IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 20-12-2002 15:33 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

bingo


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 20-12-2002 15:38 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

wha? hehe, voor de zm-lijstjes


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 20-12-2002 17:26 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 20 december 2002 15:22 schreef mörke het volgende:
Dit even in reactie op het misbruk van talloze komkommers, bananen, aubergines, penen, courgettes, rettich's, ramanassen etcetera...


Als je niks zinnigs te zeggen heb, zeg dan niks!


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 20-12-2002 17:29 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Bek houe, was een net zo zinnige reactie als de bovenstaande oorzaak ervan, en dit was de manier waarop ik dat verkoos te uiten, moron.


Dit slaat nergens op.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-12-2002 18:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 december 2002 15:22 schreef mörke het volgende:
Dit even in reactie op het misbruk van talloze komkommers, bananen, aubergines, penen, courgettes, rettich's, ramanassen etcetera...


U vergeet de spruitjes en de erwtjes toch niet he? Eten van deze gerechten is pure kindermoord!


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 20-12-2002 20:44 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 20 december 2002 17:29 schreef mörke het volgende:
Bek houe, was een net zo zinnige reactie als de bovenstaande oorzaak ervan, en dit was de manier waarop ik dat verkoos te uiten, moron.


Ik ga me verder niet verlagen tot gescheld hier. Maar als je niks toe te voegen hebt aan deze discussie kun je beter niks posten, voel je toch de ononderdrukbare drang om zulke bullshit te posten ga dan naar het onzin forum, en laat ons hier over dit onderwerp verder praten op een normaal niveau!

Dank u!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-12-2002 21:01 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 december 2002 10:38 schreef Argentumfeles het volgende:
Over vegetarier zijn zeg ik alleen dit: als je theoretisch niet in staat bent zelf een dier de nek om te draaien omdat jij honger hebt zou je geen vlees moeten eten.

Jij gaat toch ook geen bessen plukken en wortels uitgraven?

Wie honger heeft, is trouwens tot zowat alles in staat, dus ik zie het punt niet.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 20-12-2002 21:07 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

Is het zo fucking moeilijk elkaar te accepteren zoals we zijn? Als mensen ervoor kiezen geen vlees te eten, let them be!!
Reageren op iemands onderbouwende argumenten mag, maar laat ze alsjeblieft in hun waarde!
Ik heb het tegen iedereen die het nodig vind de ander z´n motief voor het niet of wel eten van vlees aan te vallen.

Ik eet alleen groenten . . .so fucking what?!!?!?!??! Slaap jij er minder lekker door, smaakt je koffie in de ochtend anders? Nee, dat maakt voor jou niets uit daar ik er fucking mee moet leven!!


There is no religion higher than Truth!


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 20-12-2002 21:10 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

Btw Inside-Lie: mooie user icon!


There is no religion higher than Truth!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-12-2002 21:16 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 december 2002 21:07 schreef Faceless Unknown het volgende:
Ik eet alleen groenten . . .so fucking what?!!?!?!??! Slaap jij er minder lekker door, smaakt je koffie in de ochtend anders? Nee, dat maakt voor jou niets uit daar ik er fucking mee moet leven!!


Waarom zo boos Tot nu toe is dit een redelijk gesprek..

(Rokerstopics misschien nog niet gelezen?)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 20-12-2002 21:18 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

Ik ben met een zwakte geboren: ik kan er niet tegen als mensen commentaar op anderen hebben, puur omdat de anderen een andere mening op na houden dan de hunne . . .


There is no religion higher than Truth!


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 21-12-2002 11:13 by Astaroth Profiel van Astarothhttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 20 december 2002 21:18 schreef Faceless Unknown het volgende:
Ik ben met een zwakte geboren: ik kan er niet tegen als mensen commentaar op anderen hebben, puur omdat de anderen een andere mening op na houden dan de hunne . . .


Zonder commentaar op iemand anders mening zou er nooit vooruitgang zijn in de wereld. Commentaar geven op iemands anders mening (of aangeven wat je van die mening vind en waarom), betekent niet per se dat er geen respect voor die persoon is.

Persoonlijk heb ik ook commentaar op christenen die in de bijbel geloven maar niet weten waarom.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 21-12-2002 16:08 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

quote:
Op 21 december 2002 11:13 schreef Astaroth het volgende:
Zonder commentaar op iemand anders mening zou er nooit vooruitgang zijn in de wereld. Commentaar geven op iemands anders mening (of aangeven wat je van die mening vind en waarom), betekent niet per se dat er geen respect voor die persoon is.

Persoonlijk heb ik ook commentaar op christenen die in de bijbel geloven maar niet weten waarom.

Je hebt commentaar geven en commentaar geven. Ik heb het over het soort commentaar waaruit blijkt dat er geen respect voor een andere mening wordt getoont. Natuurlijk kan kritiek opbouwend zijn, for lack of a better word, maar, zoals je zegt, zolang je maar aangeeft waarom je zo denkt etc. Zodra je begint met: "je bent een idioot als je zo denkt", ben je al, volgens mijn woordenboek, buiten de perken bezig.
Ik maak zelf ook vaak de fout de ander een idioot te noemen als zijn mening van de mijne verschilt . . ."but I´m trying Ringo, I try to be the shepherd" (Pulp Fiction).


There is no religion higher than Truth!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-12-2002 17:54 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 20 december 2002 15:17 schreef Astaroth het volgende:Als je het zielig voor de diertjes vind, draag je dan ook geen wol meer? Dacht je dat die schapen geen trauma's aan het scheren overhouden?
Voor een schaap is het zonder meer verstandig om zonder (al te dikke) wollen vacht door de lente/zomer te gaan. Niet alleen voor de temperatuur, maar ook om het nestelen van bijvoorbeeld de larven van madevlieg tegen te gaan. Wel eens een schaap gezien dat bewoond wordt door een nest larven? Ook geen pretje, kan ik je garanderen. Nee, scheren vinden ze niet leuk, maar traumatisch? Beetje overtrokken.
quote:
Of leer, dat gebruik je dan ook niet meer? Het komt niet uit de lucht vallen hoor... die leren broek, of die jas, en zelfs je leren gordel, da's de huid van een dier, en ik verzeker je dat ie niet vriendelijk behandeld was toen ie gedood werdt.
De dieren waar jij het over hebt, worden over het algemeen niet gehouden en geslacht voor hun huiden. Leer is in principe een bijproduct. Daarom is het ook zoveel duurder dan bijvoorbeeld die lap vlees op je bord.
quote:
Of melk? Drink je dan zeker ook niet. Ik weet niet hoe een koe dat ervaart, maar als iemand grote zuignappen aan mijn tepels zette en dan begon te pompen... nou, ik zou het niet fijn vinden hoor!
Nog nooit een boerderij van dichtbij meegemaakt, zeker? Ik kan je verzekeren dat een koe die niet gemolken wordt veel zieliger is dan één met een stel zuignappen aan d'r tieten. Als een koe niet gemolken wordt, gaat de melkproductie door. Gevolg: als ze niet op tijd gemolken wordt, staat ze letterlijk op knappen. Heb je wel eens een zootje koeien gehoord die te laat werden gemolken? Die staan letterlijk de boer te roepen, zovan "Komst nog melken, godverdamme?! Ik stoa op knapm! Auauauauauauauauauauauauau!" Het is in zoverre misschien een bezwaar dat een koe eigenlijk alleen melk geeft als ze een kalf moet voeden. De melkproductie wordt wel kunstmatig in stand gehouden, maar om nu te zeggen dat ze er onder lijden, mwoah.
quote:
Kortom... als je het zielig vind voor de dieren, dan kan je zo goed als nee tegen alles zeggen. Alles wat wij mensen gebruiken zijn wel dieren, danwel planten, voor misbruikt.
Iedereen bepaalt zelf waar haar/zijn grens ligt; in hoeverre zij/hij bepaalde dingen laat staan (als daar al sprake van is, natuurlijk). Zoals hierboven al regelmatig naar voren is gekomen, kiest een aantal mensen ervoor om te minderen. Op een kleinere schaal zou er beduidend minder leed 'noodzakelijk' zijn.
quote:
PS. Hoeveel vegatariërs zijn hier tegen wild-vlees? Je kan niet zeggen dat die beesten hiervoor gruwelijke dingen doorstaan hebben, en de persoon heeft het vaak zelf afgeschoten. Is wild vlees (zwijn, fazant, hert, etc.) dan wel oké?
Ik denk inderdaad dat voor een aantal mensen geldt dat beesten die een 'beter' leven hebben gehad minder bezwaarlijk zijn om te consumeren. Maar dat hangt helemaal af van de redenen die de betreffende personen hebben om vegetariër te zijn.


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-12-2002 18:24 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Idd ja...

Waar komt het toch vandaan, dat gepraat van: 'Ben jij vegetariër? Nou, dan mag je ook geen leer dragen'.

???


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 21-12-2002 18:28 by Phaestus Profiel van Phaestus

Laat alle vegetariers toch met rust.. ze doen je toch geen kwaad. Altijd maar dat gezeik..

Als ze geen vlees willen eten doen ze het lekker niet.. en ik doe het lekker wel..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 21-12-2002 18:33 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

quote:
Op 21 december 2002 18:28 schreef Phaestus het volgende:
Laat alle vegetariers toch met rust.. ze doen je toch geen kwaad. Altijd maar dat gezeik..

Als ze geen vlees willen eten doen ze het lekker niet.. en ik doe het lekker wel..

You read my mind!!!


There is no religion higher than Truth!


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 21-12-2002 19:23 by Fedaykin Profiel van Fedaykin

quote:
Op 21 december 2002 18:24 schreef Dwaallicht het volgende:
Idd ja...

Waar komt het toch vandaan, dat gepraat van: 'Ben jij vegetariër? Nou, dan mag je ook geen leer dragen'.

???

Dat komt denk ik doordat de meeste mensen er van uit gaan dat je geen vlees eet omdat ze denken dat jij het zielig vindt dat er beesten voor dood moeten worden gemaakt. En voor leer moeten ook beesten worden gedood.(goh )


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 21-12-2002 20:11 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 22 januari 2002 17:33 schreef SQT het volgende:
Ik zit er over te denken vegetarier te worden, omdat heel die bio-industrie me de strot uit komt, ik heb alleen geen idee of ik dit vol ga houden. So what shalla do?


nou, als je echt vlees mist en echt iets vleesachtigs wil hebben is een goed alternatief ipv van soja: Tarwegluten, of soms ook wel seitan genoemd, volgens vleeseters die ik ken is het niet echt van vlees te onderscheiden,
(andere goede alternatieven op soja basis zoals vegaburgers en tofu enz.)
vervanging van leverworst/pastei bv. tartex en sommige vegetarische worsten (duh)
en voor de rest als je er een beetje moeite voor wilt doen (lekker eten dus), vegetarisch eten is naar mijn mening een stuk gevarieerder dan vlees eten omdat je doordat er geen vlees op tafel staat je om te koken veel meer van je creativiteit gebruik moet maken.


And my marlboro light


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-12-2002 20:12 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Idd, daarom zijn vleesvervangers

a. onnodig
b. een contradiction in terminis, want vlees is niet te vervangen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-12-2002 21:13 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Okay dan, XPosiX, waarom zijn de meeste (rode) wijnen 'not suitable' voor veganisten? Het is toch een drank gemaakt uit gegist sap van rode druiven?


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-12-2002 21:18 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 21 december 2002 21:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay dan, XPosiX, waarom zijn de meeste (rode) wijnen 'not suitable' voor veganisten? Het is toch een drank gemaakt uit gegist sap van rode druiven?


ok Dwaal, here comes; hoewel dit lang niet algemeen bekend is, zijn de meeste wijnen (en sommige bieren) feitelijk ongeschikt voor veganisten en sommige ook voor vegetariërs. ze worden namelijk geklaard door de rondzwevende restanten van de grondstoffen te binden aan eiwitten en vervolgens met eiwit en al eruit te filteren. de hiervoor gebruikte eiwitten zijn doorgaans afkomstig van dierlijk afval. vooral favoriet zijn lege eierdoppen uit de eierverwerkende industrie en 'isinglass', gelatine uit de blaas van vissen. maar ook bloed, merg, chitine, ei-eiwit, visolie, melk, caseïne of 'gewone' gelatine schijnen te worden gebruikt.

dit geldt voor de meeste commercieel geproduceerde wijnen. je weet pas zeker of een wijn geschikt is na een verklaring van de producent.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-12-2002 21:20 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Oh, van dierlijk afval dus. Geen probleem voor deze vego.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-12-2002 21:26 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

i see. ach ja, ben ook SxE dus geen probleem hiero


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 21-12-2002 21:43 by XpincadarusX Profiel van XpincadarusXhttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

XpincadarusX gaat gewoon rustig verder ....

-------------------------------------------------------------------------------------

15. Dwaallicht Ik zal mijn mening over compassie herzien. Laten we zo zeggen dat dierenrechten, ethiek en dierenleed het belangrijker zijn dan compassie. Echter, als milieu, gezondheid en economie je belangrijkste motivaties (die zijn natuurlijk erg belangrijk) dan was je geen vegetarier geweest, wanneer een voedingspatroon met dierlijke producten voordeliger zou zijn geweest.

16. Argentumfeles Hypothetisch in staat zijn om te kunnen jagen, zal zeker niet mogen betekenen dat je het ook wil. Hypothetisch in staat te jagen, maakt het in de praktijk nog niet wenselijk om op een industriele wijze aan vlees te komen. Ik bijvoorbeeld ben op de hoogte van alternatieven van vlees die gezonder, dier- en milieuvrienderlijker en goedkoper zijn ...

17. Sporty Voleg Over noten en zaden? Wel, ik ben een 'raw foodist', dat is een vorm van veganisme waarbij men het voedsel niet kookt en hoofdzakelijk groenten, fruit, noten en zaden eet. Ik was wel van plan om hier ooit een 'post' over te maken, maar het ontbreekt mij nu aan zin en tijd. Mocht je vooralsnog geinteresseerd zijn, kun je natuurlijk altijd een 'entry' maken op een 'search engine' op het Internet, met woorden als 'raw + food' of 'raw + foodism'.

18 Astaroth Aaaach, gutjes, Astaroth voelt zich beklemt en bedrukt en ziet zijn handelingen in het niet verdwijnen tegenover de grote massa. Okee, een individuele handeling maakt niets uit, cumulatief wel. Dus als ik kies voor een, zoals gezegd, meer ethisch verantwoorde, gezondere, milieuvriendelijkere en goedkopere voedingswijze kies, kan ik alleen maar hopen dat op lange termijn meerdere mensen hier kennis van nemen en uiteindelijk deze kennis in handelingen vertalen.

Verder heb ik niets tegen wild-vlees zolang de jager een legitiem overlevingsdoel heeft...

19. Mörke Bij een plantaardig dieet zijn minder planten vereist, omdat een tussenschakkel, dieren, wegvalt. Maar natuurlijk bedoel je dat planten hebben ook rechten niet serieus, het gaat je erom te spotten.

20. XPositiveX Zie punt 17. Ik vind veget-arier gewoon best tof klinken.

21. Faceless Unknown Ik zie niet in waarom ik mezelf tolerant op moet stellen tegenover iets waar ik het fundamenteel(*) mee oneens ben ... {(*) Industriele uitbuiting van dieren zonder legitiem overlevingsdoel} Die tolerantie zie ik slechts als onverschilligheid .... FUCK THAT! ik kom op voor waar ik voor sta en ben niet van plan compromissen te sluiten.

-------------------------------------------------------------------------------------



Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen