IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 18:30 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 15:21 schreef Fusion het volgende:
Omdat Jezus een cruciale rol speelde bij die ervaring.


Amen!
Jezus is het vleesgeworden Woord.
Als je het hele OT volgt kun je al duidelijk uit opmerken dat Hij zou komen.

Ik word er beetje moe van, je gelooft in God of niet. Ik zeg toch ook niet dat ik weet dat God bestaat ik geloof erin.
Er zijn heel wat theologen de fout in gegaan te bewijzen wie Hij is. Waarom zoudne wij als mensen boven God gaan staan.



BLACKmetalMACHINE
Usericon van BLACKmetalMACHINE
Posted 21-10-2010 18:31 by BLACKmetalMACHINE Profiel van BLACKmetalMACHINEhttp://www.soundclick.com/blackmetalmachine

symbolisch my ass. Waar haalt iemand het recht om bepaalde dingen als symbolisch te aanzien en andere niet. Jezus kon net zo goed symbolisch water in wijn omtoveren

jaja

jezus ken ook toveren katholieke kerk vol met tovenaars zeker nou ben blij dat ik in de bajes me reet met die bijbel heb afgeveegd en de rest heb ik gebruik om blowtjes te draaien als ik geen vloei had heb geprobeerd eruit te lezen maar na 1 zin zag ik het licht ga niet een of ander sprookjesfiguur die ken toveren bedanken voor me vreten ga nog liever dood leek net of ik aladin aan het voorlezen was voor me broertje vroeger wat een onzin maar ja ieder zo ze ding maar als ik een dictator was had ik eerst de katholieken vergast zo geen inteeld meer en ken me kind met een gerust hart op school laten


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 18:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 17:51 schreef Mark het volgende:
Uitstippelen impliceert namelijk dat er wordt toegewerkt naar een bepaald (eind)resultaat, en dat is dus pure onzin. Evolutie vindt nu nog steeds plaats en zal over 100.000 jaar ook nog plaats vinden, of de mens er dan nog is of niet meer. Toevallig komen wij als mens momenteel als dominante soort boven drijven, maar een kernoorlog of desastreus virus verder en het is weer een heel ander verhaal.
Ja, en dus? Ik zeg toch ook nog nergens dat evolutie al uitgewerkt is? Of laat staan dat wij mensen (in onze huidige vorm) het eindstation zijn?

Is het nou echt zo moeilijk voor je om te snappen dat voor een Almachtige (even los van t feit dat je niet in Hem gelooft, maar gewoon, even op zijn filosofisch) de grens tussen toeval en predeterminatie er niet is? Kun je je niet voorstellen dat Iemand die de toekomst weet, weet wat door (wat wij) toeval (noemen) zal onstaan?


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2010 18:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 oktober 2010 18:30 schreef ProgTon het volgende:
Amen!
Jezus is het vleesgeworden Woord.
Als je het hele OT volgt kun je al duidelijk uit opmerken dat Hij zou komen.

Ik word er beetje moe van, je gelooft in God of niet. Ik zeg toch ook niet dat ik weet dat God bestaat ik geloof erin.
Er zijn heel wat theologen de fout in gegaan te bewijzen wie Hij is. Waarom zoudne wij als mensen boven God gaan staan.
Hahahaha moet je eens stoppen met mensen proberen te bekeren .. geloof zelf en laat anderen met rust.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 18:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Soms denk ik wel eens wat die 19e eeuw er maar niet geweest toen een onstabiel figuur als Nietsche die overigens best intelligent was. Zaken als God is dood te roepen wat waarschijnlijk met zijn hele psychologische gesteldheid te maken had.

Voor die tijd was het geen eens een onderwerp het bestaan van God. Sterker nog als je dat toen zei dan werd je in de gevangenis gegooid.

Ik wil hier helemaal geen mensen veroordelen, maar ik ben wel van mening dat zaken als christenen beschouwen als schapen nog misschien wel meer geldt voor mensen die zich atheist noemen die bovenstaande figuren gewoon blind achterna hollen..

En dan niet te beginnen over new age en andere afgevallen filosofische of weet ik veel dingen



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 18:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 18:34 schreef Jenje het volgende:
Hahahaha moet je eens stoppen met mensen proberen te bekeren .. geloof zelf en laat anderen met rust.
Waar precies probeert hij jou er van te overtuigen dat jij ook moet geloven?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 18:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 18:27 schreef Fusion het volgende:
Ik denk dat jij niet snapt wat almachtigheid is en dus wat 'de toekomst weten' inhoudt. Is het voor jou zo ondenkbaar dat als iemand de randvoorwaarden (een mechanisme van mutatie en selectie, even kort door de bocht) en de ingredienten (materie, energie) neerzet, dan de uitkomst vanuit een hoger niveau voorspeld kan worden? Geef je niet zelf min of meer al aan dat bijvoorbeeld een oog wel had *moeten* ontstaan?


staat dat ergens in de Bijbel? Vind je dat nu niet zelf extreem ver gezocht voor iets dat niet in de Bijbel staat in de verste verte?


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 18:36 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 18:34 schreef Jenje het volgende:
Hahahaha moet je eens stoppen met mensen proberen te bekeren .. geloof zelf en laat anderen met rust.


dit heeft niks met bekeren te maken.
Wat veel Christenen fuot doen is dat ze proberen het bestaan van God te bewijzen dat is gewoon een feit.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 18:37 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 18:31 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:
symbolisch my ass. Waar haalt iemand het recht om bepaalde dingen als symbolisch te aanzien en andere niet. Jezus kon net zo goed symbolisch water in wijn omtoveren

jaja

jezus ken ook toveren katholieke kerk vol met tovenaars zeker nou ben blij dat ik in de bajes me reet met die bijbel heb afgeveegd en de rest heb ik gebruik om blowtjes te draaien als ik geen vloei had heb geprobeerd eruit te lezen maar na 1 zin zag ik het licht ga niet een of ander sprookjesfiguur die ken toveren bedanken voor me vreten ga nog liever dood leek net of ik aladin aan het voorlezen was voor me broertje vroeger wat een onzin maar ja ieder zo ze ding maar als ik een dictator was had ik eerst de katholieken vergast zo geen inteeld meer en ken me kind met een gerust hart op school laten


Hmm wat moet ik hier over zeggen :D



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 18:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 18:30 schreef ProgTon het volgende:
Amen!
Jezus is het vleesgeworden Woord.
Als je het hele OT volgt kun je al duidelijk uit opmerken dat Hij zou komen.

Ik word er beetje moe van, je gelooft in God of niet. Ik zeg toch ook niet dat ik weet dat God bestaat ik geloof erin.
Er zijn heel wat theologen de fout in gegaan te bewijzen wie Hij is. Waarom zoudne wij als mensen boven God gaan staan.



dus iets hoeft niet te bestaan om in te geloven?

okee, waar is hij weer...



ik geloof in het vliegende spaghettimonster

omdat het kan


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 18:41 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 18:37 schreef Hypnos het volgende:
dus iets hoeft niet te bestaan om in te geloven?

okee, waar is hij weer...



ik geloof in het vliegende spaghettimonster

omdat het kan


dat heb ik al zo vaak proberen aan te tonen. God is niet te bewijzen via de wetenschap dat zal geen enkel iemand kunnen doen hier op aarde.
Dus waarom al proberen.

God leer je kennen door Zijn Woord, en dan is de vraag geloof je het of niet.
Wat voor mij vast staat is dat God ons roept met Zijn verbond dat Hij al duizenden jaren geleden met ons heeft gesloten.
Hij heeft zelfs Jezus laten sterven voor ons om daarbij te mogen horen. Dat kan ik niet zomaar negeren.

Ik ga weer met school verder, toevallig theologie



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 18:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 18:34 schreef Fusion het volgende:
Ja, en dus? Ik zeg toch ook nog nergens dat evolutie al uitgewerkt is? Of laat staan dat wij mensen (in onze huidige vorm) het eindstation zijn?


Kun je je niet voorstellen dat Iemand die de toekomst weet, weet wat door (wat wij) toeval (noemen) zal onstaan?


dus hij weet wat de toekomst zal brengen. Dat is determinatie. Evolutietheorie is dus geen toeval maar determinatie.

Dus wij leven allemaal in een soort van scenario dat voorbereid is, we hebben er geen invloed in want alles is voorbestemd zonder dat we het kunnen begrijpen. Wel, boehoe milieu, boehoe nucleaire energie

laten we de boel compleet verneuken en ik schiet morgen iedereen die ik haat dood. Maakt het iets uit? Neen, dat was blijkbaar toch de bedoeling al...

al die ellende die we meemaken??? al part of the plan. Fuck you god, klote asshole

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-10-2010 18:42]


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-10-2010 18:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 oktober 2010 18:35 schreef ProgTon het volgende:
Soms denk ik wel eens wat die 19e eeuw er maar niet geweest toen een onstabiel figuur als Nietsche die overigens best intelligent was. Zaken als God is dood te roepen wat waarschijnlijk met zijn hele psychologische gesteldheid te maken had.

Voor die tijd was het geen eens een onderwerp het bestaan van God. Sterker nog als je dat toen zei dan werd je in de gevangenis gegooid.

Ik wil hier helemaal geen mensen veroordelen, maar ik ben wel van mening dat zaken als christenen beschouwen als schapen nog misschien wel meer geldt voor mensen die zich atheist noemen die bovenstaande figuren gewoon blind achterna hollen..

En dan niet te beginnen over new age en andere afgevallen filosofische of weet ik veel dingen



Haha, dude. Wat dacht je van 2010+ jaar geleden dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 18:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Mark: overigens is het ook maar een veronderstelling dat evolutie altijd maar doorgaat. En in welke mate. Is een oplossing op een gegeven moment zo optimaal dat er geen ruimte meer is voor mutaties om geselecteerd te worden als beter? Volgens mij is een onderdeel van de theorie van convergerende evolutie dat er wel degelijk *eind*resultaten zijn (maar dat weet ik niet zeker).

(en ik zeg het maar even bij, voor de zekerheid, dit zijn geen argumenten TEGEN de evolutietheorie, maar gewoon hardopgedachte overpeinzingen in een interessante discussie. Ik denk dat je mijn posts al een stuk beter snapt als je inziet en naleest dat ik geloof in het process van de evolutieleer en keer op keer grif toegeef dat binnen de huidige empirische wetenschap God niet te bewijzen is met reproduceerbare experimenten oid. Dat, en dat ik wellicht me wat beter uitdruk haha ).


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-10-2010 18:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 oktober 2010 18:36 schreef ProgTon het volgende:
dit heeft niks met bekeren te maken.
Wat veel Christenen fuot doen is dat ze proberen het bestaan van God te bewijzen dat is gewoon een feit.


quote:
Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen hetzij instrumenteel gemeten.


Komt u maar!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 18:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 18:34 schreef Fusion het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk voor je om te snappen dat voor een Almachtige (even los van t feit dat je niet in Hem gelooft, maar gewoon, even op zijn filosofisch) de grens tussen toeval en predeterminatie er niet is? Kun je je niet voorstellen dat Iemand die de toekomst weet, weet wat door (wat wij) toeval (noemen) zal onstaan?



mocht dit waar zijn dan vervloek ik God hartsgrondig,
het zal wel niets uitmaken want het is deel van zijn plan en scenario, maar al die sterfte en dood en miserie en verkrachtingen, allemaal deel van zijn masterplan.

Wat een ongelofelijke sadist is dat om ons zo af te laten zien


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2010 18:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 oktober 2010 18:31 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:
symbolisch my ass. Waar haalt iemand het recht om bepaalde dingen als symbolisch te aanzien en andere niet. Jezus kon net zo goed symbolisch water in wijn omtoveren

jaja

jezus ken ook toveren katholieke kerk vol met tovenaars zeker nou ben blij dat ik in de bajes me reet met die bijbel heb afgeveegd en de rest heb ik gebruik om blowtjes te draaien als ik geen vloei had heb geprobeerd eruit te lezen maar na 1 zin zag ik het licht ga niet een of ander sprookjesfiguur die ken toveren bedanken voor me vreten ga nog liever dood leek net of ik aladin aan het voorlezen was voor me broertje vroeger wat een onzin maar ja ieder zo ze ding maar als ik een dictator was had ik eerst de katholieken vergast zo geen inteeld meer en ken me kind met een gerust hart op school laten
Haha. Het lijkt me anders dat jij wel wat liefde kan gebruiken. En dan niet het soort wat je nu ontvangt als je een zeepje opraapt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BLACKmetalMACHINE
Usericon van BLACKmetalMACHINE
Posted 21-10-2010 18:47 by BLACKmetalMACHINE Profiel van BLACKmetalMACHINEhttp://www.soundclick.com/blackmetalmachine

nou vertel? verrot het om hoofdletters en commas te gebruiken en let niet op spelling heb wel wat beterz te doen maar daarom denken mensen dat ik dom ben lekker boeiend ben ook kkdom zal me aan me kont roesten maar wat is jou exuus om in sprookjes te geloven dan?dom ben je volgens mij niet ben je zo gehersenspoeld dan hahah


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 21-10-2010 18:48 by finsedrol Profiel van finsedrol

Wat een topic! Ga zo door mensen, puur genot!



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 18:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Hypnos: als ik de toekomst kon voorspellen en weet wat jij morgen om 12:15 gaat doen, neemt dat ook maar iets weg van de vrije keuze die jij daarin hebt? Of van de evt gebeurtenissen die jou zouden kunnen verhinderen om dat te doen wat jij had gepland voor 12:15? Ik denk dat determinisme en toeval elkaar helemaal niet in de weg zitten. Slechts termen vanaf andere perspectieven.

Hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Free_will

Ik moet nu naar huis en gaan koken. Rijst met paprika, champignons, spercieboontjes en sate saus mmmm En als ik echt wild doe een gebakken eitje erbij


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 18:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 18:44 schreef Hypnos het volgende:
mocht dit waar zijn dan vervloek ik God hartsgrondig,
het zal wel niets uitmaken want het is deel van zijn plan en scenario, maar al die sterfte en dood en miserie en verkrachtingen, allemaal deel van zijn masterplan.

Wat een ongelofelijke sadist is dat om ons zo af te laten zien
Ik ken je standpunt nu wel. Ik hoop dat je op zijn minst kunt inzien dat het een MENING is.

-----------------
Mens doet slecht.

God maakte mens.

-> God is verantwoordelijk
----------------

Afhankelijk van welk perspectief je jezelf aanmeet is God verantwoordelijk in de eerste of tweede orde. Het is slechts een mening wie je verantwoordelijk houdt. Ik houd de mens verantwoordelijk omdat deze uit VRIJE WIL slecht doet. Dat God van te voren wist dat wij slecht zouden doen neemt niets af van t feit dat het ONZE EIGEN keuze is.

Weten wat iemand gaat doen is niet hetzelfde als doen.

Anyway, I'm off

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 21-10-2010 18:54]


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-10-2010 18:54 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 oktober 2010 18:48 schreef finsedrol het volgende:
Wat een topic! Ga zo door mensen, puur genot!



Pas maar op, als je teveel geniet wordt god boos op je.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 18:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 18:54 schreef Onweerwolf het volgende:
Pas maar op, als je teveel geniet wordt god boos op je.
*gniffel*


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 18:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 18:49 schreef Fusion het volgende:
@Hypnos: als ik de toekomst kon voorspellen en weet wat jij morgen om 12:15 gaat doen, neemt dat ook maar iets weg van de vrije keuze die jij daarin hebt? Of van de evt gebeurtenissen die jou zouden kunnen verhinderen om dat te doen wat jij had gepland voor 12:15? Ik denk dat determinisme en toeval elkaar helemaal niet in de weg zitten. Slechts termen vanaf andere perspectieven.

Hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Free_will

Ik moet nu naar huis en gaan koken. Rijst met paprika, champignons, spercieboontjes en sate saus mmmm En als ik echt wild doe een gebakken eitje erbij





oja, dus als ik nu door wat jij zegt zelfmoord wil plegen
dan is het blijkbaar gedetermineerd. En als dat niet zo is dan zou het geweer niet afgaan



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 18:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 18:53 schreef Fusion het volgende:
Ik ken je standpunt nu wel. Ik hoop dat je op zijn minst kunt inzien dat het een MENING is.

-----------------
Mens doet slecht.

God maakte mens.

-> God is verantwoordelijk
----------------

Afhankelijk van welk perspectief je jezelf aanmeet is God verantwoordelijk in de eerste of tweede orde. Het is slechts een mening wie je verantwoordelijk houdt. Ik houd de mens verantwoordelijk omdat deze uit VRIJE WIL slecht doet. Dat God van te voren wist dat wij slecht zouden doen neemt niets af van t feit dat het ONZE EIGEN keuze is.

Weten wat iemand gaat doen is niet hetzelfde als doen.

Anyway, I'm off



ik denk dat jij vroeger teveel met speelgoedsoldaatjes gespeeld hebt.

trouwens, je verhaal komt erg in de buurt van bij momenten


en je stelt het verkeerd

Mens doet slecht.

God maakte mens.

-> God is verantwoordelijk



Neen, God is verantwoordelijk voor de slechte kant van de mens. Godje toch, als je niet wil dat de mensen slechte daden stellen, geef hen dan de mogelijkheid niet


als ouder is hij alleszins compleet gefaald


Ik ben God, "wat ga ik vandaag es doen".
o ja, de mens maken.
En weet je wat, gij moet Goed zijn.

O, ik weet het!! ik steek er een leugenmodus in , jaaa... waarom ook niet

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-10-2010 19:05]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen