IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 22:23 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

[quote]Op 20 augustus 2002 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja man, echt wel.

Volgende ronde graag .


VERKEERD GEOORDEELD


I laugh untill my head comes off


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 22:24 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 augustus 2002 22:16 schreef MetalSheep het volgende:


Tuurlijk mag je oordelen,
moet je allemaal zelf weten,
anders kunnen we net zo goed
stoppen met alle topics

Ik zit je alleen te stangen

lekker gediscussieerd toch


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2002 22:28 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 augustus 2002 22:24 schreef Dwaallicht het volgende:



Is dwaallicht op vrijersvoeten vandaag?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 20-08-2002 22:32 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 20 augustus 2002 22:24 schreef Dwaallicht het volgende:




Thnx dwaallicht


I laugh untill my head comes off


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 21-08-2002 12:02 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 20 augustus 2002 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja man, echt wel.

Volgende ronde graag .


on topic: Wie houdt er hier van tofu? Bedoeld voor andere vegetariërs, ik kan me heel goed voorstellen dat vleeseters er nl. überhaupt al geen ZAK aan vinden. Sterker nog... ik als vego vind er ook geen ZAK aan. Wat is dat toch met die sponzige schuimrubberen troep?


Zelf ben ik ook geen echte liefhebber van tofu, maar toch met de juiste marinade en goed bakken kan het toch een fijne toevoeging geven aan een gerecht.
Maar ik prefereer tempeh en quorn.


Don't blush when I rip you open


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-08-2002 12:07 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 augustus 2002 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Wie houdt er hier van tofu? Bedoeld voor andere vegetariërs, ik kan me heel goed voorstellen dat vleeseters er nl. überhaupt al geen ZAK aan vinden. Sterker nog... ik als vego vind er ook geen ZAK aan. Wat is dat toch met die sponzige schuimrubberen troep?
EEeww... vreselijk Ik vind tofu dus ook echt vies! Ik snap niet dat mensen daar constant mee aan komen zetten als vleesvervanger, terwijl er ook lekkere produkten (Quorn, Tempeh) op de markt zijn.

Sterker nog, ik heb ooit stiekem de Quorn gehaktvervanger door de macaroni gedaan en mijn huisgenoten hebben helemaal niet gemerkt dat er geen gehakt in zat.


I'm not being rude. You're just insignificant.


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 21-08-2002 12:43 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

TIP: ROERBAKGERECHT MET QUORN

3 el olijfolie

450 g voorgekookte minikrieltjes (koeling)

1 ui, in dunne parten, boogjes losgehaald

1 teentje knoflook, geperst

175 g quorngehakt

2 tl gemalen koriander

½ tl gemalen komijn

1 blikje tomaatstukjes (à 400 g)

5 - 8 dadels, ontpit, in reepjes

zout

peper

30 g blanke amandelen

2 el fijngesneden munt

Verhit 2 el olie in een wok of grote koekenpan en bak de krieltjes hierin in ± 5 min. lichtbruin. Voeg de ui toe en roerbak deze ± 2 min. mee. Voeg de knoflook en het quorngehakt toe en roerbak het geheel nog ± 4 min. Doe het koriander- en komijnpoeder erbij, bak het 1 - 2 min. mee en roer er dan de tomaatstukjes met vocht en de dadels (naar smaak) door. Laat alles op laag vuur nog ± 5 min. zachtjes stoven. Breng het gerecht op smaak met zout en peper. Rooster intussen de amandelen in een koekenpan in 1 el olie al omscheppend lichtbruin en laat ze uitlekken op keukenpapier. Strooi de amandelen en munt over het quorngerecht en serveer direct.

2 personen

voedingswaarde : ± 665 kcal p.p.

bereidingstijd : ± 30 min.

land : Marokko

gerechtsoort : vegetarisch gerecht





I laugh untill my head comes off


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 21-08-2002 12:45 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Klinkt heerlijk!! Marokaans eten rules!!
maaruh ff ontopic: wat vind je van tofu?


Don't blush when I rip you open


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 21-08-2002 12:48 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 21 augustus 2002 12:07 schreef helmet het volgende:
EEeww... vreselijk Ik vind tofu dus ook echt vies! Ik snap niet dat mensen daar constant mee aan komen zetten als vleesvervanger, terwijl er ook lekkere produkten (Quorn, Tempeh) op de markt zijn.

Sterker nog, ik heb ooit stiekem de Quorn gehaktvervanger door de macaroni gedaan en mijn huisgenoten hebben helemaal niet gemerkt dat er geen gehakt in zat.

nee ik vind tofu ook en dat verhaal van die gehakt ervaner heb ik dus ook toegepast (maar dan in de lasagna) en dat proef je idd echt niet nee


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 21-08-2002 12:51 by MetalSheep Profiel van MetalSheep

quote:
Op 21 augustus 2002 12:45 schreef JaneDoe het volgende:
Klinkt heerlijk!! Marokaans eten rules!!
maaruh ff ontopic: wat vind je van tofu?


Moet je echt een keer proberen, is lekker!!
O en ik lust wel van dat schuimrubber als je het maar goed voorbereid!!!


I laugh untill my head comes off


FOL
Usericon van FOL
Posted 21-08-2002 13:09 by FOL Profiel van FOL

wanneer is er een meeting met vegetarische barbeque?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-08-2002 14:05 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 21 augustus 2002 12:07 schreef helmet het volgende:
Sterker nog, ik heb ooit stiekem de Quorn gehaktvervanger door de macaroni gedaan en mijn huisgenoten hebben helemaal niet gemerkt dat er geen gehakt in zat.
Ik hou dan ook helemaal niet van Quorn, want je proeft geen verschil met gehakt idd en gehakt vind ik echt SUPER ranzig. Sommige stukken vlees zijn 'gewoon vies' en gehakt is echt .


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-08-2002 14:09 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 augustus 2002 14:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik hou dan ook helemaal niet van Quorn, want je proeft geen verschil met gehakt idd en gehakt vind ik echt SUPER ranzig. Sommige stukken vlees zijn 'gewoon vies' en gehakt is echt .
Grappig; Je bent de tweede die ik dat hoor zeggen. Ik kende nog iemand die vegetarisch at omdat ze geen vlees lust.. en die lust dus ook al die vleesvervangers niet omdat ze tegenwoordig precies hetzelfde smaken.

Ik heb het voordeel dat ik de smaak wel lekker vind (hoewel ik geen extreme vleesliefhebber ben) en als ik vegetarisch eet doe ik dat ook puur uit principe.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-08-2002 14:16 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Tja, bij mij is het een combinatie, het is principieel begonnen maar je 'ontwent'. En sowieso geloof ik niet in vleesvervangers omdat vlees eigenlijk onvervangbaar is. Zo'n vegoburger is dus eigenlijk iets met de smaak van vlees en de textuur van schuimrubber.... nee dank je. Met Quorn als vervanger voor gehakt valt dat minder op, omdat het kleine stukjes zijn.


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 21-08-2002 14:19 by XdeckX Profiel van XdeckX

k moet zeggen dat ik die pittig gekruide tofu die je bij de lokale AH kan kopen wel om te eten vind. kale tofu die nog nie gemarineerd is is idd niet bijzonder smakelijk...

tja het is maar wat je lekker vindt he.... gewoon flink wat knoflook en peper doet wonderne... (voor mij dan )


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 22-08-2002 16:55 by the wounded immortal Profiel van the wounded immortalhttp://www.chiromariakerke.be

Ik heb ff dit topic doorlezen en heb enkele opmerkingen

Als ik een koe in de ogen kijk denk ik waw jij word later een goeie biefstuk

Ok je hebt maar 25 gr vlees nodig per week en de meeste mensen eten er 200 per dag, op school (hotelschool) eet ik s' middags (3 dagen per week) minstens 350 gr soms oplopend tot 750 gr. En dan moet ik s' avonds nog thuis warm eten.
WAW ik zit soms aan een kilo vlees per dag

Ok sommig vleeseters zijn vies van lamsvlees, kakerlaken e.d. Weet dat ik niet tot deze idioote maasa hoor,
mijn lievelingsvlees is paard (tevens het meest gezonde vlees dat er is) ik ook enorm graag lamsvlees en steak.
Ik heb al eens gedroogde zwart rups gegeten
en heb al de darmen uit kippen gehaald omdat ze ongekuist binnenwamen. En ik heb ze ook zelf opgegeten dus reken mij niet tot deze massa.

de redens waarom ik wel vlees eet
1. het is verschrikelijk lekker
2. denk je dat zoon beest het zou laten om jou op te eten
3. we doen het al eeuwen zo
4. Het is natuurlijk
5. I dont care of het nu gezond is of niet, ik heb mijn twijfels aan groenten ook, met al die pesticiden (ik vergelijk ze met hormonen bij de dieren)
6. groenten smaken niet

Sterker nog als ik zou moeten kiezen tussen nooit meer bier drinken en noois meer vlees eten zou het vaarwel palm, duvel , jupiler ,rodenbach e.d. zijn

sorry haar maar veggies vleeseters



Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 22-08-2002 16:58 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

vegetariers zijn om te allemaal van die zeikerds. Een mesn hoort nou eenmaal vlees te eten, altijd algedaan, altijd blijven doen



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-08-2002 17:00 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 augustus 2002 16:55 schreef the wounded immortal het volgende:
Als ik een koe in de ogen kijk denk ik waw jij word later een goeie biefstuk
sorry haar maar veggies vleeseters
Hier is je lekkere stukje vlees (Let op: bevat schokkende beelden)

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 22-08-2002 17:01]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-08-2002 17:04 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik merk dat het vleeseters vaak ontbreekt aan de benodigde cerebrale capaciteit om argumenten te leveren of überhaupt enigszins intelligent te reageren.

Maar goed, eet smakelijk, ik ben er niet rouwig om .



Nogmaals, even een rundown van de argumenten, n.a.v. The Wounded Immortal's lijstje:

- 'het is lekker': I'll grant you that one.
- 'denk je dat zo'n beest het zou laten om jou op te eten': wat heeft dit met je dieet te maken?
- 'we doen het al eeuwen zo': sukkel. We gaan ook al eeuwen elke week naar de kerk en wassen onszelf al eeuwen maar een keer per week (of minder).
- 'het is natuurlijk': natuurlijk my ass. Ga eerst maar eens zelf op jacht ipv je in je cellofaan ingepakte kipfiletje uit de supermarkt 'natuurlijk' te noemen. Slachthuizen zijn ook zo natuurlijk, beesten slachten met 220 Volt (niet dat ik het ERG vind... maar natuurlijk? ).
- 'kan me niet schelen of het ongezond is of niet': dit is geen argument om vlees te eten dan wel om het te laten, maar gaat over of iets gezond is.
- 'groenten smaken niet': nee, jij kan gewoon niet koken.

En eh, 'we horen nu eenmaal vlees te eten', waar heb je die info vandaan? Uit de kerk of zo?


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 22-08-2002 17:09 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 22 augustus 2002 17:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik merk dat het vleeseters vaak ontbreekt aan de benodigde cerebrale capaciteit om argumenten te leveren of überhaupt enigszins intelligent te reageren.




ik ben het ook absoluut niet eens, met de manier waarop wij ons vlees verkrijgen. Ik ben voor scharrelbeestjes en wil daar ook best meer voor betalen. ook de manier van vervoer is iid erg kut (ref aan die link in post hierboven) en dat zou ook allemaal moeten veranderen. maar zolang mensen leiver goedkoop vlees dan iets duurders willen, zal het er niet in zitten. maar het is voor mij geen reden om te stoppen met vleeseten



the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 22-08-2002 17:13 by the wounded immortal Profiel van the wounded immortalhttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 22 augustus 2002 17:04 schreef Dwaallicht het volgende:



Nogmaals, even een rundown van de argumenten, n.a.v. The Wounded Immortal's lijstje:

- 'het is lekker': I'll grant you that one. dan laten we die vallen

- 'denk je dat zo'n beest het zou laten om jou op te eten': wat heeft dit met je dieet te maken? dieet

- 'we doen het al eeuwen zo': sukkel. We gaan ook al eeuwen elke week naar de kerk en wassen onszelf al eeuwen maar een keer per week (of minder). Was jij je elk dag misschien

- 'het is natuurlijk': natuurlijk my ass. Ga eerst maar eens zelf op jacht ipv je in je cellofaan ingepakte kipfiletje uit de supermarkt 'natuurlijk' te noemen. Ik filleer mijn kippen zelf dank u
Slachthuizen zijn ook zo natuurlijk, beesten slachten met 220 Volt (niet dat ik het ERG vind... maar natuurlijk? ). Geef me een mes en ik doe het zelf (geen probleem mee), niet dat ik het al gedaan heb met een koe maar wel met een konijn op de boerderij

- 'kan me niet schelen of het ongezond is of niet': dit is geen argument om vlees te eten dan wel om het te laten, maar gaat over of iets gezond is. ALs het me niet kan schelen zo ik het dan eerder gewoon als geen argument noemen

- 'groenten smaken niet': nee, jij kan gewoon niet koken. Ik ben kok van beroep. En ben al dikwijls bij mensen en koks geweest die pur vegitaries koken maar jij mag het ook nog eens proberen hoor




[Dit bericht is gewijzigd door the wounded immortal op 22-08-2002 17:14]



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 22-08-2002 17:20 by winters rage Profiel van winters rage

tofu zit toch oa ook door de nasi heen? of ben ik nu weer in de war


My madness, my sadness


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-08-2002 17:22 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 augustus 2002 17:20 schreef winters rage het volgende:
tofu zit toch oa ook door de nasi heen? of ben ik nu weer in de war
Dat is taugee...


I'm not being rude. You're just insignificant.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 22-08-2002 17:23 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 22 augustus 2002 17:22 schreef helmet het volgende:
Dat is taugee...

ik ben niet zo goed met namen


My madness, my sadness


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-08-2002 17:54 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

[quote]Op 22 augustus 2002 16:58 schreef Markam het volgende:
vegetariers zijn om te allemaal van die zeikerds. Een mesn hoort nou eenmaal vlees te eten, altijd algedaan, altijd blijven doen

Werkelijk een belachelijk argument dat een mens nou eenmaal vlees hoort te eten!
Wie bepaalt dat....?

Ik sluit mij dan ook aan bij Dwaallicht.


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen