IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Koken zonder Kvelgeest (eten en /of koken 5) Vorige pagina | Volgende pagina
Poeperoni
Usericon van Poeperoni
Posted 16-02-2023 17:30 by Poeperoni Wijzig reactieProfiel van PoeperoniQuote dit bericht



Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 17-02-2023 7:39 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Als je elke dag een youtube linkje post in het Now Playing topic valt het minder op dat je Onzin probeert binnen te druppelen. Just sayin'.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-02-2023 10:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als hij gewoon elke dag niets post is het ook duidelijk dat we hier te maken hebben met iemand die een dusdanig kansloos bestaan lijdt dat hij niets te melden heeft.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-02-2023 10:04 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Nu al 4 weken zonder keuken, gvd zin om te koken weer. Nog anderhalve week en dan eindelijk de nieuwe keuken in.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-02-2023 10:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Heb je niet voor nood een campinggastel en een kleine losse combimagnetron ofzo?

Is even behelpen maar je kunt dan wel zelf wat koken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-02-2023 11:53 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 17 februari 2023 10:13 schreef XXL het volgende:
Heb je niet voor nood een campinggastel en een kleine losse combimagnetron ofzo?

Is even behelpen maar je kunt dan wel zelf wat koken.


Jazeker wel, een dubbelpits toestelletje (net genoeg om te verwarmen maar vlees bruinbakken is onmogelijk), een airfryer, slowcooker en klein oventje dus we redden ons prima zonder de lokale Turk van extra klandizie te voorzien, maar gewoon in een keuken staan die af is, hehe... Met een vloer erin, en afzuiging, en fatsoenlijke hittebronnen.. Nog anderhalve week


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-03-2023 22:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Wauw, vandaag voor het eerst sous vide een biefstuk klaargemaakt, en teringjantje, geniaal. Wall to wall perfect medium-rare, sappig, mals, briljant.

Niet in een waterbak maar in onze stoomoven die daar een aparte functie voor heeft. Kogelhard afmaken in een RVS pan en whoah.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2023 10:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Sous vide koken is fantastisch!

Probeer het ook eens met een stukje zalm, half uurtje op 50 graden, je weet niet wat je eet!

En wat ik ook altijd briljant vond, een sous vide gekookt ei. Of sous vide roerei. Maar daar heb je wel een waterbad voor nodig.

Met groenten werkt het natuurlijk ook maar is het resultaat toch een stuk minder spectaculair. Dus ik heb mijn SV pomp maar verkocht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-03-2023 12:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Klinkt allemaal erg spannend. Wijkt dit nog af van in een stukje alufolie in een oven op 50 graden of moet ik er echt speciale apparaten voor aanschaffen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2023 18:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Met SV koken vacuümeer je het product, met aluminiumfolie niet. En dankzij het vacuümeren blijven sappen, aroma's enz veel beter behouden. Het is echt niet te vergelijken.

Qua apparaat, ik had een pomp die op 0,5 graad nauwkeurig is en een vacuümeerapparaat. Dat laatste is zeker bij langere bereidingstijden wel fijn maar een ziplock gaat ook als je geen uren gaat koken.

Verder gewoon een grote pan of zo'n plastic opbergbak van de Ikea. Zeker bij grotere hoeveelheden ideaal.

Totale investering, zonder vacuümeerapparaat, 150 euro. Een goed vacuümeerapparaat kost 200 piek. Dat is ook handig om restjes mee te bewaren en om porties te maken en in te vriezen. Als je dat handig aanpakt heb je dat zo terugverdiend.

Het mooiste vond ik dat je het gewoon niet kunt verkloten. Het vlees wordt nooit warmer dan het water dus nooit meer welldone schoenzolen.

En als je het een half uur te lang in het bad laat, dat concept bestaat eigenlijk niet in sous vide koken.

Ik vond het ook ideaal om vooraf gemaakte dingen op te warmen in het waterbad.

Stressvrij koken! En super lekker!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-03-2023 18:33]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-03-2023 18:44 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Eeeeeeeeen ik weet gelijk weer waarom ik altijd afhaak bij die progamma's van Heston Blumenthal en gewoon mijn biefstukje op ga bakken.

Thanx.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 19-03-2023 18:44]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2023 19:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Are you Tokkie to me?



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-03-2023 19:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Vergeet bij een goede SV afstelling ook de juiste Bareknuckle pickups te gebruiken, anders mist t gerecht wat oomph


When your people matter, menstrual health matters


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-03-2023 10:04 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 maart 2023 18:29 schreef Snaack het volgende:
Met SV koken vacuümeer je het product, met aluminiumfolie niet. En dankzij het vacuümeren blijven sappen, aroma's enz veel beter behouden. Het is echt niet te vergelijken.

Qua apparaat, ik had een pomp die op 0,5 graad nauwkeurig is en een vacuümeerapparaat. Dat laatste is zeker bij langere bereidingstijden wel fijn maar een ziplock gaat ook als je geen uren gaat koken.

Verder gewoon een grote pan of zo'n plastic opbergbak van de Ikea. Zeker bij grotere hoeveelheden ideaal.

Totale investering, zonder vacuümeerapparaat, 150 euro. Een goed vacuümeerapparaat kost 200 piek. Dat is ook handig om restjes mee te bewaren en om porties te maken en in te vriezen. Als je dat handig aanpakt heb je dat zo terugverdiend.

Het mooiste vond ik dat je het gewoon niet kunt verkloten. Het vlees wordt nooit warmer dan het water dus nooit meer welldone schoenzolen.

En als je het een half uur te lang in het bad laat, dat concept bestaat eigenlijk niet in sous vide koken.

Ik vond het ook ideaal om vooraf gemaakte dingen op te warmen in het waterbad.

Stressvrij koken! En super lekker!


Hehe, mijn vacumeerapparaat kostte 14,95 bij de Lidl (iets van een dagaanbieding ofzo) en gaat als een speer

Maar het is wel heel erg fijn koken idd. Moet er nog helemaal in duiken, oven werkt pas een week, maar leuk speelgoed!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 13-05-2023 8:18 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Geroosterde paprikasoep. Toch wel 1 van de favorieten.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-05-2023 10:23 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Blijft dat goed liggen op een rooster, die paprikasoep?



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 13-05-2023 10:23]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 13-05-2023 12:06 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Er vanuit gaande dat het rooster vrij horizontaal ligt en je de soep in een bakje doet... ja sure, waarom niet?


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-05-2023 16:58 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Omdat in de aanbieding bij de Dekamarkt, stamppot rauwe andijvie maken. Met spekblokjes en zelf gedraaide oerhollandse gehaktballen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 13-05-2023 17:11 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Bij andijvie weet ik het niet zo, maar bij boerenkool zijn kleine blokjes chorizo echt superieur aan het spekje. Kwakkie mosterd erbij, genieten!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-05-2023 22:29 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 13 mei 2023 17:11 schreef Tanteloos het volgende:
Bij andijvie weet ik het niet zo, maar bij boerenkool zijn kleine blokjes chorizo echt superieur aan het spekje. Kwakkie mosterd erbij, genieten!


Tipje van de dag: klein pepertje fijnsnijden en er ook bij doen. Jammie.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-07-2023 18:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vandaag lui dus de restjes groente staan in de vorm van soep op het gas te pruttelen.

Als bonus de in reepjes gesneden stronkjes van de bloemkoolblaadjes er bij gegooid.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-07-2023 18:04]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-07-2023 22:02 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Kilo sukadelappen uit de vriezer gehaald. Morgen de slowcooker weer eens aanslingeren en draadjesvlees maken. Dan nog een nacht de koelkast in en maandag met weet ik nog niet eten. Mmmmm.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 29-07-2023 23:06 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

Klinkt goed. Pipi heeft het maar getroffen met jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-07-2023 23:17 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Pipi in je luier.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 07-08-2023 9:51 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Even een batch croutons maken. Nu al keilekker, meuk ligt nog niet eens in de pan.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen