind gaat, dan wordt alles ineens anders lijkt me.
Maar goed, ik ken genoeg mensen met Down-syndroom die een heel gelukkig en volwaardig leven leiden. Genoeg ook waarbij dat niet zo is trouwens. Het zijn net echte mensen. Voor sommige ouders zou het ook een verschrikkelijke, ondoenlijke opgave zijn om zo'n kind op te moeten voeden. Maar ik ken ook ouders bij wie het opvoeden niet lukte die hun downer hebben laten adopteren en dat het kind dan in een heel goed adoptiegezin is terechtgekomen. En die downer in kwestie heeft nu een goede baan en woonvoorziening op maat met heel weinig begeleiding. Dus het kan soms ook goedkomen zonder drastische maatregelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-12-2009 12:34 by XXL Profiel van XXL

Circa 4000 EU-ambtenaren staken
Uitgegeven: 17 december 2009 10:36
Laatst gewijzigd: 17 december 2009 10:36
BRUSSEL - Circa vierduizend EU-ambtenaren hebben donderdag het werk neergelegd om te protesteren het mogelijk schrappen van een toegezegde loonsverhoging.

Volgens Pierre-Philippe Bacri van de vakbond FFPE staken alle ambtenaren die werken voor de Europese Raad, die dus betrokken zijn bij het voorbereiden van bijeenkomsten van EU-ministers.

Mogelijk voegt later op de dag een deel van hun collega's die in dienst zijn van de Europese Commissie zich bij hen, aldus Bacri.

Een vergadering van EU-ministers van Verkeer, onder wie Camiel Eurlings, gaat donderdag wel gewoon door, meldt een diplomaat.

Signaal

De EU-ambtenaren zouden er 3,7 procent bijkrijgen, zo was eerder afgesproken. Maar veel EU-landen, waaronder Nederland, vinden dat een verkeerd signaal in deze tijd van economische crisis.

Diplomaten van de EU-lidstaten hebben al diverse malen overlegd over de juridisch ingewikkelde kwestie, maar nog geen oplossing gevonden. Huidig EU-voorzitter Zweden werkt achter de schermen aan een compromis.
© ANP



Ik zal wel dom zijn maar kan iemand uitleggen waarom daar wel 3.7 procent gevraagd kan worden terwijl van de gewone man verwacht wordt dat hij pas op de plaats maakt en 1 procent, wat nog niet eens genoeg is voor inflatiecorrectie, eigenlijk al teveel lijkt te zijn?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 12:36 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Tsja, toezeggingen gemaakt... Maar idd een krom signaal. Misschien dat ze relatief gezien slecht betaald waren en daarom die hoge toezegging gekregen hebben?


Je moeder.


WMP
Usericon van WMP
Posted 17-12-2009 12:40 by WMP Profiel van WMP

En dan hebben die ambtenaren al niet echt te klagen:

quote:
Over hun salaris hoeven de ambtenaren niet te klagen; volgens de Europese nieuwssite EurActiv verdient een beginnende secretaris netto 2.200 euro per maand.

Bron: Elsevier.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 12:44 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

En in het bedrijfsleven voor een soortgelijke functie? Zal wel niet veel lager zijn, lijkt me.


Je moeder.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen