IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 22-12-2002 23:36 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 22 december 2002 23:26 schreef ghoulliette het volgende:
(mens is van nature liever lui dan moe).



de vraag is nog maar of dit ECHT zo is...



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 23:42 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 december 2002 23:36 schreef XPositiveX het volgende:
de vraag is nog maar of dit ECHT zo is...



wat doe jij het liefst op een zondag ochtend? vast niet drie uur de afwas doen, twee uur hardlopen en wat herten vangen.

hoeveel vegetariers hebben een eigen moestuin?? ook zij gaan naar de appie hein


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-12-2002 23:44 by Heiden Profiel van Heiden

Dat klopt niet Snaack wat je daar allemaal zegt, waarom hebben koeien en andere herbivoren dan een darmstelsel van honderden meters en meer dan 1 maag? Echt niet omdat planten makkelijker te verteren zijn als vlees. Karnivoren hebben een heel kort darmstelsel, wat dat betreft valt de mens eerder onder de groep karnivoren als herbivoren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 23:50 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

tijgers enzo kunnen ook veel harder rennen dan koeien.

karnivoren zijn sneller (hebben meer energie) dat is ook nodig als ze moeten jagen.

grassprietjes rennen niet weg


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-12-2002 23:57 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 22 december 2002 23:50 schreef ghoulliette het volgende:
...grassprietjes rennen niet weg




Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-12-2002 23:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

ERGO: Vleeseteres zijn mannelijker dan vega's ..


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-12-2002 0:10 by Snagger Profiel van Snagger

quote:
Op 22 december 2002 23:58 schreef Jenje het volgende:
ERGO: Vleeseteres zijn mannelijker dan vega's ..


Je neemt de woorden uit mn mond !


Ik, Wil Schuurman


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-12-2002 0:10 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

maar zijn vrouwelijke vegetariers dan ook vrouwelijker???


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-12-2002 10:41 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 22 december 2002 23:44 schreef Heiden het volgende:
Dat klopt niet Snaack wat je daar allemaal zegt, waarom hebben koeien en andere herbivoren dan een darmstelsel van honderden meters en meer dan 1 maag? Echt niet omdat planten makkelijker te verteren zijn als vlees. Karnivoren hebben een heel kort darmstelsel, wat dat betreft valt de mens eerder onder de groep karnivoren als herbivoren.
Een mens kookt veel van de groenten die zij/hij consumeert. Hierdoor worden ze makkelijker verteerbaar. Dat is het verschil. Een koe of een andere herbivoor beschikt over het algemeen niet over een gasfornuis (ook al was dat wel zo, dan konden ze er naar alle waarschijnlijkheid niet heel goed mee omspringen). Herbivoren hebben die verschillende magen enzo dus nodig om inwendig iets zinnnigs met hun maaltijd te doen.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-12-2002 10:55 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 22 december 2002 20:18 schreef JaneDoe het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de kerstactie van de dierenbescherming van dit jaar?
Deze poster heeft natuurlijk onder christenen veel stof op doen waaien, omdat maria is afgebeeld met een dood beest.

Ik zelf vind het goede poster, juist omdat hij provoceert. Maar ik denk niet dat het veel effect heeft. De meesten mensen willen vooral veel vlees vreten met kerst daar veranderd de Dierenbescherming niets aan.

*foto van maria en nijn*
Deze poster is niets mis mee. Ik vind ook niet dat ie provoceert. De gelovigen (veelal Katholieken, goh!) vallen hier over omdat ze denken dat ie gemaakt is om te provoceren.

Iemand Kopspijkers gezien waar die domme doos van het CDA (als ik het wel heb) ging 'discussiëren' met een vertegenwoordiger van de dierenbeschermig? Maria staat voor compassie, ontfermen over de zwakken/zieken, en meer van zulks. Deze poster vertelt ons enkel dat deze dieren slecht behandeld worden en dat ze bescherming nodig hebben.

En dat blijkt wel (niet alleen uit de manier waarop ze gefokt worden en de verkoopcijfers, dus), want het enige 'argument' dat over tafel kwam, kwam erop neer dat Maria van hun was en dat een dood konijn in haar armen niet hoort. Dat konijn hoort namelijk gewoon fatsoenlijk in de pan met een lekker sausje. En daarom had mevrouw kamervragen gesteld...

Off-topic maar wel leuk in deze context; quote van Raoul Heertje: "Als we op mensen met een geestelijke handicap mogen stemmen, vind ik dat geestelijk gehandicapten ook mogen stemmen."

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 23-12-2002 10:56]


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-12-2002 10:57 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 22 december 2002 23:58 schreef Jenje het volgende:
ERGO: Vleeseteres zijn mannelijker dan vega's ..
Women like a man who is in touch with his feminine side.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-12-2002 11:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Daarom zijn ruwe zeebonken ook zo veel aantrekkelijker dan een mager kantoorpikkie ...


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-12-2002 11:28 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 23 december 2002 10:55 schreef Sporty Voleg het volgende:
Deze poster is niets mis mee. Ik vind ook niet dat ie provoceert. De gelovigen (veelal Katholieken, goh!) vallen hier over omdat ze denken dat ie gemaakt is om te provoceren.



Ik heb laatst een progamma gezien waar een verslaggever de straat opging met de poster.
De reactie van de meeste mensen was: 'Van Maria moeten ze afblijven' en 'Ongepast'

De ondervraagde mensen waren niet gelovig, dus in dit geval werkte de poster wel provocerend.


Don't blush when I rip you open


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-12-2002 11:30 by Snaack Profiel van Snaack

[Oopz! ik ben te langzaam..]

Tuurlijk zijn rauwe groenten zwaarder te verteren dan gare.. En idd, plantaardige cellen hebben celwanden en een celmembraam en dierlijke cellen alleen een celmembraam. Deze celwand schijnt moeilijk verteerbaar te zijn.

Als groenten letterlijk kapotgekookt zijn zijn de celwanden gesprongen en zijn de groenten wel makkelijk te verteren. Alleen is dat dan niet te vreten

Maar -- aangezien carnivoren een zeer kort darmstelsel hebben en herbavoren juist lang betekent dat dat wij daar ergens tussenin zullen zitten..

Daarom kan ik me voorstellen dat het niet goed voor je darmstelsel is als je teveel vlees eet, doordat die darmen eigenlijk te lang zijn voor vlees kan het je darmwand gaan irriteren.. Toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-12-2002 11:32]


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-12-2002 11:32 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

De relatie tussen darmkanker en overmatig vleeseten is aangetoond, maar helaas in de doofpot gestopt.


Don't blush when I rip you open


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-12-2002 15:04 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 23 december 2002 11:28 schreef JaneDoe het volgende:
'Van Maria moeten ze afblijven' en 'Ongepast'

De ondervraagde mensen waren niet gelovig, dus in dit geval werkte de poster wel provocerend.

Kennelijk werkt ie wel provocerend, maar of ie 't ook echt is? Misschien moeten mensen wat meer nadenken over waar een bepaalde voorstelling voor staat, voordat ze die veroordelen.


Touché, pussycat!


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-12-2002 15:30 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 23 december 2002 15:04 schreef Sporty Voleg het volgende:
Kennelijk werkt ie wel provocerend, maar of ie 't ook echt is? Misschien moeten mensen wat meer nadenken over waar een bepaalde voorstelling voor staat, voordat ze die veroordelen.


Precies! Mensen denken niet na.


Don't blush when I rip you open


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-12-2002 15:56 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 december 2002 11:30 schreef Snaack het volgende:
[Oopz! ik ben te langzaam..]

Tuurlijk zijn rauwe groenten zwaarder te verteren dan gare.. En idd, plantaardige cellen hebben celwanden en een celmembraam en dierlijke cellen alleen een celmembraam. Deze celwand schijnt moeilijk verteerbaar te zijn.

Als groenten letterlijk kapotgekookt zijn zijn de celwanden gesprongen en zijn de groenten wel makkelijk te verteren. Alleen is dat dan niet te vreten

Maar -- aangezien carnivoren een zeer kort darmstelsel hebben en herbavoren juist lang betekent dat dat wij daar ergens tussenin zullen zitten..

Daarom kan ik me voorstellen dat het niet goed voor je darmstelsel is als je teveel vlees eet, doordat die darmen eigenlijk te lang zijn voor vlees kan het je darmwand gaan irriteren.. Toch?


Inderdaad, de mens moet groente kapotkoken om het te kunnen consumeren, we zijn idd omnivoren te noemen, maar dan toch meer richting karnivoor, niet dat mij deze discussie zoveel boeit, maar ik wou gewoon even het eeuwige hardline-vegetariër gezeur over 'vlees eten is onnatuurlijk voor de mens, we zijn planteneters' ontkrachten. Want van dit soort oogkleppen-politiek word ik een beetje ziek, namelijk. Kijk, dat de vlees-industrie een vuile en monsterlijke industrie is zal ik niet ontkennen. Maar vlees eten hoort wel degelijk bij de mens. En de relatie tussen vlees en kanker is volgens mij de bereidingswijze, niet het vleesch zelf.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-12-2002 16:01 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Kanker aan de dikke darm is een van de meest voorkomende soorten kanker in de westerse wereld. Recente onderzoeken legden een verband tussen dikke-darmkanker en het eten van rood vlees. Maar tot nu toe wisten wetenschappers niet hoe dat in zijn werk gaat. Nederlands onderzoek maakt duidelijk hoe rood vlees de kans op dikke-darmkanker verhoogt, en dat zuivelproducten bescherming kunnen bieden.

Feit:
In 1996 stierven in West-Europa en de Verenigde Staten meer dan 200.000 mensen aan dikke- darmkanker
Dikke-darmkanker is de op een na belangrijkste doodsoorzaak van kankerpatiënten in het westen, na longkanker bij mannen en borstkanker bij vrouwen. Wetenschappers vermoeden al tientallen jaren dat er een verband bestaat tussen onze eetgewoonten en een verhoogde kans op dikke-darmkanker. Als voorbeeld halen ze Japan aan, waar het aantal gevallen sinds de jaren vijftig dramatisch is gestegen. In die tijd gingen de Japanners meer westers voedsel eten en minder vis. En vlees is altijd de hoofdverdachte geweest.


Bron: http://www.rnw.nl/wetenschap/html/kanker010312.html




Don't blush when I rip you open


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-12-2002 16:09 by Heiden Profiel van Heiden

Eskimo's hebben zover ik weet geen last van kanker, Afrikaanse, Aziatische en Australische 'primitieve' stammen ook niet, ik blijf erbij dat het bakken en braden van vlees de oorzaak hiervan is. Je eet dan eigenlijk verbrand vlees. Kan inderdaad niet echt gezond zijn.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-12-2002 16:11 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 23 december 2002 11:30 schreef Snaack het volgende:
[Oopz! ik ben te langzaam..]

Daarom kan ik me voorstellen dat het niet goed voor je darmstelsel is als je teveel vlees eet, doordat die darmen eigenlijk te lang zijn voor vlees kan het je darmwand gaan irriteren.. Toch?

Waarom zou je darmwanden gaan irriteren omdat je darmen te lang zou zijn voor vlees
En het bakken van voedsel is de grootste veroorzaken van kanker, niet het voedsel zelf, maar is wel zo lekker. En de mens is ook niet bedoeld om 80 jaar oud te worden, zullen we iedereen die ouder is als 80 dan ook maar meteen afschieten?

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 23-12-2002 16:12]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-12-2002 16:17 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 december 2002 15:56 schreef Heiden het volgende:
Inderdaad, de mens moet groente kapotkoken om het te kunnen consumeren, we zijn idd omnivoren te noemen, maar dan toch meer richting karnivoor, niet dat mij deze discussie zoveel boeit, maar ik wou gewoon even het eeuwige hardline-vegetariër gezeur over 'vlees eten is onnatuurlijk voor de mens, we zijn planteneters' ontkrachten. Want van dit soort oogkleppen-politiek word ik een beetje ziek, namelijk.



Nou ja, om het makkelijk te kunnen consumeren dan Ik eet nooooit sufgekookte groenten, bah

En nee, we zijn idd geen planteneters maar omnivoren. Imho betekent dat niet meer dan dat we zowel door plantaardige als dierlijke voeding kunnen overleven, eventueel met elkaar gecombineerd.

Toch ben ik van mening dat een mens niet alleen van dierlijke voeding (gezond) in leven kan blijven, bepaalde vitaminen en sporenelementen krijg je dan gewoon niet binnen.

Het feit dat ik (op zuivel na dan) geen dierlijke producten eet en wel gezond ben (volgens een recente bloedtest iig ) is imho het bewijs dat je zonder vlees te eten gezond kan blijven.

Vegans moeten volgens mij trouwens wel aanvullende stoffen slikken, voedingssuplementen. Dus aan alleen plantaardig voedsel heb je ook niet genoeg.

Herbavoren (zoals koeien e.d.) hebben trouwens zo'n lang spijverteringskanaal omdat dieren nu eenmaal niet uitgevonden hebben hoe ze voedsel makkelijker verteerbaar te maken

Wellicht zag ons spijsverteringsstelsel er voor de uitvinding van het vuur ook wel heel anders uit.
quote:

Kijk, dat de vlees-industrie een vuile en monsterlijke industrie is zal ik niet ontkennen. Maar vlees eten hoort wel degelijk bij de mens. En de relatie tussen vlees en kanker is volgens mij de bereidingswijze, niet het vleesch zelf.


Ik heb toevallig een stuk gelezen dat hierover gaat, de kans op darmkanker blijkt bij vleeseters wel degelijk groter te zijn als bij veggies, zie eerdere post die op irritatie van de darmwand ingaan. Onze darmen zijn eigenlijk te lang om "normaal
vlees te kunnen verteren. Maar ook weer te kort om "normaal" plantaardige voeding te kunnen verteren.

Ons lichaam is imho tijdens de evolutie zo aangepast dat onze overlevingskansen zo groot mogelijk zijn, of we nu een beest vingen of knollen vonden, eten is eten

Verder blijkt dat veggie's doordat ze bewuster eten gezonder leven/ eten, dat staat dus los van het vegetarisch menu. Kortom, je kan vleesetend bijna net zo gezond eten als vegetariers.

Maar goed, het is allemaal relatief natuurlijk, er zijn net zo goed veggies die elke dag ranzig vet en volkomen ongezond leven. En er zijn vast ook vleeseters die gevarieerd bla bla bla eten.

Duss..


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-12-2002 16:18 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 23 december 2002 16:11 schreef Iskariot het volgende:
Waarom zou je darmwanden gaan irriteren omdat je darmen te lang zou zijn voor vlees


http://www.rnw.nl/wetenschap/html/kanker010312.html



Don't blush when I rip you open


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-12-2002 16:19 by Heiden Profiel van Heiden

Ik heb het stukje gelezen Jane, het is vooral het rood vlees dat ze met darmkanker in verband brengen, dus niet vlees in het algemeen. Ik heb er iig mijn twijfels bij, dit heeft volgens mij gewoon weer te maken met de hormonen, extra toegediend ijzer voor roder vlees en weet ik niet wat voor een zooi allemaal in dierlijk bloed. Dat heeft weer te maken met de industrie, die ik ook walgelijk vind. Niet met vlees in het bijzonder. Wit vlees word trouwens zo wit gehouden, door een compleet ijzer-loos diëet aan die dieren te geven. Dat zijn gewoon allemaal vuile truuken. Maar vlees is imo in principe niet verkeerd.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-12-2002 16:24 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Dat zou heel goed inderdaad.


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen