![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
Niks mis met erwtensoep, lekker makkelijk. Een goede maaltijd is binnen 20 minuten bereid, anders is het geen goede maaltijd. Uitzonderingen voor kerstmenu's daargelaten. Winter is coming ![]() |
|
Vorige week ook nog aan de erwtensoep gezeten. Erwtensoep in 20 minuten bereiden. :') [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 16-03-2025 20:10] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Misschien warmt hij en blik erwtensoep op. Dat red je makkelijk in 20 minuten. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-03-2025 9:33] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Spannend! leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Ik had laatste cheesy crust voor het eerst gekozen bij Dominos. Je leeft immers maar 1 keer. Zat totaal geen smaak aan. Leek wel analoge kaas. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Ik vind bij Domino's de Americana erg goed. Eigenlijk koop ik die altijd. Winter is coming ![]() |
|
Only pepperoni is real... leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Gisteravond Tom Yum gemaakt. Niet de soep maar heb het getransmuteerd tot een lekkere curry. Prima te doen. Heb ooit een uitverkoopbak met aziatische pasta's / curry's etc bij de Jumbo en Lidl geplunderd en dat spul moet nu eigenlijk toch wel een keertje op. En de kwaliteit? Mwoah, het heeft wel wat werk nodig om echt op niveau te komen maar daar draaien we onze hand niet meer voor om. Was die 15-jaar lange relatie met een Aziatische toch nog ergens goed voor ![]() Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
Daar zal Tom blij mee zijn. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Asperges ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: wat Tom elke dag in een tissue schiet.. Asperges, lekker maar je pis gaat er zo van meuren. [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-04-2025 19:08] ![]() |
|
Zo direct maar even een magnetronmaaltijd afbakken in de koekepan. Winter is coming ![]() |
|
Tom moet je inderdaad regelmatig klaar maken. Genieten ![]() Vandaag Tika Masala, geen room ( vergeten te halen ) maar goed, er wat mee gespeeld totdat het wel prima te doen was. Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
Nou dat is toevallig. Heel anders, maar toch. Iig. Surinaams broodje hete kip met zuur en natuurlijk...masala. Ik vergeet het telkens, maar smulweb.nl is denk ik opgekocht door Jumbo dus een Jumbo link. Ik heb dit recept uitgeprint, 28-2-2015 13:45 en bij mij staat er 4 broodjes naar keuze en knoflook zonder supermarkt naam en 300 gram kip. Iig, aanrader. Nadeel, je huis meurt 2 dagen later nog naar de masala haha. Ingrediënten 4 Volkorenbrood 300 g scharrelkip filet 1 Sjalot 1 Teen Jumbo Knoflook 2 el Ketjap manis 2 el Ketchup 5 tl Garam Masala 1 tl Sambal badjak 0.2 el Basterdsuiker 2 Augurk 1 el Zonnebloemolie Bereidingswijze Zet in 7 stappen deze heerlijke Surinaams broodje hete kip met zuur op tafel. Was de kipfilets en zet een pan water op. Kook de kipfilets hier in voor 20 minuten. Snipper ondertussen het sjalotje en het teentje knoflook. Haal na 20 minuten de kipfilets uit het water en trek ze uit elkaar met twee vorken, zodat er kleine stukjes ontstaan. Fruit het sjalotje in wat zonnebloemolie en voeg na 2 minuten het teentje knoflook toe. Voeg daarna de eetlepel Masala toe en verwarm dit verder totdat het gaat geuren. Voeg vervolgens de ketchup, ketjap, suiker, sambal en evt een scheutje water toe en meng dit goed. Voeg tot slot de kip toe en verwarm het geheel goed door. Snij de broodjes open, beleg met kip, wat augurk en voeg naar smaak sriracha saus toe. https://www.jumbo.com/recepten/zoeken?searchType=keyword&searchTerms=Surinaams%20broodje%20hete%20kip leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Je moet die 300 gram kip bijeen scharrelen? ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Ik weet dat het voor sommige mensen een ding is maar ik heb mijn kip echt nog nooit gewassen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Mijn recept zegt dus kip, geen biologische of scharrel of of zo. Nee, kip wassen vind ik onzin. Ik blijf er wel vanaf, niet aanraken met mijn blote handen. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
quote: Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Ja, dat staat dus op het recept van nu online. Maar ik heb dus het oorspronkelijke recept van smulweb gedownload en uitgeprint in 2025 en daar staat dus kip. Wat ik de eerste post over dit recept al zei. ![]() leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
![]() leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Een theelepel badjak doe ik het niet voor. Daar gaat gewoon een hele bats doorheen en ik bak een madame jeanette of twee mee. Surinaams broodje kip mag van mij wel echt scherp. Ik gebruik ook kipdijfilet tegenwoordig in plaats van kipfilet; is net iets malser. Edit: los van het scherpe want dat is een kwestie van smaak: eetlepel pindakaas erbij voor wat extra smeuïgheid. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 17-05-2025 1:09] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote:Hey, kom je hier vaker? ![]() Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
![]() |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |