IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iedereen zit te nöhlen (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-02-2013 13:55 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 februari 2013 13:27 schreef Hypnos het volgende:
dat de natuurwetten die wij kennen gebaseerd zijn op de bevindingen van het menselijk brein. Die zijn mogelijk niet eens compatibel met een brein van een andere soort, laat staan met bewustzijn dat veel meer empirische mogelijkheden kent. Om het daarom natuurwetten te noemen, dat zegt imo veel over het gebrek aan nederigheid van de mens.


Lulkoek. Het zijn empirische bevindingen. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen om al deze brei van ongein te ontwarren. Weet je zelf wel wat je probeert te zeggen?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 08-02-2013 13:56]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2013 14:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Graag ergens anders, Mark. Het klopt niet, leidt nergens toe en is offtopic


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-02-2013 14:06 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 februari 2013 14:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Graag ergens anders, Mark. Het klopt niet, leidt nergens toe en is offtopic


Past prima in dit topic dan toch? Perfecte omschrijving van religie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 08-02-2013 14:07]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2013 14:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Jajaja.

Ontopic


Quis moderabat ipsos moderatores?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 08-02-2013 14:13 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Heren, heren, hoe kennen we het ding an sich?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-02-2013 15:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 februari 2013 14:13 schreef Kvelgeest het volgende:
Heren, heren, hoe kennen we het ding an sich?



Doen we God niet tekort door hem een Ding te noemen?


signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 08-02-2013 15:17 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 8 februari 2013 15:15 schreef Hypnos het volgende:
Doen we God niet tekort door hem een Ding te noemen?
Ik heb het hier niet over God.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2013 15:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Het Ding an sich moet in het Kant-topic

Ontopic, dus Hierna wordt er gewist.


Quis moderabat ipsos moderatores?


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 08-03-2013 14:37 by jeroen83 Profiel van jeroen83



Never have so many sacrificed so much for so few


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-03-2013 14:47 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 8 maart 2013 14:37 schreef jeroen83 het volgende:



Ik biecht op dat ik erom moest lachen, aan de ene kant omdat de grap wel goed is en de tweede reden is schaamte


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-03-2013 17:15 by Mark Profiel van Mark

Hoezo, jij was toch niet katholiek?

Overigens is het natuurlijk ook een beetje een self-fullfilling prophecy, dit hele gedoe met homoseksuele en/of pedofiele priesters. Vanuit het katholicisme wordt (werd?) er van jongs af aan ingestampt dat seks voor andere redenen dan voortplanting zondig is en dat homoseksualitiet tegennatuurlijk, zondig of zelfs een ziekte is. Als je dan al streng gelovig bent en je worstelt met je geaardheid of wereldlijke driften, dan is een "vlucht" in het celibaat wellicht in eerste instantie een aantrekkelijke oplossing. En dan eindig je dus met een gemeenschap van priesters en monniken waarvan een groot deel daar puur zit om zichzelf te kastijden of te beschermen voor hun zondige gedachten. Je creeert je eigen ellende.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-03-2013 23:07 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 27 maart 2013 17:15 schreef Mark het volgende:
Hoezo, jij was toch niet katholiek?

Overigens is het natuurlijk ook een beetje een self-fullfilling prophecy, dit hele gedoe met homoseksuele en/of pedofiele priesters. Vanuit het katholicisme wordt (werd?) er van jongs af aan ingestampt dat seks voor andere redenen dan voortplanting zondig is en dat homoseksualitiet tegennatuurlijk, zondig of zelfs een ziekte is. Als je dan al streng gelovig bent en je worstelt met je geaardheid of wereldlijke driften, dan is een "vlucht" in het celibaat wellicht in eerste instantie een aantrekkelijke oplossing. En dan eindig je dus met een gemeenschap van priesters en monniken waarvan een groot deel daar puur zit om zichzelf te kastijden of te beschermen voor hun zondige gedachten. Je creeert je eigen ellende.


Ik ben wel katholiek maar niet Rooms Katholiek, oke ik doe nu behoorlijk flauw. Ben lid van de PKN

Maar het celibaat is een behoorlijk probleem als je het mij vraagt.
Het zorgt zeker bij een aantal voor verkeerde driften. Maar ja ondanks dat het gebeurt is en gebeurt binnen het Rooms Katholiek, gebeurt het niet alleen daar. Vind het soms voor mensen een extra excuus om christenen te bashen

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 27-03-2013 23:10]


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-03-2013 23:14 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

Even wat anders, deze relatief nieuwe symphonic black metal band heefteen nieuw album. Wat vinden jullie hiervan?



bij mij maakt ie overuren dit album


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-03-2013 6:59 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 maart 2013 23:07 schreef ProgTon777 het volgende:

Maar het celibaat is een behoorlijk probleem als je het mij vraagt.

Het celibaat is niet wat god bedoeld heeft, hij heeft de piemel niet alleen geschapen om te plassen.
quote:

Het zorgt zeker bij een aantal voor verkeerde driften. Maar ja ondanks dat het gebeurt is en gebeurt binnen het Rooms Katholiek, gebeurt het niet alleen daar. Vind het soms voor mensen een extra excuus om christenen te bashen


Dooddoener, "gebeurt het niet alleen daar".

Gezien de boodschap die christenen verondersteld worden uit te dragen, de machtspositie van de RK, het systematische karakter van het misbruik en het niet ingrijpen van de RK kan je het misbruik binnen de RK niet gelijkstellen met overig misbruik.

Je kan het christenen bashen vinden, maar misschien moet je wat realistischer kijken naar de kritiek.



[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 28-03-2013 7:00]


Boeiender


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 28-03-2013 19:05 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

leuke bandnaam: christbashers !

*voelt bootleg logo + shirt aankomen*

[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 28-03-2013 19:05]


I am mine own redeemer...!


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 28-03-2013 21:22 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 28 maart 2013 6:59 schreef MR. N het volgende:
Het celibaat is niet wat god bedoeld heeft, hij heeft de piemel niet alleen geschapen om te plassen.


Dooddoener, "gebeurt het niet alleen daar".

Gezien de boodschap die christenen verondersteld worden uit te dragen, de machtspositie van de RK, het systematische karakter van het misbruik en het niet ingrijpen van de RK kan je het misbruik binnen de RK niet gelijkstellen met overig misbruik.

Je kan het christenen bashen vinden, maar misschien moet je wat realistischer kijken naar de kritiek.




Ja ze hebben in principe een voorbeeldfunctie. Het is eigenlijk al waar Luther zich hard voor maakte, machtsmisbruik en daarnaast in die tijd het zieltjes winnen door angst (aflaten)

Tegenwoordig botst de levenstijl van de priesters etc. steeds meer met de moderne samenleving. Het valt niet goed te praten inderdaad.

Maar dan nog ik heb er altijd moeite mee als mensen het gebruiken als een reden om niet te geloven. Want het is nou niet iets wat de Bijbel predikt, helaas gaan mensen dikwijls de fout in


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 28-03-2013 21:24 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 28 maart 2013 19:05 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
leuke bandnaam: christbashers !

*voelt bootleg logo + shirt aankomen*


zal vast al wel ergens bestaan


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-03-2013 22:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 maart 2013 21:22 schreef ProgTon777 het volgende:
Ja ze hebben in principe een voorbeeldfunctie. Het is eigenlijk al waar Luther zich hard voor maakte, machtsmisbruik en daarnaast in die tijd het zieltjes winnen door angst (aflaten)

Tegenwoordig botst de levenstijl van de priesters etc. steeds meer met de moderne samenleving. Het valt niet goed te praten inderdaad.

Maar dan nog ik heb er altijd moeite mee als mensen het gebruiken als een reden om niet te geloven. Want het is nou niet iets wat de Bijbel predikt, helaas gaan mensen dikwijls de fout in
Ja, zoals Luther bijvoorbeeld. Behoorlijk brute antisemiet was dat.
Het celibaat lijkt me een ongezonde zaak, inderdaad. Maar als een voetbaltrainer kleine kindjes lastigvalt (ik heb het meegemaakt bij een club), ga je toch ook niet het hele voetbal verbieden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 28-03-2013 23:43 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 28 maart 2013 22:53 schreef bastianus het volgende:
Maar als een voetbaltrainer kleine kindjes lastigvalt (ik heb het meegemaakt bij een club), ga je toch ook niet het hele voetbal verbieden?


Als de KNVB er van zou weten en de trainer keer op keer naar een andere club zou sturen zou het een vergelijkbare situatie zijn. En dan zou die organisatie keihard aangepakt moeten worden.

Het probleem met de RK kerk is dat ze de schuldigen steeds de hand boven het hoofd hebben gehouden en nog steeds geen openheid van zaken willen geven. Wat mij betreft zouden mensen als Antoine Bodar worden opgepakt wegens deelname aan een criminele organisatie.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-03-2013 23:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 maart 2013 22:53 schreef bastianus het volgende:
Ja, zoals Luther bijvoorbeeld. Behoorlijk brute antisemiet was dat.
Het celibaat lijkt me een ongezonde zaak, inderdaad. Maar als een voetbaltrainer kleine kindjes lastigvalt (ik heb het meegemaakt bij een club), ga je toch ook niet het hele voetbal verbieden?


Als 'het voetbal' geen concrete actie neemt om het misbruik in de toekomst te voorkomen, als 'het voetbal' de boel intern wil houden en niet wil dat de betreffende rechtsprekende machten er bij betrokken raken, en als 'het voetbal' de daders slechts op een ander positie zet: ja, dan wordt het misschien tijd om 'het voetbal' helemaal te verbieden. Of op zijn minst om daar eens flink alsnog met de zweep overheen te gaan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-03-2013 23:54 by bastianus Profiel van bastianus

Mijn oma was zwaar katholiek altijd. We hebben haar vorige week weggebracht naar haar graf. Haar laatste jaar was verschrikkelijk, de priesters waar ze altijd tegenop keek waren enorm van hun voetstuk gevallen. Door alle misbruiktoestanden.
In de rouwdienst gaf de pastoor aan, het te snappen als mensen bedankten voor de communie. En dat hij begreep, dat voor mijn oma het een enorme worsteling was geweest met haar geloof, het laatste jaar.
Maar het geloof is niet alleen maar machtsmisbruik. Of doofpot. Het is ook opkomen voor de zwakkeren, iedereen welkom heten omdat hij de Messias als gast kan zijn, en niet oordelen over anderen. Daarom is mijn oma tot het eind van haar leven toch gelovig gebleven.
Ik vind het een beetje flauw om te doen, alsof machtsmisbruik typisch iets kerkelijks is. Als geloof niet de stok is om mee te slaan, vinden mensen wel weer iets anders uit. De strijd om olie bijvoorbeeld. Of de macht van multinationals. Aan elke oorlog lopen economische belangen parallel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 29-03-2013 0:04 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 28 maart 2013 22:53 schreef bastianus het volgende:
Ja, zoals Luther bijvoorbeeld. Behoorlijk brute antisemiet was dat.
Het celibaat lijkt me een ongezonde zaak, inderdaad. Maar als een voetbaltrainer kleine kindjes lastigvalt (ik heb het meegemaakt bij een club), ga je toch ook niet het hele voetbal verbieden?



ja die heeft lelijke dingen gezegd over de joden helaas, dat is een zwarte pagina in zijn leven


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 29-03-2013 0:05 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 28 maart 2013 23:43 schreef ErikS het volgende:
Als de KNVB er van zou weten en de trainer keer op keer naar een andere club zou sturen zou het een vergelijkbare situatie zijn. En dan zou die organisatie keihard aangepakt moeten worden.

Het probleem met de RK kerk is dat ze de schuldigen steeds de hand boven het hoofd hebben gehouden en nog steeds geen openheid van zaken willen geven. Wat mij betreft zouden mensen als Antoine Bodar worden opgepakt wegens deelname aan een criminele organisatie.


De laatste zin is wat onnozel vind ik


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 29-03-2013 0:07 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 28 maart 2013 23:54 schreef bastianus het volgende:
Mijn oma was zwaar katholiek altijd. We hebben haar vorige week weggebracht naar haar graf. Haar laatste jaar was verschrikkelijk, de priesters waar ze altijd tegenop keek waren enorm van hun voetstuk gevallen. Door alle misbruiktoestanden.
In de rouwdienst gaf de pastoor aan, het te snappen als mensen bedankten voor de communie. En dat hij begreep, dat voor mijn oma het een enorme worsteling was geweest met haar geloof, het laatste jaar.
Maar het geloof is niet alleen maar machtsmisbruik. Of doofpot. Het is ook opkomen voor de zwakkeren, iedereen welkom heten omdat hij de Messias als gast kan zijn, en niet oordelen over anderen. Daarom is mijn oma tot het eind van haar leven toch gelovig gebleven.
Ik vind het een beetje flauw om te doen, alsof machtsmisbruik typisch iets kerkelijks is. Als geloof niet de stok is om mee te slaan, vinden mensen wel weer iets anders uit. De strijd om olie bijvoorbeeld. Of de macht van multinationals. Aan elke oorlog lopen economische belangen parallel.


Het is zeker niet iets kerkelijks, de kruistochten gingen in de kern ook om macht en uitbreiding van land etc


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2013 0:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 maart 2013 23:54 schreef bastianus het volgende:
Mijn oma was zwaar katholiek altijd. We hebben haar vorige week weggebracht naar haar graf. Haar laatste jaar was verschrikkelijk, de priesters waar ze altijd tegenop keek waren enorm van hun voetstuk gevallen. Door alle misbruiktoestanden.
In de rouwdienst gaf de pastoor aan, het te snappen als mensen bedankten voor de communie. En dat hij begreep, dat voor mijn oma het een enorme worsteling was geweest met haar geloof, het laatste jaar.
Maar het geloof is niet alleen maar machtsmisbruik. Of doofpot. Het is ook opkomen voor de zwakkeren, iedereen welkom heten omdat hij de Messias als gast kan zijn, en niet oordelen over anderen. Daarom is mijn oma tot het eind van haar leven toch gelovig gebleven.
Ik vind het een beetje flauw om te doen, alsof machtsmisbruik typisch iets kerkelijks is. Als geloof niet de stok is om mee te slaan, vinden mensen wel weer iets anders uit. De strijd om olie bijvoorbeeld. Of de macht van multinationals. Aan elke oorlog lopen economische belangen parallel.

Ja, dat argument ken ik wel een keer Het is inderdaad niet het enige machtsmiddel om tot slechte doelen te komen, maar het is mijns inziens wel een van de meest effectieve. Het is echt wel wat anders of je gedwongen wordt met de dreiging dat je god je anders niet meer tof vindt, of de dreiging dat je olie duurder wordt.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen