IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Mayhem Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-03-2004 22:40 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 25 maart 2004 22:09 schreef Faust het volgende:
Morgen zit de Digi in m'n tas
Hij zit nu in mijn cd speler

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

spectre
Usericon van spectre
Posted 26-03-2004 10:02 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 25 maart 2004 22:02 schreef venom rules het volgende:
wow ligt het aan mij of is de zang vrij slecht.... maar ja klinkt eigelijk wel lekker , al lijkt het niet zo op hun "Roots" maarja
hmmm, goede plaat waar weer lekker veel experiment inzit, maar dan op een manier waarbij je het bijna niet doorhebt, en gelukkig de drums wat organischer!

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-03-2004 12:59 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik zit hem nu te luisteren en op "My Death" en "Chimera" vind na ik er niet echt veel aan. Muziekaal zit het allemaal prima in elkaar, maar echt sfeer heeft het niet.

In vergelijking met De Mysteriis zuigt het gewoon. Als je "back to the roots" gaat, doe het dan goed.

Maar ik had eigenlijk niet anders verwacht...

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 27-03-2004 13:04 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 27 maart 2004 12:59 schreef BurZum het volgende:
In vergelijking met De Mysteriis zuigt het gewoon. Als je "back to the roots" gaat, doe het dan goed.

Maar ik had eigenlijk niet anders verwacht...

Alles zuigt als je het gaat vergelijken met De Mysteriis.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-03-2004 14:53 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Pfff duh! Wat voor plaat ze ook uitbrengen, de sfeer op "Mysteriis" wordt natuurlijk niet geëvenaard. Dat heeft niet alleen met de veranderingen in hun muziek te maken, maar ook met de sfeer rond black metal begin jaren 90. Die tijd is voorbij, tis niet anders.

Ik heb Chimera nu een paar keer geluisterd en ik vind het een zeer vette plaat! Vooral het nummer "Rape Humanity with Pride" beukt enorm! Daarnaast is het ook nog eens verschrikkelijk strak ingespeeld. Hail Mayhem!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-03-2004 17:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 maart 2004 14:53 schreef Daarnaast is het ook nog eens verschrikkelijk strak ingespeeld. Hail Mayhem!

Met deze strekking ben ik wel eens. "Chimera" is gewoon verplichte black metal kost.

Hedning
Beroeps Satanist.
Usericon van Hedning
Posted 27-03-2004 18:00 by Hedning Profiel van Hedninghttp://www.nocturnalearth.tk

Sorry hoor, maar ik moet Chimera niet... beter dan GDOW, maar het oude werk is veel beter nog altijd.

Longing for the Ancient Kingdom!

Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 27-03-2004 18:18 by Nibiru Profiel van Nibiru

Natuurlijk is het oude werk beter...maar zo verkeerd vind ik hem niet hoor.

"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-03-2004 18:23 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 27 maart 2004 18:00 schreef Hedning het volgende:
Sorry hoor, maar ik moet Chimera niet... beter dan GDOW, maar het oude werk is veel beter nog altijd.
De te verwachten reactie haha.Vroeger was alles beter.Grappig te horen uit monden van mensen die er vroeger waarschijnlijk niet eens bij waren hahaha.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

attila_de_hun
Posted 27-03-2004 19:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 maart 2004 18:23 schreef Hub de Gallier het volgende:
De te verwachten reactie haha.Vroeger was alles beter.Grappig te horen uit monden van mensen die er vroeger waarschijnlijk niet eens bij waren hahaha.

Ik kan me de eerste Mayhem demo bespreking nog herinnenrenin de aardschok (door gebedy, die noemde ze volgens mij de vieste band ter wereld)
de impact was vroeger wel groter natuurlijk en ik zal altijd een zwak blijven houden voor "deathcrush" maar voor hun nieuwste cd zou geen enkele band zich hoeven te schamen.

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 27-03-2004 19:14 by Vintersorg Profiel van Vintersorg

quote:
Op 25 februari 2004 10:29 schreef humanator het volgende:
niet zo zeiken vindt ik, Grand Declaration of War is wat mij betreft 1 van de betere BM albums ooit gemaakt, de stijl en sfeer die dat album heeft (ook artwork) ademt een iets uit wat uniek is. Ik hoop dat Chimera bij mij hetzelfde losmaakt... vraagje: speelt Hellhammer weer met van die getriggerde trommels? of is het deze keer iets natuurlijker?

Helemaal mee eens, die cd is over het algemeen er onderschat! Ik ga de nieuwe binnenkort maar eens beluisteren

Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 28-03-2004 10:36 by Rob Guts Profiel van Rob Gutshttp://www.putrid.tk

Jezus, inderdaad, vroeger was alles beter. Maar als ik zie uit wat voor kleinzielige kutmongooltjes de true black metal beweging bestaat zou ik ook liever disco gaan spelen dan me daarmee associëren. En bovendien... Euronymous is dood. Misschien was het iemand al eens opgevallen dat de stijl van spelen toevallig bij 'Wolf's' ineens verdacht veel weg kreeg van Black Trash Attack (Aura Noir)? En wie beroert daar de gevoelige snaartjes? Juist. Dat er geen Mysteriis II meer komt, hebben we aan vriend Grishnack te danken en kon je 10 jaar geleden al op je sokken aan zien komen.

Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...

Curunír
Usericon van Curunír
Posted 28-03-2004 11:50 by Curunír Profiel van Curunír

Helemaal mee eens!

Ik vind ook dat Mayhem moest stoppen na de dood van Euronymous, zo hadden ze hun eigen (legendarische) reputatie beter in stand kunnen houden.
Ik weet nog niet of ik Chimera ga kopen.

"I find your lack of faith disturbing."

Hub de Gallier
Posted 28-03-2004 13:16 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 28 maart 2004 11:50 schreef Curunír het volgende:
Helemaal mee eens!

Ik vind ook dat Mayhem moest stoppen na de dood van Euronymous, zo hadden ze hun eigen (legendarische) reputatie beter in stand kunnen houden.
Als band zijnde gaat het toch om het maken van muziek en niet het hoog houden van een reputatie
Ik vind persoonlijk het oude werk ook beter maar ik begrijp wel waarom ze gewoon door zijn gegaan;namelijk vanwege de muziek!
En als Euronymous niet was vermoord was hij toch uit de band gestapt wegens meerdere factoren zoals geldgebrek en ruzies onderling.

spectre
Usericon van spectre
Posted 28-03-2004 13:46 by spectre Profiel van spectre

quote:
Helemaal mee eens!

ja, en jij hebt zeker veel betekent voor de muziekwereld!

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

attila_de_hun
Posted 28-03-2004 15:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Helemaal mee eens!

Als de overige leden vinden dat ze met nieuwe muzikanten muziek kunnen blijven maken waarover ze zelf tevreden zijn, waarom zouden ze dan moeten stoppen?.
En hun cd's zonder euro zijn niet slechter naar mijn mening, alleen anders.

Hub de Gallier
Posted 28-03-2004 15:27 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 28 maart 2004 15:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Als de overige leden vinden dat ze met nieuwe muzikanten muziek kunnen blijven maken waarover ze zelf tevreden zijn, waarom zouden ze dan moeten stoppen?.
En hun cd's zonder euro zijn niet slechter naar mijn mening, alleen anders.
Goed gesproken

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2004 15:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik ben volgens mij echt de enige die GDoW de einge aan zet bare plaat van Mayhem vind
De rest vind ik, net als Darkthrone, op een verkeerde, lege saaie, manier simplistisch.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Tormentor_horst.
Usericon van Tormentor_horst.
Posted 28-03-2004 16:52 by Tormentor_horst. Profiel van Tormentor_horst.

Ideaal nr. .
Niet echt terug naar de roots!.

Or you children of today are Children of the Grave.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-03-2004 17:24 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 maart 2004 15:27 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben volgens mij echt de enige die GDoW de einge aan zet bare plaat van Mayhem vind

de zang op die plaat was erg gaaf imho, maar dat vind ook bijna niemand.

Oud Vuil.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2004 19:09 by Chelman Profiel van Chelman

Ik heb net de digipakje gekocht. Nog niet gedraaid. Het schijnt een ambivalente CD te zijn.....we shall see.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Sater
Usericon van Sater
Posted 28-03-2004 19:59 by Sater Profiel van Sater

Heb em gister een wentelbeurt gegeven. Klinkt wel aardig maar ik vind GDoW een stuk beter, hoewel die bij vlagen wat onsamenhangend is. Ook jammer dat die spokenword stukken verdwenen zijn. Het klinkt vooralsnog allemaal een beetje hetzelfde.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-03-2004 23:56 by M. Profiel van M.

Ik heb vandaag en gister ook een paar keer te horen gekregen dat ik hem moet luisteren, het geheel schijnt wat op 'Wolfs Lair Abyss' te lijken. Dan heb ik niet veel hoop ervoor want dat vond ik een niet zo'n stoer album.

Wel mooi om te zien dat Mayhem toch altijd weer 'de gemoederen' hoog laat oplopen .

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-03-2004 0:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Wat mij opvalt is dat veel mensen niet op de muzikale kwaliteiten van deze band beoordelen. En dat geldt niet alleen voor Mayhem, maar voor meerdere bands.
Dimmu Borgir is ook zo'n voorbeeld. Deze band wordt nu door veel mensen beoordeeld als commercieel en afgezaagd, terwijl deze band juist een enorme muzikale ontwikkeling heeft doorgemaakt. Nou moet ik ook zeggen dat ik eerder Stormblast uit de kast trek dan Puritanical..., maar dat heeft meer met de sfeer van de plaat te maken. Het lugubere sfeertje rond de Noorse black metal van begin-midden jaren 90 is niet meer en daar moeten we het mee doen.

Mayhem kan nog met zó'n goede plaat komen, ze krijgen nooit meer de waardering die ze verdienen. Des te meer respect dat ze doorgaan met waar ze goed in zijn, namelijk geweldige muziek schrijven. En nmm was dat ze met GDoW net niet gelukt, maar met Wolf's Lair Abyss en Chimera hebben ze regelrechte knallers op hun naam geschreven!

Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 29-03-2004 0:42 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

ik vond op gdow het enigste echt gave nummer dat dance nummer (of wat het ook mag zijn, nummer 5 geloof ik) maar de rest vrij tegen vallen

maarja ik ben dan ook één van de weinigen die funeral mist te overdone vind dus qua 'rare' platen heb ik weinig speling in mn smaak vrees ik.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com