IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-10-2010 20:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik dat weten schat


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-10-2010 22:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

hehe, ivm de tien geboden moet je maar es kijken naar de film The Invention of Lying



signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2010 15:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Elite, even in brokken dan maar

quote:
Op 13 oktober 2010 16:25 schreef ElitE het volgende:
klopt, maar je moet niet vergeten dat 1000 mutaties tegenover 1 goede er niet uit ziet als iemand die het ontwerpt.
Ook niet als je er van uitgaat dat alleen het resultaat telt? Of zoals de door jouw genoemde Mr Morris aangeeft dat het resultaat eigenlijk min of meer vast staat? De zgn convergerende evolutie?

quote:
Op 13 oktober 2010 16:25 schreef ElitE het volgende:Zeker niet als verschillende stappen soms zich constant herhalen. Almachtigheid al is niet mogelijk volgens de logica.
Je maakt soms te grote stappen voor mijn kleine hersenen. Waarom kan 'almacht' conceptueel en logisch niet bestaan? Natuurlijk kan dat wel. Dat almachtigheid in jouw menselijk ogen moet betekenen dat de schepping een soort perfercte, foutloze, geoliede machine moet zijn, tsja

quote:
Op 13 oktober 2010 16:25 schreef ElitE het volgende:Even een Control Human Delete quote maken: "Can god create a riddle so complex that even he can't solve him".
Denk je nou dat echt dat God zich laat vangen in dit soort menselijke logica? Je sluit almachtigheid even voor t gemak op in deze premise met een aantal menselijke 'constanten' als 'raadsel' en 'raadsel oplossen'.

quote:
Op 13 oktober 2010 16:25 schreef ElitE het volgende:Maar daarnaast ga ik voor de rest ook twijfelen aan de andere macht die hij heeft, De geslachtsorganen en de nieren ontwikkelen in een embryo samen, bij vissen liggen die ook nog samen, maar in gewervelden zijn die vlak naar de anus verhuist en bij zoogdieren in een zak om ze even te luchten(Omdat sperma beter ontwikkeld bij een graadje kouder). (Dit dalen gebeurt ook in de foetus. De ballen moeten een reis maken, soms gaat dit mis. Maar ook is er het probleem dat door de reis die de ballen moesten de vliezen op een hele rare manier georganiseerd zijn. Hierdoor kan een liesbreuk ontstaan,hierbij zakken de darmen in de balzak. Dit gebeurt bij zo'n 30% van de mannen eens in hun leven.

Dit is echt een typisch voorbeeld van een suboptimale oplossing. In evolutie lost dit probleem zich niet zomaar op omdat het gebonden is aan het bouwplan van zn voorgangers en maar kleine stappen kan maken. De uiteindelijke oplossing werkt wel maar toch zou een architect zoiets niet maken of het is een prutser die niet weet wat hij wilt. Of zorgt alleen satan of zonde voor liesbreuken?
Goed voorbeeld, mijn linkerteelbal is nl idd operatief naa beneden gehaald toen ik 11 ofzo was haha. Suboptimaal. Tsja. Even dan maar in jouw context dat almachtigheid een soort menselijk brein moet voorstellen (want al je redenaties zijn per definitie uiteraard menselijk) dat alles naar onze menselijke maatstaven 'perfect' zou hebben moeten ontwerpen om door jou als 'almachtig' te mogen worden bestempeld? Misschien vind God de liesbreuk wel perfect? Anyway, de Bijbel geeft aan dat de wereld na de zondeval in staat van verval is geraakt. Ik denk dat de Bijbel niet bedoeld is om alle zaken omtrent de Big Bang, de evolutie etc te verklaren. Lees: ik denk niet dat je de Bijbel als een wetenschappelijk boek moet zien. Dus vanuit een theologisch perspectief kan ik je niet al te veel antwoorden geven. Wel zie ik dat de Bijbel in overeenstemming is met wat je zelf al aangeeft: de door mensen waarneembare wereld is niet perfect (vanuit een menselijk perspectief dan he). En volgens de Bijbel is dit uiteindelijk te wijden aan de mens, de keuzen van de mensheid. Misschien zou je het als volgt kunnen interpreteren: gezien alle intelligentie en macht die de mens heeft op deze aarde, stel dat de mens AL zijn energie en kunde zou richten op het in harmonie met elkaar/de natuur leven, en dus NUL energie en kunde in wapens maken, zo veel mogelijk geld maken, slecht eten, roken, gevaarlijk rijden etc etc... wie weet, misschien hadden we kanker nooit gehad, danwel al lang in de kiem gesmoord? Vrij excentrieke gedachtengang he? Ik kan er ook niet precies de vinger op leggen (zou er wat langer over kunnen nadenken of bidden), maar ik *geloof* wel dat deze aarde perfect had kunnen zijn (het 'paradijs op aarde'), maar dat niet is en dat de mensheid daar schuldig aan is. Dat mijn innerlijke overtuiging wellicht onlogisch of zelfs absurd overkomt, snap ik bestm en helemaal uitwijden in menselijke logican kan ik m al helemaal niet,


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 18-10-2010 22:44 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 18 oktober 2010 15:24 schreef Fusion het volgende:
Elite, even in brokken dan maar

Ook niet als je er van uitgaat dat alleen het resultaat telt? Of zoals de door jouw genoemde Mr Morris aangeeft dat het resultaat eigenlijk min of meer vast staat? De zgn convergerende evolutie?

Je maakt soms te grote stappen voor mijn kleine hersenen. Waarom kan 'almacht' conceptueel en logisch niet bestaan? Natuurlijk kan dat wel. Dat almachtigheid in jouw menselijk ogen moet betekenen dat de schepping een soort perfercte, foutloze, geoliede machine moet zijn, tsja

Denk je nou dat echt dat God zich laat vangen in dit soort menselijke logica? Je sluit almachtigheid even voor t gemak op in deze premise met een aantal menselijke 'constanten' als 'raadsel' en 'raadsel oplossen'.

Goed voorbeeld, mijn linkerteelbal is nl idd operatief naa beneden gehaald toen ik 11 ofzo was haha. Suboptimaal. Tsja. Even dan maar in jouw context dat almachtigheid een soort menselijk brein moet voorstellen (want al je redenaties zijn per definitie uiteraard menselijk) dat alles naar onze menselijke maatstaven 'perfect' zou hebben moeten ontwerpen om door jou als 'almachtig' te mogen worden bestempeld? Misschien vind God de liesbreuk wel perfect? Anyway, de Bijbel geeft aan dat de wereld na de zondeval in staat van verval is geraakt. Ik denk dat de Bijbel niet bedoeld is om alle zaken omtrent de Big Bang, de evolutie etc te verklaren. Lees: ik denk niet dat je de Bijbel als een wetenschappelijk boek moet zien. Dus vanuit een theologisch perspectief kan ik je niet al te veel antwoorden geven. Wel zie ik dat de Bijbel in overeenstemming is met wat je zelf al aangeeft: de door mensen waarneembare wereld is niet perfect (vanuit een menselijk perspectief dan he). En volgens de Bijbel is dit uiteindelijk te wijden aan de mens, de keuzen van de mensheid. Misschien zou je het als volgt kunnen interpreteren: gezien alle intelligentie en macht die de mens heeft op deze aarde, stel dat de mens AL zijn energie en kunde zou richten op het in harmonie met elkaar/de natuur leven, en dus NUL energie en kunde in wapens maken, zo veel mogelijk geld maken, slecht eten, roken, gevaarlijk rijden etc etc... wie weet, misschien hadden we kanker nooit gehad, danwel al lang in de kiem gesmoord? Vrij excentrieke gedachtengang he? Ik kan er ook niet precies de vinger op leggen (zou er wat langer over kunnen nadenken of bidden), maar ik *geloof* wel dat deze aarde perfect had kunnen zijn (het 'paradijs op aarde'), maar dat niet is en dat de mensheid daar schuldig aan is. Dat mijn innerlijke overtuiging wellicht onlogisch of zelfs absurd overkomt, snap ik bestm en helemaal uitwijden in menselijke logican kan ik m al helemaal niet,


het kan me niet schelen wat de reacties hierop zijn. Ik vind het realistisch geschetst.
De mens is zelf de oorzaak van de ellende, of je nou wel of niet in de Bijbel geloofd doet er geen eens toe.




Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-10-2010 23:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
maar ik *geloof* wel dat deze aarde perfect had kunnen zijn (het 'paradijs op aarde'), maar dat niet is en dat de mensheid daar schuldig aan is. Dat mijn innerlijke overtuiging wellicht onlogisch of zelfs absurd overkomt, snap ik bestm en helemaal uitwijden in menselijke logican kan ik m al helemaal niet,


Een almachtige en alwetende God creëert een perfecte wereld, creëert in al zijn alwetendheid ook de mens en opeens maakt de mens alles kut. Onlogisch en absurd dekken de lading prima.

Maar als je het niet kan uitleggen in menselijke logica, probeer het eens in goddelijke logica, misschien leest er een opperwezen mee op dit forum .

EDIT: gelukkig kan progton mijn post niks schelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 18-10-2010 23:05]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


WMP
Usericon van WMP
Posted 18-10-2010 23:15 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 18 oktober 2010 15:24 schreef Fusion het volgende:
Denk je nou dat echt dat God zich laat vangen in dit soort menselijke logica?


Heerlijk toch, dit soort drogredeneringen.
Hoe weet jij dat God zich níet laat vangen door menselijke logica? God heeft de mens toch geschapen naar zijn -niet perse tot fysieke beperkte- evenbeeld?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-10-2010 23:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 oktober 2010 22:44 schreef ProgTon het volgende:
het kan me niet schelen wat de reacties hierop zijn. Ik vind het realistisch geschetst.
De mens is zelf de oorzaak van de ellende, of je nou wel of niet in de Bijbel geloofd doet er geen eens toe.






A= God
B= Mens
C= Ellende


A maakt B
B maakt C


en nu moet jij es zeggen hoe A niets te maken heeft met C


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-10-2010 23:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 oktober 2010 15:24 schreef Fusion het volgende:
Denk je nou dat echt dat God zich laat vangen in dit soort menselijke logica?





Net wat we nodig hebben, een mensvreemde God


signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-10-2010 23:23 by Dentz Profiel van Dentz

Gaan we weer.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-10-2010 23:25 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Plus, de bijbel staat vol met voorbeelden waarin God ellende over mensen heen stort, om verschillende redenen. Denk niet dat wij ons goed genoeg hebben gedragen om van zijn toorn af te zijn .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-10-2010 23:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 oktober 2010 23:25 schreef Gemene Lepel het volgende:
Plus, de bijbel staat vol met voorbeelden waarin God ellende over mensen heen stort, om verschillende redenen. Denk niet dat wij ons goed genoeg hebben gedragen om van zijn toorn af te zijn .


voilà,

God kent dus wel degelijk ellende, hij gooit het over ons heen!!!! Niet moeilijk dat wij het in ons hebben. Onze God is dus maar een klootzak, niet moeilijk dat wij ons als mensen zo kut kunnen gedragen, we zijn net zoals God

Tja, net als dat je je ouders niet kiest kun je je God niet kiezen zeker

waarom is er geen andere God godverdomme, ik wil me laten adgodpteren


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-10-2010 2:03 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 18 oktober 2010 23:44 schreef Hypnos het volgende:
voilà,

God kent dus wel degelijk ellende, hij gooit het over ons heen!!!! Niet moeilijk dat wij het in ons hebben. Onze God is dus maar een klootzak, niet moeilijk dat wij ons als mensen zo kut kunnen gedragen, we zijn net zoals God

Tja, net als dat je je ouders niet kiest kun je je God niet kiezen zeker

waarom is er geen andere God godverdomme, ik wil me laten adgodpteren


Pas maar op, Hij leest mee.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-10-2010 8:59 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 18 oktober 2010 22:44 schreef ProgTon het volgende:
het kan me niet schelen wat de reacties hierop zijn. Ik vind het realistisch geschetst.
De mens is zelf de oorzaak van de ellende, of je nou wel of niet in de Bijbel geloofd doet er geen eens toe.




Ik begin echt te denken dat jij verstandelijk gehandicapt bent, jammer dat er geen ignore modus op dit forum zit, dan hoefde ik dat oeverloze gezwets en gezever van je niet telkens tegen te komen, dwaas.


Against God and Government


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-10-2010 9:11 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Gisteren ook mooi, ik was heel vroeg wakker dus ik was het journaal even aan het bekijken, de kerk heeft tegenwoordig een beschermheilige he, voor misbruikte kinderen binnen de kerk, een één of andere non die eeuwen geleden! al het misbruik aankaart is nu zalig verklaard, dit uit respect voor de slachtoffers. Ik vind dit echt een grove belediging en een schoffering van de slachtoffers, in plaats van die pedo priester strafrechtelijk te vervolgen komt er één of andere zalig verklaarde non om die mensen een hart onder de riem te steken, tevens vind ik dit ook typisch een gevalletje van de mosterd na de maaltijd serveren, maar dat zijn we wel gewend van de kerk. Het grappig is, dat de Paus eerder nog verklaarde dat het de schuld was van de maatschappij, wegens de ontkerkelijking en de maatschappij omdat deze niet meer leeft volgens de christelijke maatstaven en dat het niet de schuld was van de priesters die niet uit het sterretje van de koorknaap konden blijven


Against God and Government


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2010 9:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Waarom wordt Nederland trouwens nog als christelijk land gezien. Hoeveel procent van de bevolking is nog echt christelijk?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-10-2010 9:21 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 19 oktober 2010 9:18 schreef Jenje het volgende:
Waarom wordt Nederland trouwens nog als christelijk land gezien. Hoeveel procent van de bevolking is nog echt christelijk?


Veel van die lui zien er uit als Christenen maar ze verpesten het voor de rest!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2010 9:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 oktober 2010 9:18 schreef Jenje het volgende:
Waarom wordt Nederland trouwens nog als christelijk land gezien. Hoeveel procent van de bevolking is nog echt christelijk?
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik verbaas me erover dat collega's die nooit in de kerk zijn wel weer in de kerk trouwen of hun kind laten dopen in de kerk waarvan ze door geboorte lid zijn. Zo behoudt de kerk toch weer aanwas. Ool ala mensen de pijp uitgaan zie je de meest goddeloze mensen toch weer in een kerkdienst besproken worden. Stiekem zijn er toch maar weinig mensen die zich echt van de kerk afscheiden denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 19-10-2010 9:55 by intothevoid Profiel van intothevoid

Voor katholieken vind ik het volgende:
(...) zo gaat slechts 7,1% van de rooms-katholieken 's zondags naar de kerk: 1,8% van de Nederlandse bevolking. De katholieke kerk kan desondanks beweren dat zij per 31 december 2008 maar liefst 4.267.000 leden had: 25,9% van de Nederlandse bevolking.

http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html

Pagina staat al een jaar in mijn bookmarks, nog steeds niet aan toegekomen.


You have time. You are doing fine.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-10-2010 9:55 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik ben momenteel aan het bekijken hoe ik mij het beste kan uitschrijven bij de Katholieke kerk, zo te lezen moet het een beste opgave zijn in ieder geval


Against God and Government


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 19-10-2010 9:57 by intothevoid Profiel van intothevoid

Haha, zie mijn post.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 19-10-2010 9:57]


You have time. You are doing fine.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-10-2010 9:57 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 19 oktober 2010 9:57 schreef intothevoid het volgende:
Haha, zie mijn post.


Toevallig ben ik daar nu ook aan het kijken


Against God and Government


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 19-10-2010 9:57 by intothevoid Profiel van intothevoid



You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2010 10:52 by bastianus Profiel van bastianus

Ben al een tijd bezig met me uit laten schrijven. Wat een gedoe zeg. Het begon ermee dat ik geen post meer wenste te ontvangen van de kerk. Maar blijkbaar als je verhuist wordt je automatisch in de volgende kerkgemeente ingeschreven. Stelletje stalkers. En dan maar eens proberen er vanaf te komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2010 10:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tja, cijfers kunstmatig hooghouden .. zo kan ik het ook ..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2010 10:57 by bastianus Profiel van bastianus

Ik hoorde laatst van een kennis wat erbij komt als je in de kerk trouwt of je kind laat dopen. No way dat al die shit mijn gezin of kinderen op wordt gedrongen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen