|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-10-2010 19:21] signature |
|
wat doet evolutieleer er nog toe als alles uiteindelijk deel uitmaakt van een masterplan die voor ons als toeval overkomt en dat we niet (kunnen) begrijpen? Tja, dingen evolueren naar iets toe. of dat nu een leer is of niet... wanneer dat begonnen is... of er een logica achterzit... big deal zeker? signature |
|
quote:Ik geloof niet meer, althans niet in de christelijke god. Ben een zogenaamde afvallige. Los daarvan voel ik geen wrok of haat jegens welke christen dan ook. Het zijn volgens mij gewoon mensen net als wij. Niet beter en niet slechter. Het zal best dat priesters en andere mafketels met een verwrongen seksuele moraal kinderen hebben misbruikt, maar daarvoor is niet elke christen verantwoordelijk. Maar misbruikers, corrupten en machtswellustelingen heb je overal, in de zorg, op school, in de bajes, in het bedrijfsleven en ook in de kerk. En sprookjesboeken heb je ook overal, of ze nu bijbel, das Kapital, God als illusie, the Wall street journal, de Telegraaf, de Volkskrant of de koran heten. Je moet gewoon zelf nadenken en niet een boek, voorganger of nieuwsbron alle beslissingen voor je laten nemen. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-10-2010 19:46] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Oh, ik ben superrelaxed hoor lieverd. Don't worry! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Sorry, dit is echt de meest ongelooflijke cop-out ooit en maakt elke verdere discussie volledig onzinnig. Je maakt er hier gewoon een welles-nietes spelletje van en daar heb ik A) geen zin in en B ) een broertje dood aan. God weet alles en kan alles en zelfs als het er klote uit ziet of een zootje is, dan nog is dat met voorbedachte rade en zit er een groter plan achter. Ja doei, zo kan ik het ook. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 21-10-2010 20:33] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Zo is dat! LAten we lekker terug gaan naar de tijd waarin je de bak in ging of op de brandstapel werd gezet als je een eigen mening had of niet in god geloofde. Zal inderdaad een stuk comfortabeler geweest zijn voor jou. Hoe krijg je het uit je strot, eerlijk waar. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: waarom komt hier toch altijd evolutie om de hoek kijken, open daar maar een topic over. Het gaat hier om het Christendom dat heeft geen bal te maken daarmee. Dus met andere woorden dat geneuzel omtrent het bewijzen van God vind ik waar een christen ook geen eens mee bezig moet wezen. Dan kun je me misschien een hersenloos iemand vinden. Maar ik heb daar zo mijn redenen voor. 1. God zijn bestaan is niet te bewijzen 2. Ik geloof dat God bestaat en daar is geen bewijs voor nodig. 3. De bijbel predikt geen wetenschap En types die wat wel menen te vinden so be it maar ik heb geen bewijs nodig. Ik geloof in God, Hij is met zijn woord naar ons toe gekomen. We hebben de keuze of we verwerpen het of we nemen het aan. En de gevolgen daarvan zien we wel als we sterven. Maar ondertussen mag ik leven in de genade van Jezus, en die verzwijg ik niet. Ik ben bewust van het feit dat ik een zondig mens ben, maar ik ben me ook bewust dat God daarom Jezus stuurde omdat God een liefhebbende God is. |
|
quote: Nee, onzin, flauwekul. De enige die hier veronderstellingen maakt ben jij. 'Optimaal' bestaat niet, tenzij je de hele boel bevriest. In een open systeem met veranderende omstandigheden zul je altijd veranderende selectiedruk hebben. Maar het heeft toch geen zin om hierop door te gaan, want volgens jou heeft God toch alles al vooruit gedacht. Totale waanzin, en zelfs al was het waar dan mag je je God houden want dan loopt hij toch maar een eind voor zichzelf in het rond te kloten en spelen zonder enige interesse voor ons of de wereld. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Prima, veel sterkte ermee She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Dan denk ik dat je me niet volgede. Ik bedoel daarmee te zeggen dat het bestaan van God toen niet in twijfel werd getrokken. Natuurlijk is het waardeloos dat mensen verbrand werden enzo. Maar toen er filosofen kwamen die dat wel deden, ging er een wereld open voor sommigen. Nietsche is daar een voorbeeld van. Maar omdat nou een geloofwaardig persoon te noemen gezien zijn geestelijke problemen achtergrond. Het rationele is nogal in de mens gekomen. Ik ben zelf ook een kind van de verlichting dus ik moet mezelf er ook onder scharen. Dat neemt niet weg dat ik mij bewust ben van het feit dat niet alles te verklaren en te bewijzen valt. En het bestaan God is al helemaal niet te bewijzen, en daarmee is het wat mij betreft wel gezegd. |
|
quote: Hoe kom je erbij dat het bestaan van God niet in twijfel werd getrokken? Weet je hoe groot de wereld is en hoeveel meer geloven en religies er zijn dan alleen het Christendom? Het geloof in God is ook pas slechts zo'n 3000 jaar oud, hoor, daarvoor geloofde men in hele andere goden. En er zijn beschavingen die al veel langer bestonden dan de onze die voor duizenden jaren in andere dingen geloofden. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 21-10-2010 20:44] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Bedankt, hetzelfde gun ik jou. En dan bedoel ik niet brand in de hel. Maar dan bedoel ik, dat ik hoop dat je maar goed terecht mag komen. Of je dat boeit of niet weet ik niet. Gezien het verhaal van Lazarus en de Rijke man hoe letterlijk je het ook wilt nemen, lijkt me geen prettig vooruitzicht de hel mee te maken. Niet om bang te maken. MAar als God zo groot is als uit de Bijbel blijkt, mag Hij dan ook zo Rechtvaardig wezen dat tegenstanders van God ook de consequenties moeten aanvaarden? wie het leven wil liefhebben en goede dagen zien, weerhoude zijn tong van het kwade, en zijn lippen van bedrog te spreken; 11 hij wijke af van het kwade en doe het goede, hij zoeke de vrede en jage die na, 12 want de ogen des Heren zijn op de rechtvaardigen, en zijn oren tot hun smeking, maar het aangezicht des Heren is tegen hen, die het kwade doen |
|
quote: quote: :') [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 22-10-2010 12:39] Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: +1 dan kun je geen discussie hebben alles staat vast, wat er ook gebeurt, maakt niet uit, resultaat is hetzelfde en wij kunnen dat allemaal wel zitten hypothese maken en palaveren en wetenschap bedrijven, maakt allemaal geen fuk uit want komt altijd op zelfde neer. Ja man, zo kan ik het ook signature |
|
quote: Nee, dit is de hypocrisie van het geloof tentoon gespreid. Ik ben een goed mens. Ik denk aan mijn naasten, ik heb nooit iemand opzettelijk pijn gedaan of benadeeld, ik ben van mening dat ik een goed oordeel heb over goed en kwaad en wat moreel verantwoord is. Jij zegt hier letterlijk dat het geen snars uitmaakt hoe je leeft, je gaat hoe dan ook naar de hel als je niet in jouw God gelooft. Als jij wilt geloven in een grote boze boeman in de hemel die iedereen die niet in hem gelooft, hoe aardig of goed die mensne ook zijn, naar de hel stuurt, dan mag je hem houden van me. Liever eeuwig branden in een niet-bestaande hel dan gezellig liedjes zingen aan de voeten van een dergelijk tiranniek gedrocht. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
en nog één keer, iemand die er ook maar zo durven in geloven dat God een soort plan heeft, een lay-out, een blauwdruk, dat ergens toe leidt, hoe mooi dat doel ook moge zijn... is in mijn ogen een ongelofelijke crapuleuse masochist. De Holocaust, de Pest, AIDS, pedofilie, natuurrampen, kanker, incest, overstromingen, armoede, hongersnood, ... als dat allemaal deel uitmaakt van dat "verloop", dan kan wie dat beweert en in zijn luie zetel zit voor mijn part meteen in de Sahara gedumpt worden met dertig dikke homonegers. Ik weet dat God geilt op zijn zoontje en zijn afzien aan het kruis, als een soort test en voor zijn zelfvertrouwen, maar godverdomme zeg, hoe kun je dat nu allemaal slikken zeg???? nu weet ik pas echt waar het spreekwoord "Het doel HEILIGt de middelen" vandaan komt. signature |
|
quote: Dat laatste kan ik tegenspreken, een ieder die niet in God niet geloofd maar wel zijn liefde (dus in feite in je hart wel) kent wordt ook bewaard met andere woorden. De woorden die Jezus sprak heb je naasten lief als je zelf er is geen belangrijker gebod dan deze. Bovendien oordeelt God zelf iedereen, dus ook mij. Hij is rechtvaardig |
|
ik proef hier zo ongelofelijk veel pessimisme, kennen jullie geen hoop of waarop baseren jullie levenszin? Dat vraag ik uit interesse |
|
quote: tuurlijk wel, ik ben erg gelukkig met mijn positief pessimisme ik leef alleen voor dingen die echt zijn, niet voor spaghettimonsters waar ik moet in geloven. Geloof eerst in jezelf, in wie je bent en wat je kan, niet in wat je voor iemand anders eventueel zou kunnen zijn. Ik moet niet in iets geloven dat alleen liefde wil geven aan mij, ik wil enkel begrip van mensen. Liefde krijg ik wel van mezelf en in het beste geval van mensen die ik ook graag zie, niet van een soort charity "ik hou van iedereen" toestand, wat is daar echt en speciaal aan... maar dus ja, ik ben Satan en God, ik ben Bart ALfvoet, ik ben Hypnos en ik voel me gelukkig signature |
|
Jezus is voor mij een soort noodopvang voor mentale steunzoekers. Religie een soort van emotionele uitkering voor sociaal minderbedeelden of alleenstanden of mensen met een panische angst voor rationalisme [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-10-2010 21:17] signature |
|
quote: God is niet liefde. God is haat. Liefde komt voort uit de mens zelf, als je het toelaat. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: net als haat soms, ik haat ook als ik dat wil, niet alleen omdat God mij haat gegeven heeft wegens een te kleine piemel. signature |
|
quote: POIDH Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: QUe? signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |