IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iedereen zit te nöhlen (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2013 2:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 januari 2013 10:50 schreef bastianus het volgende:
Ik snap wel dat christendom vaak moeite heeft met psychiatrie. Straks raak je de eigen klanten nog kwijt.
Dat is het mooie aan psychiatrie. Psychiaters en psychologen "proberen" zichzelf overbodig te maken door de mens zelfstandig en autonoom te laten geworden. Dat kom je bij religie niet snel tegen...



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2013 7:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 januari 2013 2:19 schreef Hypnos het volgende:
Dat is het mooie aan psychiatrie. Psychiaters en psychologen "proberen" zichzelf overbodig te maken door de mens zelfstandig en autonoom te laten geworden. Dat kom je bij religie niet snel tegen...


Dat betwijfel ik ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-01-2013 13:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

fijne actie van "meneer pastoor"(is die nu ook aan het nöhlen?)



Een Tilburgse pastoor is van plan om foto's op te hangen van mensen die zich uit willen schrijven bij de katholieke kerk. De foto's komen met de namen erbij in het voorportaal van de Emmausparochie te hangen.

Volgens de pastoor is een van zijn parochies zo groot dat hij niet iedereen kent. Daarom wil hij de uitschrijvers aan de hand van foto's bekend maken bij de rest van de kerkgangers. Hij hoopt dat er hierdoor voor die mensen wordt gebeden of dat parochianen hen proberen over te halen toch bij de kerk te blijven.

De pastoor gaat de uitschrijvers niet om toestemming vragen om de foto's op te hangen, maar als mensen er bezwaar tegen hebben zal hij daar rekening mee houden.

Schandpaal

De laatste weken hebben mensen zich laten uitschrijven bij de katholieke kerk vanwege de ophef over het standpunt van de paus over het homohuwelijk. De Tilburger hoopt met zijn actie het tij te kunnen keren. Volgens de pastoor is het niet zijn bedoeling om mensen aan de schandpaal te nagelen.

De pastoor kwam eerder in het nieuws vanwege zijn conflict met omwonenden en de gemeente over het vroeg luiden van de kerkklokken

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-01-2013 13:05]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-01-2013 13:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

in mijn vorige post gebruikte ik trouwens de term "meneer pastor". Dat is een term die, hier ten minste, iedere bejaarde nog steeds standaard gebruikt. De angst en het verplicht respect moeten tonen aan de pastoor zat er zo diep in in mijn regio (west-brabant) dat het uitspreken van pastoor zonder "meneer" al een zowat doodzonde leek te zijn (het was hier ook normaal dat de pastoor ff binnenkwam om te vragen wanneer het volgende kind er aan zat te komen; weer een schaap meer voor de kudde). bah, wat haat ik georganiseerd geloof toch intens (hier eindigt mijn "rant")


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2013 13:32 by Mark Profiel van Mark

Er is maar een meneer Pastoor en die traint momenteel NEC.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Voodoo_xx
Usericon van Voodoo_xx
Posted 08-01-2013 13:32 by Voodoo_xx (Redacteur) Profiel van Voodoo_xx

quote:
Op 12 september 2012 22:13 schreef Fusion het volgende:
Dinosaurussen en alle andere fossielen zijn n grap van God. Dat wist je toch wel?? Daar is de wetenschap inmiddels wel over uit hoor.



Geloof en wetenschap samen in één zin?


Voodoo_xx


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-01-2013 13:35 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 januari 2013 13:32 schreef Voodoo_xx het volgende:
Geloof en wetenschap samen in één zin?
Er is een speciaal topic voor mensen als jij!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2013 13:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

zo onzinnig vond ik dat niet. Dat was niet erg lief.


signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 08-01-2013 14:02 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 8 januari 2013 13:32 schreef Voodoo_xx het volgende:
Geloof en wetenschap samen in één zin?
:')

Laat ik het maar even zo stellen, dan kan je zelf uitvogelen wat bedoel: religieus ben ik atheïst, academisch agnost.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2013 14:33 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 januari 2013 13:04 schreef attila_de_hun het volgende:
De laatste weken hebben mensen zich laten uitschrijven bij de katholieke kerk vanwege de ophef over het standpunt van de paus over het homohuwelijk. De Tilburger hoopt met zijn actie het tij te kunnen keren. Volgens de pastoor is het niet zijn bedoeling om mensen aan de schandpaal te nagelen.


Hier even op inhakend: ik ben gedoopt en heb de hele katholieke molen doorlopen tot en met het vormsel, waarna ik op mijn 15e-16e van de religiewagen viel. Ik heb me echter nooit officieel laten uitschrijven bij de katholieke kerk, omdat ik aannam dat, als je niet naar de kerk gaat, zoiets gewoon 'uit-timed'. Ik heb verschillende (streng) katholieke vrienden, kennissen en collega's (in Engeland, weliswaar, maar ik neem aan dat katholieke zaken vrij universeel zijn) en die verzekeren mij dat, als je je langere tijd (zeg meer dan een jaar) niet in de kerk vertoont, je in principe niet meer als katholiek gezien wordt en bijvoorbeeld ook geen eucharistie meer mag ondergaan. Waarom dan de moeite doen om je uit te schrijven, afgezien van als actieve protestdaad? Heeft het nog een meerwaarde?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2013 15:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 januari 2013 14:33 schreef Mark het volgende:
Hier even op inhakend: ik ben gedoopt en heb de hele katholieke molen doorlopen tot en met het vormsel, waarna ik op mijn 15e-16e van de religiewagen viel. Ik heb me echter nooit officieel laten uitschrijven bij de katholieke kerk, omdat ik aannam dat, als je niet naar de kerk gaat, zoiets gewoon 'uit-timed'. Ik heb verschillende (streng) katholieke vrienden, kennissen en collega's (in Engeland, weliswaar, maar ik neem aan dat katholieke zaken vrij universeel zijn) en die verzekeren mij dat, als je je langere tijd (zeg meer dan een jaar) niet in de kerk vertoont, je in principe niet meer als katholiek gezien wordt en bijvoorbeeld ook geen eucharistie meer mag ondergaan. Waarom dan de moeite doen om je uit te schrijven, afgezien van als actieve protestdaad? Heeft het nog een meerwaarde?


bij mij wel. In België worden religies gesubsidieerd op basis van het aantal leden. Je bent lid als je ingeschreven staat in de Kerk nadat je gedoopt bent. Ik heb me dan ook laten ontdopen. Dan wordt je geschrapt uit de boeken van de parochie waar je werd gedoopt. Tijdens de eucharistie blijf ik ook zitten bvb.


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 08-01-2013 15:25 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 januari 2013 15:19 schreef Hypnos het volgende:
bij mij wel. In België worden religies gesubsidieerd op basis van het aantal leden. Je bent lid als je ingeschreven staat in de Kerk nadat je gedoopt bent. Ik heb me dan ook laten ontdopen. Dan wordt je geschrapt uit de boeken van de parochie waar je werd gedoopt. Tijdens de eucharistie blijf ik ook zitten bvb.



Oké je bent uitgeschreven en alles, hulde trouwens want wie wil er als niet gelovige of niet-praktiserende katholiek ingeschreven zijn bij die criminele bende die de RK kerk is? Maar waarom bezoek je dan wel een eucharistieviering?

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 08-01-2013 15:26]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 08-01-2013 15:39 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Familie.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 08-01-2013 22:01 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

Bijvoorbeeld, of 1 keer in het jaar met kerst.. begrafenis misschien


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2013 22:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kleine kinderen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2013 22:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 januari 2013 15:25 schreef Marcel H. het volgende:
Oké je bent uitgeschreven en alles, hulde trouwens want wie wil er als niet gelovige of niet-praktiserende katholiek ingeschreven zijn bij die criminele bende die de RK kerk is? Maar waarom bezoek je dan wel een eucharistieviering?
Waarom bezoek jij een concert van GSBC?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2013 13:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos





signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-01-2013 15:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 januari 2013 14:33 schreef Mark het volgende:
Hier even op inhakend: ik ben gedoopt en heb de hele katholieke molen doorlopen tot en met het vormsel, waarna ik op mijn 15e-16e van de religiewagen viel. Ik heb me echter nooit officieel laten uitschrijven bij de katholieke kerk, omdat ik aannam dat, als je niet naar de kerk gaat, zoiets gewoon 'uit-timed'. Ik heb verschillende (streng) katholieke vrienden, kennissen en collega's (in Engeland, weliswaar, maar ik neem aan dat katholieke zaken vrij universeel zijn) en die verzekeren mij dat, als je je langere tijd (zeg meer dan een jaar) niet in de kerk vertoont, je in principe niet meer als katholiek gezien wordt en bijvoorbeeld ook geen eucharistie meer mag ondergaan. Waarom dan de moeite doen om je uit te schrijven, afgezien van als actieve protestdaad? Heeft het nog een meerwaarde?

Omdat je nog steeds ingeschreven staat, en de kerk jou meetelt als gelovige? Je wordt in NL in ieder geval als katholiek gezien tot je je laat uitschrijven.


Boeiender


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-01-2013 22:55 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-02-2013 1:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Wat ik me afvraag.

Als je een slag krijgt op de ene wang
en je biedt je andere wang aan
en je krijgt daar ook een slag

wat doe je dan daarna? Zei Jezus daar iets over?


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-02-2013 11:11 by Mark Profiel van Mark

Oost west thuis best. Maar noord zuid dan?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-02-2013 17:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

in je ballen laten schoppen?


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 02-02-2013 18:15 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 2 februari 2013 17:59 schreef Hypnos het volgende:
in je ballen laten schoppen?


eerst je ene bal aanbieden en dan pas je andere


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-02-2013 17:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en daarna?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-02-2013 17:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Flauwigheid moet hier: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/311331?hl=domme

Serieus: de christelijke doctrine "de andere wang toekeren" wordt ondertussen vooral gezien als een metaforische instructie agressie niet zomaar met agressie te beantwoorden. En als je het niet zoals de christen als iets metaforisch wil zien, ook de letterlijke interpretatie ligt anders dan jouw idee, Hypnos.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-02-2013 17:17]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen