IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 21:47 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 januari 2002 21:32 schreef . het volgende:
Vegetarisme gaat idd over vlees. Maar waarom? Omdat vegetariers de dieren een beter leven gunnen, daar komen de legbatterijen erbij.


Heu... ik ben vegetariër, maar volgens mij denk jij dat ik een andere reden heb om vego te zijn, dan ik zelf denk. Want waar jij het over hebt, daar herken ik mezelf als vegetariër absoluut niet in.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-01-2002 21:55 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 25 januari 2002 21:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Heu... ik ben vegetariër, maar volgens mij denk jij dat ik een andere reden heb om vego te zijn, dan ik zelf denk. Want waar jij het over hebt, daar herken ik mezelf als vegetariër absoluut niet in.


Waarom ben jij dan vegetarisch? De enige rede die ik me zou voor kunnen stellen is dat je het zielig vindt voor de dieren. En ze door geen vlees te eten probeert de dood te laten ontlopen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 22:07 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 januari 2002 21:55 schreef . het volgende:
Waarom ben jij dan vegetarisch? De enige rede die ik me zou voor kunnen stellen is dat je het zielig vindt voor de dieren. En ze door geen vlees te eten probeert de dood te laten ontlopen.


Tja, dat is dan jouw probleem Misschien was het handig geweest om de hele thread goed door te lezen, trouwens.

De bio-industrie is een op hol geslagen monster dat slechts in dienst staat van economische efficiëntie. De dieren in de bio-industrie zijn geen dieren meer maar dingen. Het heeft niets meer met een 'natuurlijke' manier van vlees eten te maken. Ik wens daar niet aan mee te doen, punt uit. Ik heb niet de pretentie dat het helpt om vegetariër te zijn, maar ALS de boel een keer over de kop gaat, zal het aan mij in ieder geval niet liggen.
Bovendien kost vlees veel te veel energie, en is het vies. Bah! Vegetarisch KOKEN is ook nog eens veel leuker (en lekkerder). Al met al genoeg redenen voor mij om vegetariër te zijn.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-01-2002 22:13 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
De bio-industrie is een op hol geslagen monster dat slechts in dienst staat van economische efficiëntie.


Mee eens, maar bijna alles in onze moderne consumptiemaatschapij staat in dienst van economische efficientie.

En misschien had ik beter de rest van het topic door moeten lezen, maar het was me net iets te veel.


Elfenvorst
Usericon van Elfenvorst
Posted 25-01-2002 23:15 by Elfenvorst Profiel van Elfenvorst

quote:
Op 25 januari 2002 21:32 schreef . het volgende:
-To Snaack:

Vegetarisme gaat idd over vlees. Maar waarom? Omdat vegetariers de dieren een beter leven gunnen, daar komen de legbatterijen erbij.


Joh..ben ik kennelijk geen vegetariër. Ik eet geen vlees maar niet om dat soort miezerige morele redenen. Als ik behoefte zou hebben aan vlees dan eet ik vlees. Zolang ik er geen ziektes door krijg interesseert het mij niets hoe het dier in kwestie geleefd heeft. Feit is gewoon dat ik geen behoefte voel om vlees te eten. Dat lijkt me reden genoeg.

Daarbij: als je de "experts" mag geloven moet het bijna wel fout gaan. Ziektes, genetische manipulaties en weet ik veel wat. Hoewel het allemaal wel weer zwaar overdreven zal zijn vind ik het een plezierig bijeffect van geen vlees eten dat je niet met die rotzooi geconfronteert wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Elfenvorst op 25-01-2002 23:22]


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-01-2002 13:55 by Snagger Profiel van Snagger

Er zijn verschillende redenen om een vegetariër te zijn ja. Ieder z'n eigen mening.

Toch zou ik het jammer vinden om dat stukje vlees (of eventueel stukje vis) te moeten missen, alhoewel er wel hele lekkere gerechten zijn waar geen vlees bij zit, om maar eens een taartje van koolrabi gevuld met een saus van paprika te noemen!

Of een salade van warmgerookte geitenkaas!

Kazen zijn erg lekker, vooral al die franse! Alleen neem ze, zoals mijn broer ooit deed, niet allemaal uit Frankrijk mee naar Nederland (hij had een stuk of 20 kazen gekocht in Frankrijk!) in de auto. Het resultaat: een enorm naar *beschimmelde* kaas stinkende auto


Ik, Wil Schuurman


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-01-2002 15:37 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Wat me opvalt is dat vegetariërs zich altijd moeten verantwoorden: "Waarom eet jij eigenlijk geen vlees?"

Waarom nooit eens andersom? Is het niet logischer om eens te vragen: "Waarom eet jij eigenlijk wel vlees?" Zeker gezien de mogelijkheden die we (tegenwoordig steeds meer) hebben om zonder vlees een uitstekend menu samen te stellen (beter, waarschijnlijk).


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2002 16:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 januari 2002 15:37 schreef Sporty Voleg het volgende:
Wat me opvalt is dat vegetariërs zich altijd moeten verantwoorden: "Waarom eet jij eigenlijk geen vlees?"

Waarom nooit eens andersom? Is het niet logischer om eens te vragen: "Waarom eet jij eigenlijk wel vlees?" Zeker gezien de mogelijkheden die we (tegenwoordig steeds meer) hebben om zonder vlees een uitstekend menu samen te stellen (beter, waarschijnlijk).


ik vind dit eigenlijk best wel een erg sterk punt.

ik vermoed overigens dat vlees eten een totaal ingebakken gewoonte is. als iemand afwijkt van de norm is dat "gek". een vegetarier is dus eigenlijk te vergelijken met iemad die geen kleren draagt (bij wijze vanspreken dan), dat is ook niet noodzakelijk maar we doen het allemaal wel.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-01-2002 21:00 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

quote:
Op 26 januari 2002 16:13 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vind dit eigenlijk best wel een erg sterk punt.

ik vermoed overigens dat vlees eten een totaal ingebakken gewoonte is. als iemand afwijkt van de norm is dat "gek". een vegetarier is dus eigenlijk te vergelijken met iemad die geen kleren draagt (bij wijze vanspreken dan), dat is ook niet noodzakelijk maar we doen het allemaal wel.


Niet noodzakelijk maar bijv. in de winter wel heel erg prettig . Geen geweldige vergelijking...

De vraag "waarom eet je wel vlees" is heel simpel te beantwoorden met "omdat ik dat lekker vind". Net zoals met verschillende soorten snoep e.d.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 29-01-2002 20:54 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

Go vegan!

Tja, daar ben ik weer


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 30-01-2002 13:50 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

Ik eet vlees omdat ik omnivoor( dus zowel carni- als herbivoor)ben. Wel probeer ik niet te veel en verantwoord vlees te eten, omdat ik het belangrijk vind dat er op een verantwoorde manier met mens, dier en omgeving omgegaan moet worden.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2002 19:32 by Snaack Profiel van Snaack

*SCHOP!!!*

Nog steeds een interessante thread dit


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 10-08-2002 19:37 by DimmuChild Profiel van DimmuChild

quote:
Op 30 januari 2002 13:50 schreef 1i1ith het volgende:
Ik eet vlees omdat ik omnivoor( dus zowel carni- als herbivoor)ben. Wel probeer ik niet te veel en verantwoord vlees te eten, omdat ik het belangrijk vind dat er op een verantwoorde manier met mens, dier en omgeving omgegaan moet worden.


Same.
Bovenal eet ik vlees, omdat ik het gewoon vreselijk lekker vind.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-08-2002 19:40 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Vegetarisme is een welvaartsziekte


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2002 19:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 augustus 2002 19:37 schreef DimmuChild het volgende:
Bovenal eet ik vlees, omdat ik het gewoon vreselijk lekker vind.


Ik gebruik heroïne, omdat het het gewoon zo vreselijk lekker vind

Wat ik bedoel is, staan jullie verder totaal niet stil bij hetgeen jullie naar binnen werken?

Ik eet vlees omdat.. ik het lekker vind is het beste argument om vlees te eten dat ik gelezen heb.. Dat is niet eens een argument!


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 10-08-2002 19:42 by Morbid Death Profiel van Morbid Death

quote:
Op 30 januari 2002 13:50 schreef 1i1ith het volgende:
Ik eet vlees omdat ik omnivoor( dus zowel carni- als herbivoor)ben.


Hier ben ik het dus volkomen mee eens

Dus is er IMO geen reden te vragen waarom iemand WEL vlees eet, maar toch eerder andersom, omdat DAT volgens mij tegennatuurlijk is.

Volgens mij wordt vegetarier zijn veroorzaakt door de maatschappij en is geen natuurlijk menselijk gedrag. Ofwel uit ongenoegen met de bio-industrie op welke manier dan ook, ofwel door traumatische ervaringen met gebraden knaagdieren tijdens niet nader te noemen feestdagen


Drink met matuh............., nooit alleen.


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 10-08-2002 19:44 by DimmuChild Profiel van DimmuChild

quote:

Ik gebruik heroïne, omdat het het gewoon zo vreselijk lekker vind


Dat slaat een beetje als een tang op een varken. Heroïne is een genotsmiddel, vlees niet.

quote:

Wat ik bedoel is, staan jullie verder totaal niet stil bij hetgeen jullie naar binnen werken?


Dit soort opmerkingen schildert vleeseters een beetje af als hersenloze consumenten, onterecht imo.


quote:
Ik eet vlees omdat.. ik het lekker vind is het beste argument om vlees te eten dat ik gelezen heb.. Dat is niet eens een argument!


Het is ook geen argument, het is een reden.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-08-2002 19:46 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Argument... Alsof je je ervoor moet verantwoorden waarom je wel of geen vlees eet... . Mensen verwachten dat wel blijkbaar.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2002 20:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 augustus 2002 19:44 schreef DimmuChild het volgende:
Dat slaat een beetje als een tang op een varken. Heroïne is een genotsmiddel, vlees niet.




Ofcourse

Maar het ging mij ff om de uiting 'Ik eet vlees omdat ik het lekker vind' Het lijkt een bepaalde onverschilligheid in zich te hebben die ik wilde illusteren (DUH!)

quote:

Dit soort opmerkingen schildert vleeseters een beetje af als hersenloze consumenten, onterecht imo.




quote:

Het is ook geen argument, het is een reden.


Hmmm.. Laat ik mijn mond maar houden..

Maar als vegatariër ben ik gewoon benieuwd naar jullie redenen om vlees te eten, behalve 'het is gewoon lekker'

Just curious dus!


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 10-08-2002 20:22 by DimmuChild Profiel van DimmuChild

quote:
Op 10 augustus 2002 20:19 schreef Snaack het volgende:
Ofcourse

Maar het ging mij ff om de uiting 'Ik eet vlees omdat ik het lekker vind' Het lijkt een bepaalde onverschilligheid in zich te hebben die ik wilde illusteren (DUH!)




Tsja, ik voel niet echt de behoefte om te beargumenteren waarom ik vlees eet. Ik heb er ook geen echte grondslagen voor, vandaar dat ik het laat bij die uitspraak.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-08-2002 20:23 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 10 augustus 2002 19:42 schreef Morbid Death het volgende:
Hier ben ik het dus volkomen mee eens

Dus is er IMO geen reden te vragen waarom iemand WEL vlees eet, maar toch eerder andersom, omdat DAT volgens mij tegennatuurlijk is.
Ja joh? Denk je ook aan de windrichting enzo, zodat je gehaktbal je geur niet opvangt als je hem als een echt roofdier in de supermarkt besluipt?

"Natuurlijk", laat me niet lachen .


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 10-08-2002 20:50 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

ik zou niet weten waarom je vegetarier zou worden..alles wat op de markt is is toch hormonale/genetische/chemische troep tegenwoordig. Niet alleen het vlees...en over dat die dieren mishandeld worden...tja dat worden mensen ook...en die mensen zijn er niet voor gemaakt om opgegeten te worden die dieren wel...het ras blijft gewoon gespaard hoor...net als dat ze het bij bomen (proberen te) doen...ze planten bossen aan om over een paar jaar het hout ervan af te halen...de overgebleven oerbossen willen ze nu steeds meer gaan beschermen...en ik zou toch nooit vegetarier kunnen worden want vlees is gewoon veel te lekker



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-08-2002 20:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 10 augustus 2002 20:50 schreef Kramy het volgende:
en die mensen zijn er niet voor gemaakt om opgegeten te worden die dieren wel...
christen, christen






Kramy
Usericon van Kramy
Posted 10-08-2002 20:53 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 10 augustus 2002 20:53 schreef Dwaallicht het volgende:
christen, christen







satanist, satanist....



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2002 21:00 by Snaack Profiel van Snaack

Jongens, rustig

Enne:


[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 10-08-2002 21:01]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen