|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: haha sorry, was voor lijdend voorwerp bedoel, te lui om te quoten. Against God and Government |
|
|
|
quote: Ik heb er wel les over gehad. Ik denk dat je veel verschillende antwoorden krijgt. Een aantal kerkelijke stromingen zijn vrij sceptisch tegenover psychiatrie de andere stroming juist meer open. Soms zelfs te open als je begrijpt wat ik bedoel (RK). |
|
Hoezo de RK? Ligt het hele vaticaan des maandags op divan? |
|
quote: Waarom niet? |
|
quote::') Serieus? Als over een onderwerp hier niet normaal 'gediscuseerd kan worden, is het wel christendom. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Neuh, dat is voor 75 procent wel het geval inderdaad. |
|
Maar geef eens antwoord op de vraag van Bokkie dan, daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Nou op het ene vlak is de RK veel wereldser en aan de andere kant juist niet zeg maar celibaat etc. |
|
Waarom zijn sommige kerkelijke stromingen dan zo sceptisch wat betreft psychiatrie? Against God and Government |
|
quote: Whut? Waarom is volgens jou de RK te open ten opzichte van psychiatrie? [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 06-01-2013 14:39] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik heb een verkeerd woord ervoor gebruikt. Bij christelijke psychiatrie komt er een dimensie bij. En dat is de houding van de psychiater of de godsdienst pastor. Christelijke psychiaters operenen als psychiater maar ook als gelovige. Dit klinkt wat vaag maar waarschijnlijk snap je wel wat ik bedoel. En over de rk bedoel ik eigenlijk de priesters die misschien geen psychiaters waren maar wel zon positie hadden en het misbruikten. De clienten naar de ondergrond brachten ipv van een mogelijke uitweg |
|
quote: Ah, niks anders dan bij een 'gewone' psychiater/psycholoog dus. |
|
quote: ja ach eigenlijk voegt echt niks toe idd zijn ook zat niet rk mensen die hun boekje te buiten gaan. |
|
quote: beetje overschat hoor. Ik heb zelf nog slachtifferhulp gedaan met gelovige mensen en dan neem ik er die dimensie gewoon bij. Je hoeft echt niet gelovig te zijn om Christelijke psychiatrie of Christelijke hulpverlening te geven. Ook niet voor Islamistische hulpverlening, het vergt gewoon wat studie en empathie. signature |
|
quote: Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Goed punt; maar qua christendom loopt het hier echt de spuigaten uit. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: bedoel je dat het er teveel over gaat, of de nare reacties |
|
quote:Teveel 'geflame'. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Ow ja, ach beetje normaal over een onderwerp praten zit er niet altijd in blijkbaar. |
|
Ik snap wel dat christendom vaak moeite heeft met psychiatrie. Straks raak je de eigen klanten nog kwijt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik denk niet dat dat bij dat lamme geloof anders is. |
|
quote: Maar ik hou van dit topic! |
|
quote:Ok, ik snapte er al niks van. Het schiet mij net te binnen dat psychologie met Freud en Jung en zo nog behandelt is bij godsdienst op de middelbare school. Ik heb alleen geen idee meer waarom. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |