IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 18-12-2002 18:54 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

vegetariers:
- Dwaallicht
- XdeckX
- Inside-Lie
- Rasputin
- Anti-Metal
-
-

veganisten:
- XPositiveX
- XPincadarusX


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-12-2002 19:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik eet gewoon vlees, maar niet in de enorme mate die de gemiddelde mens aanhoudt. Dit is om eerlijk te zijn niet alleen uit principe maar ook gewoon omdat ik veel soorten vlees niet eens echt lekker vind, en het totaal onnodig is om elke dag vlees te eten.

De gemiddelde Nederlander eet veel meer vlees dan voor zijn of haar gezondheid nodig is .. sommige mensen eten er op een dag een week-quotum aan vlees doorheen.. ..

Zelf eet ik denk ik iets meer dan 3 keer per week vlees, en dan dus niet van die Duitse schnitzels van een halve kilo. ..


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-12-2002 21:29 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/


vegetariers:
- Dwaallicht
- XdeckX
- Inside-Lie
- Rasputin
- Anti-Metal
- SQT
-

veganisten:
- XPositiveX
- XPincadarusX


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-12-2002 21:44 by Snaack Profiel van Snaack

vegetariers:
- Dwaallicht
- XdeckX
- Inside-Lie
- Rasputin
- Anti-Metal
- SnaacK
- JaneDoe
- SQT

veganisten:
- XPositiveX
- XPincadarusX


edit -- Sorry SQT

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-12-2002 21:45]


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 18-12-2002 21:46 by gummibeer Profiel van gummibeer

Hmmmm op welk forum zit ik nu?
Wacht ik zie een lijst het moet dus ZM zijn


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 19-12-2002 17:25 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 18 december 2002 21:46 schreef gummibeer het volgende:
Hmmmm op welk forum zit ik nu?
Wacht ik zie een lijst het moet dus ZM zijn


Lol! Psies!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-12-2002 17:36 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 december 2002 18:07 schreef antimetal het volgende:
Mag ik onze vleesetende vrienden er op wijzen dat de mens van oorsprong een planteneter is, het argument dat het zo hoort is inmiddels wetenschappelijk achterhaald.
De mens is in de late prehistorie tijdens een uitzonderlijke voedselschaarste begonnen met het eten van merg, afkomstig uit botten van karkassen.(welke door roofdieren en aaseters waren achtergelaten.)
De mens was dus in deze een aaseter en bezat geen mogelijkheden om zelf te jagen.
Het merg is dus ook lange tijd aanvulling geweest op het voor de rest plantaardige voedsel.
Het is waar dat na de betreffende schaartste het eten van vlees stand heeft gehouden en de de mens zich evolutionair in de loop van de geschiedenis enigzins heeft aangepast op een dierlijk/plantaardig dieet.
Het is echter nog steeds niet zo dat vlees een primair onderdeel van ons dieet is.
De mens is dus van oorsprong vegetarier.

Of vlees lekker is of niet vindt ik niet echt relevant.
Ik ben zelf van mening dat vlees als grondstof geen uitgeproken smaak heeft, (ja, ik ben vlees eter geweest) het zijn meestal de kruiden of de bereiding die er smaak aan geven.
Ik ben blij dat ik 7 jaar gelden gestopt ben met het eten van vlees, en ik mis het ook absoluut niet.


hmz ik ben anders verrekte blij als mn ouders eens (bijna) zonder kruiden koken... stuk lekkerder, enneh over dat van nature vegetarier gedoe: evolutie... bovendien, je kan teruggaan naar het moment in geschiedenis welke je zint: als je alleen plankton wil eten ga je met je argumentatie gewoon terug naar de tijd dat de voorvaderen van de voorvaderen van de mens nog bacteriën waren die alleen plankton vroten net zo diepgaand als varg vikernes' ideeën over black metal nu...

enneh ik eet graag zo veel mogelijk vlees en boeit me de afkomst niet volgens bovenstaande redenering dus wat dat betreft ben ik net zo subjectief als de meeste vegetariërs hier


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-12-2002 17:38 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 december 2002 18:54 schreef Inside-Lie het volgende:
vegetariers:
- Dwaallicht
- XdeckX
- Inside-Lie
- Rasputin
- Anti-Metal
-
-

veganisten:
- XPositiveX
- XPincadarusX

Eej waar is de vleesch-eters afdeling gebleven


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-12-2002 17:40 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

kunnen ze niet zo goed hebben denk ik...


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:05 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 19 december 2002 17:36 schreef karnivoor het volgende:
hmz ik ben anders verrekte blij als mn ouders eens (bijna) zonder kruiden koken... stuk lekkerder,

Brrrr *trekt vies gezicht*

Enneh, kook zelf ook eens wat .
quote:
enneh over dat van nature vegetarier gedoe: evolutie...

Oh ja, jij bent er zo één die benedenwinds z'n gehaktbal besluipt, omdat je prooi anders wegrent, of niet? Ik bedoel, die plastic hormoonmeuk in de supermarkt heeft natuurlijk weinig met 'evolutie' te maken.

quote:
enneh ik eet graag zo veel mogelijk vlees en boeit me de afkomst niet volgens bovenstaande redenering dus wat dat betreft ben ik net zo subjectief als de meeste vegetariërs hier

Nou ja, over subjectief wil ik het niet hebben, maar een beetje warrig ben je wel ja.

Overigens heb ik een hekel aan moralistische vegetariërs, ik zie het als een keuze waar ik me goed bij voel.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-12-2002 22:29 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

eet je wel vis?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:35 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Wat heeft dat met het topic te maken?

(als mijn vader het komende kerst klaarmaakt voor ons eet ik weer eens vis, tong ditmaal)


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 19-12-2002 22:37 by Asherah Profiel van Asherah

Ik vind mensen die vegetarier zijn zo ongelooflijk dom hé... (tenzij ze me een goede reden kunnen geven...) dat is dus met opzet je eigen lichaam geweld aandoen...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:38 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

a. niet waar
b. da's roken ook .

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 19-12-2002 22:38]


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 19-12-2002 22:38 by Asherah Profiel van Asherah

Heh, ja, maar ik ben me daar van bewust, itt vegetariers


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:41 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Jaaaa, ja .

Maar vertel mij dan eens, hoe doe je, in deze tijd, in deze maatschappij, je lichaam geweld aan als je vegetariër bent? Kijk, je moet natuurlijk wel voor fatsoenlijk ander eten zorgen, je kunt niet zomaar 'het vlees weglaten'.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 19-12-2002 22:42 by Asherah Profiel van Asherah

Ha, het punt is dat je dat niet zomaar kan doen door hele dagen bonen te zitten vreten, je mag nl ook geen brood en pasta meer eten bv, dat onttrekt al het ijzer aan je voedsel...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:42 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Waarom mag dat niet dan?


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 19-12-2002 22:43 by Asherah Profiel van Asherah

Jezus, dat zeg ik net, onttrekt weer al het ijzer dat je binnenkrijgt...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:44 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Waar heb je die info vandaan dan?


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 19-12-2002 22:46 by Asherah Profiel van Asherah

Van een collega van mn moeder, die dietiste is... heeft uitgelegd dat je op geen enkele nauwelijks verantwoordelijke manier vegetarisch kan eten.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-12-2002 22:46 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik wou ff m'n gal spuwen op mensen die claimen bijna vegetarïer te zijn omdat ze weinig vlees eten... *barf!*

...en ook vind ik vis niet bij vegetarisme horen; ben ik ff blij dat ik een omnivoor ben; visje=veuls te lekker spul.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:48 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Waarom zijn al die vego's niet dood of ziek dan?

Ik vind het echt dikke onzin, granen zijn juist één van je ijzerbronnen, net als groene groenten bv.

Als pasta en brood echt het ijzer zou onttrekken (Hoe gaat dat in z'n werk dan? met ehh bepaalde enzymen of zo? merkwaardig) lag ik allang op apegapen, zoveel ijzer krijg ik immers niet binnen.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 19-12-2002 22:50 by Asherah Profiel van Asherah

Hmm... dood zal het niet zo snel zijn, maar je moet es letten op hun haar en hun huid enzo...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2002 22:51 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 19 december 2002 22:46 schreef Mutilator het volgende:
Ik wou ff m'n gal spuwen op mensen die claimen bijna vegetarïer te zijn omdat ze weinig vlees eten... *barf!*

Tja, dat klopt idd niet.

Vis kan idd ontzettend lekker zijn (vlees ook, trouwens). Ik wil het eigenlijk niet meer eten, maar aangezien ik geen harde principes heb van 'je mag geen dieren eten' oid sluipt er een paar keer per jaar een stukje vis doorheen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen