IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iedereen zit te nöhlen (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-05-2013 15:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 mei 2013 15:42 schreef Kvelgeest het volgende:
Flikkertje. Ratzinger is een held. Hij staat hier nog fier op de kast.

Ach guttegut

Ging mij slechts om het 'externe' publieke beeld wat geschept wordt. Ratzinger heeft intern ook wel goede dingen gedaan en gezegd, maar liet het extern veel meer liggen / zei gewoon achterlijke shit soms.


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-05-2013 17:18 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 mei 2013 15:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ratzinger heeft intern ook wel goede dingen gedaan en gezegd,


Oh? Oh? Vertel vertel verteeeelllll!




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-05-2013 21:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2013 13:30 schreef Kvelgeest het volgende:
Onzin. Er zou juist veel meer geld bij parasieten weggehaald moeten worden.
Het probleem zijn de rancuneuze inactieven, die zonder zelf bij te dragen mogen beslissen hoeveel van de ander zijn geld waaraan wordt uitgegeven.
Waar vallen eeuwige studenten eigenlijk onder? Of telt het niet als je jarenlang uitvreet op kosten van papa, mama en staat?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-05-2013 21:17 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 mei 2013 21:14 schreef bastianus het volgende:
Waar vallen eeuwige studenten eigenlijk onder? Of telt het niet als je jarenlang uitvreet op kosten van papa, mama en staat?
Probeer je iets te insinueren, knul?
Volgens mij heb je weer eens geen idee waar je over post.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-05-2013 21:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 mei 2013 21:17 schreef Kvelgeest het volgende:
Probeer je iets te insinueren, knul?
Volgens mij heb je weer eens geen idee waar je over post.
Oh, ok.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-05-2013 21:24 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 mei 2013 21:20 schreef bastianus het volgende:
Oh, ok.
Jammer dat je een ad hominem probeert, laat zien dat je geen fatsoenlijke argumenten hebt.
Daarnaast ken je mij, net al de meesten hier, helemaal niet (ja, je weet wie ik ben, dat is iets anders), dus houd je semi-bijdehante voortaam maar voor je.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-05-2013 21:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 mei 2013 21:24 schreef Kvelgeest het volgende:
Jammer dat je een ad hominem probeert, laat zien dat je geen fatsoenlijke argumenten hebt.
Daarnaast ken je mij, net al de meesten hier, helemaal niet (ja, je weet wie ik ben, dat is iets anders), dus houd je semi-bijdehante voortaam maar voor je.
Maar klopt het wel dat je nog studeert, dan? Dat kost 'de staat' toch aardig veel geld, lijkt me. Voor iemand die uit die ruif vreet, lijkt je toontje me dan toch aardig pedant.
Niet als ad hominem bedoeld per se, trouwens, hoor. Maar ik vraag me wel af, hoe studenten in het algemeen (en ik ken nogal wat van die rechtse knaapjes uit de 'betere' milieus), zo makkelijk kunnen oordelen over mensen uit 'lagere' milieus. Waarmee ik niet direct jou bedoel, maar ik dacht wel dat ik je in die hoek kon plaatsen. Ook gezien je redelijk libertarische standpunten, enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-05-2013 21:31 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 mei 2013 21:28 schreef bastianus het volgende:
Maar klopt het wel dat je nog studeert, dan? Dat kost 'de staat' toch aardig veel geld, lijkt me. Voor iemand die uit die ruif vreet, lijkt je toontje me dan toch aardig pedant.
Niet als ad hominem bedoeld per se, trouwens, hoor. Maar ik vraag me wel af, hoe studenten in het algemeen (en ik ken nogal wat van die rechtse knaapjes uit de 'betere' milieus), zo makkelijk kunnen oordelen over mensen uit 'lagere' milieus. Waarmee ik niet direct jou bedoel, maar ik dacht wel dat ik je in die hoek kon plaatsen. Ook gezien je redelijk libertarische standpunten, enzo.
Weinig zin mijn privéleven uit de boeken te doen op een forum als dit. Mocht je werkelijk geïnteresseerd zijn, je weet me via facebook te vinden, maar ik weet wel zeker dat het anders zit dan jij denkt, naast dat ik geen libertariër ben.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-05-2013 21:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 mei 2013 21:31 schreef Kvelgeest het volgende:
Weinig zin mijn privéleven uit de boeken te doen op een forum als dit. Mocht je werkelijk geïnteresseerd zijn, je weet me via facebook te vinden, maar ik weet wel zeker dat het anders zit dan jij denkt, naast dat ik geen libertariër ben.
Ok. Sorry dan. Weer eens te makkelijk geoordeeld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-05-2013 21:37 by bastianus Profiel van bastianus

Wat die inactieven betreft, ben ik het trouwens een heel eind met je eens, hoor. Ik erger me blauw aan bepaalde mensen die ik helaas ken, die feilloos de weg naar alle subsidiepotjes weten te vinden. En daardoor netto per maand meer hebben te besteden dan andere mensen die ik ken, die fulltime moeten werken om rond te komen. Daarmee ondermijnen ze de solidariteit ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-05-2013 11:32 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Hij zal zich weer eens moeien!

Eén kind is onvoldoende voor de paus

Paus Franciscus heeft maandag uitgehaald naar de cultus van het “comfort” en het “tijdelijke”.
In het bijzonder gaf hij de katholieke echtparen die maar één kind willen, opdat zij “met vakantie kunnen blijven gaan” en “zich een woning kopen”, een bolwassing. De paus zei een en ander in zijn gebruikelijke, vrije directe stijl tijdens een ochtendmis.

Tja, hoe minder kinderen, hoe minder pret voor die vetzakken natuurlijk.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-05-2013 12:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

er is een tekort aan kinderen in de Kerk...

no shit


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-05-2013 10:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2013 22:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Voor zoDaar snijdt hij mijns inziens een héél belangrijk iets aan, de intolerantie van (bepaalde) christenen jegens niet-christenen (en dat dat dus een slechte zaak is ).
En de intolerantie van (bepaalde) atheisten dan jegens niet-atheisten?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2013 10:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 mei 2013 10:34 schreef Fusion het volgende:
En de intolerantie van (bepaalde) atheisten dan jegens niet-atheisten?

Dat is indien onterecht ook stom, ja

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-05-2013 10:40]


I wish I was a butterfly


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 29-05-2013 11:54 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 29 mei 2013 10:34 schreef Fusion het volgende:
En de intolerantie van (bepaalde) atheisten dan jegens niet-atheisten?


Die intolerantie is vaak gebaseerd op daadwerkelijke feiten en gebeurtenissen. Andersom worden veelal mensen gekwetst op basis van een gedateerd sprookjesboek of die denkbeeldige maat daar boven op die wolk.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 29-05-2013 11:54]


Against God and Government


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-05-2013 11:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mijn sprookjesboek zegt dat jij een kaal, kwaad ventje bent.


When your people matter, menstrual health matters


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 29-05-2013 12:30 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 29 mei 2013 11:58 schreef Fusion het volgende:
Mijn sprookjesboek zegt dat jij een kaal, kwaad ventje bent.


Dan weet je ook dat sprookjesboeken fictie zijn.


Against God and Government


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2013 12:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 mei 2013 22:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Voor zover ik fan kán zijn van een paus, ben ik stiekem toch wel een beetje fan aan het worden dan deze paus Vooralsnog komen daar in ieder geval veel mooie woorden uit die ik eerder miste. Niet dat woorden genoeg zijn, maar het is een begin

Dit bijvoorbeeld: hoi!

Daar snijdt hij mijns inziens een héél belangrijk iets aan, de intolerantie van (bepaalde) christenen jegens niet-christenen (en dat dat dus een slechte zaak is ).

Anyway, helaas gaan atheïsten schijnbaar nog steeds gewoon naar de hel: http://www.independent.co.uk/news/world/europe/catholic-church-confirms-atheists-still-go-to-hell-after-pope-francis-suggests-they-might-go-to-heaven-8634479.html :v


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-05-2013 12:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 29 mei 2013 10:34 schreef Fusion het volgende:
En de intolerantie van (bepaalde) atheisten dan jegens niet-atheisten?

intolerantie is er altijd en overal, om welke reden dan ook,
tussen atheïsten en atheïsten ook, tussen gelovigen onderling ook, ...

haat en onverdraagzaamheid is de reden waarom we de maatschappij hebben opgericht, en al die dingen die Jean-Jacques Rousseau er over te vertellen had. Er is alleen een grotere onverdraagzaamheid naar moorden toe dan naar moeten samenleven met mensen die anders zijn.
Maar als ongelovigen en moordenaars samen naar de hel gaan dan vraag ik me toch af in hoeverre die gelijke strafmaat ongelovigen moet tegenhouden om de rechters niet een kopje kleiner te maken.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-05-2013 12:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 mei 2013 12:30 schreef Rotzak het volgende:
Dan weet je ook dat sprookjesboeken fictie zijn.
Wat is dit nu weer? De nieuwe Rotzak? Ben je niet meer kaal en kwaad dan?


When your people matter, menstrual health matters


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 29-05-2013 21:29 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 29 mei 2013 12:59 schreef Fusion het volgende:
Wat is dit nu weer? De nieuwe Rotzak? Ben je niet meer kaal en kwaad dan?


Doe maar een weesgegroetje en wie weet komt de almachtige met het antwoord.


Against God and Government


WMP
Usericon van WMP
Posted 29-05-2013 21:38 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 29 mei 2013 10:34 schreef Fusion het volgende:
En de intolerantie van (bepaalde) atheisten dan jegens niet-atheisten?


Verschil is dat gelovigen hun wil per wet willen opdringen. Zondagsrust, euthanasie, abortus: allemaal zaken waarbij veelal gelovigen hun stempel per wet opgedragen hebben. In Nederland is het dan beter geregeld met euthansie en abortus en sinds deze week ook met de zondagsrustwet, maar voorbeelden te over van landen waarbij de intolerantie van het gelovige deel der natie tegeonover andersdenkenden bij wet is vastgelegd.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 9:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik begrijp t WMPtje. Het is echt idd ver-schrik-ke-lijk die zondagsrust. Echt. Wil je er over praten?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 9:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

"Verschil is dat ongelovigen hun wil per wet willen opdringen". Inderdaad. Dus... er is geen verschil. Maar je snapt verder wel natuurlijk dat meningen van gelovigen inzake euthanasie en abortus helemaal niet per se Christelijke standpunten zijn? Ik ben bijvoorbeeld helemaal niet per se tegen euthanasie en abortus. Alhoewel ik t wel heel moeilijke onderwerpen vind en ook vind dat er te makkelijk over gedaan wordt, maar uiteindelijk moet iedereen zelf bepalen wat ie met zijn eigen lichaam doet. Abortus ben ik eigenlijk alleen voor in hele extreme omstandigheden, maar dat heeft weinig met mijn geloof te maken.

Verder: we leven in een democratie dus als een meerderheid, al dan niet ten dele vanuit hun (on)geloof, iets wilt zul je je daar maar naar moeten schikken. Ben je het er niet mee eens, ga je maar de politiek in. Niet zo huilen. En ook al niet zo eendimensionaal denken dat mensen die bijv. tegen abortus zijn, dat louter en alleen maar om religueze redenen doen. Alsof die mensen alleen maar hun moraal uit de Bijbel halen.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-05-2013 9:44 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen