IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws! Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-12-2009 12:47 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 17 december 2009 12:40 schreef WMP het volgende:
En dan hebben die ambtenaren al niet echt te klagen:




Salary
Basic monthly Commission salaries range from around €2,300 per month for a newly recruited AST 1 official to around €16,000 per month for a top level AD 16 official with over 4 years of seniority.
Each grade is broken up into five seniority steps with corresponding salary increases. Basic salaries are adjusted annually in line with inflation and purchasing power in the EU countries.

The basic monthly salary is just the starting point. To know how much you will get, you then have to add the allowances you may be entitled to, minus social security contributions (pension, health and accident insurance) and other taxes (income tax and a special EU levy). You will find more details below.

Allowances
If you have left your home country to come and work for the European Commission, you are entitled to an expatriation allowance equivalent to 16% of your basic salary.

Some family-related allowances are available to Commission officials according to their family situation. These include a household allowance, a dependant child allowance, an educational allowance and a pre-school allowance. These allowances can help to cover the costs of looking after a family while working for an international organisation.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-12-2009 12:48]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 13:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 12:44 schreef karnivoor het volgende:
En in het bedrijfsleven voor een soortgelijke functie? Zal wel niet veel lager zijn, lijkt me.

Ongeveer hetzelfde, weet ik van mijn zwager. Maar daar wordt het wel sneller meer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 13:19 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Hm, dus na pak hem beet 5 jaar loop je dus achter op marktconform. Dus zou een verhoging op z'n plaats zijn ware het niet dat je het bij voorbaat wel kan uitzoeken zulke dingen. Dus ze moeten niet miepen, moeten ze maar ergens anders gaan werken!


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-12-2009 13:21 by XXL Profiel van XXL

Godver. Dan werken wij hier beide 40 uur per week en hebben samen amper een halve Balkenende-norm waarmee we ons moeten behelpen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 13:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 13:19 schreef karnivoor het volgende:
Hm, dus na pak hem beet 5 jaar loop je dus achter op marktconform. Dus zou een verhoging op z'n plaats zijn ware het niet dat je het bij voorbaat wel kan uitzoeken zulke dingen. Dus ze moeten niet miepen, moeten ze maar ergens anders gaan werken!

Ik vind het gelul van die ambtenaren. Ze hebben meer baanzekerheid, lopen minder risico qua geldverantwoordelijkheid, dus krijgen ze ook een ander soort betaling. Da's hoe de markt nu eenmaal werkt. Als ambtenaar (ik ben ook semi) heb je weer betere secundaire arbeidsvoorwaarden, meer vastigheid en andere budgetten. 't Is ook een keuze. Ik werk liever wat relaxter en zonder prestatiedwang met bonussen etc. Als me dat wat minder salaris oplevert heb ik daar geen moeite mee.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-12-2009 13:24 by XXL Profiel van XXL

Ik ben voor een nieuw poldermodel waarin de looneis van het gepeupel wettelijk gelijk dient te zijn aan die van bijvoorbeeld ambtenaren en ministers.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 13:26 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 17 december 2009 13:22 schreef bastianus het volgende:
Ik vind het gelul van die ambtenaren. Ze hebben meer baanzekerheid, lopen minder risico qua geldverantwoordelijkheid, dus krijgen ze ook een ander soort betaling. Da's hoe de markt nu eenmaal werkt. Als ambtenaar (ik ben ook semi) heb je weer betere secundaire arbeidsvoorwaarden, meer vastigheid en andere budgetten. 't Is ook een keuze. Ik werk liever wat relaxter en zonder prestatiedwang met bonussen etc. Als me dat wat minder salaris oplevert heb ik daar geen moeite mee.


Jep, merk het bij m'n vriendin ook wel (gemeente ambtenaar), continu geklaag over dat alles mis gaat en niemand verantwoordelijkheid neemt. En dat met allemaal mensen die al 100 jaar op dezelfde afdeling zitten en elke vorm van progressie zo veel mogelijk verhinderen. M'n ma werkt bij de belastingdienst, zelfde verhaal. Ook bonussen uitdelen omdat het kan (en die vervolgens aan een drietal prutsers geven die permanent ziek, zwak en misselijk zijn). Daarnaast móeten ze soms nieuwe mensen aannemen omdat dat volgens de planning is terwijl er tegelijkertijd een halve afdeling collectief zit te patiencen.

Iedere week wordt er weer een ambtenarencliché bevestigd. :')

Ben ik blij dat ik lekker in het hectische bank- en verzekeringswezen zit, tenminste een uitdaging maar inderdaad minder zekerheid. Arbeidsvoorwaarden zijn daar trouwens doorgaans wel aardig goed geregeld moet ik zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 17-12-2009 13:29]


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 13:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 13:26 schreef karnivoor het volgende:
Jep, merk het bij m'n vriendin ook wel (gemeente ambtenaar), continu geklaag over dat alles mis gaat en niemand verantwoordelijkheid neemt. En dat met allemaal mensen die al 100 jaar op dezelfde afdeling zitten en elke vorm van progressie zo veel mogelijk verhinderen. M'n ma werkt bij de belastingdienst, zelfde verhaal. Ook bonussen uitdelen omdat het kan (en die vervolgens aan een drietal prutsers geven die permanent ziek, zwak en misselijk zijn). Iedere week wordt er weer een ambtenarencliché bevestigd. :')

Ben ik blij dat ik lekker in het hectische bank- en verzekeringswezen zit, tenminste een uitdaging maar inderdaad minder zekerheid. Arbeidsvoorwaarden zijn daar trouwens doorgaans wel aardig goed geregeld moet ik zeggen.

Da's wel het nadeel van (semi)ambtenaren vaak, dat gebrek aan verantwoordelijkheid. Tja, als je niet direct verantwoordelijk bent voor wat je binnenhaalt is dat het risico. Wij werken nu met zelfsturende teams, we moeten zelf zorgen voor werving en voor de budgetten enzo. Dan heb je weer wel wat meer de neiging om te zorgen dat het huishoudboekje rond komt. En collega's die er al jaren met de pet naar gooien en progressie verhinderen stoten zo vanzelf de kop.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 13:35 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ja inderdaad, zo'n drive helpt wel. Ik snap ook niet dat m'n ma het al zolang uit houdt daar, die is net zo prestatiegericht in werk als ik. Maar aan de andere kant betekende dat ook veel cariere mogelijkheden voor haar. Dat m'n vriendin het niet lang vol gaat houden was na een paar weken al duidelijk, die zingt nu der halfjaar contract uit en ziet dan wel weer verder hehe.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 13:37 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

'Huizenprijs na 2015 op oude niveau'
Uitgegeven: 17 december 2009 12:51
Laatst gewijzigd: 17 december 2009 12:51
AMSTERDAM - De huizenprijzen in Nederland zullen volgens de economen van ING niet voor 2015 hun oude piekniveau bereiken.
© ANP

Tussen de piek, die halverwege 2008 werd bereikt en de bodem zal er naar verwachting 8 procent van de huizenprijs afgaan. ING denkt dat de huizenmarkt de bodem halverwege volgend jaar bereikt.

''De huizenprijzen hebben later gepiekt dan de economie, ook het dal komt later '', aldus hoofdeconoom Charles Kalshoven donderdag. ING heeft de raming voor de economische groei in 2010 verhoogd van 1 naar 1,5 procent.

Piekniveau

Dat het nu nog zeker vijf jaar duurt voordat de huizenprijs in de buurt komt van het piekniveau van medio 2008, heeft volgens Kalshoven te maken met de verwachting dat de inflatie de komende jaren op een laag niveau zal blijven. ''Er zal weinig loongroei zijn en daarmee blijft de inflatie laag.''
© ANP

-----------

Goed nieuws voor mij tenminste want er staat als het allemaal goed gaat heel wat op de planning volgend najaar...

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 17-12-2009 13:37]


Je moeder.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-12-2009 13:48 by Jelle Profiel van Jelle

Volgens mij hebben zelfs die lui geen flauw idee wat er gaat gebeuren in deze woelige tijden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-12-2009 13:49 by XXL Profiel van XXL

Ah, nog een jaartje sparen en volgend jaar eens kijken naar een ander huis dus.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 13:59 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 17 december 2009 13:48 schreef Jelle het volgende:
Volgens mij hebben zelfs die lui geen flauw idee wat er gaat gebeuren in deze woelige tijden.


Ik zou het niet erg vinden als ze gelijk krijgen.


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 14:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Tot 1 juli 2010 fokverbod in heel Nederland
Moratorium geitenhouderij

Den Haag - In heel Nederland geldt tot nu een verbod op het uitbreiden van geitenhouderijen. Ook is is het fokverbod uitgebreid naar heel Nederland. Reden is dat bedrijven die nu niet-besmet lijken in de loop van de komende maanden toch besmet kunnen zijn.

Verburg kwam gisteren ook tegemoet aan de eis van de Tweede Kamer van een ‘standstill’ op de uitbreiding van geitenboerderijen in het hele land. Vorige week had Verburg uitbreiding alleen verboden in een kring van vijf kilometer rondom een besmet bedrijf.
De verwachting is dat de sector in de komende maanden, tot het eind van de lammerperiode, nog met nieuwe besmette bedrijven geconfronteerd wordt. Voor alle bedrijven met meer dan 50 melkgeiten of schapen geldt daarom dat zij niet mogen uitbreiden en dat zij alleen gevaccineerde dieren mogen aanvoeren. Hoewel de meeste dieren al gedekt zijn, wordt er een algeheel fokverbod ingesteld voor alle bedrijven met meer dan 50 melkgeiten of melkschapen.
Op 55 besmette bedrijven bevinden zich in totaal zo'n 64.000 melkgeiten, waarvan ruim 34.000 drachtige dieren en ruim 1200 bokken. Aan het eind van deze week wordt de definitieve uitslag verwacht van 16 bedrijven die eerder verdacht verklaard zijn. Op deze bedrijven staan in totaal 17.500 dieren, waarvan 10.000 drachtige dieren en 350 bokken.
Voor besmette bedrijven gaat een verbod gelden op het uitmesten van de stal vanaf het moment dat de dieren worden geruimd tot 30 dagen daarna. Voor alle bedrijven geldt dat de mest 90 dagen afgedekt moet worden opgeslagen op het eigen bedrijf, alvorens de mest mag worden afgevoerd.
De verwachting is dat er de komende maanden nog regelmatig nieuwe besmettingen worden geconstateerd op basis van nieuw tankmelkonderzoek. Alle bedrijven met melkgeiten en melkschapen worden elke twee weken gecontroleerd op aanwezigheid van de Q-koortsbacterie.
Klap

Het doden van alle drachtige geiten op bedrijven met Q-koorts is een klap voor de sector, vindt minister Gerda Verburg (LNV). Maar het moet voor de volksgezondheid. Verburg noemt het ruimen van de bedrijven ,,verschrikkelijk ingrijpend voor veehouders, hun gezinnen, omwonenden, artsen, vervoerders en de mensen die de dieren moeten doden’’.

Beter laat dan nooit, lijkt me. Maar zou het niet verstandiger zijn geweest om niet al die intensieve veehouderij zo te stimuleren en al die bedrijven te subsidiëren? Zolang het nog rendabel blijft om van die grote bedrijven te draaien blijven boeren wel bedrijven runnen met rond de duizend stuks vee. Een grotere besmettingsbron kan je niet hebben lijkt me. En daar helpen al die maatregelen als ruimen, inenten en mest afdekken volgens mij weinig aan. Alhoewel, de Q-koortsbacterie zit wel in de mest geloof ik.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-12-2009 15:34 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 december 2009 13:49 schreef XXL het volgende:
Ah, nog een jaartje sparen en volgend jaar eens kijken naar een ander huis dus.


Mkay, je kan nu dus veel meer voor je toko krijgen dan toen je hem kocht?


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-12-2009 15:39 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 december 2009 14:07 schreef bastianus het volgende:
Beter laat dan nooit, lijkt me. Maar zou het niet verstandiger zijn geweest om niet al die intensieve veehouderij zo te stimuleren en al die bedrijven te subsidiëren? Zolang het nog rendabel blijft om van die grote bedrijven te draaien blijven boeren wel bedrijven runnen met rond de duizend stuks vee. Een grotere besmettingsbron kan je niet hebben lijkt me. En daar helpen al die maatregelen als ruimen, inenten en mest afdekken volgens mij weinig aan. Alhoewel, de Q-koortsbacterie zit wel in de mest geloof ik.




Sja, ik vind het ruimen een erg drastische maatregel, in alle gevallen. Maar die vlieger die jij hier op laat over intensieve veehouderij is volgens mij niet helemaal een juiste veronderstelling van de zaken, men heeft het juist zo gepromoot om zoveel mogelijk boeren te laten stoppen.

In plaats van de waarheid (overheid ziet al jaren geen plek meer voor veehouderij en dergelijke) te vertellen worden ze op deze manier aan hun eind gebracht.


Boeiender


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-12-2009 15:48 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 17 december 2009 15:39 schreef MR. N het volgende:
In plaats van de waarheid (overheid ziet al jaren geen plek meer voor veehouderij en dergelijke).

Het CDA is juist wel voor een sterke veehouderijtak en ongeacht de overheid is de boerenlobby is in Nederland altijd erg sterk geweest.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 16:01 by bastianus Profiel van bastianus

Ik weet alleen een klein beetje van de praktijk, en de voorstelling die mr. N. geeft lijkt me wel in de buurt van de waarheid te komen. Wat je ziet is dat alle kleine bedrijven door regelgeving, lage prijzen e.d. over de kop gaan terwijl de ene na de andere bio-industrietoestand in die speciaal aangewezen gebieden verrijst. Maar dat is Noord-Brabant, misschien is het elders anders.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-12-2009 16:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 december 2009 15:48 schreef Jelle het volgende:
Het CDA is juist wel voor een sterke veehouderijtak en ongeacht de overheid is de boerenlobby is in Nederland altijd erg sterk geweest.


CDA geeft de mensen het idee van... En stemmen als volksvertegenwoordiging net zo hard tegen.

Praktijk is wat anders dan men voorsteld.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2009 16:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 december 2009 16:03 schreef MR. N het volgende:
CDA geeft de mensen het idee van... En stemmen als volksvertegenwoordiging net zo hard tegen.

Praktijk is wat anders dan men voorsteld.

Ik denk dat de grote bedrijven ook wat meer te zeggen hebben en iets beter kunnen lobbyen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-12-2009 18:19 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com


quote:
YouTube opent deur naar Hollywood
Een man uit Uruguay heeft dankzij YouTube een miljoenencontract in de wacht gesleept. De man zette een korte film op YouTube en mag nu van Hollywood een sciencfictionfilm gaan maken.
De man maakte een korte film waarin gigantische robotten een aanval doen op Montevideo, de hoofdstad van Uruguay. Het filmpje duurt nog geen vijf minuten en kostte de man maar 200 euro.

Binnen enkele dagen nadat de man zijn filmpje op YouTube had gezet namen Hollywoodstudio's contact met hem op. Nu kan hij een megacontract tekenen ter waarde van zo'n 18 miljoen euro.




Voor 200 euries ziet het er geweldig uit.


Boeiender


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-12-2009 18:25 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Inderdaad, een stuk gaver dan de meeste special effects zelfs! Gewoon 'anders', natuurlijker lijkt het wel, ook al heb ik nog nooit een robot een flat zien slopen irl.


Je moeder.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-12-2009 18:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 december 2009 18:25 schreef karnivoor het volgende:
Inderdaad, een stuk gaver dan de meeste special effects zelfs! Gewoon 'anders', natuurlijker lijkt het wel, ook al heb ik nog nooit een robot een flat zien slopen irl.


Nou, het ligt er wel redelijk dik bovenop dat het nep is qua special effecten, maar ik hollywood films gezien waar het vele malen slechter was.


Boeiender


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-12-2009 23:16 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Kim Jong-il verbiedt raar haar
Uitgegeven: 16 december 2009 09:15
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 09:15

SEOUL - De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il heeft zijn bestuurlijk apparaat opgedragen al zijn onderdanen te restylen. In eerste instantie richtte hij zich vooral op het haar, dat voor mannen kort en voor vrouwen lang en vastgebonden moet zijn.

Dat heeft een Zuid-Koreaanse maatschappelijke organisatie woensdag laten weten.

Kim Jong-il kwam tot zijn besluit, omdat hij zich onlangs had gestoord aan de 'buitenlandse coupe' van een van zijn medewerksters.

Hij zou gezegd hebben: ''Is zij echt een van onze Koreaanse vrouwen? Waarom heeft ze onze traditionele schoonheid ingeruild voor slechte buitenlandse gewoonten van kapitalisten?''


Geen korte rokken

Kim besloot in een klap ook de kledingkeuze van zijn onderdanen aan zijn smaak aan te passen. Dat betekent dat er voor vrouwen geen korte rokken, strakke broeken en broeken met wijduitlopende pijpen meer in zitten.

In steden wil Kim sowieso geen broek meer zien. Fietsen is daar ook uit den boze omdat dat onbetamelijk zou zijn.

© ANP



En de echte reden:



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-12-2009 23:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehehe


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen