IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 19:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Relativiteit is het toverwoord. Ik verbruik in mijn hele leven nog geen koe aan leer, daar kan ik mee leven.


Duhu met relativiteit kan alles


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 19:50 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 28 oktober 2003 19:43 schreef ElitE het volgende:
Als het er alleen voor het vlees was dan zou de bioindustrie er ook zijn, maar leer is toch een product van de bio industrie dus je werkt er nog steeds aan mee.


dat staat absoluut niet in verhouding tot het eten van vlees. zoals snaack al opmerkte gebruik je voor leren schoenen veel minder koeien.
en nogmaals, niemand is geinteresseerd wat een vegetarier volgens jou nog meer moet laten.

quote:

Omdat zolang mensen vlees lekker vinden mensen dieren houden.(pff wat een kleuter vraag )


excuses voor mijn kleutervraag, ik kon me gewoon niet voorstellen dat iemand zo kortzichtig kan zijn.
wat kan mij dat schelen het nou schelen dat andere mensen van vlees houden? ik kan best een tegenstander van de bio-industrie. maar zoals je zelf weet zijn er genoeg alternatieven.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 19:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 19:50 schreef El Chulo het volgende:
dat staat absoluut niet in verhouding tot het eten van vlees. zoals snaack al opmerkte gebruik je voor leren schoenen veel minder koeien.
en nogmaals, niemand is geinteresseerd wat een vegetarier volgens jou nog meer moet laten.


excuses voor mijn kleutervraag, ik kon me gewoon niet voorstellen dat iemand zo kortzichtig kan zijn.
wat kan mij dat schelen het nou schelen dat andere mensen van vlees houden? ik kan best een tegenstander van de bio-industrie. maar zoals je zelf weet zijn er genoeg alternatieven.


Hmm als het jouw niets doet dat anderen wel vleesch eten waarom doet de bioindustrie je dan wel wat


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 19:59 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 28 oktober 2003 19:56 schreef ElitE het volgende:
Hmm als het jouw niets doet dat anderen wel vleesch eten waarom doet de bioindustrie je dan wel wat

wanneer de bio-industrie zou verdwijnen en mensen daarom niet meer zo goedkoop zo veel vlees kunnen consumeren, kan ik daar niet mee zitten.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 20:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik bedoel als je het erg vind dat dieren lijden, waarom vind je het niet erg als andere mensen dieren laten lijden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2003 20:24 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2003 19:10 schreef ElitE het volgende:
Natuurlijk maar die moeten wel nut hebben als jij stopt met vleesch eten stop je de bio industrie nog niet, als je nou een een bijdrage leverde aan een goed alternatief voor de bioindustrie dan kom je nog ergens met je principes...

Vertel mij eens, waarom moeten principes 'nut' hebben.

Principes hebben juist geen 'nut'-- anders waren het geen principes. Een principe heb je niet voor het nut, een principe heb je omdat je voor jezelf een keuze maakt: 'dit en dat doe ik op DIE manier, en niet anders'.


NOGMAALSCH:


*tromgeroffel*

- het vegetarisme beschreven in dit topic, draait niet om het stoppen van de bioindustrie
- het vegetarisme beschreven in dit topic heeft geen link met andere zaken zoals het dragen van leer, het eten van eieren, het gebruiken van plastic of het rijden van een auto
- het vegetarisme beschreven in dit topic draait om een persoonlijke keuze, om een 'IK doe er in ieder geval niet aan mee, wat jij doet moet je zelf weten'
- jullie zijn allemaal domme apen die niet kunnen luisteren en ik hoop dat jullie een bloedprop in jullie kransslagader krijgen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2003 20:27 by Snaack Profiel van Snaack

ROFL!!!



NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 28-10-2003 20:27 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

Om even nieuwe stof tot nadenken toe te voegen.

Als de huidige groei van de menselijke bevolking en vleesconsumptie zo doorzet is het onvermijdelijk dat er een vleestekort zal onstaan (er is meer vraag dan geproduceert kan worden) en daarmee dus een vergroting van het huidige voedseltekort globaal gezien.

Aangezien het produceren van vlees uiterst onefficient is in vergelijking met de hoeveelheden plantaardige gronstoffen en water die ervoor gebruikt moeten worden. Zet dit naast de toename van vleesconsumptie. Voor cijfers zie:

http://earthtrends.wri.org/text/AGR/features/GR_fea_protein.htm

Dit heeft een aantal dingen tot gevolg.
Een globale stijging in de prijs van vlees wat tot gevolg heeft dat veel meer mensen plantaardig zullen MOETEN eten aangezien ze vlees niet meer kunnen betalen.

Een vergroting in de tegenstellingen van Arm-Rijk over de wereld (die word sowieso al groter)

Het kan natuurlijk ook leiden tot nieuwe technologische "verbeteringen". Dit houd in dat de productie van grondstoffen (graan,soja etc.) en de "productie" van vlees verder gemachinaliseerd wordt. Alleen kan dit niet eeuwig voortzetten aangezien de hoeveelheid grond gelimiteerd is.

Iemand nog ideeen of informatie over deze toekomstvisie?



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-10-2003 20:27 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

@Dwaallicht

Maar...*met grote domme ogen*.. dan kan niemand er over discussiëren!?

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 28-10-2003 20:28]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 20:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 20:24 schreef Dwaallicht het volgende:
Vertel mij eens, waarom moeten principes 'nut' hebben.

Principes hebben juist geen 'nut'-- anders waren het geen principes. Een principe heb je niet voor het nut, een principe heb je omdat je voor jezelf een keuze maakt: 'dit en dat doe ik op DIE manier, en niet anders'.

Hmm dan hebben die principes ook geen nut en heeft het ook geen zin om ze te bespreken als je het zo opvat.

quote:
- jullie zijn allemaal domme apen die niet kunnen luisteren en ik hoop dat jullie een bloedprop in jullie kransslagader krijgen

danku (<==bier verdunt het bloed)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2003 20:33 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2003 20:27 schreef NolthuarII het volgende:
Iemand nog ideeen of informatie over deze toekomstvisie?

Ja, da's erg stoer ja, vooral omdat het welvaartsniveau in Zuid-Amerika en China explosief toeneemt neemt de vleesvraag daar ook enorm toe. Wellicht dat er een breekpunt bereikt wordt en dat er kindjes enzo in de Derde Wereld gaan sterven zodat anderen vlees kunnen eten. Ach ja, kan je die kindjes ook eten .
Ik zal er verder geen problemen mee hebben, word ik gewoon opnieuw vego (maar nu mét staalpillen ).

Overigens denk ik dat voordat dat breekpunt bereikt wordt, we wel in staat zullen zijn vlees op te kweken. Misschien geen organen en spieren e.d. maar een synthethische frikadel moet toch tot de mogelijkheden behoren, zoveel verschil met de 'echte' frikadel zal er niet zijn. Hetzelfde geldt voor de hamburger, de gehaktbal, de kipkorn, de zigeunerstick, de bereklauw, de worst, etc. etc.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2003 20:36 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2003 20:29 schreef ElitE het volgende:
Hmm dan hebben die principes ook geen nut en heeft het ook geen zin om ze te bespreken als je het zo opvat.

Natuurlijk heeft het wel zin ze te bespreken, het gaat immers om ethische/morele kwesties, gedrag, beweegredenen etc. hartstikke nuttig. Wat heb jij nu weer voor beperkt utilitair wereldbeeld, vieze materialist, determinist, crypto-consument, droogkloot, labrat, nerd, kaaskop, westerling, reactionair, boer, etc. etc. *pruttelt lekker verder*


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 20:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Synthetische hersenen is voor sommige ook wel een idee


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 20:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 20:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Natuurlijk heeft het wel zin ze te bespreken, het gaat immers om ethische/morele kwesties, gedrag, beweegredenen etc. hartstikke nuttig. Wat heb jij nu weer voor beperkt utilitair wereldbeeld, vieze materialist, determinist, crypto-consument, droogkloot, labrat, nerd, kaaskop, westerling, reactionair, boer , etc. etc. *pruttelt lekker verder*


Ik ben meer van mening dat je met principes verder wil en niet beperken tot zichzelf maarja offtopik.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-10-2003 20:42 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 28 oktober 2003 18:15 schreef Snaack het volgende:
Enig idee hoeveel schoenen er uit 1 koe gemaakt kunnen worden en hoveel koeien 1 mens op jaarbasis eet?

Relativiteit is het toverwoord. Ik verbruik in mijn hele leven nog geen koe aan leer, daar kan ik mee leven.




In mijn auto zitten ongeveer 2 of 3 koeien aan leer


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2003 20:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 oktober 2003 20:42 schreef Chelman het volgende:
In mijn auto zitten ongeveer 2 of 3 koeien aan leer


Gij barbaar

[wat heb je voor carro dan???]


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 28-10-2003 20:45 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

quote:
Op 28 oktober 2003 20:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik zal er verder geen problemen mee hebben, word ik gewoon opnieuw vego (maar nu mét staalpillen ).

Overigens denk ik dat voordat dat breekpunt bereikt wordt, we wel in staat zullen zijn vlees op te kweken. Misschien geen organen en spieren e.d. maar een synthethische frikadel moet toch tot de mogelijkheden behoren, zoveel verschil met de 'echte' frikadel zal er niet zijn. Hetzelfde geldt voor de hamburger, de gehaktbal, de kipkorn, de zigeunerstick, de bereklauw, de worst, etc. etc.


Hoe bedoel je met staalpillen?

Die synthetische variant is dan dus in principe hetzelfde als de huidige walgelijke (naar mijn mening) "vegetarische
vervangings burgers" maar dan veel gelijkender op vlees en veel meer naar vlees smakend. Ik verwacht niet dat de bedrijven zo slim zullen zijn om hier geld in te stoppen maar het kan natuurlijk dat het verkoopt en we gewoon i.p.v. echt vlees aan het synthetische "vlees" gaan.


Overigens nog wel een interessante quote:

"Isn't man an amazing animal?  He kills wildlife -- birds, kangaroos, deer, all kinds of cats, coyotes, beavers, groundhogs, mice and foxes by the million--in order to protect his domestic animals and their feed.

Then he kills his domestic animals by the billion and eats them.

This in turns kills men by the million, because eating all those animals leads to degenerative--and fatal--health conditions like heart disease, kidney disease, and cancer.

So then man tortures and kills millions more animals to look for cures to these diseases.

Elsewhere, millions of other human beings are being killed by hunger and malnutrition because food they could eat is being used to fatten domestic animals.

Meanwhile, some people are dying of sad laughter at the absurdity of man, who kills so easily and so violently, and once a year sends out cards praying for 'Peace on Earth'" 
from Old MacDonald's Factory Farm by C. David Coats


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-10-2003 20:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 28 oktober 2003 20:44 schreef Snaack het volgende:
Gij barbaar

[wat heb je voor carro dan???]


Ik heb een Peugeot 307 maar omdat ik hem gunstig kon leasen zit er elke denkbare optie op. Het is de 110Pk HDI die ik heb gechipped naar 132Pk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 20:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 20:45 schreef NolthuarII het volgende:
Hoe bedoel je met staalpillen?

Die synthetische variant is dan dus in principe hetzelfde als de huidige walgelijke (naar mijn mening) "vegetarische
vervangings burgers" maar dan veel gelijkender op vlees en veel meer naar vlees smakend. Ik verwacht niet dat de bedrijven zo slim zullen zijn om hier geld in te stoppen maar het kan natuurlijk dat het verkoopt en we gewoon i.p.v. echt vlees aan het synthetische "vlees" gaan.


Overigens nog wel een interessante quote:

"Isn't man an amazing animal?  He kills wildlife -- birds, kangaroos, deer, all kinds of cats, coyotes, beavers, groundhogs, mice and foxes by the million--in order to protect his domestic animals and their feed.

Then he kills his domestic animals by the billion and eats them.

This in turns kills men by the million, because eating all those animals leads to degenerative--and fatal--health conditions like heart disease, kidney disease, and cancer.

So then man tortures and kills millions more animals to look for cures to these diseases.

Elsewhere, millions of other human beings are being killed by hunger and malnutrition because food they could eat is being used to fatten domestic animals.

Meanwhile, some people are dying of sad laughter at the absurdity of man, who kills so easily and so violently, and once a year sends out cards praying for 'Peace on Earth'" 
from Old MacDonald's Factory Farm by C. David Coats



Klopt niets van mensen gaan dood aan vleesch?? Ja er gaan ook mensen dood aan groenten (denk eens aan de kinderen die in erwten stikken )

Zelfde als:

We worden allemaal geboren daarna gaan we feesten, van dat feesten gaan we weer dood

daarom zijn wij stom

alles heeft zo z'n redenen en dood word als erg beschouwd, maar zo erg is het niet. Je merkt er niets van als het eenmaal gebeurt is. En de beste manier van voortbestaan van een ras is zorgen voor aanpassing en dat gaat weer op zijn snelst door nieuwe generaties


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 28-10-2003 21:10 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

quote:
Op 28 oktober 2003 20:59 schreef ElitE het volgende:
(heleboel tekst)



Ik vond het gewoon een treffende knap bedachte opsomming om simplistisch te laten zien hoe de mens in een groter geheel in elkaar zit. Doordat jij daar een "stijd" in ziet ga je voorbij aan de in mijn ogen onlogische gedragingen van de mens zoals weergegeven door deze opsomming.

Duidend aan je poging om het nut van deze acties te duiden en een "weerlegging" (je voorbeeld van de erwt) van het argument dat een overconsumptie aan vlees een grotere kans geeft op hart en vaat ziekten e.d.





ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 21:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 21:10 schreef NolthuarII het volgende:
Ik vond het gewoon een treffende knap bedachte opsomming om simplistisch te laten zien hoe de mens in een groter geheel in elkaar zit. Doordat jij daar een "stijd" in ziet ga je voorbij aan de in mijn ogen onlogische gedragingen van de mens zoals weergegeven door deze opsomming.

Duidend aan je poging om het nut van deze acties te duiden en een "weerlegging" (je voorbeeld van de erwt) van het argument dat een overconsumptie aan vlees een grotere kans geeft op hart en vaat ziekten e.d.






Tja zonder lol kom je er toch ook niet, denk je dat ik zuip om eerder te sterven nee ik zuip omdat ik liever een kort kwalitatief leven heb dan een lang saai leven.
Dus het is allemaal een beetje achterhaald.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2003 11:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 oktober 2003 20:27 schreef NolthuarII het volgende:
Om even nieuwe stof tot nadenken toe te voegen.

Als de huidige groei van de menselijke bevolking en vleesconsumptie zo doorzet is het onvermijdelijk dat er een vleestekort zal onstaan (er is meer vraag dan geproduceert kan worden) en daarmee dus een vergroting van het huidige voedseltekort globaal gezien.

Aangezien het produceren van vlees uiterst onefficient is in vergelijking met de hoeveelheden plantaardige gronstoffen en water die ervoor gebruikt moeten worden. Zet dit naast de toename van vleesconsumptie. Voor cijfers zie:

http://earthtrends.wri.org/text/AGR/features/GR_fea_protein.htm

Dit heeft een aantal dingen tot gevolg.
Een globale stijging in de prijs van vlees wat tot gevolg heeft dat veel meer mensen plantaardig zullen MOETEN eten aangezien ze vlees niet meer kunnen betalen.


Dit vind ik erg onwaarschijnlijk, de bio-industrie is juist onstaan doordat er veel meer vraag dan aanbod was.

Nog meer vraag zal dus leiden tot nog goedkopere productiemethoden totdat het productieproces zo schofterig wordt dat de overheid verdere ontwikkeling daarvan gaat verbieden.

Niet omdat het schofterig is voor de dieren (natuurlijk..) maar omdat er zoveel ziektes e.d. uitbreken tijdens de "productie" dat de kwaliteit van het vlees niet meer te waarborgen is met alle gevolgen van dien.

Vermindere export, afname van de vleesconsumptie et cetera.

Alhoewel.. de "varkensflats" zijn er gelukkig niet gekomen.

Biologische veeteelt en landbouw worden gestimuleerd.

Legbatterij-eieren zijn verboden.

Et cetera..

Maar: "een kat in het nauw maakt rare sprongen". Geen idee wat de toekomst brengt.

quote:
Het kan natuurlijk ook leiden tot nieuwe technologische "verbeteringen". Dit houd in dat de productie van grondstoffen (graan,soja etc.) en de "productie" van vlees verder gemachinaliseerd wordt. Alleen kan dit niet eeuwig voortzetten aangezien de hoeveelheid grond gelimiteerd is.


Ik vermoed dat het hier uiteindelijk wel naar toe zal gaan ja.

Het is een kwestie van tijd voordat vlees in een lab gemaakt kan worden, dat is een complexe proteïnestructuur en dus na te maken.

Ik vermoed zelfs dat het op dit moment al kan alleen nog niet op een goedkope (en dus voor massaproductie geschikte) manier.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 29-10-2003 11:42 by Gunman Profiel van Gunman

Prijsstijging van vlees? Boeieuh, de afgelopen dagen vers geslachte kip en kalkoen zitten smikkellen...volledig "bio", beestjes liepen vrolijk rond.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 29-10-2003 11:43]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2003 13:33 by Snaack Profiel van Snaack

Ja, inderdaad!




El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 29-10-2003 15:14 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 28 oktober 2003 20:06 schreef ElitE het volgende:
Ik bedoel als je het erg vind dat dieren lijden, waarom vind je het niet erg als andere mensen dieren laten lijden

grrr, dat is jouw conclusie
ik zeg alleen dat ik het niet erg vind als mensen geen vlees meer zouden kunnen eten


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen