|
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Wat een onzin. Hoogstens weten we nu dat de ene uitleg wat plausibeler is dan de andere. 1 zo'n lullig onderzoekje is echt niet voldoende... Maar ik ben het er persoonlijk ook niet mee eens. Ik heb echt niet meer moeite om "ik wordt" als fout te herkennen dan "hij word". Sterker nog, als ik snel lees, lees ik eerder over "hij word" heen dan "ik wordt". Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Je kunt ook stellen dat het aan de idiote spellingsregels ligt. Mijn leesproces wort niet zo snel verstoord overigens. |
|
quote: Hoezo is 1 zo'n lullig onderzoekje niet voldoende en hoezo zou het hier maar om 1 lullig onderzoekje gaan? "Taalkundigen noemen dit fenomeen homofoondominantie. Homofonen zijn woorden met een verschillende spelling maar eenzelfde uitspraak (word-wordt). Een spelfout zullen we dus niet snel opmerken als het spellingpatroon vaak voorkomt." Deze promovendus (geen masterstudent, ik had het verkeerd opgeslagen) heeft dus onderzocht hoe dat met d/dt/t-fouten zit en daar hetzelfde gevonden als wat eerder gevonden is. En dat jíj er niet zoveel moeite mee hebt betekent niet opeens dat de rest van de Nederlandse bevolking er geen moeite mee heeft Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Waarom is het een idiote spellingsregel om bij 'hij' er -t achter te gooien en bij 'ik' niet? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Ik had het meer over de overbodige d maar weglaten. Die t heb ik niet zo'n moeite mee. |
|
quote: Ohzo. Tsja, is wel wat voor te zeggen. Ik heb zelf niet zo'n moeite met die 'overbodige' d Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Hoezo overbodig? Ik vind het wel logisch dat de stam (ik rijD) blijft staan als je er tweede persoon enkelvoud van maakt. Anders gaat iedereen 'ik rij' schrijven bij eerste persoon enkelvoud (wat nu alsnog ook wel gebeurt natuurlijk). Ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen lastig is, maar onlogisch zou ik het niet noemen. |
|
Het wordt qua grammatica niet veel makkelijker dan de dt-regel. Ik snap werkelijk waar niet dat mensen dat er niet in kunnen krijgen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Mee eens. Stam + t, dus gewoon een kwestie van de stam leren/je taal kennen. Het wordt alleen zo nu en dan wat lastiger bij vernederlandste Engelse woorden. |
|
quote: En anders is het nog het ezelsbruggetje "ik loop/hij loopt" wat ik ooit heb geleerd. Gaat in 99% van de gevallen op. Andere mensen hebben dat geleerd met "smurfen" maar dat vind ik maar achterlijk. quote: Dat is zeker waar ja, daar ga ik ook nog wel eens de mist in. Met dt ook wel eens een enkele keer, maar dat zijn kleine slordigheidjes ipv onkunde. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Laat smurfen nu net een vernederlandst Engels woord zijn... |
|
quote: Daar ging dat onderzoek volgens mij ook juist over, hè, dat het door slordigheid komt en dus niet door onwetendheid. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik doe het altijd met neuken. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Wat ik voornamelijk merk is dat mensen het gewoon echt niet weten en dat het ze geen reet interesseert ook. Dat vind ik stukken kwalijker, evenals het in zo'n geval veelgebruikte excuus van dyslexie. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Yup. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Homo's neuken niet. Ook hebben jullie geen ziel, heb ik gehoord. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
:') Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dus Buffy-canon-vampieren zijn homo's? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: In dat geval mag je ook 'swaffelen' gebruiken. |
|
quote: Ja, en The Village People zijn vampieren. Edit; kromme zin. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 23-11-2010 15:12] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Ik wist het! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Is het niet "spellingregels" i.p.v. "spellingsregels"? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: fixed IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Overigens werkt "versimpeling" van de spelling door het aanpassen aan het dagelijks taalgebruik meestal averechts, is mijn ervaring. Kijk maar naar de "tussen-n". De nieuwe regel in het groene boekje was best goed, alle woorden met alleen een meervoud op "-n" krijgen in samenstellingen een "tussen-n", woorden met een meervoud op "-s" b.v. niet. Tot zover alles duidelijk, maar dan gaan de taaldictators weer allerlei vage compromissen sluiten waarvoor die regel niet op gaat, b.v. samenstellingen van dierennamen en plantkundige woorden als "paardebloem", vermeende en versteende samenstellingen en ook nog eens een stuk of tien bladzijden met woorden waar men het niet eens over kon worden. Tot zover dan altijd de "versimpeling", want er moeten weer honderden woorden als uitzondering op de regel beschouwd worden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |