|
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Ik vind de huidige taalregels moeilijker dan die van vroeger, eerlijk gezegd. Taalregels zijn voor mij namelijk vrij makkelijk om aan te leren, maar de uitzonderingen vind ik lastiger. De laatste jaren zijn er wat vereenvoudigingen ingevoerd, maar daar zijn zoveel uitzonderingen opgemaakt dat het voor mij onoverzichtelijker is. Komt natuurlijk ook doordat oude gewoontes moeilijk zijn af te leren. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik stuitte toevallig op dit draadje http://www.dutchgrammar.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=3546 en vond het wel vermakelijk. quote: Nederlands is een bitch! |
|
Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Schattig hè, deze is ook leuk. quote: |
|
hehehe, mooi dat Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
'Veel diarree gevallen' verkozen tot grootste spatieblunder Redactie − 02/01/12, 17:05 De kop 'Veel diarree gevallen in Nickerie' is verkozen tot de Onjuiste Spatie van 2011. Van de bijna 1800 mensen die op de website van Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) stemden, kozen 537 mensen deze kop, die in juni op de Surinaamse nieuwssite GFK Nieuws stond. Een slager uit Bunnik die een combipakket van hert, haas en wild zwijn als 'wild triootje' verkocht, werd tweede. Op de derde plaats staat de gemeente Rotterdam, die bij de uitgang van het stadhuis een briefje plaatste waarop stond: 'De bezoekers passen in de paal links van u.' SOS zet zich in voor een juist gebruik van de spatie. Vorig jaar won de advertentie van V&D 'Nijntje kussen 5 euro', het jaar daarvoor het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB, dat aankondigde dat de OV-chipkaart het einde van gedoe met 'losgeld' zou betekenen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Goede initiatief overigens, die verkiezing. |
|
Waarom is het tweede en niet twede? Je spreekt het allebei hetzelfde uit en het scheelt af en toe toch een letter schrijven/typen. |
|
quote: Ziet er toch niet uit? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Kwestie van wennen. |
|
En Twe Dri Vie Vij Ze Zev Ach Neg Tie? Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote:Nee, zowel voor twe als dri is er een andere uitspraak mogelijk. De rest is onzin. Voor twede is maar een uitspraak mogelijk, anders zou je twedde zeggen. |
|
geweldige foto's en video's! geest waaitsamenstelling! Ron, ik benijd je mogelijkheden! Warm regards Ramakrishna "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Omdat het een rangtelwoord is. Aan hoofdtelwoorden wordt het achtervoegsel -de of -ste toegevoegd (met uitzondering van eerste en derde). |
|
Sorry hoor, ik ben een MOE-lander en maak een miljard fouten in het Nederlands, aangezien het mijn derde taal is, maar D's en T's zijn echt zo neukend simpel dat als men daarin fouten maakt, komt het enkel en alleen door luiheid, domheid, en algemene laksheid. Zo dat was een lange zin. Verder ben ik van mening dat het goed is wanneer een taal niet al te simpel en logisch is. Het houdt je een beetje scherp. Alleen simpele en luie mensen willen dat alles in het leven makkelijk en logisch is. Dat zijn de mensen die het onlogisch zouden vinden om naar West Indie te varen en het onlogisch zouden vinden om op de Kaap een handelspost te bouwen. Zo. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Aan de andere kant zouden zulke mensen dan weer niet in slaven handelen. Of MOE-landers uitbuiten. Wat die d's en t's betreft ben ik het wel met je eens. Zelfs op het laagste niveau MBO snappen ze dat na een beetje uitleg. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Slavenhandel anno 1500-1800 beoordelen op basis van hedendaagse criteria is doelloos. Andere criteria, andere definities. Geschiedenis is een moeilijk vak omdat we het verleden door een bril van het heden bekijken. Uitbuiting is ook een vrij relatief begrip en bovendien boefjes heb je altijd gehad en zul je altijd hebben, dat zijn statistische uitbijters, goed zichtbaar maar niet toereikend om uitspraken over de populatie te doen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Was dat opzettelijk, of schaar je jezelf ook onder de simpele en luie mensen? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:Ik was ook niet erg serieus hoor. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Huh? Maar da's toch correct? 'Het houd je een beetje scherp' zonder T lijkt me echt foudttt. Houdt heeft betrekking op 'het' en niet op 'je'. Of zie ik nu iets over het hoofdttt? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Nee, houdt met dt is in dit geval goed. Vervang 'houden' maar eens door 'lopen'. Dan hoor je ook de T erbij. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Het houdt je. Die 'je' is niet het onderwerp. Als je wijsneust, doe het dan goed |
|
quote:Er is niks simpel en lui aan om je af te vragen of iets makkelijker kan. Dat zijn de mensen die bedenken dat als we een kanaal graven in Egypte we een stuk sneller van hier in West Indië zijn. |
|
quote: Welk volk is volgens jou theorie dan het meest scherp (en minst lui/simpel)? Kanshebbers: 1.Xhosa 2.De inwoners van Wales (als je dorpen hebt met namen als: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogo lijkt het mij dat je zo scherp bent als een mes). 3.... [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-02-2012 19:04] |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |