|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Graag ergens anders, Mark. Het klopt niet, leidt nergens toe en is offtopic Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Past prima in dit topic dan toch? Perfecte omschrijving van religie. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 08-02-2013 14:07] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Jajaja. Ontopic Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Heren, heren, hoe kennen we het ding an sich? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Doen we God niet tekort door hem een Ding te noemen? signature |
|
quote:Ik heb het hier niet over God. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Het Ding an sich moet in het Kant-topic Ontopic, dus Hierna wordt er gewist. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Never have so many sacrificed so much for so few |
|
quote: Ik biecht op dat ik erom moest lachen, aan de ene kant omdat de grap wel goed is en de tweede reden is schaamte |
|
Hoezo, jij was toch niet katholiek? Overigens is het natuurlijk ook een beetje een self-fullfilling prophecy, dit hele gedoe met homoseksuele en/of pedofiele priesters. Vanuit het katholicisme wordt (werd?) er van jongs af aan ingestampt dat seks voor andere redenen dan voortplanting zondig is en dat homoseksualitiet tegennatuurlijk, zondig of zelfs een ziekte is. Als je dan al streng gelovig bent en je worstelt met je geaardheid of wereldlijke driften, dan is een "vlucht" in het celibaat wellicht in eerste instantie een aantrekkelijke oplossing. En dan eindig je dus met een gemeenschap van priesters en monniken waarvan een groot deel daar puur zit om zichzelf te kastijden of te beschermen voor hun zondige gedachten. Je creeert je eigen ellende. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Ik ben wel katholiek maar niet Rooms Katholiek, oke ik doe nu behoorlijk flauw. Ben lid van de PKN Maar het celibaat is een behoorlijk probleem als je het mij vraagt. Het zorgt zeker bij een aantal voor verkeerde driften. Maar ja ondanks dat het gebeurt is en gebeurt binnen het Rooms Katholiek, gebeurt het niet alleen daar. Vind het soms voor mensen een extra excuus om christenen te bashen [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 27-03-2013 23:10] |
|
Even wat anders, deze relatief nieuwe symphonic black metal band heefteen nieuw album. Wat vinden jullie hiervan? bij mij maakt ie overuren dit album |
|
quote: Het celibaat is niet wat god bedoeld heeft, hij heeft de piemel niet alleen geschapen om te plassen. quote: Dooddoener, "gebeurt het niet alleen daar". Gezien de boodschap die christenen verondersteld worden uit te dragen, de machtspositie van de RK, het systematische karakter van het misbruik en het niet ingrijpen van de RK kan je het misbruik binnen de RK niet gelijkstellen met overig misbruik. Je kan het christenen bashen vinden, maar misschien moet je wat realistischer kijken naar de kritiek. [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 28-03-2013 7:00] Boeiender |
|
leuke bandnaam: christbashers ! *voelt bootleg logo + shirt aankomen* [Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 28-03-2013 19:05] I am mine own redeemer...! |
|
quote: Ja ze hebben in principe een voorbeeldfunctie. Het is eigenlijk al waar Luther zich hard voor maakte, machtsmisbruik en daarnaast in die tijd het zieltjes winnen door angst (aflaten) Tegenwoordig botst de levenstijl van de priesters etc. steeds meer met de moderne samenleving. Het valt niet goed te praten inderdaad. Maar dan nog ik heb er altijd moeite mee als mensen het gebruiken als een reden om niet te geloven. Want het is nou niet iets wat de Bijbel predikt, helaas gaan mensen dikwijls de fout in |
|
quote: zal vast al wel ergens bestaan |
|
quote:Ja, zoals Luther bijvoorbeeld. Behoorlijk brute antisemiet was dat. Het celibaat lijkt me een ongezonde zaak, inderdaad. Maar als een voetbaltrainer kleine kindjes lastigvalt (ik heb het meegemaakt bij een club), ga je toch ook niet het hele voetbal verbieden? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Als de KNVB er van zou weten en de trainer keer op keer naar een andere club zou sturen zou het een vergelijkbare situatie zijn. En dan zou die organisatie keihard aangepakt moeten worden. Het probleem met de RK kerk is dat ze de schuldigen steeds de hand boven het hoofd hebben gehouden en nog steeds geen openheid van zaken willen geven. Wat mij betreft zouden mensen als Antoine Bodar worden opgepakt wegens deelname aan een criminele organisatie. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
quote: Als 'het voetbal' geen concrete actie neemt om het misbruik in de toekomst te voorkomen, als 'het voetbal' de boel intern wil houden en niet wil dat de betreffende rechtsprekende machten er bij betrokken raken, en als 'het voetbal' de daders slechts op een ander positie zet: ja, dan wordt het misschien tijd om 'het voetbal' helemaal te verbieden. Of op zijn minst om daar eens flink alsnog met de zweep overheen te gaan. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Mijn oma was zwaar katholiek altijd. We hebben haar vorige week weggebracht naar haar graf. Haar laatste jaar was verschrikkelijk, de priesters waar ze altijd tegenop keek waren enorm van hun voetstuk gevallen. Door alle misbruiktoestanden. In de rouwdienst gaf de pastoor aan, het te snappen als mensen bedankten voor de communie. En dat hij begreep, dat voor mijn oma het een enorme worsteling was geweest met haar geloof, het laatste jaar. Maar het geloof is niet alleen maar machtsmisbruik. Of doofpot. Het is ook opkomen voor de zwakkeren, iedereen welkom heten omdat hij de Messias als gast kan zijn, en niet oordelen over anderen. Daarom is mijn oma tot het eind van haar leven toch gelovig gebleven. Ik vind het een beetje flauw om te doen, alsof machtsmisbruik typisch iets kerkelijks is. Als geloof niet de stok is om mee te slaan, vinden mensen wel weer iets anders uit. De strijd om olie bijvoorbeeld. Of de macht van multinationals. Aan elke oorlog lopen economische belangen parallel. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: ja die heeft lelijke dingen gezegd over de joden helaas, dat is een zwarte pagina in zijn leven |
|
quote: De laatste zin is wat onnozel vind ik |
|
quote: Het is zeker niet iets kerkelijks, de kruistochten gingen in de kern ook om macht en uitbreiding van land etc |
|
quote: Ja, dat argument ken ik wel een keer Het is inderdaad niet het enige machtsmiddel om tot slechte doelen te komen, maar het is mijns inziens wel een van de meest effectieve. Het is echt wel wat anders of je gedwongen wordt met de dreiging dat je god je anders niet meer tof vindt, of de dreiging dat je olie duurder wordt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |