|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Los geht's Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
geeft Jezus dan nooit iets opgeschreven? Ware toch verstandiger geweest. signature |
|
quote:Ik ben het engizins met je eens (hela!), onder genot van een flink glas nuance en toelichting etc Anyway, maar, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je kijk op t Griekse woord is eenzijdig. Ik heb een aantal verhitte discussies met Christenen gehad (die dezelfde mening als jij hadden) en ik snap de argumenten voor. De meeste zijn ook geldig, echter, er zijn ook genoeg even geldige argumenten tegen (en dat zijn dus gewoon academische argumenten, geen gevoelsredenaties). Dus de enige OBJECTIEVE, LOGISCHE conclusie is dat we NIET zeker weten wat arsenokoitai precies betekent. Het is jammer dat jij net als de hardline Christenen maar een kant van het verhaal wilt zien en meegaat met de dogmatische manier van denken. Helemaal los van de discussie staat natuurlijk dat God geen homo's HAAT, het ook niet oke is om ze FAGGOTS te noemen, laat staan ze te veroordelen, en al helemaal niet om met spandoeken en agressief gedraag je 'liefde' door de strot te douwen. @Mr. N: zoals Bastianus dus in pag 40 van t vorige topic poste staat er in de Bijble WEL hoe je met t OT moet omgaan. (Dat de meningen over de relevante NT passages verdeeld zijn is weer een andere discussie ). [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 10-09-2012 14:16] When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Het geeft aan dat het OT gevolgd moet worden.... Dus dat alles in het OT zonder "andere tijden, andere wetten" geneuzel nog steeds relevant zijn. Snap ik dat ik typte dat er selectief gekeken wordt vanuit het geloof? En ik hoor gaarne jouw visie over de andere kwestie, dat je het OT verwerpt als achterhaalt, en het NT niet, wat ik merkwaardig vind. Boeiender |
|
quote:Ik zeg nergens dat ik t OT verwerp. Niet zo znel van die zwart-wit conclusies trekken Wederom mijn vraag: heb je de Bijbel wel eens goed gelezen en bestudeerd? Het is nl. ongeacht wat je er van vindt en hoe je eea interpreteert danwel letterlijk neemt, een behoorlijk complex boek. Dat gezegd hebbende: toen Jezus sprak, tegen welk volk sprak hij toen? Juist, de Joden. Wie sprak Zich meerdere keren uit over deze wetten op een manier die op zeer duidelijk wijze aangaf dat deze wetten niet perfect waren en vaak zelfs niet zouden moeten toegepast worden? Juist ja, Jezus. Het is helemaal niet zo zwart-wit als jij voorstelt. Je zit er 2x naast, sorry Ten eerste, spreekteen zeer aanzienlijk gedeelte van t NT over t OT en hoe de wetten van Mozes wel/niet van toepassing zijn op niet-Joden. Ten tweede, uit de Bijbel kun je concluderen dat voornamelijk de Joden de OT wetten moeten volgen, maar ook dat ze destijds (!) zijn neergezet als onhaalbare (!) maatstaf voor de zondige mens, en zelfs dan nog vaak concessies (!) waren somewhere in the middle God en de mens elkaar te laten ontmoeten qua moraliteit, en langzaam maar zeker weer gerechtigheid en naastenliefde in te voeren ("oog om oog" was overigens extreem rechtvaardig voor een tijd waar "een hand om een appel" meer normaal was bijv.) When your people matter, menstrual health matters |
|
wat opwindend allemaal signature |
|
quote: vind je? Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: lul, waarom open je nou dit topic man! I am mine own redeemer...! |
|
nöhlen, mooi woord Against God and Government |
|
Dat zeker! I am mine own redeemer...! |
|
Ik haal de hele tijd On Topic en Oude Testament door mekaar. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
had ik ook, qua benadering wel hetzelfde... I am mine own redeemer...! |
|
Into The Pit! signature |
|
Old Testament en New Testament lijken me 2 leuke namen als Testament coverbands trouwens... I am mine own redeemer...! |
|
quote: De band zelf had zich inmiddels moeten hernoemen tot New Testament Old Testament is onmeuig superieur aan New Testament, zoveel rauwer en gemener niks lieftalligs in tegenstelling tot wat New Testament brengt dus wat dat betreft net OT en NT van de Bijbel Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Over! The! Waaaaaall! When your people matter, menstrual health matters |
|
Over het IJzeren gordijn.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: |
|
Dinosaurussen en alle andere fossielen zijn n grap van God. Dat wist je toch wel?? Daar is de wetenschap inmiddels wel over uit hoor. When your people matter, menstrual health matters |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 12-09-2012 22:21] signature |
|
The Preacheeeeer!!!!!!!!!! ... hoe de hazen lopen ... |
|
even flauw verder Practice What You Preach Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
True Believer!! ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote:Waar is al die rijkdom van planten en dieren na de zondvloed gebleven volgens die archeologen? |
|
Nee joh, God is zelf een dinosaurus signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |