IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 20:40 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 26 januari 2002 15:37 schreef Sporty Voleg het volgende:
Wat me opvalt is dat vegetariërs zich altijd moeten verantwoorden: "Waarom eet jij eigenlijk geen vlees?"

Waarom nooit eens andersom? Is het niet logischer om eens te vragen: "Waarom eet jij eigenlijk wel vlees?" Zeker gezien de mogelijkheden die we (tegenwoordig steeds meer) hebben om zonder vlees een uitstekend menu samen te stellen (beter, waarschijnlijk).


Waarom moeten we überhaupt aan elkaar vragen wie wat eet!! Als de een kiest om een vleeseter te zijn en de ander een vegetariër te zijn SO WHAT. We proberen elkaar allemaal ervan te overtuigen dat de een beter is dan de ander. Laat iedereen in zijn/haar waarde!



I laugh untill my head comes off


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 20:41 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 augustus 2002 20:40 schreef MetalSheep het volgende:
Laat iedereen in zijn/haar waarde!
Dit lees ik wel vaker. Nooit wordt erbij verteld waarom.

Maar goed, ik ga koken.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 20:42 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 20:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Maar wanneer was die oertijd van jou nu precies?


MAn, weet ik het!
Ergens rond de periode van de meest primitieve mensch. Daar een datum op plakken is een beetje als darts spelen met een blinddoek. Wetenschapper weten het zelf niet zo goed!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 20:44 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 10 augustus 2002 21:02 schreef Snaack het volgende:
Vlees is gay


Whatever


I laugh untill my head comes off


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 20:45 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 20 augustus 2002 20:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Dit lees ik wel vaker. Nooit wordt erbij verteld waarom.

Maar goed, ik ga koken.


Omdat ieder mens zijn eigen principes heeft.
Wie geeft een ander het recht om daar over te oordelen

[Dit bericht is gewijzigd door MetalSheep op 20-08-2002 20:47]


I laugh untill my head comes off


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 20:49 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 augustus 2002 20:42 schreef Count Usher het volgende:
MAn, weet ik het!
Ergens rond de periode van de meest primitieve mensch. Daar een datum op plakken is een beetje als darts spelen met een blinddoek. Wetenschapper weten het zelf niet zo goed!
Ja, kijk, door dit soort dingen kan ik het natuurlijk steeds minder serieus nemen. 'De meest primitieve mensch', dat is de homo habilis, ca. 1.75 miljoen jaar oud. Dat waren nog halve apen. Die gebruikten scherpe stukken steen om dieren te doden.

Dit even in het licht van het feit dat volgens jou delicatessen als feta, olijven en pijnboompitten in de oertijd wel aanwezig waren. VAST niet overal ter wereld.
Na de homo habilis kregen we de homo erectus. Erectus, vanwege het feit dat hij rechtop liep. 200000 tot 40000 jaar geleden leefden de Neanderthalers. Is dat dan soms oertijd? Wat aten die? Gewoon vleesch toch? Jagers!

Wij zijn de Homo Sapiens Sapiens (Cro-Magnons), en we begonnen zo'n 30000-20000 jaar geleden Europa te bevolken. Bij de Eufraat en de Tigris werd zo rond 7000 voor christus voor het eerst landbouw bedreven. Brood! Zit dat in dat oerdieet van jou?

7000 voor christus... is dat oertijd?

Psah. Wat een beetje geblader in een geschiedenisboek al niet kan doen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 20:49 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 augustus 2002 20:45 schreef MetalSheep het volgende:
Omdat ieder mens zijn eigen principes heeft.
Wie geeft een ander het recht om daar over te oordelen
Ik heb geen 'recht' nodig om over anderen te oordelen! Dat doe ik zelf wel.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 20:58 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 20:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, kijk, door dit soort dingen kan ik het natuurlijk steeds minder serieus nemen. 'De meest primitieve mensch', dat is de homo habilis, ca. 1.75 miljoen jaar oud. Dat waren nog halve apen. Die gebruikten scherpe stukken steen om dieren te doden.

Dit even in het licht van het feit dat volgens jou delicatessen als feta, olijven en pijnboompitten in de oertijd wel aanwezig waren. VAST niet overal ter wereld.
Na de homo habilis kregen we de homo erectus. Erectus, vanwege het feit dat hij rechtop liep. 200000 tot 40000 jaar geleden leefden de Neanderthalers. Is dat dan soms oertijd? Wat aten die? Gewoon vleesch toch? Jagers!

Wij zijn de Homo Sapiens Sapiens (Cro-Magnons), en we begonnen zo'n 30000-20000 jaar geleden Europa te bevolken. Bij de Eufraat en de Tigris werd zo rond 7000 voor christus voor het eerst landbouw bedreven. Brood! Zit dat in dat oerdieet van jou?

7000 voor christus... is dat oertijd?

Psah. Wat een beetje geblader in een geschiedenisboek al niet kan doen.


Kleine correctie: De meest primitieve mensch is allerminst de homo habilis, want die zit al een heel eind in de evolutie.
Ik heb het hier over de australopithecussen die ettelijke miljoenen jaren eerder leefden en de eerste mensachtigen waren die rechtop liepen.
Trouwens die datering van de homo habilis is ondertussen weer achterhaald, men heeft deze week nog een revolutionaire ontdekking gedaan: carcassen van de homo habilis buiten Afrika. Ze waren bovendien een stuk ouder dan de exemplaren uit Afrika.

Ik vrees dus dat dat geschiedenisboek van je hopeloos achterhaald is. Mijn uitdiepingsvak was dit jaar geschiedenis. Je zou eens moeten weten hoe vaak die sylabussen aangepast worden. De geschiedenis groeit nog steeds.

Anyway, de australopithecus leefde behalve van de jacht vooral (en meer nog dan van de jacht) van de pluk: met andere woorden allerlei vruchten, noten,... Mijn kop af als daar geen olijven en andere shit tussenzaten.



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 20:59 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 20:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, kijk, door dit soort dingen kan ik het natuurlijk steeds minder serieus nemen. 'De meest primitieve mensch', dat is de homo habilis, ca. 1.75 miljoen jaar oud. Dat waren nog halve apen. Die gebruikten scherpe stukken steen om dieren te doden.

Dit even in het licht van het feit dat volgens jou delicatessen als feta, olijven en pijnboompitten in de oertijd wel aanwezig waren. VAST niet overal ter wereld.
Na de homo habilis kregen we de homo erectus. Erectus, vanwege het feit dat hij rechtop liep. 200000 tot 40000 jaar geleden leefden de Neanderthalers. Is dat dan soms oertijd? Wat aten die? Gewoon vleesch toch? Jagers!

Wij zijn de Homo Sapiens Sapiens (Cro-Magnons), en we begonnen zo'n 30000-20000 jaar geleden Europa te bevolken. Bij de Eufraat en de Tigris werd zo rond 7000 voor christus voor het eerst landbouw bedreven. Brood! Zit dat in dat oerdieet van jou?

7000 voor christus... is dat oertijd?

Psah. Wat een beetje geblader in een geschiedenisboek al niet kan doen.


Kleine correctie: De meest primitieve mensch is allerminst de homo habilis, want die zit al een heel eind in de evolutie.
Ik heb het hier over de australopithecussen die ettelijke miljoenen jaren eerder leefden en de eerste mensachtigen waren die rechtop liepen.
Trouwens die datering van de homo habilis is ondertussen weer achterhaald, men heeft deze week nog een revolutionaire ontdekking gedaan: carcassen van de homo habilis buiten Afrika. Ze waren bovendien een stuk ouder dan de exemplaren uit Afrika.

Ik vrees dus dat dat geschiedenisboek van je hopeloos achterhaald is. Mijn uitdiepingsvak was dit jaar geschiedenis. Je zou eens moeten weten hoe vaak die sylabussen aangepast worden. De geschiedenis groeit nog steeds.

Anyway, de australopithecus leefde behalve van de jacht vooral (en meer nog dan van de jacht) van de pluk: met andere woorden allerlei vruchten, noten,... Mijn kop af als daar geen olijven en andere shit tussenzaten.



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 21:39 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ah! Da's idd een forse update, danke

Blijft nog steeds het begrip 'oertijd' in nevelen gehuld natuurlijk... ik ben benieuwd naar je bevindingen als je het boek uithebt .


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2002 21:40 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ik sta nog steeds achter m'n standpunt [eind 2e page].


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 21:41 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 21:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Ah! Da's idd een forse update, danke

Blijft nog steeds het begrip 'oertijd' in nevelen gehuld natuurlijk... ik ben benieuwd naar je bevindingen als je het boek uithebt .


OK, als ik het uit heb praat ik je zo weer into vleesch. Just watch me!!!!!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 21:42 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 20 augustus 2002 20:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik heb geen 'recht' nodig om over anderen te oordelen! Dat doe ik zelf wel.


het 'recht'om te oordelen is in ieders eigen hand zoals jij zegt, maar dan moet je ook niet zeiken als anderen over jou oordelen.





I laugh untill my head comes off


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 21:50 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 augustus 2002 21:42 schreef MetalSheep het volgende:
het 'recht'om te oordelen is in ieders eigen hand zoals jij zegt, maar dan moet je ook niet zeiken als anderen over jou oordelen.
En dat zie je mij dan ook nooit doen. Ik vraag nergens om, hoef geen respect en 'in mijn waarde gelaten worden' is een concept dat ik niet begrijp. Daarentegen geef ik dat respect ook bijna nooit, en oordelen doe ik met graagte! Gek toch dat iedereen dat zegt, 'je mag niet oordelen'. Ik zie dan altijd zo'n opgeheven vingertje en zo'n zuinig mondje voor me.

Mag niet oordelen? Dat maak ik zelf wel uit, toch zeker?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 21:55 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 21:50 schreef Dwaallicht het volgende:
En dat zie je mij dan ook nooit doen. Ik vraag nergens om, hoef geen respect en 'in mijn waarde gelaten worden' is een concept dat ik niet begrijp. Daarentegen geef ik dat respect ook bijna nooit, en oordelen doe ik met graagte! Gek toch dat iedereen dat zegt, 'je mag niet oordelen'. Ik zie dan altijd zo'n opgeheven vingertje en zo'n zuinig mondje voor me.

Mag niet oordelen? Dat maak ik zelf wel uit, toch zeker?


ff offtopic:
idd, dit keer ben ik het volledig met je eens. Ik vrees echter dat het 'je mag niet oordelen'-principe één van die verwerpelijke Christelijke waarden is die na tweeduizend jaar ferm zijn ingeburgerd en nauwelijks of niet uit te roeien zijn. Ieder woord dat je zegt en iedere daad die je verricht zou ethisch verantwoord moeten zijn en vooral gewetensvol. Nou, mooi. Als ik iets wil veroordelen dan doe ik dat gewoon.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 21:56 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Jij bent tenminste ook iemand die lekkere discussie *niet* verwart met persoonlijke kritiek

Daten?



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 22:00 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 21:56 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij bent tenminste ook iemand die lekkere discussie *niet* verwart met persoonlijke kritiek

Daten?




Neen, dank je. Neem je me zeker weer mee naar één of ander vegetarisch restaurant.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 22:00 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Nee, dan ga ik natuurlijk zelf koken he. Vraag maar aan Beli, m'n ex!


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 22:02 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:


Mag niet oordelen? Dat maak ik zelf wel uit, toch zeker?




I laugh untill my head comes off


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 22:02 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 22:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee, dan ga ik natuurlijk zelf koken he. Vraag maar aan Beli, m'n ex!


Beli zit hier naast me en hij ontkent alles.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-08-2002 22:07 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 20 augustus 2002 22:02 schreef MetalSheep het volgende:



Ja, gooi er maar een paar domme smiles tegen aan. Leg nou eens uit waarom je niet over iemand anders zou mogen oordelen. Dat maak je inderdaad ZELF uit.


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 22:07 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 20 augustus 2002 21:56 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij bent tenminste ook iemand die lekkere discussie *niet* verwart met persoonlijke kritiek

Daten?




Ik bedoelde het niet persoonlijk maar in het algemeen dat JIJ het nou persoonlijk opvat!



I laugh untill my head comes off


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 22:11 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 augustus 2002 22:07 schreef MetalSheep het volgende:
Ik bedoelde het niet persoonlijk maar in het algemeen dat JIJ het nou persoonlijk opvat!
Ja man, echt wel.

Volgende ronde graag .


on topic: Wie houdt er hier van tofu? Bedoeld voor andere vegetariërs, ik kan me heel goed voorstellen dat vleeseters er nl. überhaupt al geen ZAK aan vinden. Sterker nog... ik als vego vind er ook geen ZAK aan. Wat is dat toch met die sponzige schuimrubberen troep?


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 22:16 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 20 augustus 2002 22:07 schreef BurZum het volgende:
Ja, gooi er maar een paar domme smiles tegen aan. Leg nou eens uit waarom je niet over iemand anders zou mogen oordelen. Dat maak je inderdaad ZELF uit.




Tuurlijk mag je oordelen,
moet je allemaal zelf weten,
anders kunnen we net zo goed
stoppen met alle topics

Ik zit je alleen te stangen

lekker gediscussieerd toch


I laugh untill my head comes off


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 22:19 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 22:16 schreef MetalSheep het volgende:


Tuurlijk mag je oordelen,
moet je allemaal zelf weten,
anders kunnen we net zo goed
stoppen met alle topics

Ik zit je alleen te stangen

lekker gediscussieerd toch


Ik kom niet meer bij...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen