IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2010 14:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gisteren tot 1:30 met de christelijke buurman zitten praten, erg tof gesprek


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-10-2010 15:51 by Mark Profiel van Mark

Christenen zijn soms net mensen

Waarom zo verbaasd, Elite?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-10-2010 15:54 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Eén van mijn beste vrienden is ook Christelijk, toffe kerel. Verschil is dat die jongen wél openstaat voor de denkbeelden van een ander. Hij is het er misschien niet altijd mee eens, maar kan er wel normaal over praten en laat een ander daarbij ook in zijn of haar waarde.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2010 16:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2010 15:51 schreef Mark het volgende:
Christenen zijn soms net mensen

Waarom zo verbaasd, Elite?


Ik voelde niet eens de neiging om een gedeelte in op te lossen in vaten met chemicalien en andere lichaamsdelen op te eten...

Nee maar we hebben het juist over het geloof gehad, en toch wist hij op de meeste dingen wel een goed antwoord te geven. Bij veel mensen kom ik toch weleens wat gaten/tegenstrijdigheden tegen, maar bij hem kon ik ze niet echt vinden.

Wat ik wel opvallend vond is dat hij toch de mens ziet als enige met een ziel en ook de enige met een vrije wil.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 28-10-2010 16:12 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 28 oktober 2010 15:54 schreef Ralph het volgende:
Eén van mijn beste vrienden is ook Christelijk, toffe kerel. Verschil is dat die jongen wél openstaat voor de denkbeelden van een ander. Hij is het er misschien niet altijd mee eens, maar kan er wel normaal over praten en laat een ander daarbij ook in zijn of haar waarde.


Voor mij hoeft een christen echt niet open te staan voor andermans ideeën. Zou ook hypocriet zijn, want ik sta ook niet open voor de sprookjes van die religieuzen. Het enige wat ik verwacht is dat, als ik en discussie aanga, dat wel gebeurd op basis van feiten en niet van 'ervaringen' of aannames. Op het moment dus dat een gelovige de bijbel aanhaalt als zijnde onderbouwing, is de discussie in kwestie voorbij.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2010 16:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2010 16:12 schreef WMP het volgende:
Voor mij hoeft een christen echt niet open te staan voor andermans ideeën. Zou ook hypocriet zijn, want ik sta ook niet open voor de sprookjes van die religieuzen. Het enige wat ik verwacht is dat, als ik en discussie aanga, dat wel gebeurd op basis van feiten en niet van 'ervaringen' of aannames. Op het moment dus dat een gelovige de bijbel aanhaalt als zijnde onderbouwing, is de discussie in kwestie voorbij.


Haha wat zit je nu met je feiten vs ervaringen? Je feitelijke kennis komt van andere mensen waarvan je het maar aanneemt en de overige kennis heb je ervaringen mee.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 16:31 by bastianus Profiel van bastianus

Vreemd WMP. Hoe zie jij ervaringen dan? Ik ben juist iemand die leert en begrijpt door ervaring. Ik vind de verhalen van Fusion juist interessant doordat ze juist uit ervaring en 'levenswijsheid' lijken te komen. Progton is me te vaag en ik heb bij hem ook niet het idee dat bij hem ervaringen hebben plaatsgevonden met het goddelijke of bovennatuurlijke. Ik heb eerder het idee dat hij als jong gastje zo uit de gemeente het internet op gerold is. Voor mij maakt dat toch verschil in of het mijn interesse wekt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 28-10-2010 16:31 by WMP Profiel van WMP

Oja, wetenschap is ook maar een mening, nietwaar?

[edit]Bastianus' post lezende besef ik dat ik me niet duidelijk genoeg uitdrukte. Ik bedoelde 'goddelijke/bovennatuurlijke ervaringen'.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 28-10-2010 16:33]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-10-2010 16:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

eigenlijk geloof ik ook in bovennatuurlijke dingen

drugs bijvoorbeeld, het effect ervan dan.
sommige trips hebben me vroeger dingen laten voelen die ik bovennatuurlijk noem, ik kan het effect (bijna )nooit evenaren in natuurlijke toestand. Eigenlijk geloof ik wel in de spiritualiteit van drugs. In zoverre kan ik God wel bereiken door middel van drugs.

Maar dat wordt vaak gedaan in bepaalde culturen denk ik (Native Americans?)


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 28-10-2010 16:44 by WMP Profiel van WMP

Ik heb ook wel eens vreemde, niet onmiddellijk te verklaren ervaringen gehad (en dat zonder drugs ), maar om dat nu meteen af te schuiven op een hogere macht is me wat te simpel.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-10-2010 16:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

op dat vlak komen wij heel erg goed overeen


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2010 21:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2010 16:31 schreef WMP het volgende:
Oja, wetenschap is ook maar een mening, nietwaar?

[edit]Bastianus' post lezende besef ik dat ik me niet duidelijk genoeg uitdrukte. Ik bedoelde 'goddelijke/bovennatuurlijke ervaringen'.


Nouja veel dingen wel. Er zitten niet altijd de juiste conclusies bij de gemeten dingen. Ik vermoed dat je zelf niet erg in de wetenschap staat, maar zodra je er een beetje in zit zie je wel hoeveel mening het soms is.


en ook over de goddelijke en bovennatuurlijke ervaringen geeft wetenschap niet per se een duidelijk antwoord. In principe kun je wel een verklaring voorstellen maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat het zo is.

al zeggen veel gelovigen dat bepaalde dingen onverklaarbaar zijn. Dat zou kloppen als hetgene wat ze ervaarde ook daadwerkelijk voor hun ogen gebeurde. Een veel vergeten verklaring is dat hetgene achter hun ogen vreemd was en niet ervoor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-10-2010 22:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

eigenlijk kun je ook zeggen dat je gelooft dat de aarde rond de zon draait weet je.
Iedereen zegt wel dat het bewezen is, maar heb je het ooit zelf onderzocht?

Meten is weten, maar als je het zelf niet gemeten hebt, dan weet je het ook niet hé, dan neem je het aan.

Dan geloof je er in

het is allemaal geloof, God, "wetenschap", je waarnemingen. Wie zegt dat dat de wereld is? dat zijn percepties, misschien zien we de dingen wel niet zoals ze zijn. Misschien is alles eigenlijk zwart en wit en gebruiken wij kleuren om de dingen beter te kunnen onderscheiden?
Misschien is God wel overal maar zien we hem niet met onze ogen, misschien is hij de lucht, de zuurstof, misschien zijn we zelf God wel, misschien zijn we allemaal 1 wezen, zonder dat we in verbinding staan fysisch.

niemand weet het, iedereen heeft een mening, niets is waar, alleen maar relatieve waarheid. En zelfs dat is misschien niet waar omdat ook die stelling maar een relatieve waarheid kan zijn...


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 22:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 oktober 2010 22:12 schreef Hypnos het volgende:
eigenlijk kun je ook zeggen dat je gelooft dat de aarde rond de zon draait weet je.
Iedereen zegt wel dat het bewezen is, maar heb je het ooit zelf onderzocht?

Dat vind ik dus ook. Of dat de aarde rond is en niet plat en ronddraait. Dat klopt volgens mij ook niet, want als je aan de onderkant bent moet je toch naar beneden vallen? Waarom zou je zoiets geloven, omdat iedereen het zegt?
Of als je met de trein ergens heen gaat en ergens aankomt, hoe weet je dan dat het echt zo is? Misschien projecteren ze wel een soort film aan de buitenkant op het moment dat je zit waardoor het lijkt of je beweegt, en bouwen ze razendsnel het decor aan de buitenkant om.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-10-2010 22:36 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Misschien als je aan je pik aan het rukken ben ruk je daadwerkelijk je endeldarm naar buiten en terug.

Wie zal het zeggen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 22:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 oktober 2010 22:36 schreef Burzum het volgende:
Misschien als je aan je pik aan het rukken ben ruk je daadwerkelijk je endeldarm naar buiten en terug.

Wie zal het zeggen?
Dat zou je toch voelen aan de achterkant denk ik. Toch weer een ervaring die voor mij bewijst dat dat niet zo is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 22:46 by bastianus Profiel van bastianus

Pittig bijbelquizje trouwens. In het begin had ik aardig wat goed, maar daarna werd het vrij moeilijk. Van de gelijkenissen had ik er maar één.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-10-2010 22:47 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 28 oktober 2010 22:31 schreef bastianus het volgende:
Of als je met de trein ergens heen gaat en ergens aankomt, hoe weet je dan dat het echt zo is? Misschien projecteren ze wel een soort film aan de buitenkant op het moment dat je zit waardoor het lijkt of je beweegt, en bouwen ze razendsnel het decor aan de buitenkant om.




Bareuh...


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-10-2010 22:48 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 28 oktober 2010 22:46 schreef bastianus het volgende:
Pittig bijbelquizje trouwens. In het begin had ik aardig wat goed, maar daarna werd het vrij moeilijk. Van de gelijkenissen had ik er maar één.


Ik had er maar een paar goed, en die wist ik omdat ze o.a. bij Suske en Wiske voorkomen.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 22:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 oktober 2010 22:48 schreef De Ulk het volgende:
Ik had er maar een paar goed, en die wist ik omdat ze o.a. bij Suske en Wiske voorkomen.
Ik had die vraag van de goede werken ook goed door De harp met de zeven snaren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-10-2010 22:51 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 28 oktober 2010 22:49 schreef bastianus het volgende:
Ik had die vraag van de goede werken ook goed door De harp met de zeven snaren.


Ik ook, en die van de 'bloei' in Babylon komt uit De Adellijke Ark.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 22:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 oktober 2010 22:51 schreef De Ulk het volgende:
Ik ook, en die van de 'bloei' in Babylon komt uit De Adellijke Ark.
Die had ik fout. Komt doordat de Bad Brains altijd zingen over dat Babylon verwoest moet worden. Maar ja, volgens hun geloof (dat van de rastafari's) werkt dat anders.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-10-2010 23:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 oktober 2010 22:36 schreef Burzum het volgende:
Misschien als je aan je pik aan het rukken ben ruk je daadwerkelijk je endeldarm naar buiten en terug.

Wie zal het zeggen?



buikpijn XD


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 28-10-2010 23:23 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 oktober 2010 16:31 schreef bastianus het volgende:
Vreemd WMP. Hoe zie jij ervaringen dan? Ik ben juist iemand die leert en begrijpt door ervaring. Ik vind de verhalen van Fusion juist interessant doordat ze juist uit ervaring en 'levenswijsheid' lijken te komen. Progton is me te vaag en ik heb bij hem ook niet het idee dat bij hem ervaringen hebben plaatsgevonden met het goddelijke of bovennatuurlijke. Ik heb eerder het idee dat hij als jong gastje zo uit de gemeente het internet op gerold is. Voor mij maakt dat toch verschil in of het mijn interesse wekt.


Er gebeuren echt niet bij iedereen goddelijke ervaringen Bastianus dat weet jij ook wel.
En dan daarbij ik kan pas sinds een jaar of twee zeggen dat ik er echt helemaal achter sta.
Zon keuze maak je echt niet een twee drie. Ik heb weken gehad dat ik het wel weer had en weken gehad van niet. En nu nog wel, twijfel is er altijd.

Bovendien houd ik niet zo vooronderstellingen, ik denk dat ik het best zo kan verklaren waarom ik tot geloof ben gekomen.
Ik ben onder de indruk geraakt van het evangelie van Jezus, en ik wil daar niet zonder leven. En ik weet dat de Bijbel gelijk heeft dat we door en door zondig zijn, het hele OT draait daar bijna om, er gaat geen verhaal voorbij of het volk keert zich van God af. En toch bleef God bij zijn verbond, en die geldt nu ook nog. Zij het vernieuwd maar net zo actueel.
Ik walg van de zonde, en juist daarom besef ik dat Jezus diegene is waar ik voor wil leven.

Mag ik trouwens vragen wat jou hoofdreden is dat je het geloof vaarwel hebt gezegd? uit interesse



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 23:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 oktober 2010 23:21 schreef Hypnos het volgende:
buikpijn XD
Dat krijg je dan vermoedelijk wel ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen