IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-09-2010 14:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 september 2010 13:57 schreef Belchinees het volgende:
hehehe, glappig! lest is indeldaad met nasi... sambal bij?
Wat is dat, sambar?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 29-09-2010 16:38 by herrie Profiel van herrie

misschien een kroeg in Viëtnam?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-09-2010 21:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 september 2010 12:42 schreef White Tree het volgende:
Dat is een logisch gevolg.
Ditzelfde zien we bij pubermeisjes en hun idolen, jongens van 16 en hun Puch, opstandige blekkies, mensen die gegrepen worden door het voetbalvirus en Harry Potter-fans: sinds ze het interessant vinden gaan ze zich er steeds meer in verdiepen...
Nee het is niet dat ik er meer tijd aan besteed oid, maar ik ga het steeds interessanter vinden omdat ik nieuwe perspecieven krijg.


When your people matter, menstrual health matters


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-09-2010 21:28 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 30 september 2010 21:24 schreef Fusion het volgende:
Nee het is niet dat ik er meer tijd aan besteed oid, maar ik ga het steeds interessanter vinden omdat ik nieuwe perspecieven krijg.


welke?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-10-2010 14:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Weer terug naar het echte tuig:

‘Bisschoppen wisten van misbruik’

Zowel kardinaal Ad Simonis als andere bisschoppen, zoals de huidige bisschop Ad van Luyn van Rotterdam en oud-bisschop Jo Gijsen van Roermond, hebben zaken over seksueel misbruik regelmatig binnenskamers afgehandeld. Zij plaatsten priesters of paters die van misbruik werden beschuldigd over en meldden niets bij justitie. Dat schrijft NRC-journalist Joep Dohmen in het boek Vrome zondaars dat vandaag is verschenen.

De uitspraak van Simonis ‘wir haben es nicht gewusst’ was daarom onjuist, aldus Dohmen. De kardinaal deed die uitspraak in maart over misbruikschandalen in de Rooms-Katholieke Kerk. De kardinaal bood een paar dagen later zijn excuses aan. “Wij wisten het niet'', bleef hij toen wel benadrukken.

Maar de hoogste kerkelijke leiders in Nederland, zoals Simonis en aartsbisschop Alfrink waren persoonlijk verantwoordelijk voor het toedekken van misbruikaffaires en het overplaatsen van pedofiele priesters, schrijft Dohmen. Bisschop Wiertz van Roermond plaatste een veroordeelde priester over naar een nieuwe parochie. Bisschop Hurkmans liet jarenlang een van misbruik beschuldigde priester in zijn bisdom werken. Bisschop Van Luyn, huidig voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie, trad niet daadkrachtig op na verdenkingen van misbruik door een priester uit zijn bisdom, schrijft Dohmen.

Het OM heeft al gereageerd op zaken in het boek van Dohmen. Het heeft in 1980 en 1985 zaken voorwaardelijk geseponeerd waarin de twee betrokken priesters hebben toegegeven dat zij een groot aantal kinderen seksueel hebben misbruikt. Volgens het parket-generaal van het OM lijkt er sprake te zijn geweest van bewijsbare zaken. “Vastgesteld moet worden, dat dit geen juiste beslissingen zijn geweest”, aldus het OM vandaag.

Het OM bestrijdt niettemin het in het boek geschetste beeld dat justitie ‘er vooral alles aan deed om de verhoudingen met de kerk goed te houden.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-10-2010 14:32 by spectre Profiel van spectre

Typisch dat er 2 'Ad' heten

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 06-10-2010 14:32]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 21:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

De hoogste kerkelijke leiders in Nederland hebben misbruikaffaires binnen katholieke instellingen herhaaldelijk binnenskamers afgehandeld. Ze plaatsten priesters of paters die van seksueel misbruik werden beschuldigd over en verzuimden naar justitie te stappen. Dat staat in het pas verschenen boek "Vrome zondaars" van NRC-journalist Joep Dohmen, die zijn zaak op meer dan 423 getuigenissen baseert.

De Nederlandse Bisschoppenconferentie wilde niet inhoudelijk reageren en verwees door naar de commissie-Deetman. Die doet in opdracht van de bisschoppen wetenschappelijk onderzoek naar het seksueel misbruik binnen katholieke instellingen. In november verwacht de commissie haar eerste advies uit te brengen, gebaseerd op meer dan duizend meldingen.

In de helft van de honderd Nederlandse katholieke kostscholen zijn eind jaren vijftig jongens van tussen twaalf en achttien jaar door religieuzen misbruikt, blijkt uit het boek. Het zedenmisbruik door paters, priesters, broeders en fraters loopt uiteen van aanranding, betasting, tongzoenen, strelen en gluren tot orale en anale verkrachting.

Ook blijkt uit de verklaringen dat er bij veel katholieke instellingen sprake was van ernstig fysiek geweld, psychische mishandeling en sadisme. Sommige slachtoffers moesten hun eigen braaksel opeten of werden langdurig opgesloten in hokken, kasten of speciale cachotten.
In internaten geleid door zusters was seksueel misbruik zeldzamer. Daar ging het vooral om harteloos, hardvochtig en sadistisch gedrag.


lekker veel details in Belgische berichtgeving

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-10-2010 21:02]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-10-2010 21:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Incidenten waren het he ..


herrie
Usericon van herrie
Posted 06-10-2010 23:12 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 6 oktober 2010 14:32 schreef spectre het volgende:
Typisch dat er 2 'Ad' heten


Beter had er dan 1 Don kunnen heten... "Don & Ad, internet-televisie!".


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 23:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 6 oktober 2010 21:08 schreef Jenje het volgende:
Incidenten waren het he ..


mond op penis beademing


signature


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-10-2010 23:18 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Beter dan kont-op-cactus beademing.

Wacht...



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-10-2010 23:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 6 oktober 2010 21:02 schreef Hypnos het volgende:
De hoogste kerkelijke leiders in Nederland hebben misbruikaffaires binnen katholieke instellingen herhaaldelijk binnenskamers afgehandeld. Ze plaatsten priesters of paters die van seksueel misbruik werden beschuldigd over en verzuimden naar justitie te stappen. Dat staat in het pas verschenen boek "Vrome zondaars" van NRC-journalist Joep Dohmen, die zijn zaak op meer dan 423 getuigenissen baseert.

De Nederlandse Bisschoppenconferentie wilde niet inhoudelijk reageren en verwees door naar de commissie-Deetman. Die doet in opdracht van de bisschoppen wetenschappelijk onderzoek naar het seksueel misbruik binnen katholieke instellingen. In november verwacht de commissie haar eerste advies uit te brengen, gebaseerd op meer dan duizend meldingen.

In de helft van de honderd Nederlandse katholieke kostscholen zijn eind jaren vijftig jongens van tussen twaalf en achttien jaar door religieuzen misbruikt, blijkt uit het boek. Het zedenmisbruik door paters, priesters, broeders en fraters loopt uiteen van aanranding, betasting, tongzoenen, strelen en gluren tot orale en anale verkrachting.

Ook blijkt uit de verklaringen dat er bij veel katholieke instellingen sprake was van ernstig fysiek geweld, psychische mishandeling en sadisme. Sommige slachtoffers moesten hun eigen braaksel opeten of werden langdurig opgesloten in hokken, kasten of speciale cachotten.
In internaten geleid door zusters was seksueel misbruik zeldzamer. Daar ging het vooral om harteloos, hardvochtig en sadistisch gedrag.


lekker veel details in Belgische berichtgeving


Even een felicitatie aan Progton and Fushion, wat horen jullie toch bij een geweldig gezellige club.

Ga vooral door met je naastenliefde.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2010 23:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 oktober 2010 23:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Even een felicitatie aan Progton and Fushion, wat horen jullie toch bij een geweldig gezellige club.

Ga vooral door met je naastenliefde.
Lul niet, dat benne helegaar geen katholieken jonge. Kan de bocht nog korter?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-10-2010 23:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 6 oktober 2010 23:36 schreef bastianus het volgende:
Lul niet, dat benne helegaar geen katholieken jonge. Kan de bocht nog korter?


Wat boeit het nou in wat voor afsplitsing ze zichzelf willen zien? Christendom is christendom en het gebeurt allemaal in naam van het sprookjesboek dat zowel die misbruikerts als onze ZM christenen aanhangen als zijnde de Hoogste Waarheid.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2010 23:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 oktober 2010 23:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat boeit het nou in wat voor afsplitsing ze zichzelf willen zien? Christendom is christendom en het gebeurt allemaal in naam van het sprookjesboek dat zowel die misbruikerts als onze ZM christenen aanhangen als zijnde de Hoogste Waarheid.
Waar staat dan in de bijbel dat je kinderen moet misbruiken? Nooit gelezen. Wel veel andere brute onzin, en Lot had inderdaad in dronken staat sex met zijn dochters. En er zijn nog wat gevallen van incest in het oude testament volgens mij. Maar kindermisbruik valt op grond van de bijbel niet goed te keuren of te praten. Er zijn ook geboden in het oude testament waarin staat dat je geen sex met familie mag hebben.
Dat veel christenen door hun strenge sexuele moraal verwrongen gedrag op dat gebied kunnen vertonen is een feit. Maar er zijn er ook genoeg die dat niet hebben lijkt me. Ergo is e.e.a. geen vanzelfsprekende combinatie lijkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 06-10-2010 23:49]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-10-2010 23:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

En toch is georganiseerde religie een fenomeen dat zo machtig is dat dergelijke dingen jarenlang onbestraft kunnen gebeuren. Het valt niet goed te keuren op grond van de bijbel maar ik wil niet de slachtoffers te eten geven die te horen hebben gekregen dat ze in de hel zouden komen als ze naar buiten zouden brengen wat er met hun is gebeurt. En dat is precies het probleem. In naam van een sprookje kun je alles verzinnen om maar te zorgen dat je je misdaden kunt verdoezelen zolang er maar genoeg schapen in dezelfde onzin als jij geloven. Ik blijf het dan ook onbegrijpelijk vinden dat weldenkende mensen in deze huidige tijd bij deze club willen horen en zelfs actief meehelpen om de organisatie in stand te houden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2010 23:54 by bastianus Profiel van bastianus

Mwoah. Het christendom lijkt me in deze bepaald niet alleenstaand. Het communisme b.v. heeft ook van alles aangericht. De padvinderij ook. Ik ken ook een voetbalclub waar misbruik door een trainer in de doofpot is gestopt. Dat wil echter nog niet zeggen dat alle communisten, padvinders of leden van desbetreffende voetbalclub fout zitten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 9:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 oktober 2010 23:54 schreef bastianus het volgende:
Mwoah. Het christendom lijkt me in deze bepaald niet alleenstaand. Het communisme b.v. heeft ook van alles aangericht. De padvinderij ook. Ik ken ook een voetbalclub waar misbruik door een trainer in de doofpot is gestopt. Dat wil echter nog niet zeggen dat alle communisten, padvinders of leden van desbetreffende voetbalclub fout zitten.

Met het verschil dat zaken bij die wereldlijke organisaties (communisme even uitgesloten) wél (grotendeels) zijn aangepakt toen dat boven kwam en dat er spijt betuigd is voor hetgeen gebeurd is.

De RK-kerk doet dat niet, kronkelt en wringt zich in allerlei bochten om eruit te komen. En je hebt wel gelijk dat allerlei machtssystemen tot misbruik leiden, maar ik denk dat dat voor religieuze gesloten machtssystemen veel sneller gaat.

Iets teveel vergoeilijking, bastianus! Natuurlijk heb je gelijk dat niet alle mensen in dat systeem zo zijn, maar het systeem zelf is wel degelijk door en door rot.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2010 9:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 oktober 2010 9:04 schreef ZelThoR het volgende:
Met het verschil dat zaken bij die wereldlijke organisaties (communisme even uitgesloten) wél (grotendeels) zijn aangepakt toen dat boven kwam en dat er spijt betuigd is voor hetgeen gebeurd is.

De RK-kerk doet dat niet, kronkelt en wringt zich in allerlei bochten om eruit te komen. En je hebt wel gelijk dat allerlei machtssystemen tot misbruik leiden, maar ik denk dat dat voor religieuze gesloten machtssystemen veel sneller gaat.

Iets teveel vergoeilijking, bastianus! Natuurlijk heb je gelijk dat niet alle mensen in dat systeem zo zijn, maar het systeem zelf is wel degelijk door en door rot.

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Dat de (RK) kerk niet deugt had ik al door toen ik een jaar of twaalf was en het vormsel moest doen. De pastoor kwam in onze klas uitleggen wat het allemaal inhield, het sloeg allemaal nergens op. Bovendien had hij nog allerlei rare praatjes over het huwelijk, homoseksualiteit, echtscheiding en allerlei andere dingen waarover hij ook toen al van mij zijn bek moest houden.
Maar om Progton en Fusion nu verantwoordelijk te stellen voor de misstanden in de kerk, daarin schiet OWW weer iets te ver door vind ik. Ze hebben er part noch deel aan. Ik vermoed dat hij het ook nog niet kan verkroppen dat zijn geaardheid wordt afgewezen volgens de leer van de kerk, en dat hij dat en passant maar even alle gristenen kwalijk neemt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-10-2010 9:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 oktober 2010 9:21 schreef bastianus het volgende:
Maar om Progton en Fusion nu verantwoordelijk te stellen voor de misstanden in de kerk, daarin schiet OWW weer iets te ver door vind ik.


Ehmm? Wie zegt dat ik dat doe?

quote:
Ze hebben er part noch deel aan.


Dat mag ik hopen. Waar ze wel part en deel aan hebben is het instant houden van het instituut Christendom. Een organisatie die, zoals Zelfie correct aantoont, door en door rot is.

quote:
Ik vermoed dat hij het ook nog niet kan verkroppen dat zijn geaardheid wordt afgewezen volgens de leer van de kerk, en dat hij dat en passant maar even alle gristenen kwalijk neemt.


Oh zeker, dat is een van de dingen die voor mij overduidelijk weergeven dat deze religie gebaseerd is op haat ipv naastenliefde.

Er zijn er natuurlijk meer maar deze komt inderdaad dichtbij huis.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2010 9:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 oktober 2010 9:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Ehmm? Wie zegt dat ik dat doe?

O nee, klopt inderdaad. Maar goed, je snapt niet dat ze bij een dergelijke organisatie willen horen. Maar ten eerste horen ze niet bij de RK-kerk, en ten tweede kan je volgens mij ook met de beste intenties bij dat instituut horen. Ik ken genoeg, zelfs, RK christenen die in orde zijn, tolerant en die het beste met mensen voor hebben.


quote:

Dat mag ik hopen. Waar ze wel part en deel aan hebben is het instant houden van het instituut Christendom. Een organisatie die, zoals Zelfie correct aantoont, door en door rot is.

Ik ken hele goede onderdelen van het Christendom. Het Leger des Heils b.v. heb ik geweldig werk zien doen voor daklozen en andere mensen waar zich verder niemand om bekommert. En zo zijn er wel meer.
quote:




Oh zeker, dat is een van de dingen die voor mij overduidelijk weergeven dat deze religie gebaseerd is op haat ipv naastenliefde.

Ik denk zelf dat iedere menselijke organisatie goede en slechte kanten in zich heeft. Zoals ook iedere mens zelf dat heeft. Het probleem van de meeste religies is dat ze denken de goede manier van leven in pacht te hebben en vooral dat ze dit aan anderen opdringen. Grenzeloos arrogant natuurlijk. Neemt niet weg dat er hele goede mensen zijn die zich tot deze religie rekenen. Het gaat er meer om welke invulling je aan je geloof geeft denk ik.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-10-2010 16:56 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 oktober 2010 9:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Ehmm? Wie zegt dat ik dat doe?



Dat mag ik hopen. Waar ze wel part en deel aan hebben is het instant houden van het instituut Christendom. Een organisatie die, zoals Zelfie correct aantoont, door en door rot is.



Oh zeker, dat is een van de dingen die voor mij overduidelijk weergeven dat deze religie gebaseerd is op haat ipv naastenliefde.

Er zijn er natuurlijk meer maar deze komt inderdaad dichtbij huis.


maar onweerwolf daar zijn ook wel verschillende meningen over, ik denk namelijk dat een ieder bij Jezus mag horen. Of je nu homo of lesbie of bi bent maakt geen bal uit.
De kerk heeft hier te zwaar op gereageerd, de Bijbel geeft wel wat voorbeelden van gruwels als tempelhoererij en dat er seks wat met dees of geen, oa schandknapen.
Maar de bijbel sluit niet bij definitie homo's en lesbies uit.
Jezus zegt zelf laat iedereen toch tot mij komen laat ze toch niet hinderen, dus waarom zou Jezus omdat je homo of lesbie bent je toch weigeren ondanks dat je Jezus als verlosser hebt aangenomen. Ik geloof daar niet in.

Jammergenoeg heeft de kerk zich nogal hard uitgesproken over anders geaarden, best jammer daardoor heersen er ook scheve nekken jegens geloof en best logisch



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-10-2010 17:25 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Als Jezus dan zo'n toffe tolerante peer is, waarom wordt er dan zo afgegeven op bijvoorbeeld homo's?


Against God and Government


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-10-2010 19:24 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 oktober 2010 17:25 schreef Rotzak het volgende:
Als Jezus dan zo'n toffe tolerante peer is, waarom wordt er dan zo afgegeven op bijvoorbeeld homo's?


vanwege het intepreteren van gedeelten uit de Bijbel.
De Bijbel keurt homo's of lesbies zijn niet af maar veel mensen menen het wel zo op te kunnen maken



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2010 21:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 oktober 2010 19:24 schreef ProgTon het volgende:
vanwege het intepreteren van gedeelten uit de Bijbel.
De Bijbel keurt homo's of lesbies zijn niet af maar veel mensen menen het wel zo op te kunnen maken
Romeinen 1:26 en 27 nooit gelezen, van je grote vriend Paulus? Daarin wordt de lesbische en homosexuele liefde wel degelijk tegennatuurlijk en onrein genoemd, om de lijn in de vorige verzen maar even door te zetten. Paulus was niet zo'n vriendelijk baasje hoor.
In het oude testament, o.a. in Leviticus, komen nog wat heftigere veroordelingen voor.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-10-2010 21:14]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen