IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-10-2003 16:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 28 oktober 2003 16:26 schreef campske666 het volgende:
Reden te meer om deze wussy-levensstijl niet verder te laten evolueren door allemaal van die kunstmatige bucht te eten ipv een goed stuk vlees met echte groenten uit de tuin.
De enige reden waarom we niet meer zouden kunnen leven zonder al deze luxe is omdat deze luxe ons zacht maakt.


Hmmm.....

ik prefereer die wussy lifestyle toch boven dat van 100 en nog meer jaar geleden:

ziektes, vieze stinkende bagger riolen (Londen etc.), lords en anderen die bepalen of jij wel of niet op hun grond mag jagen/verbouwen, despotische heerschers etc. etc. Geef mij maar de 20ste eeuw.

En wussy, tsja. Ik prefereer een lifestyle op basis van intellectuele en geen fysieke kracht. Dus alshet mij een wuss maakt wanneer ik in mijn vrije tijd over Fibonacci's sequences lees i.p.v. mijn akker te verbouwen het zij zo. Ik wil niet ruilen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 16:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zonder fysieke kracht kan je je geniaale ideeen moeilijk ten uitvoer brengen.
Ik denk net zo graag als dat ik beweeg in vrije tijd


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-10-2003 16:44 by Chelman Profiel van Chelman

Ik bedoel ook niet dat je 24/7 achter je bureau moet zitten. Sporten is goed maar Campske doelde volgens mij op het gehard zijn door het harde leven vroeger en niet door middel van een potje basketbal.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-10-2003 16:46 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 28 oktober 2003 16:44 schreef Chelman het volgende:
Ik bedoel ook niet dat je 24/7 achter je bureau moet zitten. Sporten is goed maar Campske doelde volgens mij op het gehard zijn door het harde leven vroeger en niet door middel van een potje basketbal.

IDD. Sporten is gewoon een vervangmiddel voor het echte fysieke werk.
Ik wil nu niet het verleden volledig romantiseren. Maar het had z'n voordelen (en z'n nadelen). Net als tegenwoordig.



verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 28-10-2003 16:47 by verwoesting Profiel van verwoestinghttp://www.sammath.nl

voor allen die die tijden missen is het gewoon een kwestie van verhuizen, bv noord india


Furious black death metal http://www.sammath.nl


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-10-2003 16:48 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 oktober 2003 16:26 schreef campske666 het volgende:
Reden te meer om deze wussy-levensstijl niet verder te laten evolueren door allemaal van die kunstmatige bucht te eten ipv een goed stuk vlees met echte groenten uit de tuin.
De enige reden waarom we niet meer zouden kunnen leven zonder al deze luxe is omdat deze luxe ons zacht maakt.

Pfoeh, ik denk niet dat we wussies zijn geworden met het eten van al die pesticiden.
Wat houd je tegen om zelf groenten te kweken?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 16:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 16:47 schreef verwoesting het volgende:
voor allen die die tijden missen is het gewoon een kwestie van verhuizen, bv noord india

dat werk toch niet de mensen zijn daar helemaal anders en zo erg lopen ze ook niet achter.

Vroeger was de hygiene slecht omdat ze er niet genoeg over wisten en zo is dat met meer dingen, maar dat wil niet zeggen dat een zelfvoorzienend persoon in deze tijd dezelfde tekortkomingen heeft...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 28-10-2003 16:52 by demonslaughter Profiel van demonslaughterhttp://www.hotmetalradio.com

VVVLLLEEEEEESSS YEAH met een fris glaasje BIER


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 16:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 16:48 schreef mislyd het volgende:
Pfoeh, ik denk niet dat we wussies zijn geworden met het eten van al die pesticiden.
Wat houd je tegen om zelf groenten te kweken?


Vroeger hadden ze de pesticides ook al uitgevonden hoor
Het systeem waar ik nu in zit houd mij tegen om zelf groentes te telen, te weinig plek en rust om groenten te telen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2003 17:29 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 oktober 2003 15:40 schreef mislyd het volgende:
Dat heb ik eigenlijk nooit een goed argument gevonden, aangezien we strikt genomen bijna niets nodig hebben om te overleven.


Waarom is het dan geen goed argument?

Omdat we "bijna niets nodig hebben om te overleven" is moord op andere wezens direct gerechtvaardigd, om je maar eens barbaars aan lust over te geven?

Juist omdat we zo weinig nodig hebben is het overbodig andere wezens te vermoorden om zelf in leven te blijven. Dat gebeurt alleen omdat men het "lekker" vind, niet omdat het nodig is.

Dat vind ik er verwerpelijk aan.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2003 17:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Snaack: jij als vegetariér .. wat voer je je katten?

Die beesten zijn toch wel erg afhankelijk van vlees. En voor dat voer zijn er niet de normen die wel voor vlees die voor menselijke consumptie wel gelden. Dus dan hef je je idealen eigenlijk weer helemaal op ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 17:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 17:29 schreef Snaack het volgende:
Waarom is het dan geen goed argument?

Omdat we "bijna niets nodig hebben om te overleven" is moord op andere wezens direct gerechtvaardigd, om je maar eens barbaars aan lust over te geven?

Juist omdat we zo weinig nodig hebben is het overbodig andere wezens te vermoorden om zelf in leven te blijven. Dat gebeurt alleen omdat men het "lekker" vind, niet omdat het nodig is.

Dat vind ik er verwerpelijk aan.


Wat is er zo fout aan moord Zonder carnivoren zou er teveel beesten zijn, alleen wij mensen pakken niet de zwakste dieren En dat beesten niet zo opgesloten moeten zijn ben ik het ook mee eens, maar niet dat mensen geen vleesch mogen eten
En mensen vinden vleesch lekker omdat het ook gezond kan zijn. Ik ben van mening dat iedereen die vleesch eet dat die ook eens een dier voor zichzelf moet slachten...(niet dat ik het al heb gedaan, maar dat komt nog)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 28-10-2003 17:44 by invictis Profiel van invictis

ik ben fucking 14 jaar vega geweest en ik doe het nooit meer, eet nu gelukkig weer sinds 2 jaar tons of meat and fish, hails to spicey spareribs en lekkerbekkies!!!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2003 17:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Born Again Carnivore


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 17:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 17:44 schreef invictis het volgende:
ik ben fucking 14 jaar vega geweest en ik doe het nooit meer, eet nu gelukkig weer sinds 2 jaar tons of meat and fish, hails to spicey spareribs en lekkerbekkies!!!

Heb je van die 14 jaar nog lichamelijke klachten gehad??


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 28-10-2003 17:52 by invictis Profiel van invictis

ja ik heb zeker heel veel lichamelijke klachten gehad, veel moe, weinig levenslust, je gaat er best van naar de klote lichamelijk en geestelijk, dus vlees en vis vreten z.v.a.m. onthouden wat je bent zeer belangrijk,
ik ga nu ff happie eten, waar is mijn knuppel en kettingzaag, gheghe


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2003 17:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 oktober 2003 17:31 schreef Jenje het volgende:
Snaack: jij als vegetariér .. wat voer je je katten?


Sinds wanneer heeft mijn kat principes dan?

Ik ga mijn levenstijl niet aan anderen, waaronder mijn huisdier, opdringen.

quote:
Die beesten zijn toch wel erg afhankelijk van vlees.


Katten zijn inderdaad wél zuiver karnivoor en kunnen niet zonder.

De mens daarentegen kan op zowel plantaardig als op dierlijk voedsel overleven.

quote:
En voor dat voer zijn er niet de normen die wel voor vlees die voor menselijke consumptie wel gelden. Dus dan hef je je idealen eigenlijk weer helemaal op ...


Want? Leg uit?

Vrij kansloos trouwens dat "de vleeseters" de veggies op de één of andere manier altijd met het feit dat ze "niet oprecht" zijn (in hun simplistische ogen) of iets dergelijk om de oren proberen te slaan.

"Heb je leren schoenen? Ja? Ow, dan ben je ook lekker hypocriet!"

"Eten je katten wel vlees? Ja? Ow, dan ben je ook lekker hypocriet!"

"Nou.. Ik eet lekker een biefstukje hoor! MOORD EN DOODSLAG hahaha! Weet je wel hoe lekker vlees is?? Nou? Nou? Jij eet vies vega voer, ik eet vleesch en dat heerscht! Ik vind eigenlijk dat jij dat lekkere vleesch ook moet eten want het is.. lekker!"

et cetera..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-10-2003 17:59]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2003 17:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 oktober 2003 17:52 schreef invictis het volgende:
ja ik heb zeker heel veel lichamelijke klachten gehad, veel moe, weinig levenslust, je gaat er best van naar de klote lichamelijk en geestelijk, dus vlees en vis vreten z.v.a.m. onthouden wat je bent zeer belangrijk,
ik ga nu ff happie eten, waar is mijn knuppel en kettingzaag, gheghe


Jij hebt vast niet zelf verzonnen vegetariër te "worden", simpel boertje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2003 17:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja dude wat lul jij nu, wel mekkeren at beesten dood moeten voor het vlees, maar het niet erg vinden dat ze dood gaan voor je schoentjes?

Dat is niet echt zuivere koffie!

Kattevoer (en hondevoer) heeft slachtafval e.d. en vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie in het vlees zitten, ook is er op de fok voor honde en kattevoer minder controle dan op de fok voor mensevoer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 18:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 17:56 schreef Snaack het volgende:
Sinds wanneer heeft mijn kat principes dan?

sinds wanneer heb jij ze
quote:
Ik ga mijn levenstijl niet aan anderen, waaronder mijn huisdier, opdringen.

Dezelfde reden waarom ik ze niet bij mijzelf opdring

quote:
Katten zijn inderdaad wél zuiver karnivoor en kunnen niet zonder.

De mens daarentegen kan op zowel plantaardig als op dierlijk voedsel overleven.


Lees post hiervoor toch wel degelijk klachten. En wat is er fout aan lekker eten?? eten verminderd stress



quote:

Vrij kansloos trouwens dat "de vleeseters" de veggies op de één of andere manier altijd met het feit dat ze "niet oprecht" zijn (in hun simplistische ogen) of iets dergelijk om de oren proberen te slaan.

"Heb je leren schoenen? Ja? Ow, dan ben je ook lekker hypocriet!"

"Eten je katten wel vlees? Ja? Ow, dan ben je ook lekker hypocriet!"

"Nou.. Ik eet lekker een biefstukje hoor! MOORD EN DOODSLAG hahaha! Weet je wel hoe lekker vlees is?? Nou? Nou? Jij eet vies vega voer, ik eet vleesch en dat heerscht! Ik vind eigenlijk dat jij dat lekkere vleesch ook moet eten want het is.. lekker!"

et cetera..


Waarom draag je leren schoenen als het erg is voor die beestjes dan

Elkaar opeten is nog altijd geen moord hoor zelfverzorgend en dat gaat altijd ten koste van een ander, je moet het alleen niet te erg overdrijven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2003 18:15 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 oktober 2003 17:59 schreef Jenje het volgende:
Ja dude wat lul jij nu, wel mekkeren at beesten dood moeten voor het vlees, maar het niet erg vinden dat ze dood gaan voor je schoentjes?



Inderdaad. Ik heb toch ook nergens beweerd dat ik totaal geen dierlijke producten gebruik?

IK BEN GEEN FUCKING VEGANIST!!

Enig idee hoeveel schoenen er uit 1 koe gemaakt kunnen worden en hoveel koeien 1 mens op jaarbasis eet?

Relativiteit is het toverwoord. Ik verbruik in mijn hele leven nog geen koe aan leer, daar kan ik mee leven.

quote:
Dat is niet echt zuivere koffie!


Ow nee? Wie bepaalt dat dan? Is er een 'veggie-bijbel' ofzo? Lazer toch op met je knullige bemoeizucht man

quote:
Kattevoer (en hondevoer) heeft slachtafval e.d. en vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie in het vlees zitten, ook is er op de fok voor honde en kattevoer minder controle dan op de fok voor mensevoer


Dus? Ik zal aan mijn kat vragen of ze daar geen problemen mee heeft ok!

Ook ben ik natuurlijk even vergeten dat de bio-industrie niet ontstaan is doordat wij met veel teveel mensen op te weinig grond leven en elke dag goedkoop vlees willen eten en er ook nog eens in grote getalen in willen kunnen handelen maar dat de miniscule voedselbehoefte van onze huisdieren de boosdoener is. Mijn fout.

Ik heb ook nergens gezegd dat hetgeen ik het "zieligsheids-beginsel" zal noemen dé basis van mijn overtuiging vormt. Helemaal niet zelfs.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2003 18:15 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2003 17:59 schreef Jenje het volgende:
Ja dude wat lul jij nu, wel mekkeren at beesten dood moeten voor het vlees, maar het niet erg vinden dat ze dood gaan voor je schoentjes?

Dat is niet echt zuivere koffie!

Moet het er met een voorhamer ingeramd worden of zo of wil je het gewoon niet snappen? Je redeneertrant komt verrassend overeen met hetgeen in je usericon staat. SnaacK heeft ons geduldig uitgelegd dat vegetarisme zijn keuze is en dat hij dat niet aan zijn kat wil opdringen. Hij is op geen enkele manier verplicht om tofuvoer voor z'n kat te kopen.
Verder vindt hij dat vlees niet nodig is voor een mens (wel voor een kat) en daarop baseert hij zijn keuze om het dan ook te laten.

Wat is daar zo moeilijk aan???

Waarom wordt iedereen altijd roomser dan de paus als ze vegetariërs aanspreken op hun eetgewoonten? SnaacK dringt toch niemand iets op? Hij vraagt jullie toch niet het vlees te laten staan o.i.d?


invictis
Usericon van invictis
Posted 28-10-2003 18:16 by invictis Profiel van invictis

wat zit je te zeiken Snaack?!...14 jaar ja!...ik heb mijn bijdrage gedaan, je hebt geen idee wat ik allemaal voor dieren heb gedaan vroeger maar ik moet ook aan mezelf en mijn gezondheid denken,"simpel boertje"...*grmph*, laat lekker iedereen in zijn waarde en doen en laten wat ie wil, dus...hier


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2003 18:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

@Dwaallicht: Grappig dat jij daar over praat ...


Maar het gaat over het dragen van leer in dat stukje.
Iets wat de vegetarier zelfs dus wel doet.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 28-10-2003 18:17]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2003 18:21 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2003 18:16 schreef Jenje het volgende:
@Dwaallicht: Grappig dat jij daar over praat ...


Maar het gaat over het dragen van leer in dat stukje.
Iets wat de vegetarier zelfs dus wel doet.

Natuurlijk praat ik daarover, ik weet meer van vegetarisme dan jij, zo blijkt.

Natuurlijk draagt een vegetariër leer, dat heeft toch niets met eetgewoonten te maken, bovendien kost een leren schoen inderdaad veel minder koe dan een dieet met vlees.
Maar je wil het gewoon niet snappen, aap, je probeert het niet eens.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen