IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:37 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:35 schreef Miss Lucifer het volgende:
Maar wat ik niet begrijp is waarom vegetariërs wel vis eten.

Hoe........




KOM je hierbij, IN GODSNAAM.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:37 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:35 schreef Gunman het volgende:
Ik heb ooit een medestudent gehad die straight egde en vegetariër was: die ging nooit zagen: hij zei dat ieder zijn keuze moest maken...voor dei gast kon ik respect opbrengen (dat, en dat hij ook stiekum een BM fan was)


Mijn beste vriendin is vegetariër, en ze loopt absoluut niet te mekkeren over het feit dat ik wel vlees eet. Hoewel ik het ook helemaal niet eens ben met hoe wij aan het vlees komen...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 13:38 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 13:35 schreef Miss Lucifer het volgende:
Maar wat ik niet begrijp is waarom vegetariërs wel vis eten. Ik bedoel, vissen zijn ook dieren, en ze voelen ook pijn!
Dat komt omdat je nu weer alle vegetariers over 1 kam aan het scheren bent. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen om geen vlees (of vis) te eten.

Als iemand geen vlees wil eten vanwege de verrotte en corrupte vlees-industrie en de slechte behandeling van het vee dan is er niets mis met een goed visje.

(Behalve dan dat ook de vis-industrie aan het corrumperen is, maar dat is pas iets van de laatste paar jaar)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:38 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:36 schreef campske666 het volgende:
- ik persoonlijk vind die redenen niet afdoende genoeg (want: campske=dom=kan niet lezen)



Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:38 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:37 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe........




KOM je hierbij, IN GODSNAAM.


Het is toch echt zo. Ik ken er een hoop die best wel eens een visje naar binnen willen werken. Fuckers.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:39 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:38 schreef helmet het volgende:
Dat komt omdat je nu weer alle vegetariers over 1 kam aan het scheren bent. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen om geen vlees (of vis) te eten.

Als iemand geen vlees wil eten vanwege de verrotte en corrupte vlees-industrie en de slechte behandeling van het vee dan is er niets mis met een goed visje.

(Behalve dan dat ook de vis-industrie aan het corrumperen is, maar dat is pas iets van de laatste paar jaar)


Ehm, weet je wel niet hoeveel dolfijnen en zo er sneuvelen aan de visvangst? Nou, sorry hoor, maar dan is er toch ook echt wel wat mis met het visje!


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:39 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:38 schreef Miss Lucifer het volgende:
Het is toch echt zo. Ik ken er een hoop die best wel eens een visje naar binnen willen werken. Fuckers.

Dat zijn gewoon homofiele breazaaahhh-vegetariërs die het woordje voor de mode op zichzelf plakken; een vegetariër eet geen dieren.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:40 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat zijn gewoon homofiele breazaaahhh-vegetariërs die het woordje voor de mode op zichzelf plakken; een vegetariër eet geen dieren.


Juist ja. Maar waarom heb je dan bijvoorbeeld in restaurants onderscheid tussen vlees en vis? Ik bedoel, het komt toch echt allebei van een levend wezen.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 13:41 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 13:38 schreef Dwaallicht het volgende:



Wie begint er nu onnozel te doen als de conversatie te moeilijk wordt ?
Jij kan dan wel heel uit de hoogte doen en een hoop uit je nek lullen, maar daar blijft het verder ook bij blijkaar.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 13:41 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 13:39 schreef Miss Lucifer het volgende:
Ehm, weet je wel niet hoeveel dolfijnen en zo er sneuvelen aan de visvangst? Nou, sorry hoor, maar dan is er toch ook echt wel wat mis met het visje!
Voor verschillende soorten vis zijn er verschillende methodes om ze te vangen. En inderdaad, voor die mensen is bovengenoemde vaak een goeie reden om ook heel veel vis te laten liggen... als ze het beseffen en weten tenminste.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:42 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:40 schreef Miss Lucifer het volgende:
Juist ja. Maar waarom heb je dan bijvoorbeeld in restaurants onderscheid tussen vlees en vis? Ik bedoel, het komt toch echt allebei van een levend wezen.


.... zodat mensen weten wat ze op hun bord krijgen, misschien?

Ik vind dat altijd wel leuk om het op de kaart te kunnen lezen zonder te hoeven raden .

Het is maar een suggestie .


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:43 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:42 schreef Dwaallicht het volgende:
.... zodat mensen weten wat ze op hun bord krijgen, misschien?

Ik vind dat altijd wel leuk om het op de kaart te kunnen lezen zonder te hoeven raden .

Het is maar een suggestie .


Oh, maar je weet anders ook nooit wat ze in het beest hebben verwerkt om het te laten groeien (hormoontjes en zo) dus het blijft altijd raden.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:44 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:41 schreef campske666 het volgende:
Wie begint er nu onnozel te doen als de conversatie te moeilijk wordt ?
Jij kan dan wel heel uit de hoogte doen en een hoop uit je nek lullen, maar daar blijft het verder ook bij blijkaar.


Haha, ja, ik zou met graagte alles wat gezegd is in dit topic met een megafoon in je oor schreeuwen, net zolang totdat het in je hersens zit, maar dat is niet praktisch heh! Dus hou ik het maar na tien keer gezien te hebben dat je niet kunt lezen, het bij het feit dat je niet kunt lezen .


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:45 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:43 schreef Miss Lucifer het volgende:
Oh, maar je weet anders ook nooit wat ze in het beest hebben verwerkt om het te laten groeien (hormoontjes en zo) dus het blijft altijd raden.


Ehm.....


Waar heb je het nu precies over?

De info staat toch gewoon op de menukaart zodat je van tevoren iets kunt uitzoeken? Zo van, 'wil ik zalm of hertenbiefstuk'? Zeg maar? Daarom toch?

Heeft toch niets met vegetarisme te maken? Want een vegetariër neemt vlees NOCH vis hoor...


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 13:46 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 13:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Haha, ja, ik zou met graagte alles wat gezegd is in dit topic met een megafoon in je oor schreeuwen, net zolang totdat het in je hersens zit, maar dat is niet praktisch heh! Dus hou ik het maar na tien keer gezien te hebben dat je niet kunt lezen, het bij het feit dat je niet kunt lezen .


Dus omdat ik niet akkoord ga met je argumenten ga je ervan uit dat ik ze niet kan lezen ?
Lees dit: Ik heb je argumenten gelezen, en ik ga er niet mee akkoord !
Sommige mensen hebben een eigen mening, en blijven daarbij. Gek hé .


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:48 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:46 schreef campske666 het volgende:
Sommige mensen hebben een eigen mening, en blijven daarbij.

Dat zeg ik, je kan niet lezen .

Maar goed, laat ik maar weer IRL mensen gaan lastigvallen, gezichtsuitdrukkingen erbij zijn nl. ook erg leuk. Tot de volgende poging .


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 31-10-2003 13:49 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 31 oktober 2003 13:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat zijn gewoon homofiele breazaaahhh-vegetariërs die het woordje voor de mode op zichzelf plakken; een vegetariër eet geen dieren.


Ik heb geen zin om hiervoor heel het topic te gaan doorlezen, maar als ik het goed begrijp ben jij dus geen vegetarier, waar zit je je dan zo druk over te maken?


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 13:49 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 13:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat zeg ik, je kan niet lezen .



Dat slaat nergens op.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:51 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Ehm.....


Waar heb je het nu precies over?

De info staat toch gewoon op de menukaart zodat je van tevoren iets kunt uitzoeken? Zo van, 'wil ik zalm of hertenbiefstuk'? Zeg maar? Daarom toch?

Heeft toch niets met vegetarisme te maken? Want een vegetariër neemt vlees NOCH vis hoor...


Wat ik wil zeggen is dat je toch nooit precies weet wat je te vreten krijgt omdat dieren belachelijk veel troep binnenkrijgen zodat ze zo snel mogelijk klaar zijn om geslacht te worden. Dat vind ik fout, en dat zou voor mij een reden zijn om vegetariër te worden. Vroeger was het veel beter, dan had je kippen en koeien en zo, en die liet je gewoon groeien totdat ze goed genoeg waren om op te kunnen eten, zonder gezanik met hormonen en zo. Dan heeft het beestje ook nog een fijn leven gehad, klaar, en niet zoals hier in Nederland "ja, prop maar 2000 kippies op 1 vierkante meter, kunnen we ze meteen van alles inspuiten en zijn ze klaar om opgegeten te worden". Fantastische mentaliteit hoor...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 14:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2003 13:10 schreef campske666 het volgende:
Is het je al opgevallen hoeveel mensen constant medicijnen nemen voor mentale en fysieke klachten, en hoe populair psychologen, psychiaters en zo zijn ?


Dus al die klachten hebben maar 1 oorzaak? Dan is toch onmogelijk!

quote:
En waarom denk je dat die new-age crap zo opkomt ?


??? Ik zie het verband ff niet..

quote:
Wat een zever. Wij zijn gewoon een dier tussen alle anderen, en behoren net zo hard tot de natuur als dieren planten, de zon en de maan.


Ik heb toch ook niet gezegd dat we daar geen deel van uitmaken?

quote:
idd, wij zijn verantwoordlijk omdat mensen zich beschouwen enls buiten de natuur staande, en er onafhankelijk van zijnde. "What a mistaka to maka"


Nou ja, buiten, boven de natuur staand.. Maar ik neem aan dat je hetzelfde bedoeld als ik.

Ik geloof dat we dat uiteindelijk op ons bordje terugkrijgen, hoe verder wij het evenwicht uit balans brengen hoe harder de natuur gaat proberen die balans te herstellen.

Een mooi voorbeeld vind ik de uitbraak van tal van ziekten in de veeteelt de laatste paar jaar. We hebben o.a. gehad:
-BSE
-Varkenspest
-Mond- en klauwzeer
-Vogelpest
-Salmonella

Dat kan abstract gezien als "waarschuwing van de natuur" opgevat worden dat het op die manier kennelijk niet werkt; Zoveel dieren op die manier houden leidt tot de uitbraak van die ziekten.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 31-10-2003 14:03 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Vlees is ongezond bla bla --> Snoep is ook ongezond en wordt ook overal en door bijna iedereen gegeten. Bier is ook ongezond, en dat wordt ook door bijna iedereen gegeten.

ja maar daar lijden geen dieren onder bla bla --> Wat fuckt mij die dieren? Dat de wereld kapot gaat is toch een feit, al dan niet door de mens. Zolang mijn leven en dat van mijn dierbaren maar goed blijft maakt het me allemaal niet uit. Als je je leven wil wijden aan het redden van dieren moet je dat vooral doen, ik heb wel wat nuttigers te doen. Er verdwijnen btw helemaal geen rassen of iets dergelijks door de bio-industrie, en er zijn ook genoeg mensen met een kutleven, dus dieren moeten er ook maar aan geloven. En hoe kut hebben die beestjes het nou? Die zijn niets anders gewend, dus zo erg zullen ze er niet onder lijden.

8 kilo groenten wordt 1 kilo vlees --> Vlees vult ook veel meer, en net alsof al die planten anders naar de 3e wereld ofzo zouden gaan?
Als er geen vooruitgang was geweest dan waren er ook geen bioindustrieen enzo gekomen, maar dan konden planten ook lang niet zo goed verbouwd worden. Dan hadden we dus minder planten die naar vlees gingen, maar we zouden dan ook gewoon over het algemeen veel minder planten hebben.

En geen vlees eten is en blijft onnatuurlijk, de mens is een omnivoor!
En ben maar blij dat er nog mensen zijn die al dat (volgens jullie) ongezonde vlees eten, dan gaan er tenminste nog wat mensen dood.. de wereld is toch al overbevolkt.

Verder nog loze argumenten?

edit: Uit evenwicht brengen... pfft, net alsof al dat genetisch modificeren van planten wel goed is. En dan kan je wel zeggen dat jij dat toevallig ook niet eet (ik doel hier op Snaack), maar het overgrote meerendeel heeft geen zin om extra te moeten dokken voor al die duurdere biologische producten. En ik weet zeker dat er genoeg vegetarische mensen zijn die ook gewoon normale groenten eten.

edit 2: Ik ken trouwens ook 'vegetariers' die wel veel leer dragen, zelfs bont, die eieren eten (volgens mij hebben die kippen het nog veel kutter dan slachtkuikens, want hun leven duurt nog langer.) of zelfs vis eten. Hoe krom is dat.

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 31-10-2003 14:07]



campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 14:06 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 14:03 schreef Snaack het volgende:
Dus al die klachten hebben maar 1 oorzaak? Dan is toch onmogelijk!

[quote]

1 oorzaak nee, maar een oorzaak (tussen anderen dus) ja

[quote]

??? Ik zie het verband ff niet..




Omdat mensen beginnen te voelen dat een terugkaar naar moeder aarde dringend nodig is.
quote:

Ik heb toch ook niet gezegd dat we daar geen deel van uitmaken?

jawel, meerdere malen zelfs


quote:

Nou ja, buiten, boven de natuur staand.. Maar ik neem aan dat je hetzelfde bedoeld als ik.

Ik geloof dat we dat uiteindelijk op ons bordje terugkrijgen, hoe verder wij het evenwicht uit balans brengen hoe harder de natuur gaat proberen die balans te herstellen.

Een mooi voorbeeld vind ik de uitbraak van tal van ziekten in de veeteelt de laatste paar jaar. We hebben o.a. gehad:
-BSE
-Varkenspest
-Mond- en klauwzeer
-Vogelpest
-Salmonella

Dat kan abstract gezien als "waarschuwing van de natuur" opgevat worden dat het op die manier kennelijk niet werkt; Zoveel dieren op die manier houden leidt tot de uitbraak van die ziekten.


Dat denk ik ook ja (geen sarcasme)
En zoals ik hierboven zei, dat zijn niet de enige gevolgen van onze tegennatuurlijke levensstijl.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 14:08 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 14:03 schreef Kramy het volgende:

edit 2: Ik ken trouwens ook 'vegetariers' die wel veel leer dragen, zelfs bont, die eieren eten (volgens mij hebben die kippen het nog veel kutter dan slachtkuikens, want hun leven duurt nog langer.) of zelfs vis eten. Hoe krom is dat.


Zie je, sommige vegetariërs eten WEL vis!


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 31-10-2003 14:11 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 31 oktober 2003 14:08 schreef Miss Lucifer het volgende:
Zie je, sommige vegetariërs eten WEL vis!

Je ziet de aanhalingstekens over het hoofd 'vegetariers'... Echt vegetariers kan ik het niet noemen.
Trouwens als je echt zo bezorgd bent om die dieren en dergelijke wordt dan gewoon helemaal veganist. Maar nee hoor, dat is weer te veel werk en gedoe zeker?
(dit laatste alleen tegen vegetariers die het zijn omdat ze tegen de bioindustrie zijn of het gewoon zielig vinden voor die beestjes )



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 14:13 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 31 oktober 2003 14:03 schreef Kramy het volgende:
edit 2: Ik ken trouwens ook 'vegetariers' die wel veel leer dragen, zelfs bont, die eieren eten (volgens mij hebben die kippen het nog veel kutter dan slachtkuikens, want hun leven duurt nog langer.) of zelfs vis eten. Hoe krom is dat.

Eh, dat zijn de vegetariërs waar ik het over had: ze zijn het voor hun gezondheid, niet omwille van de diertjes. Ik had ooit een docent die begonnen was "tegen het doden van dieren", maar dat zag hij naderhand als een loze zaak: hij bleef vegetariër omdat hij na al die jaren het vlees niet meer goed kon verdragen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen