IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iedereen zit te nöhlen (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 29-03-2013 18:57 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 29 maart 2013 17:14 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
ja, voor de oefenruimte!


Nee voor een kruis natuurlijk!


5 Euro's? Op je muil!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-03-2013 19:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 29 maart 2013 16:29 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
iemand nog een steen?




wie zonder sonde is, werpe de eerste niersteen


signature


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 29-03-2013 19:46 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 29 maart 2013 18:57 schreef Sgeiterdt het volgende:
Nee voor een kruis natuurlijk!


voor een kruis in de oefenruimte! christbashers!!!!


I am mine own redeemer...!


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-03-2013 20:34 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 29 maart 2013 16:29 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
iemand nog een steen?
Voor wie vrij is van zonde

quote:
Op 8 februari 2013 9:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Of het naast plausibel ook waar is dat religie een evolutionair product is, weet ik niet

Uiteraard (uit ter-aard), want god bestaat alleen tussen de begrenzing van schriftsystemen waarvoor eerst (de mogelijkheid tot voortbrenging via fijnmotorische) bewegingen moeten bestaan om deze te produceren.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 29-03-2013 20:54 by nark Profiel van nark

Nou, Happy Crucifixion vandaag dan maar mensen.



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-03-2013 21:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 30-03-2013 23:51 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

Goede Pasen toegewenst heren en dames


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-03-2013 0:05 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Even wachten... Even wachten... Pasen.

Nou, wat een happy happy joy joy.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 31-03-2013 0:12 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

D'r is zelfs een topic over.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-03-2013 0:15 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Mja, ik geloof het wel.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2013 8:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

The Great Escape From Hell


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-03-2013 8:58 by XXL Profiel van XXL

Veel plezier met de verplichte familiebezoekjes, vreetfestijnen en bezoekjes aan de woonboulevard.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 31-03-2013 9:07]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-03-2013 12:39 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 30 maart 2013 23:51 schreef ProgTon777 het volgende:
Goede Pasen toegewenst heren en dames


Kom maar langs als je het meent, koorknaap.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2013 16:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat is er eigenlijk gebeurd met Jezus' lichaam na Pasen?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2013 18:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-04-2013 20:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 maart 2013 17:12 schreef bastianus het volgende:
Maar waar ik zo flauw van word, is het bashen van de kerk, en het veroordelen van elke priester als pedo, en dat soort gedoe wat tegenwoordig zo modieus is.

Ja, dat is ook weer niet nodig. Ik ga wat liefs zeggen over de RK nu! De nieuwe paus lijkt me zowaar een goede kerkleider
quote:
Of de verheerlijking van het atheïsme, als zijnde de enige vreedzame en niet corrupte overtuiging. Je hoeft Facebook maar te openen, of de stati omtrent de superioriteit van dit geloof vliegen je om de oren. Ik zie nu al dat 80 procent van de atheïsten op Facebook net zo blind achter praatjes van zegsmensen van dit geloof aanlopen.

"als zijnde", foei toch...

Verder: goed punt. Alleen maakt de zonde van de een de zonde van de andere niet écht minder erg.
quote:
Mensen zijn gewoon kuddedieren. En momenteel ligt atheïsme hier goed in de markt. Maar ik heb het gevoel, al kan ik het mis hebben, dat de meeste van de kerkveroordelaars het vooral leuk vinden om met het vingertje naar 'slechteren' dan zij te wijzen. Wederom om zich als groep 'de betere' te kunnen voelen.

Hier in Nederland toevallig Vergis je niet in de rest van de wereld.
quote:
Op 29 maart 2013 17:43 schreef bastianus het volgende:
Religie is in onze westerse maatschappij allang geen krachtig machtsmiddel meer. De kerk is een tandeloze oude leeuw geworden. Al mijn ooms en tantes, vroeger doodsbang voor de wraak van god, hebben zich tegen het geloof gekeerd. Op papier zijn ze nog lid van de kerk, maar het heeft 0,0 inhoud of invloed.
Waar vroeger de pastoor of de dominee hel en verdoemenis verkondigde van de kansel, hebben inmiddels de vervangers dit allang overgenomen. De nieuwe pastoors en dominees zijn de accountants, consultants, met in hun kielzog politici, captains of industry en bankbestuurders geworden. Hun dreigmiddel voor alles is de economie geworden. De crisis is de nieuwe verwoester van ons Sodom en Gomorra. Onze bezittingen bepalen alles voor ons.
Onze auto, ons huis, onze televisie, onze computer, alles offeren we ervoor op. De Mammon is onze nieuwe God geworden. Op het moment dat onze hypotheek of onze auto in gevaar komt, zijn we tot alles bereid. Krimpt de economie met een halve procent? Anderhalf miljoen mensen zijn bereid om de schuld hiervan aan de moslims te geven. Gaan onze babyboomers de samenleving meer geld kosten zogenaamd, ook al zijn ze het rijkste deel van de bevolking? Bam, ten koste van de zwakkeren wordt al het geld bij zieken of gehandicapten weggehaald.
Ondertussen laten we ons graag zand in de ogen strooien, door te doen alsof kerk en religie de grote machtsmisbruikers zijn. Terwijl de echte boeven er met de buit vandoor gaan, angst zaaiend als oudtestamentische profeten.

Vind ik een stuk beter verwoord al, mooi Hoewel je zeker een punt hebt dat het materiële voor vele mensen een prima stok is geworden, is daarmee nog niet gezegd dat religie (destijds) niet een betere (of slechtere) stok was. Moet eerlijk zeggen dat op dit punt het lastig wordt om daadwerkelijk aan te tonen wat beter werkt als "stok om mee te slaan". Hiermee wil ik niets afdoen aan wat jij zegt, maar meer aan hoe stellig ik het eerder claimde

Verder wordt het dan alleen nog maar anekdotisch, en dat wordt dan dat de VS ruimschoots het meest bereid is tot groot bloedvergieten, terwijl zij (en ook letterlijk dezelfde mensen) tegelijkertijd ontzettend religieus zijn. Dan gaat het nog steeds -uiteraard- om bezit, Lebensraum of wat dan ook, maar het religieuze geeft net wat extra vuur aan de bereidheid tot offers van eigen en ander leven.

Mijns inziens


I wish I was a butterfly


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 01-04-2013 21:48 by Andrei Profiel van Andrei

Wat een bizarre argumentatie(s) weer.
Heerlijk


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-04-2013 21:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Het is me wat, hè?


I wish I was a butterfly


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 01-04-2013 23:55 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 1 april 2013 21:48 schreef Andrei het volgende:
Wat een bizarre argumentatie(s) weer.
Heerlijk


Waardeer het wel, ze doen goed hun best (geen sarcasme)


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-04-2013 13:12 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com




Boeiender


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-04-2013 13:30 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 29 maart 2013 17:43 schreef bastianus het volgende:
[...] Bam, ten koste van de zwakkeren wordt al het geld bij zieken of gehandicapten weggehaald.
[...]
Onzin. Er zou juist veel meer geld bij parasieten weggehaald moeten worden.
Het probleem zijn de rancuneuze inactieven, die zonder zelf bij te dragen mogen beslissen hoeveel van de ander zijn geld waaraan wordt uitgegeven.
Leuk die praatjes over een overheid die moet investeren in crisistijd, maar momenteel wordt juist het geld weggehaald waar het heen moet, infrastructuur, onderwijs, omdat politici te dom (links) en te laf (rechts) zijn om te zeggen waar het opstaat, dat onze consumptie (zorg, uitkeringen) te hoog is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-04-2013 13:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

lang leve de caritas idd


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2013 22:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Voor zover ik fan kán zijn van een paus, ben ik stiekem toch wel een beetje fan aan het worden dan deze paus Vooralsnog komen daar in ieder geval veel mooie woorden uit die ik eerder miste. Niet dat woorden genoeg zijn, maar het is een begin

Dit bijvoorbeeld: hoi!

Daar snijdt hij mijns inziens een héél belangrijk iets aan, de intolerantie van (bepaalde) christenen jegens niet-christenen (en dat dat dus een slechte zaak is ).

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-05-2013 22:54]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-05-2013 15:31 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 april 2013 13:12 schreef MR. N het volgende:



Het is geen foto, he. Ik kan jou ook schilderen met twee neuzen, betekent niet dat je in het echt ook twee neuzen hebt. Ik betwijfel of het hier een waarheidsgetrouwe portretstudie betreft. Wellicht was de schilder niet zo'n doordenkert.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-05-2013 15:42 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 mei 2013 22:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Voor zover ik fan kán zijn van een paus, ben ik stiekem toch wel een beetje fan aan het worden dan deze paus Vooralsnog komen daar in ieder geval veel mooie woorden uit die ik eerder miste. Niet dat woorden genoeg zijn, maar het is een begin

Dit bijvoorbeeld: hoi!

Daar snijdt hij mijns inziens een héél belangrijk iets aan, de intolerantie van (bepaalde) christenen jegens niet-christenen (en dat dat dus een slechte zaak is ).
Flikkertje. Ratzinger is een held. Hij staat hier nog fier op de kast.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen