|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Hoe ik er over denk is ongeveer dat God heeft besloten om leven, energie en materie te scheppen. En hij heeft energie en materie (en waar er geen verschil is tussen de 2 )dusdanig ontworpen dat het zichzelf wel MOET ontwikkelen als Hij dat heeft voorzien. Door quarks te laten zijn zoals Hij ze heeft bedacht, door CP-violation, door uberhaupt het hele scala aan karakteristieken van sub-atomaire deeltjes, moeten er wel protonen, neutronen etc onstaan, en die op hun beurt wel weer moeten samenbundelen tot elementen, die weer tot moleculen, die weer tot aminozuren etc etc. En door alle precieze verhoudingen en doordat alle natuurkundige constanten zijn wat ze zijn (het anthropische principe, alhoewel ik het met de critici eens ben dat er wellicht MEERDERE optimale sets van constanten en dus universa zouden kunnen zijn, met koolstof-gebasseerde levensvormen, of zelfs andere levensvormen) er, althans in dit universum , wel cellen, planten, dieren etc etc *moesten* ontstaan. Iedere mutatie die niet samenvalt met de omstandigheden wordt gekilled. Maar iedere mutatie kan wel optreden. Dat is hetzelfde als zeggen als "tsja, dit universum kan alleen maar bestaan doordat het is wat het is en dat is zo gekomen door toeval" alleen dan met een metafysische sausje. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ik las even Peter Steele (van Type O haha) When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ik weet niet of Peter Scheele op bepaalde onderdelen net zo goed "geschapen" is als Steele natuurlijk. Nee, ik bedoelde Peter Scheele, die langharige EO-gast die vroeger in zijn filmpjes altijd mensen op straat op een grappige manier aan het denken probeerde te zetten over het geloof. Leuke kerel, maar zo fundamentalistisch als een zevendedagsadventist vaak. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Hehe dat is trouwens ook een christen, doet niet af aan het feit dat hij dood is hij is en blijft christen, in christ wel te verstaan [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 25-10-2010 16:08] |
|
|
|
quote: Van Steele was het dan ook algemeen bekend dat hij aan meerdere persoonlijkheidsstoornissen leed. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: en dat heeft ie allemaal verzonnen in een week? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Wat denk je zelf? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: ik kan me geen voorstelling maken van de ''genialiteit'' van god, maar waarom heeft hij het allemaal zo ontzettend complex inelkaar geflansd? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Denk je dat inteligent leven gedragen door materie ook mbv van klei in een 1 dimensionaal universum had gerealiseerd kunnen worden? edit: sorry voor mijn sarcasme. [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 25-10-2010 16:33] When your people matter, menstrual health matters |
|
het is een mooi excuus om te zeggen dat het wel ingewikkeld moest zijn, als god zo geniaal was kon ie dat toch? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Als jij hier in een excuus mijnerzijds wilt lezen: wat jij wilt. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ach ja als je zo gaat beginnen, Onkel Dolf was ook katholiek. Against God and Government |
|
|
|
Against God and Government |
|
Ik vraag me trouwens wel af wat er met de aarde en de hemelen gaat gebeuren als ze er achter komen dat die god van de bijbel nooit een bouwvergunning heeft aangevraagd. Ik bedoel, da's wel effe van een iets andere orde dan een dakkapel of tuinhuisje. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
Ambtenaren komen nooit in de hemel ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: klopt hier in Kampen ook wel trouwens |
|
quote: God is zo geniaal dat hij ons een vrije wil gaf. |
|
'Ik geef je een vrije wil, maar als je deze niet gebruikt om mij te aanbidden en mijn zoon (die ik eigenlijk zelf ben) te accepteren als je redder, laat ik je eeuwige branden in de hel.' Goede deal hier met die vrije wil! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Volgens mij was hij ook wel eens Jozef Stalin of een Indiaan als hij genoeg coke op had. Maar een fanatiek christen was het zeker niet anders kan ik het nummer "Christian Woman" niet verklaren. Tenzij het net zo'n hypocriet was als Tom Araya. |
|
quote: Steele is op latere leeftijd katholiek geworden. Ik weet het niet zeker maar volgens mij was dat na Bloody Kisses. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ah dat wist ik dan weer niet. Maar als ik mijn oom moet geloven dan branden katholieken net zo goed in de hel. |
|
quote: Vergelijkbaar dus met de vrijheid van meningsuiting van Wilders; alleen vrijheid van meningsuiting als je de mening van Wilders deelt. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |