quote:
Op 22 oktober 2024 21:28 schreef Sater het volgende:
Ik heb vanavond een alcoholvrije natuurwijn gedronken, de Rouge en Voiture van Cul Sec, en was daar erg door verrast. Net als met alcoholvrij bier is het een ander product, maar ik vond dit een uitermate goed alternatief. Als begeleiding bij een gerecht in een restaurant had ik het zeker gewaardeerd. Vooral het mondgevoel deed erg weinig aan en een goede gelaagde smaak van allerlei rood fruit. Met 17 euro was hij wel goed aan de prijs, maar beslist geen miskoop.
Interessant.
Ik wil best erkennen dat er tegenwoordig betere alcoholvrije bieren bestaan dan 15 jaar geleden. Maar alcoholvrije wijn heb ik nog nooit gedronken dat het ook maar enigszins in de buurt kwam en/of ergens naar smaakte.
Ginger Beer vind ik een fijn alcoholvrij drankje, maar het blijft behelpen. Als ik bob een of twee alcoholvrije IPA, een ginger beer en verder gewoon water of spa rood. Drink verder ook nooit frisdrank of sap.
Het enige dat ik ooit heb gedronken dat echt een waardig, goed gelukte alcoholvervanger is, was Hophout thee van Betuws Wijndomein/Firma Bruis.