IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Mayhem Vorige pagina | Volgende pagina
Argh
Usericon van Argh
Posted 15-04-2007 15:36 by Argh Profiel van Argh

quote:

Genre: Black metal/Post-Black metal

huhuhu

ben benieuwd trouwens

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-04-2007 16:01 by M. Profiel van M.

quote:
Op 15 april 2007 15:31 schreef Count Usher het volgende:
Omdat die productie helemaal niet kut is, daarom! Je zou het hoogstens "afwijkend" kunnen noemen, maar niet kut.

Ik leverde dan ook geen commentaar op de productie zelf, ik signaleerde slechts een fenomeen .

Ik heb vandaag de plaat voor het eerst in z'n geheel gehoord en ik vond het lekker klinken BTW. Sfeervol inderdaad.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

spectre
Usericon van spectre
Posted 15-04-2007 20:33 by spectre Profiel van spectre

Nu het tussenliggende werk ook gaan luisteren en je bent weer helemaal bij dwaallie

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Argh
Usericon van Argh
Posted 15-04-2007 23:42 by Argh Profiel van Argh

Heerschplaat. Punt! Productie draagt wel degelijk bij aan de lugubere sfeer. Atilla experimenteert er lekker op los met zijn zieke stem. Gitaarwerk is bijzonder vervreemdend (maar nog niet zo ziek als Blut Aus Nord) en het natuurlijke drumgeluid klinkt alsnog erg strak! Sfeer is het eerste wat in me opkomt. De composities zijn van een hoog en afwisselend niveau dat dit wel de nodige luisterbeurten vergt om alles goed uit te diepen. Zeker 1 van de betere BM (op een aparte manier bijna zelfs innovatief te noemen?) releases van de afgelopen tijd.

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

spectre
Usericon van spectre
Posted 16-04-2007 7:20 by spectre Profiel van spectre

Ja, Blut aus Nord is idd een naam waar dit aan doet denken

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-04-2007 8:16 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

is de hele "discussie" hierboven gebaseerd op illegaal ("gelekte") materiaal?? Zoja, kan de slechte geluidskwaliteit niet liggen aan het feit dat er geen "echte" promo's zijn uitgegeven maar gecodeerde mp3's (volgens de rocktribune dan). mogelijk dat de officiële cd beter klinkt??

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-04-2007 8:39 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 16 april 2007 8:16 schreef attila_de_hun het volgende:
is de hele "discussie" hierboven gebaseerd op illegaal ("gelekte") materiaal?? Zoja, kan de slechte geluidskwaliteit niet liggen aan het feit dat er geen "echte" promo's zijn uitgegeven maar gecodeerde mp3's (volgens de rocktribune dan). mogelijk dat de officiële cd beter klinkt??

Nogmaals: de Cd klinkt niet slecht! Het geluid mag dan afwijken van een standaard black-metal productie, slecht kun je dit niet nomen.

Ik denk eerder dan de combinatie van onorthodoxe en (ver)vreemd(ende) gitaargeluiden en een wat lompere mix aan de basis van de kritiek liggen. Dit is duidelijk geen hapklare brok. Als de productie dan afwijkt van het gangbare, loopt iedereen te zeiken dat de plaat slecht klinkt! Hij klinkt fokking geniaal!

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-04-2007 8:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 april 2007 8:39 schreef Count Usher het volgende:
Nogmaals: de Cd klinkt niet slecht! Het geluid mag dan afwijken van een standaard black-metal productie, slecht kun je dit niet nomen.

Ik denk eerder dan de combinatie van onorthodoxe en (ver)vreemd(ende) gitaargeluiden en een wat lompere mix aan de basis van de kritiek liggen. Dit is duidelijk geen hapklare brok. Als de productie dan afwijkt van het gangbare, loopt iedereen te zeiken dat de plaat slecht klinkt! Hij klinkt fokking geniaal!

dat kan allemaal best kloppen. Ik ken de cd niet, hij ligt nog niet in de winkel dacht ik. Is de muziek a la "grand declaration...."??? Die titel voldoet redelijk ana jou bovengegeven beschrijving (vooral "hapklare brok"). Ik ben in ieder geval wel enorm benieuwd naar deze cd.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 16-04-2007 8:49 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

De muziek is helemaal niet te vergelijken met A Grand Declaration of War. Je zou het enerzijds een verderzetting van Chimera kunnen noemen, maar dan sfeervoller en minder toegankelijk. De songstructuren zijn behoorlijk complex en sowieso is het hele plaatje maar moeilijk te doorprikken. Veel stemmingswisselingen, vreemde overgangen en op zijn zachtst gezegd zonderling riffwerk.
De band heeft wat mij betreft zichzelf weer eens overtroffen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-04-2007 14:25 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Vandaag voor het eerst gehoord, door die productie heeft die plaat een erg kille sfeer, erg gaaf.

Even wennen maar dan heb je ook wat

Darknout
Attera Totus Sanctus
Usericon van Darknout
Posted 16-04-2007 19:00 by Darknout Profiel van Darknouthttp://web.large.nl/large22/

Moet zeggen dat ik 'm ook wel vet vond klinken ja, lekkere duistere sound IIG! Cheers Dimmu!

Hell is just the beginning...

Argh
Usericon van Argh
Posted 16-04-2007 19:05 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 16 april 2007 19:00 schreef Darknout het volgende:
Cheers Dimmu!

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 16-04-2007 19:10 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

Ik vraag me hetzelfde af! Wat heeft Dimmu hier mee te maken?

Enniewees ... ik heb m ook net binnen en na pas 1 luisterbeurt bevalt hij me l! Inderdaad ERG fijn sfeertje en op z'n minst apart te noemen. Nog even een paar luisterbeurten tegenaan gooien!

Darknout
Attera Totus Sanctus
Usericon van Darknout
Posted 16-04-2007 19:10 by Darknout Profiel van Darknouthttp://web.large.nl/large22/

Sorrie FF niet opgelet!!

Maandag hé?

Hell is just the beginning...

Sater
Usericon van Sater
Posted 16-04-2007 19:13 by Sater Profiel van Sater

Heeft iemand em nou al echt?
Ik zag em liggen, en hij voelde aan alsof er een boekje van metaal in zat, zo zwaar als ie was, helaas was ie gesealed.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-04-2007 19:14 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 april 2007 19:10 schreef Darknout het volgende:
Sorrie FF niet opgelet!!

Maandag hé?

Ga jij eens snel je post editten voordat we de BMM op je af sturen...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Argh
Usericon van Argh
Posted 16-04-2007 19:30 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 16 april 2007 19:13 schreef Sater het volgende:
Heeft iemand em nou al echt?
Ik zag em liggen, en hij voelde aan alsof er een boekje van metaal in zat, zo zwaar als ie was, helaas was ie gesealed.

"Exclusive limited edition in red colored jewel case in special die-cut and embossed metal slipcase with different artwork inside."

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2007 21:45 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ik heb het album nu 1 keer gehoord en mijn eerste indruk is dat ik dit geweldig ga vinden. Wat een sfeer! Het is een echte black metal plaat geworden en de "zompige kerker" productie past daar perfect bij. Mayhem tilt het begrip black metal op dit album naar een nieuw niveau zonder daarbij al te ver af te wijken van de oerkern.
De sfeer die men om dit album schept is er een van duisternis, waanzin en mystiek. En daar draait het bij black metal toch allemaal om?

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 17-04-2007 8:21 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 16 april 2007 21:45 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb het album nu 1 keer gehoord en mijn eerste indruk is dat ik dit geweldig ga vinden. Wat een sfeer! Het is een echte black metal plaat geworden en de "zompige kerker" productie past daar perfect bij. Mayhem tilt het begrip black metal op dit album naar een nieuw niveau zonder daarbij al te ver af te wijken van de oerkern.
De sfeer die men om dit album schept is er een van duisternis, waanzin en mystiek. En daar draait het bij black metal toch allemaal om?

+1

Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-04-2007 8:55 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 16 april 2007 21:45 schreef XnegativeX het volgende:
De sfeer die men om dit album schept is er een van duisternis, waanzin en mystiek.

Dear dirty delightful old drunken old days

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 17-04-2007 10:06 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik heb 'm ook maar even aan een luisterbeurt onderworpen, maar ik ben er minder wild van. Vind dat ze het overdreven hebben met dat brakke geluid, beetje meer productie had geen kwaad gekund. Het klinkt imho een beetje alsof de band aan het zoeken is naar zichzelf ten tijde van DMDS.

Wel een uiterst ziek sfeertje overigens, dat dan weer wel.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

spectre
Usericon van spectre
Posted 17-04-2007 10:08 by spectre Profiel van spectre

Ik vind die 2 platen echt heel verschillend hoor.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 17-04-2007 10:09 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 17 april 2007 10:08 schreef spectre het volgende:
Ik vind die 2 platen echt heel verschillend hoor.

same here

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 17-04-2007 10:10 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik vind het een beetje een Chimera die dankzij het geluid in een dmds-jasje is gegoten. Maar het komt iets te geforceerd op me over, als je begrijpt wat ik bedoel.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

spectre
Usericon van spectre
Posted 17-04-2007 10:11 by spectre Profiel van spectre

Ook het geluid vind ik totaal anders

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com