IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 16:00 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Uiteraard gaat er niet meer inhoudelijk op je gereageerd worden Kramy. De inhoud staat nl. verder terug in dit topic, we gaan niet opnieuw beginnen als iemand zegt 'leg het mij nou nog eens uit'.

Maar wellicht dat ik IRL voor een goed glas bier te verleiden ben tot een rustige uiteenzetting van het één en ander. Maar vergeet het maar dat je, zonder inhoud van jouw kant, inhoud terug krijgt. Ik blijf bezig zeg, pfff.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 16:01 by campske666 Profiel van campske666

Toen ik me terug wilde trekken uit de conversatie werd me verweten dat de conversatie te moeilijk voor me was...

De pot verwijt de ketel...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 16:04 by Snaack Profiel van Snaack

HORG-HORG-HORG

NGZZZZDIZZZZZZZZ

HARGH HARGH!!!

GRMPF!










campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 16:05 by campske666 Profiel van campske666

Oh my God, Jenje killed Snaack en High-jacked his PC !!

Oftwel...de pot ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 16:07 by Snaack Profiel van Snaack

sorry Campske maar mijn repeat-knop doet het niet vandaag.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 16:08 by campske666 Profiel van campske666

Je spreekt er je niet uit kerel...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 31-10-2003 16:09 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert



Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 31-10-2003 16:12 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com




campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 16:13 by campske666 Profiel van campske666



NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 31-10-2003 20:37 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

Ok kramy hier heb je je zin al je quotes met je zogenaamde weerlegging... Ik hoop dat je er wat van Opsteekt, daar post ik hier onder andere voor om wat te leren en andere mensen wat te leren.

quote:
Op 31 oktober 2003 14:03 schreef Kramy het volgende:
Vlees is ongezond bla bla --> Snoep is ook ongezond en wordt ook overal en door bijna iedereen gegeten. Bier is ook ongezond, en dat wordt ook door bijna iedereen gegeten.



Onzinnige redenering waarom: Vlees is ongezond in de mate waarin het gegeten word --> feit. Dat veel mensen het dan eten net zoals snoep, bier etc. HEEFT DAAR NIKS MEE TE MAKEN!@. In other words als iedereen van een hoog gebouw afspringt hecht jij daar waarde aan!

quote:

ja maar daar lijden geen dieren onder bla bla --> Wat fuckt mij die dieren? Dat de wereld kapot gaat is toch een feit, al dan niet door de mens. Zolang mijn leven en dat van mijn dierbaren maar goed blijft maakt het me allemaal niet uit.



Je zegt: Uiterst kortzichtig, Zonder die dieren kun jij niet eten (in termen van ecosystemen), zonder eten kun jij niet leven.
Daarnaast blijft je leven niet "goed" (wat jij goed vind) als iedereen zo'n mening als jij erop na houd


quote:

En hoe kut hebben die beestjes het nou? Die zijn niets anders gewend, dus zo erg zullen ze er niet onder lijden.



Dus jij beweert dat als je een dier, mens etc. opsluit vanaf het begin van zijn leven met 4 anderen in een klein hokje (met verrot voedsel en je zoveel hormomen geeft dat je doodgroeit als je niet afgemaakt wordt) Dat je dan minder zou lijden dan een mens dier die in die situatie gestopt wordt als je op de helft van je levensverwachting zit?

Lekker uit de losse pols geschud dus


quote:

8 kilo groenten wordt 1 kilo vlees --> Vlees vult ook veel meer, en net alsof al die planten anders naar de 3e wereld ofzo zouden gaan?


a. Vlees ligt zwaarder op de maag maar dat heeft niks ermee te maken dat je als iets meer vult je er MINDER van nodig hebt in voedingstermen.

En die planten komen grotendeels uit de derde wereld (soja,cassave etc.). Daarnaast heeft dit ook met instelling van de overheid, mensen in een land te maken.


quote:

Als er geen vooruitgang was geweest dan waren er ook geen bioindustrieen enzo gekomen, maar dan konden planten ook lang niet zo goed verbouwd worden. Dan hadden we dus minder planten die naar vlees gingen, maar we zouden dan ook gewoon over het algemeen veel minder planten hebben.



Dus? waar wil je heen?

quote:

En geen vlees eten is en blijft onnatuurlijk,
de mens is een omnivoor!



Je spreekt jezelf tegen in dezelfde zin

quote:

En ben maar blij dat er nog mensen zijn die al dat (volgens jullie) ongezonde vlees eten, dan gaan er tenminste nog wat mensen dood.. de wereld is toch al overbevolkt.



a. kwestie van visie qua o.a overbevolking daarnaast een misplaatst argument in de kwestie vlees geen vlees eten.

quote:

Van jezelf misschien nog wat?
edit: Uit evenwicht brengen... pfft, net alsof al dat genetisch modificeren van planten wel goed is. En dan kan je wel zeggen dat jij dat toevallig ook niet eet (ik doel hier op Snaack), maar het overgrote meerendeel heeft geen zin om extra te moeten dokken voor al die duurdere biologische producten. En ik weet zeker dat er genoeg vegetarische mensen zijn die ook gewoon normale groenten eten.



Dat klopt die mensen zijn er maar dat is niet heeft geen waarde voor deze discussie bijv. voor het feit dat vleeseten een belangrijke factor is voor het wereldvoedselprobleem bijv.

quote:

edit 2: Ik ken trouwens ook 'vegetariers' die wel veel leer dragen, zelfs bont, die eieren eten (volgens mij hebben die kippen het nog veel kutter dan slachtkuikens, want hun leven duurt nog langer.) of zelfs vis eten. Hoe krom is dat.


Vegetariers eten geen vlees en geen vis. nogmaals een keuze en jouw Morele waarde over krom / recht etc.

quote:

Ja, je kan ook best vegetarier zijn voor je gezondheid (al betwijfel ik of het dan niet gezonder is om een beetje vlees te eten iedere week, in plaats van helemaal geen vlees meer en van die pilletjes te slikken),




als je geen vlees/vis eet en een beetje gebalanceerd eet hoef je GEEN pillen te slikken.


quote:

maar als je daarnaast dan wel je hele lever kapot zuipt of blowed of erger, dan ben je nog steeds krom bezig.



Dat heeft alleen maar een waarde over het voedingsaspect. En het is een keuze en jouw Morele waarde over krom / recht etc.


quote:

Voor de meeste veganisten en/of straight edgers kan ik dan wel respect voor opbrengen, maar de meeste vegatariers zijn van die zeikerige types die maar half bezig zijn met wat ze zo de hemel in prijzen.


Niet zinvolle info voor deze discussie. Daarnaast ken jij geen 1000 vegetariers denk ik dus kom je zeker niet in de buurt om zo'n ongegronde generalisatie te noemen (ja dit moet je leren voor Nederlands.)

quote:

door die huidige productie methoden heb jij nou genoeg te vreten! Anders kon je ieder jaar hopen op goed weer omdat je anders maar 1 aardappel per dag naar binnen kon werken voor 10 euro.



We hadden het over VLEES niet over de productiemethodes van groentes/knollen etc.

quote:

Edit: Je bent deels tegen het eten van vlees omdat het ongezond is en er 'giftige stoffen inzitten'... hormonen zijn niet giftig zover ik weet maar goed.... Maar ik vraag me af waarom je dan nog bier drinkt. Alcohol, dat is pas giftig.




Alles is giftig en gezond in mates. Feit: Meisjes in de westerse wereld worden tegenwoordig al op hun 12/13de ongesteld. In de Dorpjes van china (waar nog nooit melk gedronken wordt pas op hun 17de.).
Feit: kippen groeien dood door de hormonen als ze niet geslacht worden optijd (klinkt dat gezond? dat eet je dan dus..)

En je komt weer met je morele waarde van als je iets gezond doet dan moet je alles gezond doen wat volgens jou gezond is! etc.

quote:

Edit: Er is toch al ruimte gebrek, zeker hier in Nederland, als je overal alles weer wil gaan verbouwen zoals duizenden jaren terug krijg je mijns inziens te kampen met andere problemen. Duizenden jaren terug waren er al problemen genoeg met mislukte oogsten, en toen was de wereld nog lang niet zo (over)bevolkt als dat hij nu is. Dan kunnen die mensen in de 3e wereld nog slechter van voedsel voorzien worden als nu, en dan worden de landen nog overbevolkter. Zeker als ook nog eens alle bioindustrie omgetoverd moet worden in een paradijs voor dieren.



Ehm het ging over VLEES PRODUCTIE, snaack heeft nergens geopperd dat hij tegen de productiemethodes van groenten, knollen, graan etc. is. Daarnaast als mensen veel minder vlees eten is er waarschijnlijk rond de helft van de huidige landbouwgrond nodig , Veel eten voor dieren komt uit de 3e wereld zoals ik al gezegd had.

quote:

Juist, en wij niet vegetariers vinden vlees nu eenmaal heerlijk, hoe ongezond het volgens jou dan ook is. Jij kan mij niet wijsmaken dat jou alcohol gebruik gezonder is dan mijn eten van vlees.



Dat wil hij ook niet aangezien alcohol gebruik hier NIKS mee te maken heeft! Hoogstens met het verschil tussen jouw en Snaack zijn kijk op gezond...

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 31-10-2003 20:38]


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 31-10-2003 20:40 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

Dwaallicht wat bedoelde je hier nou mee:

Ik zal er verder geen problemen mee hebben, word ik gewoon opnieuw vego (maar nu mét staalpillen ).

Had je een ijzertekort?


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 31-10-2003 20:46 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

IJzertekort, gewoon op brood marmite of vegimite eten, en appelstroop... en je bent gelijk van (bijna) al je problemen af (ik was dat iig wel)


And my marlboro light


Sater
Usericon van Sater
Posted 31-10-2003 21:06 by Sater Profiel van Sater

Over dat 'Maar Snaack drinkt ook alchohol'-argument...
Kan iemand die 3 keer per week patat eet ook gewoon gaan roken, omdat diegene toch al ongezond bezig is?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-01-2004 10:13 by campske666 Profiel van campske666

Aangezien ik geen zin heb om dit hele topic af te lezen:

Wie weet er wat de voordelen op gezondheids-niveau ( vet, cholestorol, hormonen,...) zijn van geen vlees/vis te eten?

Nu heb ik het hier niet over "ik eet geen vlees want ik vind konijntjes lief", maar wel "ik eet geen vlees want vlees is de oorzaak van overgewicht/prostaat-kanker/rectum-herpes/..."



Butcher of the Soul
Usericon van Butcher of the Soul
Posted 16-01-2004 18:39 by Butcher of the Soul Profiel van Butcher of the Soul

ik ben vrij streng vegetarisch


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-01-2004 18:47 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Jammer.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-01-2004 19:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 januari 2004 10:13 schreef campske666 het volgende:
Aangezien ik geen zin heb om dit hele topic af te lezen:


.. Nou vooruit dan

quote:
Wie weet er wat de voordelen op gezondheids-niveau ( vet, cholestorol, hormonen,...) zijn van geen vlees/vis te eten?


Voordelen is ook weer zo'n woord heh..

In vlees zit de volgende rommel die je binnen kan krijgen:
* Tal van ziektekiemen die soms ook voor de mens schadelijk kunnen zijn..

Schadelijk zijn bijvoorbeeld:
-salmonela-bacterie. Leidt tot een zware voedselvergiftiging, evt. ziekenhuisopname. Zit in 50 procent van alle kip(producten) dus ook ei.
-BSE (veroorzaker gekkekoeieziekte). Leidt bij mensen tot het Syndroom van Jacob-Creutzfeld dat de hersenen aantast.
-In rauw rood vlees zitten tal van parasieteneitjes. Een broodje filet Americain of rauw tartaar is misschien wel erg lekker, de kans op een lintworm is behoorlijk aanwezig.

Los daarvan kan je je afvragen of de ziektekiemen die voor mensen niet schadelijk zijn bij langdurige consumptie niet eventueel zouden kunnen muteren tot iets dat wel schadelijk is.

* Hormonen en geneesmiddelen

Ookal is het verboden, sommige boeren dienen hun dieren nog steeds groeihormonen toe. Hoe meer vlees aan het beest, hoe meer ze verdienen! Het lijkt me niet lekker om als mens dierlijke groeihormonen binnen te krijgen.. Wie weet wat er ineens gaat "woekeren" door dat spul

En, het is vanzelfsprekend dat alles wat het dier tijdens zijn leven toegediend krijgt in het vlees terecht komt, zo ook geneesmiddelen.. Aangezien ik de medicijnen van een ander al niet mag gebruiken lijkt het me al helemaal een slechte zaak medicijnen die voor een dier geschikt zijn binnen te krijgen.

* Algemeen

- Dierlijke vetten hebben een nadelig effect op het chlorestorol-gehalte. Slecht dus voor het hart & bloedvaten..

- Vlees is slecht voor de darmen. Het blijft relatief lang in de darmen waardoor de darmwand geïrriteerd raakt. Men vermoedt dat dit een reden is dat vleeseters een hogere kans op darmkanker hebben dan niet vleeseters. Onderzoek onder Japanners en Amerikanen (zo ongeveer de grootste tegenpolen qua eetgewoonten) heeft dat vermoeden bevestigd.

Nu geldt bovenstaande vooral voor vlees. Vis is veel minder schadelijk en zelfs gezond.

Zo ongeveer het enige schadelijke aan vis is het feit dat veel vis behoorlijk dioxinirijk is (dankzij vervuiling..) Dioxini is kankerverwekkend.

Het vet van vis is i.t.t. tot dierlijk vet niet schadelijk (niet dat je er liters van moet drinken.. ) en heeft juist het omgekeerde effect..

quote:
Nu heb ik het hier niet over "ik eet geen vlees want ik vind konijntjes lief", maar wel "ik eet geen vlees want vlees is de oorzaak van overgewicht/prostaat-kanker/rectum-herpes/..."


Hehehe, toen ik me bewust werd van bovenstaande feiten ben ik gestopt met vleeseten, puur omdat ik die #$%#$%#$ zooi die erin zit niet langer binnen wilde krijgen..

Andere redenen om het niet langer te willen eten volgden bij mij later pas

Ik vind je nog steeds true hoor Campske

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-01-2004 19:58]


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 16-01-2004 20:05 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

quote:
Op 16 januari 2004 19:55 schreef Snaack het volgende:
Ookal is het verboden, sommige boeren dienen hun dieren nog steeds groeihormonen toe. Hoe meer vlees aan het beest, hoe meer ze verdienen! Het lijkt me niet lekker om als mens dierlijke groeihormonen binnen te krijgen.. Wie weet wat er ineens gaat "woekeren" door dat spul

Nu geldt bovenstaande vooral voor vlees. Vis is veel minder schadelijk en zelfs gezond.

Zo ongeveer het enige schadelijke aan vis is het feit dat veel vis behoorlijk dioxinirijk is (dankzij vervuiling..) Dioxini is kankerverwekkend.



Hmmz mooi uitgezet allemaal vroeg me alleen wat dingen af

sinds wanneer zijn groeihormonen illegaal? waar heb je dat vandaan? voor zover ik weet groeien vleeskippen nog steeds dood (9 weken) als ze niet geslacht worden(4-6 weken)?

en over vis, vis wordt steeds schadelijker ook, aangezien er nu al een heel groot deel gekweekt word (bij zalm zelfs vrijwel alles) met dezelfde antibiotica rommel en bij zalm kleurstof voor het vlees. (waarschijnlijk nog wel meer troep).

Het is overigens vrij aan te raden als je toch iets wilt eten van vlees of vis om dan niet gekweekte vette vis te eten 2x in de week,


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-01-2004 20:21 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 januari 2004 20:05 schreef NolthuarII het volgende:
Hmmz mooi uitgezet allemaal vroeg me alleen wat dingen af

sinds wanneer zijn groeihormonen illegaal? waar heb je dat vandaan? voor zover ik weet groeien vleeskippen nog steeds dood (9 weken) als ze niet geslacht worden(4-6 weken)?


Binnen de EU is het gebruik van groeihormonen verboden en dient vlees vrij te zijn van medicijn-residuen. Ik kon het wetsartikel zo snel niet vinden maar het staat vast ergens op het net..

Door deze wet heeft de VS nog een klacht ingediend tegen de EU, de EU importeert minder vlees uit de VS omdat daar wel hormonen gebruikt mogen worden/ de controle op ziektes minimaal is.

Enige tijd geleden is in België nog een inspecteur vermoord (veterinair inspecteur Van Noppen, google maar..) door de hormonen-maffia, hij wilde aan de bel trekken..

Vleeskippen kunnen inderdaad doodgroeien, dit komt niet door de hormonen maar puur omdat er extreem doorgefokt wordt op kippen die het snelst groeien.. Hetzelfde dus als wanneer in Nederland alleen mensen met aanleg voor "dik worden" kinderen zouden mogen krijgen.


quote:
en over vis, vis wordt steeds schadelijker ook, aangezien er nu al een heel groot deel gekweekt word (bij zalm zelfs vrijwel alles) met dezelfde antibiotica rommel en bij zalm kleurstof voor het vlees. (waarschijnlijk nog wel meer troep).

Het is overigens vrij aan te raden als je toch iets wilt eten van vlees of vis om dan niet gekweekte vette vis te eten 2x in de week,


Klopt helemaal


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-01-2004 20:25 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 januari 2004 18:39 schreef Butcher of the Soul het volgende:
ik ben vrij streng vegetarisch


Er groeien groene blaadjes uit je oren?

Je zal wel bedoelen dat je vegetariër bent...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Butcher of the Soul
Usericon van Butcher of the Soul
Posted 16-01-2004 20:33 by Butcher of the Soul Profiel van Butcher of the Soul

quote:
Op 16 januari 2004 20:25 schreef altx het volgende:
Er groeien groene blaadjes uit je oren?

Je zal wel bedoelen dat je vegetariër bent...


hm nee je hebt zegt maar 'gewoon' vegetarisch en ik ben 'streng' vegetarisch
ik let er echt heel erg op of er iets in zit wat ik eigenlijk niet mag
snapte?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-01-2004 20:40 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 januari 2004 20:33 schreef Butcher of the Soul het volgende:
hm nee je hebt zegt maar 'gewoon' vegetarisch en ik ben 'streng' vegetarisch
ik let er echt heel erg op of er iets in zit wat ik eigenlijk niet mag
snapte?


Hmz, dat bedoelde ik dus niet...

Als je echt vegetarisch bent, dan zou ik maar uitkijken voor vegetariërs...

(Lees mijn vorige post nog eens goed en je begrijpt wel wat ik bedoel... Ok, het is misschien een beetje mierenneukerig, maar ik kan me er zo nu en dan een beetje aan ergeren dat mensen de verkeerde woorden gebruiken... )


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Butcher of the Soul
Usericon van Butcher of the Soul
Posted 16-01-2004 20:41 by Butcher of the Soul Profiel van Butcher of the Soul

quote:
Op 16 januari 2004 20:40 schreef altx het volgende:
Hmz, dat bedoelde ik dus niet...

Als je echt vegetarisch bent, dan zou ik maar uitkijken voor vegetariërs...

(Lees mijn vorige post nog eens goed en je begrijpt wel wat ik bedoel... Ok, het is misschien een beetje mierenneukerig, maar ik kan me er zo nu en dan een beetje aan ergeren dat mensen de verkeerde woorden gebruiken... )


ik ga steeds vaker denken dat ik dyslectisch ben


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-01-2004 20:44 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 januari 2004 20:41 schreef Butcher of the Soul het volgende:
ik ga steeds vaker denken dat ik dyslectisch ben


Hoezo dat dan?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 16-01-2004 20:44 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 16 januari 2004 20:41 schreef Butcher of the Soul het volgende:
ik ga steeds vaker denken dat ik dyslectisch ben


Vegetariers eten vegetarische dingen... jij zei dat je vegatarisch was.. dus dan ben je geschikt voer voor vegetariers... begint er al iets te dagen?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen