![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Interessant. Ik wil best erkennen dat er tegenwoordig betere alcoholvrije bieren bestaan dan 15 jaar geleden. Maar alcoholvrije wijn heb ik nog nooit gedronken dat het ook maar enigszins in de buurt kwam en/of ergens naar smaakte. Ginger Beer vind ik een fijn alcoholvrij drankje, maar het blijft behelpen. Als ik bob een of twee alcoholvrije IPA, een ginger beer en verder gewoon water of spa rood. Drink verder ook nooit frisdrank of sap. Het enige dat ik ooit heb gedronken dat echt een waardig, goed gelukte alcoholvervanger is, was Hophout thee van Betuws Wijndomein/Firma Bruis. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Een goede alcoholvrije rode wijn heb ik nog niet geproefd, dus zeer benieuwd naar die wat Sater noemde. Wit en mousserende wijnen kunnen absoluut heel goed zijn. Wel eens een briljante “prosecco” gehad op basis van onrijpe appel, dennentoppen en kruisbes. ![]() ![]() |
|
quote: Luister, ik merk gewoon op dat die kloon van je vaak opduikt als jij wat tegengas krijgt, vandaar de 'typisch'. ![]() |
|
quote: Als jij dat denkt, zelf weten. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ja, zo rollen die klonen blijkbaar. Die AarsNatGepist duikt ook vaak op vergelijkbare momenten op, al is dat dan andersom. En je bent zelf een boze rant. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 24-10-2024 22:34] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Over klonen gesproken, dit lijkt op de versie die ik in Florida en Nevada gegeten heb. Mini frites en een slaatje on the side. "Wat is een Philly Cheese Steak Sandwich? Een cheese steak sandwich is een lange ‘footlong‘ (30 cm) sandwich met dun gesneden biefstuk op pistolets en daarop gesmolten kaas. Hij komt oorspronkelijk uit de Amerikaanse stad Philadelphia." https://bettyskitchen.nl/philly-cheese-steak-sandwich/ [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 24-12-2024 15:35] Ouwe Zemelaar ![]() |
|
"Dep de biefstukken droog met een keukenpapier, plaats op een bord, dek af met folie en plaats voor 30 minuten in de vriezer." In de vriezer, wtf? Knoflookpoeder, nog zoiets. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 24-12-2024 16:00] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Dan is het makkelijker in mooie plakjes te snijden. Ouwe Zemelaar ![]() |
|
En kruiden, ja. Het is geen broodje biefstuk, anders hadden zout en peper volstaan. Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Je moet de slechte receptinstructies altijd negeren voor het beste resultaat. Gisteren lekker zo'n KNORR pakket 'Kip Tandoori' soldaat gemaakt en dan de crème fraiche niet gebruiken en zelfs preventief niet gekocht. Ook alle andere groenten die erin moesten genegeerd, hoewel me dat dan geen noodzaak tot een goed resultaat lijkt. Heerlijk pittig! Winter is coming ![]() |
|
![]() Ik pas recepten wel eens aan, ja. Maar het recept is bij mij wel de basis. Bijna altijd, behalve simpele dingen als spaghetti of aardappelen bakken of een stamppot. Typtyfus kelere .. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 24-12-2024 16:41] Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Gebruik dan gewoon knoflook ipv knoflookpoeder. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Je had dus enkel kip. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Ik weet niet precies met welke wel en niet, maar soms zijn gedroogde dingen beter of juist andersom in een recept. Ik weet niet of dat nu zo is, maar daar ga ik vanuit, hehe. Bijvoorbeeld koriander. Vers niet te vreten in een recept, gedroogd wel. Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: ![]() Met een Knorr zakje kruiden dus. Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Bij knoflook vind ik dat precies andersom dan bij koriander. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Mja, er is natuurlijk ook zoiets nog als persoonlijke smaak. Ik gebruik bijvoorbeeld ook knoflookpoeder als ik de frites ga kruiden als ik loaded fries maak, dat moet geen verse knoflook zijn, lijkt me. Taco bell kloon recept. Knippen/plakken mag niet, dus maar zo, want het is een winnaar. https://topsecretrecipes.com/taco-bell-nacho-fries.html Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Ik maak nooit loaded fries. ![]() Maar ik mijd ook recepten waarvoor ik kruiden/specerijen moet kopen die ik misschien maar 1x per jaar zou gebruiken. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Kruiden kan je super lang bewaren en ook al zijn ze over datum, dan kan je ze nog lang gebruiken, hooguit wordt de maak wat minder. Ff snel tellen, maar 30+ potjes kruiden staan hier wel te staan, hoor. Ouwe Zemelaar ![]() |
|
![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
En nog een potje of 10 voorraad, soms zijn ze bij een supermarkt 1+1 gratis en dan koop ik er een paar die altijd hard hiero gaan, zoals chiliflakes, chilipoeder, komijn, cayennepeper, dat soort dingen. Heb ik niet van mijn moeder, die zweerde haar hele leven bij peper, zout, gehakt- en kipkruiden. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 24-12-2024 21:01] Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Dat doe ik echt met alles wat ik regelmatig eet, drink of in huis gebruik. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Ik ken iemand die peperbolletjes laat "meetrekken" met de jus voor over de biefstuk. Worden niet vermalen. Ik heb 22 verschillende soorten staan. Meest trots op de zoutbus die in 2010 al over datum was en nog voor 1/3e vol zit. I want you to caress me like a tropical priest ![]() |
|
quote: Ik ook veelal, maar ik heb nog steeds geen 30+ verschillende kruiden in de kast staan. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 25-12-2024 9:44] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
![]() |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |