|
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | ||||
Auteur: |
|
|
https://www.boodschappen.nl/recept/spicy-ketjap-uiensoep/ Deze binnenkort eens uitproberen. Al zou ik de bouillon wel zelf maken denk ik. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Maar je gaat die soep wel uitproberen? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Hmmm. Klinkt verder wel goed. Maar we zijn hier niet zulke grote soep eters. Ik maak af en toe uiensoep of aardappelsoep en dat was het wel. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Recept: Spicy ketjap-UIENSOEP Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Jaja. Maar ik heb al een recept wat ik geperfectioneerd heb. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Nou lieverd , vandaag deze soep gemaakt. Is ie vies? Nee. Is ie lekker? Nee. Dus niet voor herhaling vatbaar? Correct. Wat scheelt eraan? 1. De hoeveelheid rijst is te veel. 2. De hoeveelheid toe te voegen vocht is niet duidelijk. Potten bouillon zijn er van 300 - 500ml en dan maakt het wel verschil als je nog 3 potten water toe moet voegen. Ik had voor het gemak 1.5 liter genomen. 3. Ik zou sowieso geen potten bouillon gebruiken, wat ik dus ook niet heb gedaan. Verse bouillon ftw. 4. De hoeveelheid ketjap is naar mijn smaak ook te. Het drukt de uiensmaak weg. Minder in het begin en later toevoegen lijkt beter. 5. Een theelepel kerrie is dan weer ondermaats. Twee kan ook geen kwaad. 6. Ik snap de toegevoegde waarde van die eetlepel bloem niet. Voor de binding is ie niet nodig met én rijst én geprakte bruine bonen. 7. Voor wat kleur zou ik er iets roods in mikken, paprika of rode peper. Maar goed, dat ga ik niet meer meemaken want ik vond het genoeg zo. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 13-11-2022 13:48] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Volgende keer Ping en Klaar? Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: Het zit je wel dwars, hè? "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Nee hoor. Als Kimmey dat zegt geloof ik het meteen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Broodje falafel gemaakt |
|
Omdat de sugar snaps in de aanbieding zijn bij de dekamarkt. http://www.receptengalerie.nl/sugarsnaps%20met%20ui%20en%20bacon.html Mmmm! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Vandaag voor het eerst zelf bouillon gemaakt. 2 weken lang alle restjes en snijafval van alle groenten bewaard en ingevroren. Vandaag alles in een pan gemikt, paar peperkorrels, laurierblaadjes en gedroogde salie erbij, paar teentjes knoflook toegevoegd, 5 kippenvleugels erbij gedaan en het geheel onder water gezet. 3 uurtjes pruttelen, zeven en klaar. Wat een boel smaak zeg, daar kunnen echt geen bouillonblokjes tegenop. Al is dat wel een heel stuk makkelijker, hehe… Morgen kippensoep maken. Ben benieuwd. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
"These Taco Bell Nacho Fries, aka fries supreme, are smothered in delicious nacho cheese, pico de gallo, ground beef and sour cream." https://thegirlonbloor.com/taco-bell-nacho-fries/ Morgen voor het eerst maken, erg benieuwd. Bij taco bell in Amersfoort altijd de loaded fries, deze lijkt erop. Zo meteen stamppot peen en uien maken, met braadworstjes en gehaktballen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Zo eens hachee maken, want stoofvlees in de aanbiedings. |
|
quote: Oooooowwwww.... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Patat met kaas, een soort chutney, gehakt en zure room? Zo vind ik het opeens een stuk minder smakelijk klinken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Als het veel en vet is schuif je het gewoon naar binnen ongecht hoe het genoemd wordt. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: Je moet er ook niet naar luisteren. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/6487/marokkaanse-kikkererwtensoep-1 Zo lekker en heel erg makkelijk. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
quote: Ziet er goed uit. Ik heb nog een pot kikkererwten staan maar die zijn vlgs mij al voorgegaard. Moet je het het dan nog steeds 45 minuten laten sudderen? Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ik denk dat de wortel wel even nodig heeft. Of je moet 'm er geraspt in doen. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
Ok dan doe ik denk ik de wortel wel 45 min en gooi ik de kikkerertwen er wat later bij. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Kikkererwten uit blik in een salade? Anyway, knolselderijsoep! De snelste en goedkoopste soep uit m'n aarsenaal: https://www.leukerecepten.nl/recepten/knolselderij-soep/ Fokking lekker. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |