IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2010 15:50 by Mark Profiel van Mark

Mooie analogie


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-10-2010 15:57 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 oktober 2010 13:28 schreef ProgTon het volgende:
nee, dat ontbreekt nog in het lange stuk
Jezus oordeelt op harten. Er staan een aantal teksten in de Bijbel, dat mensen die de Bijbel niet kennen of geloven maar toch naar Jezus maatstaven heeft geleefd gered wordt.

Dat zou je kunnen vertalen met dat mensen die Jezus niet hebben kunnen kennen (geen bijbel fozo)

Maar dat slaat ook op het feit dat mensen die zonder geloof zijn opgevoed maar in het hart wel de geboden of Jezus liefde heeft/naleeft toch eeuwig mogen leven.

En dan komt er ook nog bij dat ik niet bepaal of jij in de hel komt. Als ik dat misschien suggesteer dan wil ik mijn excuses aanbieden.


De mens hoeft toch niet eeuwig beloont te worden voor een goed leven? Na je dood mag je toch eeuwig leven in de hel? M.a.w. je leeft zoiezo eeuwig


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2010 16:00 by Mark Profiel van Mark

Eeuwig leven, de grootste worst die de mensheid ooit is voorgehouden. Angst voor de dood is een mooie voedingsbron voor religie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2010 16:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 oktober 2010 15:49 schreef bastianus het volgende:
Eigenlijk lijkt Progton een beetje op zo'n Essentmannetje dat je zo'n energiecontract probeert aan te smeren. Die proberen je ook altijd wijs te maken dat je met elke andere vorm van energie slechter, duurder of wat dan ook af bent. Wat je er ook tegenin brengt, ze zijn ervan overtuigd dat hun leverancier beter is. En al kom je met feiten en bewijzen van andere bedrijven, dan nog proberen ze je zo'n minderwaardigheidsgevoel over je energieleverancier aan te praten.


Of zoals wervers bij het station, altijd maar ervan uit gaan dat het gewoon goed is waar ze mee bezig zijn en niet de negatieve kant ervan kunnen inzien.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2010 16:00 by bastianus Profiel van bastianus

Eeuwig duurt het langst..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2010 16:02 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 oktober 2010 16:00 schreef ElitE het volgende:
Of zoals wervers bij het station, altijd maar ervan uit gaan dat het gewoon goed is waar ze mee bezig zijn en niet de negatieve kant ervan kunnen inzien.


Ik las zwervers. Toen las de rest eigenlijk ook best logisch weg.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2010 16:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2010 16:16 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 oktober 2010 11:35 schreef ProgTon het volgende:
*vaag verhaal*


De vraag is wie die man is?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2010 16:20 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 oktober 2010 11:53 schreef Illusione het volgende:
dan zou ik de CD maar niet kopen.


Die is bovendien ook vrij lastig te vinden. Gelukkig heb ik hem wel.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-10-2010 16:39 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik vind die wervers op het station altijd maar een beetje zielig, ik veeg meestal met het foldertje mijn laars schoon

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 23-10-2010 16:39]


Against God and Government


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-10-2010 16:53 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 23 oktober 2010 16:39 schreef Rotzak het volgende:
Ik vind die wervers op het station altijd maar een beetje zielig, ik veeg meestal met het foldertje mijn aars schoon


fixed


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2010 16:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2010 16:53 schreef Forever After het volgende:
fixed
Mooie anaal-logie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-10-2010 17:28 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 23 oktober 2010 16:53 schreef Forever After het volgende:
fixed


:')


Against God and Government


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 19:21 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 16:00 schreef ElitE het volgende:
Of zoals wervers bij het station, altijd maar ervan uit gaan dat het gewoon goed is waar ze mee bezig zijn en niet de negatieve kant ervan kunnen inzien.


Jullie hebben al zo vaak te horen gekregen dat ik mij ook schaam voor de handelingen die vele christenen hebben gedaan.
Maar hebben jullie er ook wel eens bij stil gestaan dat het vaak niet ging om het geloof maar om macht?
Kijk maar eens naar de RK bijvoorbeeld wat straalt die nou uit. Straalt de RK iets uit dat blijkt geef van volgelingen van Jezus te zijn met al die poef paf eromheen?
Naar mijn inzien niet.
Er kunnen dan wel oorlogen zijn begonnen in de naam van God maar het heeft allemaal met macht te maken. Ik vind het nogal makkelijk dat jullie religie hier de schuld van geven. Dat is best kortzichtig, jullie weten als geeen anderen dat oorlog 9 van de 10 keer met macht te maken heeft.
Als je kijkt naar het radicale Islam met als motto: iedereen in de wereld moet moslim worden, wanneer je dat neit doet wordt je gedood (uitspraak van een iman zon 5 jaar geleden)
Dat heeft geen reet te maken met relige, maar met macht.
Ik vind het werkelijk afschuwelijk dat mensen als heksen werden gezien omdat ze niet geloofden en dan maar gekilled worden.
Het is ronduit schandalig dat mensen de woorden van Luther in beeldenstorm hebben doen leiden. Oook al ben ik wel van mening dat de reformatie er moest komen. Maar Luther zelf was hellig over de beeldenstorm. Hij wou de rooms katholieke kerk veranderen en niet een andere stichten. Dat is wel gebeurd.
En als ik nu kijk en lees dat er zoveel schandalige praktijken zich voordoen in de RK. Vrees ik voor het ergste in de wereld.
Het is best logisch dat mensen zich gaan afkeren. Maar het is naar een kant gekeken. Bovendien de RK is de grootste kerk.

Hebben jullie wel eens stilgestaan wat de RK over zichzelf zegt. Ze zeggen de RK is de enige ware kerk en iedereen daar buiten is geen heil te vinden.
Extra ecclesiam nulla salus

Nou dat zegt mijn kerk niet.

Het is gewoon best een zootje te noemen in kerkelijke wereld.

Denk dat God daar niet vrolijk van wordt, het is belangrijk een te zijn.
En dan kun je niet aankomen met zaken als enige ware kerk.
Kan me geen bal schelen dat de RK de oudste kerk is, het staat haaks op de Bijbel.
Misschien komt het wat bot over, ik geloof ook best dat er ook bij dde katholieken verandering plaatsvindt maar het Vaticaan heeft de touwtjes wel in handen met al de poef paf eromheen.


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-10-2010 19:39]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2010 19:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als ik een euro in je collectemandje flikker, ga je dan weg?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 19:39 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 19:25 schreef Jenje het volgende:
Als ik een euro in je collectemandje flikker, ga je dan weg?


waarom zou ik ben je bang voor me ofzo



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2010 19:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nee, ik word moe van je gepreek. Beetje janken dat er antichrstelijke teksten in metal zitten.

Ga dan klagen dat er zuurstof in de lucht zit, net zo zinvol.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 19:46 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 19:41 schreef Jenje het volgende:
Nee, ik word moe van je gepreek. Beetje janken dat er antichrstelijke teksten in metal zitten.

Ga dan klagen dat er zuurstof in de lucht zit, net zo zinvol.


heb wel meerdere redenen om te klagen.
Altijd maar roepen dat het om de muziek gaat en ondertussen wel een stuk of 6 kerken in de fik steken. Stel uit de hand gelopen pubers.

Hoe het wendt of keert zulke teksten beinvloeden dus echt wel je leven, ik zeg niet voor iedereen maar er zijn er zat die erin opgaan daar is bewijs zat voor. Als je dat soort dingen niet meer inziet maak ik mij wel wat zorgen om jou eerlijk gezegd.

Mja mmisschien is het wel zo dat jullie afkeer jegens christelijke metal wel net zo groot is als mijn afkeer tegen satan metal of anti of suicidale of weet ik wat voor onzinnige metal
Gelukkig zijn het maar een paar die de scene verpesten

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-10-2010 19:46]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2010 19:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kan best, maar wij (ik in ieder geval) ga niet tot irriterens toe proberen mensen tot inkeer te komen.

Leven en laten leven, staat dat nergens in de bijbel, of staat er "bemoei je met eenieders leven".


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 19:49 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 19:48 schreef Jenje het volgende:
Kan best, maar wij (ik in ieder geval) ga niet tot irriterens toe proberen mensen tot inkeer te komen.

Leven en laten leven, staat dat nergens in de bijbel, of staat er "bemoei je met eenieders leven".


En dat vind ik een terechte opmerking naar mijn kant. Sluiten die hap



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2010 19:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 oktober 2010 16:16 schreef Onweerwolf het volgende:
De vraag is wie die man is?


De rest is echt niet belangrijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2010 17:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Einstein: "A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeeded be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death."


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


herrie
Usericon van herrie
Posted 24-10-2010 17:09 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 23 oktober 2010 19:46 schreef ProgTon het volgende:
heb wel meerdere redenen om te klagen.
Altijd maar roepen dat het om de muziek gaat en ondertussen wel een stuk of 6 kerken in de fik steken. Stel uit de hand gelopen pubers.

Hoe het wendt of keert zulke teksten beinvloeden dus echt wel je leven, ik zeg niet voor iedereen maar er zijn er zat die erin opgaan daar is bewijs zat voor. Als je dat soort dingen niet meer inziet maak ik mij wel wat zorgen om jou eerlijk gezegd.

Mja mmisschien is het wel zo dat jullie afkeer jegens christelijke metal wel net zo groot is als mijn afkeer tegen satan metal of anti of suicidale of weet ik wat voor onzinnige metal
Gelukkig zijn het maar een paar die de scene verpesten


pleur op man, begin je eigen site (al eens eerder gevraagd aan je). je bent gewoon heel irritant en fundamentalistisch... en het is zondag... dus mag je überhaupt wel iets posten nu?

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 24-10-2010 17:14]


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-10-2010 17:16 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 23 oktober 2010 19:46 schreef ProgTon het volgende:
heb wel meerdere redenen om te klagen.
Altijd maar roepen dat het om de muziek gaat en ondertussen wel een stuk of 6 kerken in de fik steken. Stel uit de hand gelopen pubers.

Hoe het wendt of keert zulke teksten beinvloeden dus echt wel je leven, ik zeg niet voor iedereen maar er zijn er zat die erin opgaan daar is bewijs zat voor. Als je dat soort dingen niet meer inziet maak ik mij wel wat zorgen om jou eerlijk gezegd.

Mja mmisschien is het wel zo dat jullie afkeer jegens christelijke metal wel net zo groot is als mijn afkeer tegen satan metal of anti of suicidale of weet ik wat voor onzinnige metal
Gelukkig zijn het maar een paar die de scene verpesten



moeten ze die kutkerken maar niet zo brandbaar maken.
Moskeeën daarintegen zijn zo slof als een natte kut.


Een kleine snol zit zo vol.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-10-2010 17:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 oktober 2010 17:09 schreef herrie het volgende:
pleur op man, begin je eigen site (al eens eerder gevraagd aan je). je bent gewoon heel irritant en fundamentalistisch... en het is zondag... dus mag je überhaupt wel iets posten nu?
Het is je eigen schuld jonge. Als jij niet een stuk of zes kerken in de hens had gestoken, als puber niet zo uit de hand was gelopen, je niet zo door anti en suicide teksten had laten beinvloeden en een paar gasten de scene niet hadden verziekt, had ome Ton je vast wel met rust gelaten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen