|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Prima motivatie toch? Mijn hoofdreden om het geloof vaarwel te zeggen, was dat ik daadwerkelijk meemaakte dat "ongelovige" mensen die ik leerde kennen veel oprechter, socialer en vooral met oprechte wijsheid/levenservaring in het leven stonden. Terwijl de meeste gelovige mensen die ik kende me omwille van persoonlijke beslissingen die ik toen nam lieten vallen. Door uit eigen motivatie te doen wat goed en slecht is, en me niet door een boek van tweeduizend jaar terug daarin te laten leiden, heb ik veel minder gewetensnood, een relaxtere levenshouding en ik durf zelfs te beweren dat ik er juist socialer, wijzer en verstandiger door ben geworden. Ik heb trouwens wel een paar gelovige vrienden en kennissen, de meesten zijn katholiek. Op de één of andere manier kan ik wel vaak goed met christelijke mensen overweg. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: oké nou ja op een of andere manier vind ik dat best logisch. Veel christenen staan ook niet echt open voor discussies, misschien heb ik daar zelf ook beetje een handje van. En dat is niet leuk dat je daar op zon manier mee gefronteerd wordt. Ik vind wel dat we allemaal door een deur moeten kunnen. Daarom vind ik vaak wat minder als je een stukje getypt hebt en dan geliljk weer uitgemaakt wordt voor weet ik wat. Terwijl ik hier nou echt niet zit om mensen te bekeren, bovendien kan ik dan geen eens . Ik vind je in ieder geval zeker oprecht en sociaal overkomen. En ik hoop dat je in je leven gesteund wordt hiermee. En ook als een van de enige hier, ook nog een positieve inbreng heeft. Al geloof ik zeker dat de rest dat ook best in zich heeft. En het is mooi dat je aangeeft dat je met christenen door een deur kunt waarom ook niet. Zo eng zijn wij ook niet En als je denk dat het zonder bijbel kan dan is dat toch prima. Dat is je eigen keus, zelf denk ik dat ik als ik mijn leven naast zoals het hoort te wezen leg volgens de bijbel, er snel achter kom dat perfect wezen onmogelijk is. Daarom vind ik de Bijbel ook zo boeiend omdat het je bemoedigd niet in je fouten te blijven hangen maar juist proberen er iets van te maken. Iets wat veel christenen geen eens belijden, die blijven vast zitten in zondenbesef dat vind ik het ergste van sommige gelovige kringen, om maar geen stromingen te noemen Nogmaals het is niet leuk als mensen je aan de kant schuiven, of ze nou christen zijn of niet dat is gewoon niet leuk [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 28-10-2010 23:46] |
|
quote:+1000 quote:Vaak wel. Toch geloof ik dat er zaken gebeuren die ook voor de ogen vreemd zijn. En om je quote even te relativeren: is uiteindelijk niet ALLES een kwestie van 'achter de ogen'? De waarnemingsparadox? Ik ben me vanavond aan het storten op de prebiotische origine van het leven. Daar zitten toch wel nog de meeste 'gaten' in de evolutietheorie. Klei? Eiwit of RNA? Metabolisme en reproductie eigenschappen?Temperatuur, water wel/niet, levensduur etc. Interessant leesvoer! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Wat een mooie post ProgTon, ontwapenend in eerlijkheid When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
|
|
Dit moest Mozes tegen het volk van Israel zeggen ja. Ik weet niet of je het soms met deze punten oneens bent, maar ik geloof niet dat hier religieuze Joden meelezen, dus je punt waait een beetje weg zeg maar. Verder wel een ijzersterke post, die totaal niet in de categorie "ik weet eigenlijk niets van de Bijbel behalve dat ik het er niet mee eens ben, ook al heb ik hem echt niet helemaal bestudeerd, want dat duurt natuurlijk jaren, dus dan zoek ik op internet wat makkelijk quotations van gelijkgestemden die het ook niet zo goed weten, die zo zonder context lekker makkelijk belachelijk worden gemaakt, ondersteund door een grafische vormgeving met een hoog sillyness-gehalte en dan denk ik dat ik een heel sterk punt maak" valt. Echt niet When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: En weet je ook dat heel veel dingen toch echt geen meningen zijn. En als het een mening is, staat deze ook open tot weerlegging. Niet zo klakkeloos doen alsof wetenschap en geloof zoveel op elkaar lijken, krijg je dit soort onzin van: quote: Nee, dat is het niet. Je waarnemingen zijn sowieso geen geloof, dat is voor jou de enige waarheid die je hebt. En als je het zelf niet gemeten hebt, neem je inderdaad aan dat iemand anders dat gedoen heeft. Het verschil met geloof is echter dat je het dus wél zelf ook kan doen om het alsnog te verifiëren. En daarnaast, als je aanneemt dat iemand juist gemeten heeft, en verder gaat met de conclusies die hij trekt merk je vanzelf of het klopt of niet. Ik bedoel, ik heb ook niet zelf de zwaartekracht uitgevogeld maar als ik straks van m'n stoel flikker heb ik toch wel het idee dat Newton het bij het juiste eind had. quote: Irrelevant. Wetenschap probeert de werkelijkheid in zoverre we die op dat moment kunnen waarnemen te vangen in modellen om zo dichterbij een begrip van 'echte' werkelijkheid te komen. Die illusie dat je met wetenschap direct de waarheid zou zijn is een farce, geuit door mensen die wetenschap niet begrijpen en er -inderdaad- mee omgaan alsof het religie/geloof is. Religie claimt de waarheid in pacht te hebben, wetenschap claimt slechts de waarheid proberen te vinden. Wat wij waarnemen als kleur is dan blijkbaar toch een eigenschap van een object, dan is onze waarneming toch goed? Dat het 'eigenlijk' zwart en wit is, is dan een andere eigenschap die wij nog niet ontdekt hebben. Waarvan we blijkbaar nog geen manier hebben gevonden om deze waar te nemen. quote: Dus? quote: Dus? Jij gaat om met wetenschap alsof het geloof is, dat betekent niet dat wetenschap zelf ook als geloof werkt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Nee klopt ben ik met je eens, maar veel mensen gebruiken wel veel dingen uit de wetenschap alsof het echt feiten zijn terwijl daar nog gewoon veel discussie over is. Of gebruiken veel uit de wetenschap zonder dat ze daar zelf wat dieper in hebben gekeken. Die geloven dus niet in de man in de gekleurde jurk maar die in de witte jurk met veiligheidsbril. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ja, klopt ook. Maar dat ligt niet aan wetenschap, dat ligt aan dwaze mensen die ofwel een bepaalde houvast nodig hebben ofwel gewoon niet weten waar ze het over hebben Vooral de media hebben daar een handje van... Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: :') |
|
quote: Geef toe. Niet iedereen roept hier even goed gefundeerde dingen. Integendeel. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
Ik vind je in ieder geval zeker oprecht en sociaal overkomen. En ik hoop dat je in je leven gesteund wordt hiermee. En ook als een van de enige hier, ook nog een positieve inbreng heeft. Al geloof ik zeker dat de rest dat ook best in zich heeft. En het is mooi dat je aangeeft dat je met christenen door een deur kunt waarom ook niet. Zo eng zijn wij ook niet ................................................................................. Eng??meer zielig |
|
Wat zeg je, BLACKmetalMACHINE? |
|
Als ik zijn posts zo eens lees is dat figuur echt bij uitstek eh, ja, de minst intelligente user die zich hier in het afgelopen decennium geregistreerd heeft, en dan moet je het wel héél bont maken.. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
nix zinsvol eigelijk maar is nog weekend |
|
Wederom, wat zeg je? @ Karni: Ik 'vrees' dat je gelijk hebt. |
|
Uhm, wat zei ik? Je moeder. |
|
gelukkig niet en thnx, gelukkig zeg jij iets zinvols ach oordeel maar hoe dom ik wel niet ben lekker boeiend hou me niet bezig met die onzin als je maar ken lachen jij niet je voelt je te goed zeker hahaha |
|
quote: Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: onbelangrijk hoe het werkt doet er niet toe, intrensiek is het geen zekerheid, er wordt geloof gevraagd, we kunnen niet alles zelf ontdekt hebben ook al hebben we in theorie de kans. We kunnen niet 400 jaar worden om alle wetenschappelijke waarheden bewezen te hebben met feiten. er wordt geloof vereist, en wie geloof vraagt (religie) staat qua vraag gezien op hetzelfde niveau de "ja maar" doet er niet toe signature |
|
quote: Effe normaal doen tegen Nix. |
|
quote: :') Je zou misschien eens kunnen beginnen met je niet zo ongelooflijk aangevallen te voelen. Klopt inderdaad dat niet iedereen even inhoudelijk post en daar val ik zelf natuurlijk ook onder (zie uitleg daarover op één van de vorige pagina's), maar om je zo te laten kennen als iemand tussendoor een flauwe opmerking maakt of een afbeelding plaats is wel erg zielig. Met andere woorden (nogmaals): neem jezelf en dat geloven toch eens niet zo overdreven serieus en schiet niet iedere keer gelijk in de verdediging als iemand een nietszeggend geintje maakt. Maak je jezelf behoorlijk belachelijk en ongewild mee. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |