|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
Als hij gewoon elke dag niets post is het ook duidelijk dat we hier te maken hebben met iemand die een dusdanig kansloos bestaan lijdt dat hij niets te melden heeft. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Nu al 4 weken zonder keuken, gvd zin om te koken weer. Nog anderhalve week en dan eindelijk de nieuwe keuken in. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Heb je niet voor nood een campinggastel en een kleine losse combimagnetron ofzo? Is even behelpen maar je kunt dan wel zelf wat koken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Jazeker wel, een dubbelpits toestelletje (net genoeg om te verwarmen maar vlees bruinbakken is onmogelijk), een airfryer, slowcooker en klein oventje dus we redden ons prima zonder de lokale Turk van extra klandizie te voorzien, maar gewoon in een keuken staan die af is, hehe... Met een vloer erin, en afzuiging, en fatsoenlijke hittebronnen.. Nog anderhalve week Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Wauw, vandaag voor het eerst sous vide een biefstuk klaargemaakt, en teringjantje, geniaal. Wall to wall perfect medium-rare, sappig, mals, briljant. Niet in een waterbak maar in onze stoomoven die daar een aparte functie voor heeft. Kogelhard afmaken in een RVS pan en whoah. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Sous vide koken is fantastisch! Probeer het ook eens met een stukje zalm, half uurtje op 50 graden, je weet niet wat je eet! En wat ik ook altijd briljant vond, een sous vide gekookt ei. Of sous vide roerei. Maar daar heb je wel een waterbad voor nodig. Met groenten werkt het natuurlijk ook maar is het resultaat toch een stuk minder spectaculair. Dus ik heb mijn SV pomp maar verkocht. |
|
Klinkt allemaal erg spannend. Wijkt dit nog af van in een stukje alufolie in een oven op 50 graden of moet ik er echt speciale apparaten voor aanschaffen? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Met SV koken vacuümeer je het product, met aluminiumfolie niet. En dankzij het vacuümeren blijven sappen, aroma's enz veel beter behouden. Het is echt niet te vergelijken. Qua apparaat, ik had een pomp die op 0,5 graad nauwkeurig is en een vacuümeerapparaat. Dat laatste is zeker bij langere bereidingstijden wel fijn maar een ziplock gaat ook als je geen uren gaat koken. Verder gewoon een grote pan of zo'n plastic opbergbak van de Ikea. Zeker bij grotere hoeveelheden ideaal. Totale investering, zonder vacuümeerapparaat, 150 euro. Een goed vacuümeerapparaat kost 200 piek. Dat is ook handig om restjes mee te bewaren en om porties te maken en in te vriezen. Als je dat handig aanpakt heb je dat zo terugverdiend. Het mooiste vond ik dat je het gewoon niet kunt verkloten. Het vlees wordt nooit warmer dan het water dus nooit meer welldone schoenzolen. En als je het een half uur te lang in het bad laat, dat concept bestaat eigenlijk niet in sous vide koken. Ik vond het ook ideaal om vooraf gemaakte dingen op te warmen in het waterbad. Stressvrij koken! En super lekker! [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-03-2023 18:33] |
|
Eeeeeeeeen ik weet gelijk weer waarom ik altijd afhaak bij die progamma's van Heston Blumenthal en gewoon mijn biefstukje op ga bakken. Thanx. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 19-03-2023 18:44] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Are you Tokkie to me? |
|
Vergeet bij een goede SV afstelling ook de juiste Bareknuckle pickups te gebruiken, anders mist t gerecht wat oomph When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Hehe, mijn vacumeerapparaat kostte 14,95 bij de Lidl (iets van een dagaanbieding ofzo) en gaat als een speer Maar het is wel heel erg fijn koken idd. Moet er nog helemaal in duiken, oven werkt pas een week, maar leuk speelgoed! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Geroosterde paprikasoep. Toch wel 1 van de favorieten. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
Blijft dat goed liggen op een rooster, die paprikasoep? [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 13-05-2023 10:23] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Er vanuit gaande dat het rooster vrij horizontaal ligt en je de soep in een bakje doet... ja sure, waarom niet? Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
Omdat in de aanbieding bij de Dekamarkt, stamppot rauwe andijvie maken. Met spekblokjes en zelf gedraaide oerhollandse gehaktballen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Bij andijvie weet ik het niet zo, maar bij boerenkool zijn kleine blokjes chorizo echt superieur aan het spekje. Kwakkie mosterd erbij, genieten! Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
quote: Tipje van de dag: klein pepertje fijnsnijden en er ook bij doen. Jammie. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Vandaag lui dus de restjes groente staan in de vorm van soep op het gas te pruttelen. Als bonus de in reepjes gesneden stronkjes van de bloemkoolblaadjes er bij gegooid. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-07-2023 18:04] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Kilo sukadelappen uit de vriezer gehaald. Morgen de slowcooker weer eens aanslingeren en draadjesvlees maken. Dan nog een nacht de koelkast in en maandag met weet ik nog niet eten. Mmmmm. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Klinkt goed. Pipi heeft het maar getroffen met jou. |
|
Pipi in je luier. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Even een batch croutons maken. Nu al keilekker, meuk ligt nog niet eens in de pan. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |