IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 11:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Wanneer u beslist om niet langer katholiek te zijn, dan kan dat in ons land met volgende procedure. U schrijft een gehandtekende brief naar de pastoor van de parochie waar u gedoopt bent met de vraag om in de rand van dit register bij uw doopselregistratie te willen noteren dat u niet langer tot de katholieke kerk wenst te behoren. Zo is voor de katholieke gemeenschap duidelijk dat u in de toekomst niet langer katholieke sacramenten wenst te ontvangen en niet
in de kerk wenst begraven te worden.


Mocht u niet weten in welke kerk u gedoopt bent, dan kunt u dat - meestal - terugvinden in het trouwboekje van uw ouders. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u ook een brief schrijven naar uw bisdom. U vindt de adressen van de bisdommen via www.kerknet.be



De priester dient gehoor te geven aan uw wens en zal u schrappen uit het register. U heeft het recht om een afspraak te maken met hem om te controleren of de schrapping gebeurd is.





signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-10-2010 12:36 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 19 oktober 2010 10:52 schreef bastianus het volgende:
Ben al een tijd bezig met me uit laten schrijven. Wat een gedoe zeg. Het begon ermee dat ik geen post meer wenste te ontvangen van de kerk. Maar blijkbaar als je verhuist wordt je automatisch in de volgende kerkgemeente ingeschreven. Stelletje stalkers. En dan maar eens proberen er vanaf te komen.


Is dat zo ja? Godverdomme, dan ben ik dus lid van die fanatiekelingen in Velp. Ik heb ook geen idee waar ik als eerste een brief heen zou moeten schrijven, omdat ik geen idee heb waar ik nu allemaal in ben geschreven.


Against God and Government


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 15:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2010 23:04 schreef Gemene Lepel het volgende:
Een almachtige en alwetende God creëert een perfecte wereld, creëert in al zijn alwetendheid ook de mens en opeens maakt de mens alles kut. Onlogisch en absurd dekken de lading prima.
Wellicht, in jouw visie. Onderschat je wellicht ook wat voor conceptuele implicaties het begrip 'vrije wil' heeft voor jouw visie? Jammer dat je zo kort door de bocht gaat verder, want daar heb je de helft van de ZMers natuurlijk wel mee op de hand (want diens gedachtengang gaat ook nogal kort door de bocht).


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 15:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2010 23:23 schreef Hypnos het volgende:
Net wat we nodig hebben, een mensvreemde God
Ah, want logica maakt de mens?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 15:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 15:52 schreef Fusion het volgende:
Wellicht, in jouw visie. Onderschat je wellicht ook wat voor conceptuele implicaties het begrip 'vrije wil' heeft voor jouw visie? Jammer dat je zo kort door de bocht gaat verder, want daar heb je de helft van de ZMers natuurlijk wel mee op de hand (want diens gedachtengang gaat ook nogal kort door de bocht).



wat is er zo geïmpliceerd aan vrije wil? En conceptueel?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 15:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 15:53 schreef Fusion het volgende:
Ah, want logica maakt de mens?


nee, maar alles wat de mens maakt is menselijk

de logica die de mens maakt is dus menselijke logica

als een dier kots, dan is dat dierlijke kots

als een mens schildert dan kan dat menselijke kunst zijn

als een plant olie produceert, dan is dat plantaardige olie

bijvoeglijke naamwoorden heten die dingen


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 15:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2010 23:44 schreef Hypnos het volgende:
voilà,

God kent dus wel degelijk ellende, hij gooit het over ons heen!!!! Niet moeilijk dat wij het in ons hebben. Onze God is dus maar een klootzak, niet moeilijk dat wij ons als mensen zo kut kunnen gedragen, we zijn net zoals God

Tja, net als dat je je ouders niet kiest kun je je God niet kiezen zeker

waarom is er geen andere God godverdomme, ik wil me laten adgodpteren
Wat frappant dat jij zomaar alles slikt op wat deze of gene op een of ander forum over de Bijbel post. Als je op die je manier je mening wilt vormen... (Staat natuurlijk verder los van t feit dat GL tot op zekere hoogte wel gelijk heeft. Tot op zekere hoogte).


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 15:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 15:55 schreef Hypnos het volgende:
nee, maar alles wat de mens maakt is menselijk

de logica die de mens maakt is dus menselijke logica

als een dier kots, dan is dat dierlijke kots

als een mens schildert dan kan dat menselijke kunst zijn

als een plant olie produceert, dan is dat plantaardige olie

bijvoeglijke naamwoorden heten die dingen
Kinderachtig, is dat ook een bijvoegelijk naamwoord? Anyway. Je snapt het niet? Als iemand buiten menselijke logica staat, concludeer je dat deze mensvreemd is. Ergo, logica is een voldoende zwaar en enig criterium om menselijk te zijn?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 15:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 15:56 schreef Fusion het volgende:
Wat frappant dat jij zomaar alles slikt op wat deze of gene op een of ander forum over de Bijbel post. Als je op die je manier je mening wilt vormen... (Staat natuurlijk verder los van t feit dat GL tot op zekere hoogte wel gelijk heeft. Tot op zekere hoogte).



euhm... de 7 plagen en zo, kan best zijn dat dat met een goeie bedoeling was, maar droogte en hongersnood, da's pure ellende. Niet moeilijk dat wij ook zo'n ellendige wezens kunnen zijn. God heeft het er gewoon ingestopt in ons, omdat hij zelf zo is. We zijn tenslotte toch naar zijn evenbeeld gemaakt???


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-10-2010 16:01 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 19 oktober 2010 10:52 schreef bastianus het volgende:
Ben al een tijd bezig met me uit laten schrijven. Wat een gedoe zeg. Het begon ermee dat ik geen post meer wenste te ontvangen van de kerk. Maar blijkbaar als je verhuist wordt je automatisch in de volgende kerkgemeente ingeschreven. Stelletje stalkers. En dan maar eens proberen er vanaf te komen.


Goed te doen hoor, afgezien het moment waarop de medewerkster van de kerk tegen mijn moeder ging schreeuwen dat haar zoon zich wilde laten uitschrijven. :')

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 19-10-2010 16:01]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 15:59 schreef Fusion het volgende:
Kinderachtig, is dat ook een bijvoegelijk naamwoord? Anyway. Je snapt het niet? Als iemand buiten menselijke logica staat, concludeer je dat deze mensvreemd is. Ergo, logica is een voldoende zwaar en enig criterium om menselijk te zijn?


ja da's er ook één. kijk, kan best zijn dat "menselijke" logica een deelverzameling uitmaakt van een hogere logica die God aanhoudt. Het hoeft idd niet persé "anders te zijn.

Maar als je nu de logica van een autistisch persoon snapt, die heeft ook logica, maar de onze is veel breder en diemensionaler. Dat wil echter niet zeggen dat we ons op hetzelfde niceau begeven en elkaar constant begrijpen.

God zit daar maar met zijn goddelijke logica, maar hij snapt niet hoe het is om mens te zijn. En dan een beetje hautain neerkijken vanuit de hemel en de moraalridder uithangen. Ja daag!


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 16:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 15:54 schreef Hypnos het volgende:
wat is er zo geïmpliceerd aan vrije wil? En conceptueel?
Voor iemand die mij probeert duidelijk te maken wat bijvoegelijke naamwoorden zijn, heb je nogal moeite met het verschil tussen 'impliceren' en 'implicatie'. En wat snap je niet aan het feit dat 'vrije wil' een concept is?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 16:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 16:02 schreef Hypnos het volgende:
ja da's er ook één. kijk, kan best zijn dat "menselijke" logica een deelverzameling uitmaakt van een hogere logica die God aanhoudt. Het hoeft idd niet persé "anders te zijn.

Maar als je nu de logica van een autistisch persoon snapt, die heeft ook logica, maar de onze is veel breder en diemensionaler. Dat wil echter niet zeggen dat we ons op hetzelfde niceau begeven en elkaar constant begrijpen.

God zit daar maar met zijn goddelijke logica, maar hij snapt niet hoe het is om mens te zijn. En dan een beetje hautain neerkijken vanuit de hemel en de moraalridder uithangen. Ja daag!
Het is erg moeilijk om met jou een gefocusde discssie te houden. Omdat je weinig echt ingaat op ik post. Je probeert de hele tijd alleen maar God zwart te maken omdat dat jouw beeld is, en je houdt daarbij losjes aan wat het onderwerp is (idg ;logica, maar echt ingaan op wat ik zeg doe je vaak niet. Ik zal me wel niet goed verwoorden.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 16:03 schreef Fusion het volgende:
Voor iemand die mij probeert duidelijk te maken wat bijvoegelijke naamwoorden zijn, heb je nogal moeite met het verschil tussen 'impliceren' en 'implicatie'. En wat snap je niet aan het feit dat 'vrije wil' een concept is?



ik wou eigenlijk weten wat jij daar zo impiciet aan vond.



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 16:06 schreef Fusion het volgende:
Het is erg moeilijk om met jou een gefocusde discssie te houden. Omdat je weinig echt ingaat op ik post. Je probeert de hele tijd alleen maar God zwart te maken omdat dat jouw beeld is, en je houdt daarbij losjes aan wat het onderwerp is (idg ;logica, maar echt ingaan op wat ik zeg doe je vaak niet. Ik zal me wel niet goed verwoorden.



je zegt "als je buiten de menselijke logica staat, ben je dan mensvreemd"

ik zeg: ja

hoe kun je nu weten wat het is om als mens te leven als je er zelf geen bent


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 16:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 15:59 schreef Hypnos het volgende:
God heeft het er gewoon ingestopt in ons, omdat hij zelf zo is. We zijn tenslotte toch naar zijn evenbeeld gemaakt???
Als jij dat wilt geloven (en dat terwijl je helemaal niet in God gelooft), moet je dat vooral doen. Jij bent nog beter in alles in je eigen straatje te redeneren dan ik. Je hebt gelijk hoor, vrije wil is natuurlijk maar lastig. Wij zijn geschapen, dus geeft lekker de Schepper de schuld, weg met de verantwoording.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 16:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 16:06 schreef Hypnos het volgende:
ik wou eigenlijk weten wat jij daar zo impiciet aan vond.


Pak het woordenboek er eens bij.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 16:09 schreef Fusion het volgende:
Als jij dat wilt geloven (en dat terwijl je helemaal niet in God gelooft), moet je dat vooral doen. Jij bent nog beter in alles in je eigen straatje te redeneren dan ik. Je hebt gelijk hoor, vrije wil is natuurlijk maar lastig. Wij zijn geschapen, dus geeft lekker de Schepper de schuld, weg met de verantwoording.


Man, eerst beticht je me er van dat ik niet inga in jouw post, maar als ik me in je leefwereld en bijbel verdiep is het ook niet goed

en ja hallo, als je geboren word met een open gehemelte of zonder geweten, is dat ook je eigen schuld??

En als je geboren wordt met kanker omdat je ouders al jaren in de buurt van Tsjernobil wonen, is dat dan hun schuld? Jouw schuld? Omdat je nu eenmaal mens bent?

Ik zeg niet dat God dat bewust doet hé, maar was hij slimmer geweest en "almachtig", dan had hij wel wat meer energie mogen steken in zijn prototypes




en dan dat goede voorbeeld sturen in de vorm van Jezus, ja man... Vijgen na Pasen hé, doe het dan vanaf de eerste keer goed

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 19-10-2010 16:16]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 16:10 schreef Fusion het volgende:
Pak het woordenboek er eens bij.


ik weet wat het betekent, ik wil gewoon weten wat jij daar zo impliciet aan vindt, niet de Dikke Vandaele

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 19-10-2010 16:13]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 16:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 16:07 schreef Hypnos het volgende:
je zegt "als je buiten de menselijke logica staat, ben je dan mensvreemd"

ik zeg: ja

hoe kun je nu weten wat het is om als mens te leven als je er zelf geen bent
Jammer dat je jezelf tegenspreekt. Immers, de logica van de mens kan volgens jou toch onderdeel zijn van God zijn logica? Daarnaast, je geeft dus wederom aan dat iemand die niet precies de logica van de mens heeft (ongeacht of zijn of haar logica die van de mens insluit) geen mens is. Ergo, de logica van de mens, precies op dat menselijke niveau, niet op een hoger niveau waarop de menselijke logica slecht kinderspel zou kunnen zijn, is voor jou een criterium om 'mensvreemd' te gebruiken. Ik stel dat je daarbij het begrip mens behoorlijk te kort doet.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 16:15 schreef Fusion het volgende:
Jammer dat je jezelf tegenspreekt. Immers, de logica van de mens kan volgens jou toch onderdeel zijn van God zijn logica? Daarnaast, je geeft dus wederom aan dat iemand die niet precies de logica van de mens heeft (ongeacht of zijn of haar logica die van de mens insluit) geen mens is. Ergo, de logica van de mens, precies op dat menselijke niveau, niet op een hoger niveau waarop de menselijke logica slecht kinderspel zou kunnen zijn, is voor jou een criterium om 'mensvreemd' te gebruiken. Ik stel dat je daarbij het begrip mens behoorlijk te kort doet.




neen, je snapt het niet


kijk, een mens kan bvb een kat zijn gedrag interpreteren en verklaren. Hij kan het zelfs voor een stuk voorspellen en zeker ook beïnvloeden.
Maar dat betekent niet dat een mens weet hoe het is om een kat te zijn. je kunt niet van entiteit veranderen, dat gaat niet.

God is een God, God is geen mens

ergo God kan niet weten hoe het is om met menselijke beperkingen te leven. Hij kan het zich misschien voorstellen en analyseren, maar niet voelen. Dat maakt hem in mijn ogen BIJZONDER mensvreemd.

het is niet omdat je iets begrijpt dat je het daarom ook voelt. Het is niet omdat je het kunt analyseren dat je het beleeft. God is onsterfelijk, een mens niet. God weet dat wel, maar hij snap aan geen kanten hoe het is om zo te zijn.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 16:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 16:12 schreef Hypnos het volgende:
en ja hallo, als je geboren word met een open gehemelte of zonder geweten, is dat ook je eigen schuld??
En als God nou niet bestaat? Wiens schuld is het dan? De natuur? En dan?

quote:
Op 19 oktober 2010 16:12 schreef Hypnos het volgende:En als je geboren wordt met kanker omdat je ouders al jaren in de buurt van Tsjernobil wonen, is dat dan hun schuld? Jouw schuld? Omdat je nu eenmaal mens bent?
Wie heeft die kerncentrale gemaakt? Wie heeft de veiligeidsvoorzieningen van die kerncentrale gemaakt? God of een team wetenschappers?

quote:
Op 19 oktober 2010 16:12 schreef Hypnos het volgende:Ik zeg niet dat God dat bewust doet hé, maar was hij slimmer geweest en "almachtig", dan had hij wel wat meer energie mogen steken in zijn prototypes
Het begrip "vrije wil" lijkt bij jou nog steeds niet helemaal uitgekristaliseerd. Je zou eens kunnen beginnen met zaken die direct door mensen zijn veroorzaakt ('Tchernobyl') te scheiden met zaken die wellicht niet direct door mensen zijn veroorzaakt ('een open gehemelte'). Dat maakt het al een stuk makkelijker.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2010 16:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2010 16:19 schreef Hypnos het volgende:
neen, je snapt het niet


kijk, een mens kan bvb een kat zijn gedrag interpreteren en verklaren. Hij kan het zelfs voor een stuk voorspellen en zeker ook beïnvloeden.
Maar dat betekent niet dat een mens weet hoe het is om een kat te zijn. je kunt niet van entiteit veranderen, dat gaat niet.

God is een God, God is geen mens

ergo God kan niet weten hoe het is om met menselijke beperkingen te leven. Hij kan het zich misschien voorstellen en analyseren, maar niet voelen. Dat maakt hem in mijn ogen BIJZONDER mensvreemd.

het is niet omdat je iets begrijpt dat je het daarom ook voelt. Het is niet omdat je het kunt analyseren dat je het beleeft. God is onsterfelijk, een mens niet. God weet dat wel, maar hij snap aan geen kanten hoe het is om zo te zijn.
Je haalt 'logica' en 'gevoel' hopeloos door elkaar.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 16:21 schreef Fusion het volgende:
1. En als God nou niet bestaat? Wiens schuld is het dan? De natuur? En dan?

2. Wie heeft die kerncentrale gemaakt? Wie heeft de veiligeidsvoorzieningen van die kerncentrale gemaakt? God of een team wetenschappers?

3. Het begrip "vrije wil" lijkt bij jou nog steeds niet helemaal uitgekristaliseerd. Je zou eens kunnen beginnen met zaken die direct door mensen zijn veroorzaakt ('Tchernobyl') te scheiden met zaken die wellicht niet direct door mensen zijn veroorzaakt ('een open gehemelte'). Dat maakt het al een stuk makkelijker.


1. we gaan er toch vanuit dat God bestaat??

2. God heeft ons alle middelen gegeven om een kerncentrale te maken -> nucleair materiaal, nood aan energie, hersenen om het in elkaar te steken. En nergens in de Bijbel staat dat we geen kerncentrale mogen maken


3. A, dus een kind met stralingskanker is anders dan een open gehemelte? Wie zegt dat? Wie zegt dat dat 2e niet kan komen door een gebrek aan bouwstoffen in de grond en in het eten van de moeder?
ok, er is een verschil tussen zogenaamde natuurlijk kwaad en menselijk kwaad... so wat? alles begint bij die "almachtige" God. Same shit, different name


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2010 16:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2010 16:23 schreef Fusion het volgende:
Je haalt 'logica' en 'gevoel' hopeloos door elkaar.



klopt, een mens heeft beiden
het zal wel menselijk zijn


logica, dat is de theorie, dat God die doorheeft, dat hoop ik en denk ik ook wel

maar helaas zijn we niet alleen logica. anders waren we allemaal wandelende hersenen zonder voortplantingsorganen

God heeft er dus nog andere dingen ingestoken in de mens, en volgens mij heeft hij zich daar serieus mispakt. Jezus kwam nadien nog eens uitleggen hoe het moest omdat we vanalles verkeerd deden. Waarom? Doe het dan wat beter God!

als je een kast koopt bij Ikea en het werkt niet, dan breng je het toch ook terug en krijg je de updates of juiste stukken??!! dan komt er toch ook geen mannetje naar je huis om het te tonen en mirakels te verrichten tot het weer wel klopt??! Dat is toch superinefficiënt?


Dat hij dat gewoon een apocalyps begint en alles reset weet je wel, in plaats van dat "kom we gaan het nog eens proberen met iets wat de mensen totaal niet zullen begrijpen... met een Jezus"

lame god, erg lame

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 19-10-2010 16:30]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen