![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
Die spellingsverandering ontgaat me volledig. Voor het eerst ontdekt ik wat het is om compleet in het duister te tasten als he tover spelling gaat. tot nu toe heb ik het altijd aangeleerd gekregen maar nu.. zou ik in principe het mezelf moeten aanleren en of ik er zin in heb ? Denk het niet. De Taalunie is nodig voor het herkennen en onderzoeken van nieuwe woorden en het echt bedenken van problemen rond spelling en grammatica. Iedere 3 jaar een nieuwe spelling is lichtjes overdreven ookal was de vorige misschien ook niet wat het moest zijn. "Tussen droom en daad staan wetten in den weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. " - Elsschot ![]() |
|
De Nederlandse Taalunie is een totaal overbodig klootzakkenorgaan van übernerds die zich als elitaire taaldictatortjes opstellen die aan een zware vorm van megalomanie lijden. Nederlandse Taalunie.... ![]() Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. ![]() |
|
Wat is er mis met elitaire dictatortjes? Ze zouden wat mij betreft juist meer de dictator uit mogen hangen en boetes uitdelen, MSN-taal + zachte g + frikaNdellen verbieden etc. Trouwens nog even een elitaire vraag: Spreek je accesoires correct uit als aSSesoires of als aKSesoires? Volgens mijn leraar Nederlands (10 jaar geleden) zou het het laatste moeten zijn, net als accelereren dus, maar ik weet nog steeds niet of dat nou een flauwekul verhaal was. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Zachte g heeft alleen niets met spelling e.d. te maken .. Verban de rollende kak R dan ook maar meteen. ![]() |
|
Uitspraak valt wèl onder spelling ed. Onder de d van 'en dergelijke', om precies te zijn. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote:Volgens mij gewoon als aSSesoires, net als in het Frans. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. ![]() |
|
quote:Ze hebben het, door Heiden aangeboden, nekschot nog niet ontvangen. Zachte g heerscht, chicks worden er gek van! [ ![]() ![]() |
|
Nou, dat valt ook wel mee hoor. Als je "G" zacht genoeg is kijkt men je soms aan alsof je lid bent van United Rednecks of Limburg. Maar een zachte g zal in mijn oren altijd beter klinken dan de keiharde "gch" of die vervloekte "err" of "urr" "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" ![]() |
|
De zachte g Heerscht niet. ![]() Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
als in Grafkanker ![]() |
|
quote: Wat heb je tegen een FrikaNdel dan? Een Frikadel != een Frikandel In ieder geval, niet in het land van de bewoonde wereld. Geen idee hoe dat in bijna Duitsland e.d. gaat. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
quote: Hij is wel verdomde sexy ![]() Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
quote:Schijnen anders 2 hele andere voedselwaren te zijn heb ik me eens laten vertellen, maar allebei hebben ze hun lotsbestemming in de aars van FRNK ![]() |
|
quote: Nee, serieus, ik vind dat een afknapper. ![]() Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
quote: Ik bij mannen ook hoor ![]() @Jenje: Dat zeg ik ook jij niet logica kenner Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
!= is anders geen Nederlands ... ![]() |
|
quote: Jij nazi!! spelfout weggehaald... ![]() |
|
quote: Geen flauwekul! Een c na een medeklinker spreek je uit als een k (zie bijvoorbeeld het woord 'succes'). In het Frans (accessoires) en het Engels (accessories) wordt het trouwens ook met ks uitgesproken. Enne, een zachte g heeft natuurlijk niets met spelling te maken. ![]() |
|
quote: Het is een logische 'ongelijk aan'. == is gelijk aan ![]() Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
Niet in de Nederlandse Taal ... ![]() |
|
quote: Ik heb altijd gedacht dat frikadel de enige juiste spelling was, tot zoveel mensen frikaNdel zeiden, dat het in de woordenboeken is opgenomen. Lees net echter op vandale.nl dat een frikadel Belgisch voor gehaktbal is en een frikandel een Nederlandse berenlul. ![]() Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Een Frikadel is hier ook een soort Frikandel maar dan oosters/indo. Wat de belgen er allemaal mee doen wil ik niet weten ![]() Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
quote: Terwijl minstens 6 miljoen leden van de Nederlandse Taalunie de g zo uitspreken ? aKSesoires natuurlijk [Dit bericht is gewijzigd door freya99 op 01-09-2006 15:43] "Tussen droom en daad staan wetten in den weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. " - Elsschot ![]() |
|
quote: WEL! Zo'n harde, randstedelijke (A'damse?) 'G' vind ik juist zo kamps. Harde G = white trash. Zachte G = sexay. Maar da's maar míjn mening ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 01-09-2006 19:01] ![]() |
![]() |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |