IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 18:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Je kan ook gewoon minder vleesch eten ipv het afschaffen van vleesch


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 28-10-2003 18:23 by invictis Profiel van invictis

"LET'S GET READY TO RUMBLE!!!!!...."....gheghe, ik bestel ff shoarma en spare ribs en wat biertjes voor deze bitchfight, iemand nog meer?







Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 28-10-2003 18:24 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom



I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2003 18:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Jezus wat ben jij een arrogant mannetje.

Het is naar mijn mening hypocriet om wel leer te dragen als je loopt te mekkeren dat je geen dieren magen slachten voor eten.

Hoe ver in de tak der primaten moet je afgezakt zijn omdat niet in te zien dat die twee zaken zeker met elkaar te maken hebben.
Uiterlijk vertoon is blijkbaar voor jou boven principes verheven.

Als je toch niet wilt dat er dieren sterven om jou in leven te houden dan ga je toch geen leren schoenen dragen of is dat nou zo mooi te begrijpen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 18:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Go Jenje! Go Jenje!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 28-10-2003 18:34 by invictis Profiel van invictis

als echte veggie steek je alle schoenenwinkels in de hens en ga je op metalconcerten de leren kisten van andere ZM-ers en polsbanden met een roze spuitbus bewerken...whahahahahaha
je vreet vlees of niet maar ga dan niet hypocriet schedels sparen of leer dragen en dergelijke, dan moet je ook niet meer schijten op je WC pot want daar zit vermaald bot in verwerkt van slachterijen 9 van de 10 keer als krom voorbeeld, het einde is dan echt zoek, saffie? ...one cannot serve two lords...


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 18:45 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 28 oktober 2003 18:24 schreef Jenje het volgende:
Jezus wat ben jij een arrogant mannetje.

Het is naar mijn mening hypocriet om wel leer te dragen als je loopt te mekkeren dat je geen dieren magen slachten voor eten.

Hoe ver in de tak der primaten moet je afgezakt zijn omdat niet in te zien dat die twee zaken zeker met elkaar te maken hebben.
Uiterlijk vertoon is blijkbaar voor jou boven principes verheven.

Als je toch niet wilt dat er dieren sterven om jou in leven te houden dan ga je toch geen leren schoenen dragen of is dat nou zo mooi te begrijpen?

voor het dragen van leren schoenen hoeft geen bio-industrie te bestaan. voor al die mensen die vlees willen eten kennelijk wel.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2003 18:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 28 oktober 2003 18:45 schreef El Chulo het volgende:
voor het dragen van leren schoenen hoeft geen bio-industrie te bestaan. voor al die mensen die vlees willen eten kennelijk wel.
Ha eindelijk een fatsoenlijk antwoord ...

Maar uit jouw antwoord maak ik op dat vlees uit die komt van dieren die niet uit de bio-industrie komt dus wel gegeten mag worden (in jouw geval dus).

Gaat het dan om de leefomstandigheden van de dieren, of om het gegeven dat er dieren moeten sterven om jou te voeden, kleden, etc?


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 18:52 by El Chulo Profiel van El Chulo

het gaat mij om de leefomstandigheden.
strict genomen ben ik niet tegen vlees eten. bijvoorbeeld biologisch vlees etc. zelf heb ik ook daar geen behoefte aan (genoeg ijzer, itt dwaallicht ), maar dat is mijn eigen smaak.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 18:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

En als je dan ook nog eens bio-lijm wil hebben kom je ook weer beendermeel(gelatine, verstevigings middel in vele voedsel producten) tegen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 18:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 18:45 schreef El Chulo het volgende:
voor het dragen van leren schoenen hoeft geen bio-industrie te bestaan. voor al die mensen die vlees willen eten kennelijk wel.


het hoeft misschien niet maar het is er wel



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2003 19:00 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2003 18:24 schreef Jenje het volgende:
Het is naar mijn mening hypocriet om wel leer te dragen als je loopt te mekkeren dat je geen dieren magen slachten voor eten.

Ja, mijn waarde primaat, maar de vego in kwestie (SnaacK) liep niet te mekkeren dat 'je geen dieren mag slachten voor het eten'. Dus je opmerking over 'geen zuivere koffie' is in dit geval loos, niet ter zake doende, etc.

Is het zo duidelijk, of heb ik teveel lettergrepen gebruikt?


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 19:00 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 28 oktober 2003 18:54 schreef ElitE het volgende:
het hoeft misschien niet maar het is er wel



euh nee, die is er voor de vlees-produkte. leerproduktie is bijzaak


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 28-10-2003 19:01 by anonymous Profiel van anonymous

Met vlees eten op zich is niks mis. Het gaat er gewoon om dat mensen het veel te veel eten waardoor de bio industrie bestaat. Ik kies er zelf voor om vrijwel geen vlees te eten, maar dat is puur omdat ik me daar goed bij veel. Twee keer in de week zou ik in principe ook goed vinden, dan draag je niet bij aan de bio-industrie, denk ik. Zeker niet als je dan ook nog eens biologisch vlees koopt.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 19:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 19:00 schreef El Chulo het volgende:
euh nee, die is er voor de vlees-produkte. leerproduktie is bijzaak


Nou als je de bio-industrie liever niet ondersteund moet je ze ook niet ondersteunen door leer te kopen wat het stimuleerd ze toch hoe dan ook
En de bio-industrie kan je toch niet stoppen dmv geen producten te kopen want er doen te weinig mensen mee en het is veeeel te belangrijk in deze samenleving. Je kan natuurlijk wel de leefomstandigheden verbeteren, dan smaakt je biefstukje nog beter ook


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 28-10-2003 19:07 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 28 oktober 2003 19:05 schreef ElitE het volgende:
En de bio-industrie kan je toch niet stoppen dmv geen producten te kopen want er doen te weinig mensen mee en het is veeeel te belangrijk in deze samenleving.
Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als principes...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 19:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 19:07 schreef anonymous het volgende:
Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als principes...


Natuurlijk maar die moeten wel nut hebben als jij stopt met vleesch eten stop je de bio industrie nog niet, als je nou een een bijdrage leverde aan een goed alternatief voor de bioindustrie dan kom je nog ergens met je principes...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 28-10-2003 19:12 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 28 oktober 2003 19:10 schreef ElitE het volgende:
Natuurlijk maar die moeten wel nut hebben als jij stopt met vleesch eten stop je de bio industrie nog niet, als je nou een een bijdrage leverde aan een goed alternatief voor de bioindustrie dan kom je nog ergens met je principes...
Hoezo moeten die nut hebben? Je hebt die principes toch ook voor jezelf? Je wil gewoon niet meewerken aan de bio-industrie of die nou wel of niet hierdoor verdwijnt En er is toch een goed alternatief, EKO keurmerk vlees kopen.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 19:17 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 28 oktober 2003 19:05 schreef ElitE het volgende:
Nou als je de bio-industrie liever niet ondersteund moet je ze ook niet ondersteunen door leer te kopen wat het stimuleerd ze toch hoe dan ook


de bio-industrie is opgericht voor de vleesproduktie, niet voor de leerproduktie.

voor het overige vind ik alle argumenten dat vegetariers consequent moeten zijn niet interessant.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 19:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 19:12 schreef anonymous het volgende:
Hoezo moeten die nut hebben? Je hebt die principes toch ook voor jezelf? Je wil gewoon niet meewerken aan de bio-industrie of die nou wel of niet hierdoor verdwijnt En er is toch een goed alternatief, EKO keurmerk vlees kopen.


Met principes laat je toch merken dat je het anders wil, beetje lullig om daar dan niets aan te doen.
Biovleesch( ) eten helpt idd erg goed tegen de bioindustrie


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 19:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 19:17 schreef El Chulo het volgende:
de bio-industrie is opgericht voor de vleesproduktie, niet voor de leerproduktie.

voor het overige vind ik alle argumenten dat vegetariers consequent moeten zijn niet interessant.

Het is voor alle dierlijke producten opgericht waaronder leer. En als je tegen de bio industrie bent moet je voor een goed alternatief zorgen en proberen er zo min mogelijk aan mee te doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 19:24 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 28 oktober 2003 19:21 schreef ElitE het volgende:
Het is voor alle dierlijke producten opgericht waaronder leer.


dat betwijfel ik
quote:

En als je tegen de bio industrie bent moet je voor een goed alternatief zorgen


waarom?
quote:

en proberen er zo min mogelijk aan mee te doen.

dat doe ik dan ook


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2003 19:36 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 oktober 2003 18:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Moet het er met een voorhamer ingeramd worden of zo of wil je het gewoon niet snappen? Je redeneertrant komt verrassend overeen met hetgeen in je usericon staat. SnaacK heeft ons geduldig uitgelegd dat vegetarisme zijn keuze is en dat hij dat niet aan zijn kat wil opdringen. Hij is op geen enkele manier verplicht om tofuvoer voor z'n kat te kopen.
Verder vindt hij dat vlees niet nodig is voor een mens (wel voor een kat) en daarop baseert hij zijn keuze om het dan ook te laten.


Exact

quote:
Wat is daar zo moeilijk aan???


Dat vraag ik me inderdaad ook af.. Ik vermoed dat er enige onwil in het spel is die de "zuiverheid" van deze discussie bevlekt, zoals al eerder bleek in dit (en menig ander serieus) topic.

De meeste reacties hier getuigen imho dan ook van schokkende infantiele, welhaast christelijke bemoeizucht. Etteren in plaats van open minded aan een discussie deelnemen is hier de trent geworden

KNEUTERS! Wie de schoen past trekke hem aan




quote:
Op 28 oktober 2003 18:16 schreef invictis het volgende:
wat zit je te zeiken Snaack?!...14 jaar ja!...ik heb mijn bijdrage gedaan, je hebt geen idee wat ik allemaal voor dieren heb gedaan vroeger maar ik moet ook aan mezelf en mijn gezondheid denken,"simpel boertje"...*grmph*, laat lekker iedereen in zijn waarde en doen en laten wat ie wil, dus...hier


Wil je een lintje ofzo? Ik zal de Koningin even bellen ok, dan regel ik dat direct voor je

Het is heel simpel: als jij je slecht voelde doordat je geen vlees at was er blijkbaar iets mis met je diëet. Als vlees onmisbaar zou zijn zouden alle veggies en vegans dergelijke klachten moeten hebben, niet?

Je ontwijkt trouwens mijn vraag: Heb je er zelf voor gekozen vega te worden?




quote:
Op 28 oktober 2003 18:16 schreef Jenje het volgende:
@Dwaallicht: Grappig dat jij daar over praat ...


Waarom zou hij dat niet mogen dan?

quote:
Maar het gaat over het dragen van leer in dat stukje. Iets wat de vegetarier zelfs dus wel doet.


BLijkbaar heb je over mijn vorige post heengelezen. Hieronder nogmaals de passage die op jouw bovenstaande vraag ingaat:

quote:
Op 28 oktober 2003 18:15 schreef ik o.a. het volgende:
Inderdaad. Ik heb toch ook nergens beweerd dat ik totaal geen dierlijke producten gebruik?

IK BEN GEEN FUCKING VEGANIST!!

Enig idee hoeveel schoenen er uit 1 koe gemaakt kunnen worden en hoveel koeien 1 mens op jaarbasis eet?

Relativiteit is het toverwoord. Ik verbruik in mijn hele leven nog geen koe aan leer, daar kan ik mee leven.


SNAP JE HET NU JENJE? IK PRAAT HARD OMDAT HET ANDERS NIET TOT JE BOTTE HARSES DOORDRINGT.




quote:
Op 28 oktober 2003 18:24 schreef Jenje het volgende:
....

Het is naar mijn mening hypocriet om wel leer te dragen als je loopt te mekkeren dat je geen dieren mag slachten voor eten.


Als je bovenstaande quote leest, begrijp je dan waarom ik daar GEEN problemen mee heb?

Het is trouwens jouw goed recht om er anders over te denken hoor.. Maar aan jouw mening hoef ik me niet te conformeren.

Sterker nog, ik vind het erg christelijk dat je probeert om jouw "moraal" aan mij op te dringen; Je probeert mij namelijk een bepaald schuldgevoel dat jij kennelijk zou ervaren als je je in mijn situatie verplaatst aan te praten.

Wat een kortzichtigheid

quote:
Hoe ver in de tak der primaten moet je afgezakt zijn omdat niet in te zien dat die twee zaken zeker met elkaar te maken hebben.
Uiterlijk vertoon is blijkbaar voor jou boven principes verheven.




Je hebt een ietwat simpele voorstelling van de realiteit Jenje..

quote:
Als je toch niet wilt dat er dieren sterven om jou in leven te houden dan ga je toch geen leren schoenen dragen of is dat nou zo mooi te begrijpen?


Om je het scrollen te besparen nogmaals mijn eerdere post..

quote:
Op 28 oktober 2003 18:15 schreef ik o.a. het volgende:
Inderdaad. Ik heb toch ook nergens beweerd dat ik totaal geen dierlijke producten gebruik?

IK BEN GEEN FUCKING VEGANIST!!

Enig idee hoeveel schoenen er uit 1 koe gemaakt kunnen worden en hoveel koeien 1 mens op jaarbasis eet?

Relativiteit is het toverwoord. Ik verbruik in mijn hele leven nog geen koe aan leer, daar kan ik mee leven.


SNAP JE??????





quote:
Op 28 oktober 2003 18:34 schreef invictis het volgende:
als echte veggie steek je alle schoenenwinkels in de hens en ga je op metalconcerten de leren kisten van andere ZM-ers en polsbanden met een roze spuitbus bewerken...whahahahahaha
je vreet vlees of niet maar ga dan niet hypocriet schedels sparen of leer dragen en dergelijke, dan moet je ook niet meer schijten op je WC pot want daar zit vermaald bot in verwerkt van slachterijen 9 van de 10 keer als krom voorbeeld, het einde is dan echt zoek, saffie? ...one cannot serve two lords...


Zie hier boven het bewijs dat vlees eten wel degelijk een nadelig effect op het intellect heeft.

JE SNAPT ER ECHT GEEN ENE FUCK VAN!! SCHAAM JE!! GA TERUG NAAR SCHOOL!!





quote:
Op 28 oktober 2003 19:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, mijn waarde primaat, maar de vego in kwestie (SnaacK) liep niet te mekkeren dat 'je geen dieren mag slachten voor het eten'. Dus je opmerking over 'geen zuivere koffie' is in dit geval loos, niet ter zake doende, etc.

Is het zo duidelijk, of heb ik teveel lettergrepen gebruikt?


GO DWAAL, GO DWAAL, GO DWAAL




Het is jammer als je grapjes uit moet leggen maar het is nog veeeeel triester als je je uitleg ook nog eens uit moet leggen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-10-2003 19:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 oktober 2003 19:24 schreef El Chulo het volgende:
dat betwijfel ik

Als het er alleen voor het vlees was dan zou de bioindustrie er ook zijn, maar leer is toch een product van de bio industrie dus je werkt er nog steeds aan mee.


quote:
waarom?

Omdat zolang mensen vlees lekker vinden mensen dieren houden.(pff wat een kleuter vraag )



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 28-10-2003 19:44 by anonymous Profiel van anonymous



"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen