IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-09-2010 23:32 by Mark Profiel van Mark

Meteen dan ook maar je voeten aan je handen zetten en omgekeerd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 27-09-2010 23:34 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Of ergens gaan wonen waar het niet zo vaak regent.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-09-2010 23:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 september 2010 23:32 schreef Mark het volgende:
Meteen dan ook maar je voeten aan je handen zetten en omgekeerd.


Is het dan niet makkelijker om je gezicht t.o.v. je neus te laten draaien?


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-09-2010 23:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 september 2010 23:17 schreef Mark het volgende:
Grey vast wel.
Was Grey eerst ook een neger dan? Wel mooi dat hij dan evenredig aan zijn verblekingsproces zich tegen bepaalde bevolkingsgroepen keert.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 27-09-2010 23:38 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, dat is ook wel een idee... Alleen hoe gaat dat dan met het haar?



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-09-2010 23:40 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 september 2010 23:38 schreef Vargen666 het volgende:
Hmm, dat is ook wel een idee... Alleen hoe gaat dat dan met het haar?


Je sik laten groeien? + dat je dan wel gelijk een heeeeeeeele lange sik hebt, en dat schijnt true te zijn.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-09-2010 23:41 by Mark Profiel van Mark

Nog even doordraaien en je praat uit je aarsch.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 27-09-2010 23:41]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-09-2010 23:43 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 september 2010 23:41 schreef Mark het volgende:
Nog even doordraaien en je praat uit je aarsch.




[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 27-09-2010 23:43]


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-09-2010 16:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Onderzoek: Atheisten hebben meeste kennis over religie

Onderzoek: Niet gelovigen hebben meeste kennis over religie
DI 28 sep 2010 | 12.32
Amerikaanse atheïsten en agnosten hebben meer kennis over religie dan hun religieuze landgenoten. Joden en Mormonen volgen hen op de voet. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew Forum on religion & public life.

53 procent van de Amerikaanse protestanten weet niet dat Maarten Luther het startschot gaf voor de Reformatie. Bijna de helft van de rooms-katholieken denkt dat Jezus Christus symbolisch aanwezig is in de eucharistie, terwijl de kerk leert dat het brood en de wijn daadwerkelijk het lichaam en het bloed van de Zoon van God wordt.

De religie van Maimonides was voor vrijwel alle Amerikanen onbekend. Slechts 8 procent van de Amerikanen wist dat hij een bekende joodse rabbijn was. Slechts een kleine meerderheid van de Amerikaanse joden wist dat.

UitslagSlechts de helft van de Amerikanen weet dat de Koran het heilige boek is van de moslims en dat de Ramadan hun vastenmaand is. Het sola fida (door het geloof alleen) van het protestantisme is slechts bij 23 procent van de Amerikanen bekend.

Het onderzoek werd gehouden onder 3400 Amerikanen. Zij kregen 32 vragen voorgelegd; 12 over het christendom, 11 over andere religies en 4 over religie in de Amerikaanse samenleving. Atheïsten en agnosten scoorden met alle vragen het beste. Mormonen hadden de meeste kennis over het christendom, joden over andere religies en atheïsten en agnosten over religie in de samenleving.

De grote kennis van atheïsten en agnosten is niet heel opvallend, laat het Pew center weten: een groot deel van deze groep mensen groeide religieus op, maar liet het geloof varen na een uitgebreide studie van het geloof en zelfreflectie.

Bron: IKON

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=18932




Ben benieuwd hoe het hier zit, dan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2010 16:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2010 16:24 schreef ZelThoR het volgende:
Onderzoek: Atheisten hebben meeste kennis over religie

Onderzoek: Niet gelovigen hebben meeste kennis over religie
DI 28 sep 2010 | 12.32
Amerikaanse atheïsten en agnosten hebben meer kennis over religie dan hun religieuze landgenoten. Joden en Mormonen volgen hen op de voet. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew Forum on religion & public life.

53 procent van de Amerikaanse protestanten weet niet dat Maarten Luther het startschot gaf voor de Reformatie. Bijna de helft van de rooms-katholieken denkt dat Jezus Christus symbolisch aanwezig is in de eucharistie, terwijl de kerk leert dat het brood en de wijn daadwerkelijk het lichaam en het bloed van de Zoon van God wordt.

De religie van Maimonides was voor vrijwel alle Amerikanen onbekend. Slechts 8 procent van de Amerikanen wist dat hij een bekende joodse rabbijn was. Slechts een kleine meerderheid van de Amerikaanse joden wist dat.

UitslagSlechts de helft van de Amerikanen weet dat de Koran het heilige boek is van de moslims en dat de Ramadan hun vastenmaand is. Het sola fida (door het geloof alleen) van het protestantisme is slechts bij 23 procent van de Amerikanen bekend.

Het onderzoek werd gehouden onder 3400 Amerikanen. Zij kregen 32 vragen voorgelegd; 12 over het christendom, 11 over andere religies en 4 over religie in de Amerikaanse samenleving. Atheïsten en agnosten scoorden met alle vragen het beste. Mormonen hadden de meeste kennis over het christendom, joden over andere religies en atheïsten en agnosten over religie in de samenleving.

De grote kennis van atheïsten en agnosten is niet heel opvallend, laat het Pew center weten: een groot deel van deze groep mensen groeide religieus op, maar liet het geloof varen na een uitgebreide studie van het geloof en zelfreflectie.

Bron: IKON

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=18932




Ben benieuwd hoe het hier zit, dan.
Ik vrees dat ieder weldenkend mens agnost of atheïst wordt zodra hij/zij zich veel in de bijbel/het geloof gaat verdiepen. Zo werkte het wel bij mij in elk geval.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-09-2010 16:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 september 2010 16:27 schreef bastianus het volgende:
Ik vrees dat ieder weldenkend mens agnost of atheïst wordt zodra hij/zij zich veel in de bijbel/het geloof gaat verdiepen. Zo werkte het wel bij mij in elk geval.

Ik moet die quote nog eens uit "The Secular Bible" vissen, waarin vermeld wordt hoe exegeten/hermeneuten (?) van de (RK?) kerk weleens het risico liepen ketter genoemd te worden als ze echt diep de Bijbel analyseerden. Staat me ook iets van een zinsnede bij van hoe zij (of een deel van hen) zelf minder en minder gingen geloven van wat er in de Bijbel staat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2010 22:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2010 16:27 schreef bastianus het volgende:
Ik vrees dat ieder weldenkend mens agnost of atheïst wordt zodra hij/zij zich veel in de bijbel/het geloof gaat verdiepen. Zo werkte het wel bij mij in elk geval.
Omdat t bij jou zo werkte, en jij jezelf blijkbaar nogal weldenkend vind, vrees je dat dat bij ieder eveneens weldenkend mens zo werkt? Interessant Ik vind de bijbel alleen maar interessanter worden sinds ik geloof.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2010 22:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2010 22:25 schreef Fusion het volgende:
Omdat t bij jou zo werkte, en jij jezelf blijkbaar nogal weldenkend vind, vrees je dat dat bij ieder eveneens weldenkend mens zo werkt? Interessant Ik vind de bijbel alleen maar interessanter worden sinds ik geloof.
Ik hoopte natuurlijk op een reactie als deze.
Overigens vind ik de bijbel ook erg interessant. Maar b.v. ook de boeken van Coelho, of Lao Tsé, of Zen en de kunst van het motoronderhoud. Ik geloof niet in één universele waarheid op spiritueel gebied in elk geval. Maar naarmate je je meer met de bijbel bezighoudt en je erin verdiept, stuit je wel op steeds meer zaken die elkaar tegenspreken. Dat was althans mijn ervaring.
B.v. Paulus die zegt dat je door genade in de hemel komt, maar verhalen van Jezus waardoor weer blijkt dat je daden van belang zijn om eeuwig leven te verdienen. God die rechtvaardig is volgens veel uitspraken, maar die in het O.T. nogal wrede en hardvochtige acties uithaalt om zijn volk te straffen. Enzovoort.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2010 22:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind ook heel veel andere dingen interessant hoor, bijv daoisme (niet in de laatste plaats omdat ik Chinees studeer hehe). Maar goed, ik vind Paulus en Jezus elkaar helemaal niet tegenspreken, het vult elkaar perfect aan. Het OT vind ik soms ook een beetje lastig, om diverse redenen mja.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2010 22:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2010 22:57 schreef Fusion het volgende:
Ik vind ook heel veel andere dingen interessant hoor, bijv daoisme (niet in de laatste plaats omdat ik Chinees studeer hehe). Maar goed, ik vind Paulus en Jezus elkaar helemaal niet tegenspreken, het vult elkaar perfect aan. Het OT vind ik soms ook een beetje lastig, om diverse redenen mja.
Ik studeer ook weleens Chinees. B.v. het volgende raadsel:
-Welk cijfer hoort in de volgende rij niet thuis?
222, 224, 226 228 229, 230


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-09-2010 23:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ik neem aan dat het dit is

222, 224, 226, 228, 229, 230

Dan zijn er in ieder geval voor 222, 229 en 230 verschillende redenen om ze eruit te laten, als dat moet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2010 23:38 by bastianus Profiel van bastianus

226 is met bami, de rest met nasi.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-09-2010 23:38 by Mark Profiel van Mark

229 is oneven


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-09-2010 23:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/



Je moeder.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 29-09-2010 0:12 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 september 2010 22:59 schreef bastianus het volgende:
Ik studeer ook weleens Chinees. B.v. het volgende raadsel:
-Welk cijfer hoort in de volgende rij niet thuis?
222, 224, 226 228 229, 230




[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 29-09-2010 0:12]



BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 29-09-2010 0:22 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 28 september 2010 23:38 schreef bastianus het volgende:
226 is met bami, de rest met nasi.

Volgens mij snapt niemand dit of ik heb het helemaal mis Ik durf het niet te typen


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-09-2010 9:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 september 2010 23:38 schreef bastianus het volgende:
226 is met bami, de rest met nasi.

hehehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 29-09-2010 12:42 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 28 september 2010 22:25 schreef Fusion het volgende:
......Ik vind de bijbel alleen maar interessanter worden sinds ik geloof.


Dat is een logisch gevolg.
Ditzelfde zien we bij pubermeisjes en hun idolen, jongens van 16 en hun Puch, opstandige blekkies, mensen die gegrepen worden door het voetbalvirus en Harry Potter-fans: sinds ze het interessant vinden gaan ze zich er steeds meer in verdiepen...



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2010 12:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 september 2010 23:41 schreef karnivoor het volgende:



signature


Belchinees
Usericon van Belchinees
Posted 29-09-2010 13:57 by Belchinees Profiel van Belchinees

quote:
Op 28 september 2010 23:38 schreef bastianus het volgende:
226 is met bami, de rest met nasi.


hehehe, glappig! lest is indeldaad met nasi... sambal bij?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen