IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-10-2010 9:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 oktober 2010 11:14 schreef Hypnos het volgende:
van wie kwam die brief? Jezus was al dood²


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2010 9:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 oktober 2010 9:12 schreef Hypnos het volgende:

Welke brief? De Korinthenbrief? Van Paulus. Hij heeft er zelfs twee geschreven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 11:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 oktober 2010 21:35 schreef bastianus het volgende:
Eigenlijk snap ik je best goed denk ik, jarenlang heb ik op dezelfde wijze gedacht. Maar er bleef altijd iets knagen. B.v. waarom mochten de mensen van na Jezus wel het wonder van de genade ondergaan, en de miljoenen mensen die daarvoor leefden niet? En al die mensen die nooit van Jezus gehoord hebben of in een andere cultuur opgroeiden en met een ander geloof, hoe zit het daarmee? En is het niet oneerlijk dat je daden er niet meer zo toedoen als je de genade aanneemt? Dat betekent dat de grootste hufter toch nog met alles wegkomt als hij op de laatste nipper toch maar besluit de genade aan te nemen. En al dat soort dingen.
Je zit er zo ontzettend naast man. Alsjeblieft, interpreteer me niet betuttelend of arrogant. Als men Jezus vraagt of het dan niet voor iedereen onmogelijk is om in de hemel te komen antwoord Hij "mensenlijk gezien is dat onmogelijk, maar met God is alles mogelijk". Vergiffenis is een van de mooiste daden die je je maar kunt voorstellen. En je krijgt vergiffenis echt niet door van een papiertje op te lezen dat je Jezus aanvaardt. Dus als jij denkt dat de hufter die even snel de genade aanneemt met zijn mond, maar met zijn hart alleen maar denkt "zo, dat heb ik even goed geregeld" denk ik dat je er naat zit. Als je Jezus aanvaardt en je hart schreeuwt de berouw van je zonden uit, dan zul je vergeven worden ja. En zul je zien dat er een verandering in je gaat plaats vinden. Onder invloed van de Heilige Geest zul je steeds meer de kracht krijgen om te stoppen met zondigen. Wat heb jij liever dan? Dat die persoon keihard gestraft wordt en in de hel terechtkomt? Of heb je liever dat ie verandert en probeert nog recht te maken wat ie heeft fout gedaan, en ook nog eens als mooi voorbeeld mag dienen voor de kracht van de liefde? Lijkt me nogal 'oog om oog' als je voor het eerste kiest.

Mag ik je wat op de man af vragen? Heb jij ooit echt de liefde en de vergiffenis van God gevoelt? Dus geen aangepraat warm gevoel, maar echt de liefde van God in al je vezels, zonder enige vorm van twijfel, ook niet achteraf?

quote:
Op 11 oktober 2010 21:35 schreef bastianus het volgende:Daarom vind ik strenge calvinisten soms eerlijker, die nemen toch de gehele bijbel als richtlijn, dus ook het stuk voordat Jezus kwam.
Das dan erg krom. Want het is Bijbel-technisch namelijk VERKEERD. Behalve als je Jood bent dan he.

quote:
Op 11 oktober 2010 21:35 schreef bastianus het volgende:Ik geloof namelijk niet dat de mensen van voor de genade anders waren dan die erna, terwijl na Jezus het dan toch ineens een stuk makkelijker was om in het koninkrijk Gods (wat dat ook moge zijn) te komen. Waarom moesten zij dan wel aan al die ingewikkelde en, volgens mijn boerenverstand, soms onrechtvaardige eisen en wetten van het OT voldoen?
Ik kan er niet al te lang op ingaan nu. Maar ik vanuit een cultureel perspectief waren volgens mij de OT wetten extreem vergevingsgezind, voor die tijd en plaats dan he. Oog om oog, tand om tand, in een tijd waarin een diefstal al met de dood gestraft kon worden. En vanuit een theologisch perspectief is het volgens mij zo dat via de Joden (het Zoroastrisme even daarbuiten gelaten, want daar kun je ook nog wel een hele discussie over hebben) het monotheisme onstond, de Joden waren immers extreem religieus. En zo kon de genade van God, en de wil dat de mensen goed doen ingebracht worden. Maar daar de mensen hardleers zijn, en van nature de neiging hebben om juist verkeerde dingen te doen, en makkelijker regels volgen dan hun hart als het gaat om goed te doen, waren al die wetten. Eigenlijk meer als een soort spiegel dan de echte bedoeling. En inderdaad na de komst van Jezus was de tijd rijp voor een grote verandering.

Maar goed, ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Maar ik durf wel te stellen dat zoals jij het geloof heb beleefd, dat mijlenver verwijders is van zoals ik dat beleef. En ik merk ook dat jij de neiging hebt om dan te roepen dat ik er uit pik wat ik wil, maar ik durf de bewering om te draaien en te stellen dat jouw gemeente dat juist deed Zie onze eerdere posts bijvoorbeeld.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-10-2010 11:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 oktober 2010 9:18 schreef bastianus het volgende:
Welke brief? De Korinthenbrief? Van Paulus. Hij heeft er zelfs twee geschreven.

en moet dat dan nageleefd worden?


dus een verbod op travestie en mannen kort haar en vrouwen lang haar verplicht?
Ben nog steeds benieuwd of Prog en Fusion kort haar hebben


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 11:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 oktober 2010 18:03 schreef Mark het volgende:
Een vis evolueert niet naar een koe, maar de koe en (bijvoorbeeld) de zalm hebben een gemeenschappelijke voorouder. Dat is een belangrijk verschil dat je goed in het oog moet houden.
Das idd wel iets ander ja

quote:
Op 11 oktober 2010 18:03 schreef Mark het volgende:
Hetzelfde basisprincipe als van de wolf naar de tekkel is er van toepassing, alleen over een veel grotere tijdspanne. Kijk je bijvoorbeeld naar het skelet van een kip, dan zul je verbazingwekkend veel gelijkenissen zien met sommige dinosaurusskeletten in musea.
Op zich vind ik dat uberhaupt het skelet van gewervelden verbazingwekkend dicht bij elkaar liggen. An sich natuurlijk nog geen bewijs voor wat dan ook, maar wel frappant. Maar goed, nogmaals ik heb helemaal niets tegen de evolutietheorie, maar weet er ook nog niet zo veel van af. Zal wel eens kijken of ik wat wikis kan doornemen hehe.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-10-2010 11:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 oktober 2010 11:06 schreef Hypnos het volgende:
en moet dat dan nageleefd worden?


dus een verbod op travestie en mannen kort haar en vrouwen lang haar verplicht?
Ben nog steeds benieuwd of Prog en Fusion kort haar hebben


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 11:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Pffffff.

Ja kort haar ja, maar dat komt meer door mijn baan en doordat ik kaal begin te worden dan anything else. Had vroegah lang haar tot bijna op mijn achterste en ik denk niet dat ik me als Christen daar schuldig bij had gevoeld.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-10-2010 11:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 oktober 2010 11:21 schreef Fusion het volgende:
Pffffff.

Ja kort haar ja, maar dat komt meer door mijn baan en doordat ik kaal begin te worden dan anything else. Had vroegah lang haar tot bijna op mijn achterste en ik denk niet dat ik me als Christen daar schuldig bij had gevoeld.


hoeft ook niet, je hebt niet te kiezen of je je daarom schuldig voelt of niet. Als het niet mag, mag het niet.
Daar is toch geen discussie over mogelijk? Het kan maar zo duidelijk zijn.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 11:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Moet ik mezelf nou gaan qouten over brieven aan Korinthiers etc?


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-10-2010 11:35 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 12 oktober 2010 11:08 schreef Fusion het volgende:
Op zich vind ik dat uberhaupt het skelet van gewervelden verbazingwekkend dicht bij elkaar liggen. An sich natuurlijk nog geen bewijs voor wat dan ook, maar wel frappant.


Sterker nog, als je naar de embryo's kijkt van verschillende gewervelde dieren, dan is het intuitief ineens een stuk minder moeilijk te bevatten dat zulke op het oog enorm verschillende diersoorten een gemeenschappelijk patroon volgen en gemeenschappelijke voorouders delen:





[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 12-10-2010 11:37]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2010 11:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 oktober 2010 11:03 schreef Fusion het volgende:
Je zit er zo ontzettend naast man. Alsjeblieft, interpreteer me niet betuttelend of arrogant.
Ok. Dat kwam er ook wel een beetje lomp uit misschien, een paar posts geleden, bij mij.
quote:
Als men Jezus vraagt of het dan niet voor iedereen onmogelijk is om in de hemel te komen antwoord Hij "mensenlijk gezien is dat onmogelijk, maar met God is alles mogelijk".
Dat klinkt in mijn ogen toch een beetje als een dooddoener, figuurlijk dan hè.
quote:
Vergiffenis is een van de mooiste daden die je je maar kunt voorstellen.
Mee eens. Ook wel één van de positieve dingen die ik zelf heb overgehouden aan mijn "gelovige" tijd. Het lucht erg op om mensen te kunnen vergeven. Wrok met je mee blijven dragen vreet energie.
quote:
En je krijgt vergiffenis echt niet door van een papiertje op te lezen dat je Jezus aanvaardt. Dus als jij denkt dat de hufter die even snel de genade aanneemt met zijn mond, maar met zijn hart alleen maar denkt "zo, dat heb ik even goed geregeld" denk ik dat je er naat zit. Als je Jezus aanvaardt en je hart schreeuwt de berouw van je zonden uit, dan zul je vergeven worden ja. En zul je zien dat er een verandering in je gaat plaats vinden. Onder invloed van de Heilige Geest zul je steeds meer de kracht krijgen om te stoppen met zondigen.
Misschien wat arrogant van mijn kant, maar daar heb ik die beste Heilige Geest helemaal niet voor nodig. Ik neem liever mijn eigen verantwoordelijkheid. Dus als ik een fout maak geef ik dat toe, en probeer ik het de volgende keer te voorkomen.
quote:
Wat heb jij liever dan? Dat die persoon keihard gestraft wordt en in de hel terechtkomt?
Het liefst heb ik dat de hel niet bestaat. En dat mensen niet met dat soort dreigingen afgeschrikt worden. Overigens is de hel maar relatief denk ik, als je ziet hoe mensen op aarde het leven voor elkaar al tot een hel maken.
quote:
Of heb je liever dat ie verandert en probeert nog recht te maken wat ie heeft fout gedaan, en ook nog eens als mooi voorbeeld mag dienen voor de kracht van de liefde?
Prachtig. Maar zou hij daar God voor nodig hebben?
quote:
Lijkt me nogal 'oog om oog' als je voor het eerste kiest.
Daar heb ik niet altijd moeite mee.
quote:

Mag ik je wat op de man af vragen?
Jij altijd. Sterker nog, ik zal eens wat persoonlijke ontboezemingen gaan doen hierna. Ik schaam me namelijk nergens voor.
quote:
Heb jij ooit echt de liefde en de vergiffenis van God gevoelt? Dus geen aangepraat warm gevoel, maar echt de liefde van God in al je vezels, zonder enige vorm van twijfel, ook niet achteraf?
Niet van de christelijke God. Door bovennatuurlijke ervaringen (waar ik soms wel in geloof) waar ik geen invulling voor kon vinden en persoonlijke ervaringen, heb ik ooit voor het geloof gekozen. Tot ik me in de bijbel begon te verdiepen, en dit boek totaal niet kon rijmen met die ervaringen. Hoe meer ik van het geloof te weten kwam, hoe meer ik ging twijfelen. Op de achtergrond bleef dat altijd knagen, dus ik denk dat je me in die zin wel goed inschat.
Toen ik het geloof aannam, ging het niet zo heel goed met mij. Het geloof en mijn toenmalige broeders en zusters boden mij toen wel de steun en warmte die ik op dat moment nodig had. Bovendien had ik een relatie met een zeer gelovig meisje, waar ik zo van hield dat ik het hele geloof wat voor haar zo belangrijk was ook wilde aanvaarden.
Naarmate ik me echter meer persoonlijk ontwikkelde en meer bestudeerde van het geloof, kwam ik erachter hoe intolerant, liefdeloos veroordelend en star sommigen van mijn geloofsgenoten waren. Al vind ik nog steeds dat het individueel bijna allemaal heel sympathieke en verstandige mensen waren.
Ik heb nog steeds respect voor de manier waarop sommigen in het leven staan, zoals b.v. een voormalige broeder en zuster die heel veel kinderen hebben, waaronder een gehandicapt kind, waar ze stuk voor stuk en vanuit overtuiging voor de volle honderd procent voor gaan. Dus ik zie ook wel dat het geloof voor sommigen heel goed werkt en een ontzettende drijfveer tot het goede is. Ik denk dat het bij jou ook wel zo werkt, daarom reageer ik ook steeds op jou omdat mijn gevoel zegt dat je wel integer en eerlijk bent in je leven en je geloof.
Voor mij werkt het christelijk geloof echter niet, al blijft het altijd een interessant hoofdstuk uit mijn leven. Ik merk ook dat ik dat uitstraal, veel gelovige collega's gaan b.v. vaak met mij de discussie aan over levensbeschouwelijke zaken. En veel normen en waarden hou ik nog steeds aan uit mijn gristelijke periode, omdat ze wel goed zijn.
Samengevat: Het geloof, prima. Maar niet voor mij. En doordat ik er veel over nagedacht heb, is de liefdevolle afspiegeling ervan voor mij niet altijd even reëel, zeker als je er bepaalde bijbelgedeelten op naslaat.


quote:

Maar goed, ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Ik ook bepaald niet.
quote:
Maar ik durf wel te stellen dat zoals jij het geloof heb beleefd, dat mijlenver verwijders is van zoals ik dat beleef.
Toen ik ging nadenken op een gegeven moment raakte ik steeds verder van jouw manier verwijderd inderdaad.
quote:
En ik merk ook dat jij de neiging hebt om dan te roepen dat ik er uit pik wat ik wil, maar ik durf de bewering om te draaien en te stellen dat jouw gemeente dat juist deed Zie onze eerdere posts bijvoorbeeld.
Tja, iedereen pikt toch overal uit wat het meest bij hem/haar past? Wel stuk voor stuk met de beste intenties overigens. Ik weet zeker dat mijn voormalige broeders en zusters die hadden en nog steeds hebben. Dat weet ik van jou en mezelf ook. Ik ben alleen een beetje huiverig voor mensen die denken of ervaren dat zij de juiste manier van levensinvulling hebben, terwijl die voor mij helemaal niet hoeft te werken. Door schade en schande iets wijzer geworden, denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 12-10-2010 11:42 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php



Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-10-2010 11:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 oktober 2010 11:29 schreef Fusion het volgende:
Moet ik mezelf nou gaan qouten over brieven aan Korinthiers etc?


ja en neen

linkje is ook goed

anders aangeven dat ze je gestolen kunnen worden


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 12:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 oktober 2010 11:38 schreef bastianus het volgende:
Ok. Dat kwam er ook wel een beetje lomp uit misschien, een paar posts geleden, bij mij.
No worries.

quote:
Op 12 oktober 2010 11:38 schreef bastianus het volgende: Dat klinkt in mijn ogen toch een beetje als een dooddoener, figuurlijk dan hè.
Tsja, ik denk dus dat dat komt omdat jij door jouw negatieve ervaringen met het geloof nogal cynisch bent geworden tov het geloof.

quote:
Op 12 oktober 2010 11:38 schreef bastianus het volgende:Ik neem liever mijn eigen verantwoordelijkheid. Dus als ik een fout maak geef ik dat toe, en probeer ik het de volgende keer te voorkomen.
Ik neem ook mijn eigen verantwoordelijk hoor. Je denkt nogal zwart-wit. En dat komt denk ik omdat sommige mensen (en dat zie je, denk ik, vaak in de kringen waarin jij verkeerde) moeite hebben om hun eigen gevoel te voelen, en allerlei zwart-wit redenaties en constructies aanmaken waarin ze zichzelf helemaal wegcijferen. Je bent nog steeds verantwoordelijk voor je eigen daden hoor, en blijven zondigen en dan denken "oh vanavond biecht ik alles even op en dan ben ik weer vergeven" lijkt me niet de bedoeling. Ik bemerk aan jouw posts een groot aantal misconcepties over hoe (althans bij) een levendige relatie met Jezus werkt. Ik denk eerlijk gezegd dat jouw relatie met Hem een beetje dood was En dat je je vooral baseerde op regels en (verkeerde) interpretaties van alles wat je broeders en zusters je voorkauwden?

quote:
Op 12 oktober 2010 11:38 schreef bastianus het volgende:Het liefst heb ik dat de hel niet bestaat. En dat mensen niet met dat soort dreigingen afgeschrikt worden. Overigens is de hel maar relatief denk ik, als je ziet hoe mensen op aarde het leven voor elkaar al tot een hel maken.
Ik ook niet. Ik ook niet. Eens!

quote:
Op 12 oktober 2010 11:38 schreef bastianus het volgende:Prachtig. Maar zou hij daar God voor nodig hebben?
Op zijn minst indirect, want ik geloof heilig in (in jouw ogen waarschijnlijk dooddoener zijnde) "al het goede komt van God"!!

quote:
Op 12 oktober 2010 11:38 schreef bastianus het volgende:lang verhaal over Christelijke God en bovennatuurlijk gedoe
Als ik je posts zo een beetje lees denk ik iig dat je nog steeds een verkeerd beeld hebt van mijn geloofsbeleving (omdat je denkt dat de jouwe dicht bij de mijne lag) en. En wie weet, lagen je bovennatuurlijke ervaringen wel dichter bij God dan wat je geloofsgemeenschap je opdrong? Ik weet het niet. Ik weet iig wel dat je erg VOORZICHTIG moet zijn met het bovennatuurlijke (ook vast een dooddoener in jouw ogen ). Ik ga zelf geen ontboezemingen doen hier (alhoewel ik ze je denk ik wel face-to-face zou willen vertellen mocht ik ooit in de kroeg met je belanden oid), maar ik heb bovennatuurlijke dingen meegemaakt die overduidelijk niet van God waren, die overduidelijk kwaadaardig waren. Op zich versterkte dat achteraf alleen maar mijn geloof. Maar goed, wie weet kan ik je ooit wel eens toelichten wat er is gebeurd.

Ik moet nu echt weer even verder met exchange traded funds op te zetten


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2010 12:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 oktober 2010 12:17 schreef Fusion het volgende:
No worries.

Tsja, ik denk dus dat dat komt omdat jij door jouw negatieve ervaringen met het geloof nogal cynisch bent geworden tov het geloof.

Ik neem ook mijn eigen verantwoordelijk hoor. Je denkt nogal zwart-wit. En dat komt denk ik omdat sommige mensen (en dat zie je, denk ik, vaak in de kringen waarin jij verkeerde) moeite hebben om hun eigen gevoel te voelen, en allerlei zwart-wit redenaties en constructies aanmaken waarin ze zichzelf helemaal wegcijferen. Je bent nog steeds verantwoordelijk voor je eigen daden hoor, en blijven zondigen en dan denken "oh vanavond biecht ik alles even op en dan ben ik weer vergeven" lijkt me niet de bedoeling. Ik bemerk aan jouw posts een groot aantal misconcepties over hoe (althans bij) een levendige relatie met Jezus werkt. Ik denk eerlijk gezegd dat jouw relatie met Hem een beetje dood was En dat je je vooral baseerde op regels en (verkeerde) interpretaties van alles wat je broeders en zusters je voorkauwden?

Ik ook niet. Ik ook niet. Eens!

Op zijn minst indirect, want ik geloof heilig in (in jouw ogen waarschijnlijk dooddoener zijnde) "al het goede komt van God"!!

Als ik je posts zo een beetje lees denk ik iig dat je nog steeds een verkeerd beeld hebt van mijn geloofsbeleving (omdat je denkt dat de jouwe dicht bij de mijne lag) en. En wie weet, lagen je bovennatuurlijke ervaringen wel dichter bij God dan wat je geloofsgemeenschap je opdrong? Ik weet het niet. Ik weet iig wel dat je erg VOORZICHTIG moet zijn met het bovennatuurlijke (ook vast een dooddoener in jouw ogen ). Ik ga zelf geen ontboezemingen doen hier (alhoewel ik ze je denk ik wel face-to-face zou willen vertellen mocht ik ooit in de kroeg met je belanden oid), maar ik heb bovennatuurlijke dingen meegemaakt die overduidelijk niet van God waren, die overduidelijk kwaadaardig waren. Op zich versterkte dat achteraf alleen maar mijn geloof. Maar goed, wie weet kan ik je ooit wel eens toelichten wat er is gebeurd.

Ik moet nu echt weer even verder met exchange traded funds op te zetten
We moeten idd maar eens IRL afspreken, hebben elkaar volgens mij veel te vertellen. Ik ga ook maar eens aan mijn nakijkwerk beginnen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 12:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mail me anders ff op mystictheband@yahoo.com Ik drink wijwater en monnikenbier, dus dat komt goed


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-10-2010 12:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

YOU GONNA GET CONVERTED!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2010 12:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 oktober 2010 12:48 schreef ZelThoR het volgende:
YOU GONNA GET CONVERTED!
Geen weg. Den tied hebt wie gehad. Afgelopen uit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-10-2010 13:48 by Mark Profiel van Mark

Ik denk dat Boeddhisme wel iets is voor onze Bastianus.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-10-2010 13:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Zen-Atheïsme


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 14:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 oktober 2010 12:48 schreef ZelThoR het volgende:
YOU GONNA GET CONVERTED!
Normaal ben ik niet zo van den katholieke, maar ik neem mooi wat Spaanstalige vriendjes mee in rode gewaden, iets met Inquisitie heet hun clubje ofzo?


When your people matter, menstrual health matters


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 12-10-2010 14:20 by finsedrol Profiel van finsedrol

quote:
Op 12 oktober 2010 11:42 schreef Sonic Titan het volgende:
Kijk deze strips eens:

http://www.bbgvelp.nl/bestanden/Oeropa.pdf
http://www.bbgvelp.nl/bestanden/executie.pdf





Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 14:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

"Ik haat je EN JE KOEKJES!!" LOL


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2010 15:12 by bastianus Profiel van bastianus

Tja, dan maar voor eeuwig verloren bij voorkeur. En hoera, het nakijkwerk is klaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2010 15:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ondanks dat ik geen echte uitspraken over het hoe/wat van de hel durf te doen, en ondanks dat t concept hel NOOIT heeft meegespeeld bij mijn 'bekering', zie ik eeuwig verloren toch niet zo zitten eerlijk gezegd...


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen