IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 11:44 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Hehe Cadaveria, dat kan dan nog leuk worden 24 februari Al is het volgens mij zo dat veel mensen geen groente e.a. lusten omdat hun ouders niet lekker kunnen koken.

Het valt me wel op dat de heren en dames carnivoren niet echt een... verfijnde eetlust hebben. Ik bedoel, als je vraagt wat ze lekker vinden, dan wordt als eerste genoemd een Whopper, een kippebout, een biefstuk... Het moet meteen weer zo lomp met dat vlees, als je begrijpt wat ik bedoel.

Waarom niet een lekkere entrecôte in rode wijnsaus, gekruid met o.a. laurierblad, kruidnagelen en weet ik wat al niet meer? Ik bedoel, als mij wordt gevraagd wat mijn favoriete gerecht is zeg ik toch ook niet KROOZANT BRIE?!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 11:46 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

hmm of een varkenshaas gevult met paturain gemengt met jonge kaas... njammie.
of een lekkere medium biefstuk met rodewijnpeper saus.. aarrrghh ik had al honger..
Ik haat woppers en andere fastfood shit!!!!
dood aan burgerking en mc Donalds (oeh dit is wel heel gewaagd of niet) wedden dat vargen hierop reageerd!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 25-01-2002 11:48 by Snagger Profiel van Snagger

Een biefstukke (runderlende-tje!) met een kruidenkorsje (diverse-soorten) in een rode wijn/rozemarijn saus. Erg lekker!

Of, voor de vis-fans, een zalmfiletje (cheap ) met een dillekorstje in een rieslingsaus. Of (on)heilbotje met rode pesto... mjam!!!!!

Nu moet ik stoppen van Necromantica met het posten van de lekkerste gerechten.
Verstandige keuze want mijn maag begint te knorren


Ik, Wil Schuurman


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-01-2002 11:48 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 25 januari 2002 11:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Waarom niet een lekkere entrecôte in rode wijnsaus, gekruid met o.a. laurierblad, kruidnagelen en weet ik wat al niet meer? Ik bedoel, als mij wordt gevraagd wat mijn favoriete gerecht is zeg ik toch ook niet KROOZANT BRIE?!


Omdat een dubbele whopper met kaas gewoon lekkerder is.....





Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 25-01-2002 11:49 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

quote:
Op 25 januari 2002 11:44 schreef Dwaallicht het volgende:

Waarom niet een lekkere entrecôte in rode wijnsaus, gekruid met o.a. laurierblad, kruidnagelen en weet ik wat al niet meer?


Hmm Boef Bourgignon!

(en ja, het is verkeerd gespeld...)

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 25-01-2002 11:50]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 11:49 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Kijk, DAT bedoel ik. Als ik dat zo lees krijg zelfs ik wel weer eens zin om een stukkie biefstuk te proeven. Gaat toch niet gebeuren, maar het gaat om het idee. Rodewijn-rozemarijn saus...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 11:49 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 januari 2002 11:48 schreef Snagger het volgende:
Of, voor de vis-fans, een zalmfiletje (cheap ) met een dillekorstje in een rieslingsaus. Of (on)heilbotje met rode pesto... mjam!!!!!






Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 11:51 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

uhh vis.. brrr ik ben een vis-o-tarieër.

quote:
Op 25 januari 2002 11:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Hehe Cadaveria, dat kan dan nog leuk worden 24 februari Al is het volgens mij zo dat veel mensen geen groente e.a. lusten omdat hun ouders niet lekker kunnen koken.


ehhh jah dat probleem had ik al voorzien.. lust wel rijst!!!
mijn mams kan erg lekker koken, maar vind die shit gewoon niet te eten.. zit soms kokhalzend aan tafel.. spuugde vroeger de fruithapjes in mama's gezicht uit..


[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 25-01-2002 11:53]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 25-01-2002 11:53 by Snagger Profiel van Snagger

quote:
Op 25 januari 2002 11:46 schreef Cadaveria het volgende:
hmm of een varkenshaas gevult met paturain gemengt met jonge kaas... njammie.
of een lekkere medium biefstuk met rodewijnpeper saus.. aarrrghh ik had al honger..
Ik haat woppers en andere fastfood shit!!!!
dood aan burgerking en mc Donalds (oeh dit is wel heel gewaagd of niet) wedden dat vargen hierop reageerd!!


Ook ik reageer hierop!
Een hamburger is erg lekker -mits je hem snel eet- ! OK, het behoort misschien tot de groep van "Je weet niet wat je eet" maar dat hebben we ook bij alles zo ongeveer...

De chinese macdonalds, genaamd "Charlie Chiung" heeft ook heeeeeeeeeeerlijke dingen, zoals een broodje babie pang-pang e.d.

Lekker!

Overigens, we zitten wel erg off-topic, want als ik het goed lees heet dit topic "Vegetariër"


Ik, Wil Schuurman


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-01-2002 11:54 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Vis:

In roomboter gebakken scholfilets met dillesaus . Nee idd, eentje is niet genoeg .

En een heerlijke Duitse Wienerschnitzel (meer dan bordvullend, 2 tot 3x zo groot als zo'n Hollands dingetje ). Of in een Duits steakhaus kun je ook je buik geweldig rond eten .

Als wij gaan uit eten doen we dat dan ook altijd over de grens (kwartiertje...).


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 12:01 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 januari 2002 11:51 schreef Cadaveria het volgende:
ehhh jah dat probleem had ik al voorzien.. lust wel rijst!!!
mijn mams kan erg lekker koken, maar vind die shit gewoon niet te eten.. zit soms kokhalzend aan tafel..


Hmmm wat maf. Welke groenten lust je?


quote:
spuugde vroeger de fruithapjes in mama's gezicht uit..



Getver.
Anyway, ON TOPIC.... genoeg over vlees geluld, dan open je maar een karnivoren-topic!

Lekkere vegetarische dingen... okay HEEL simpel (simpeler kan haast niet) verse spinazie ca. 30 seconden in een hete wok opbakken (absoluut niet langer! het liefst in wat sesamolie, zonnebloemolie is ook wel OK), enkele eetlepels sesamzaadjes van tevoren even roosteren in een droge koekepan en door de spinazie scheppen. Shiitake (japanse PADDO'S) snijden en er doorheen gooien, beetje olie d'r overheen en wat verse koriander erdoorheen scheppen. KLAAR is je oosterse salade!! Lekker man (wel prijzig trouwens).


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 12:02 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

Gisteren een bangelijk lekker hapje gegeten: brie met honing in de oven en dan in zo'n koekje...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 25-01-2002 12:03 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Mjam


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 12:08 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 januari 2002 12:02 schreef Sharteel het volgende:
Gisteren een bangelijk lekker hapje gegeten: brie met honing in de oven en dan in zo'n koekje...


lekker inderdaad. Ook lekker: blader deeg, stukkie brie derin, beetje peper erop, beetje pesto erop, plakkie dichtvouwen, in de oven gooien tot het deeg gaar is... mjam


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-01-2002 12:16 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Ja, kruidenboter en brie zijn idd altijd wel .

Maar zijn we niet een beetje offtopic aan het raken ?


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 12:18 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 januari 2002 12:16 schreef TNightmare het volgende:
Maar zijn we niet een beetje offtopic aan het raken ?


Nee hoor, dit zijn gewoon wat tips voor de vegetariërs onder ons...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 12:19 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Nou ja, het begon over waarom je wel of niet vego zou kunnen/willen zijn, en dat lijkt me redelijk duidelijk besproken dus dan dwaalt de discussie onvermijdelijk af in (vegetarische) voedselterreinen Bij mij wel, tenminste.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-01-2002 13:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ik vind vegetariers een beetje vreemd.

Als je iemand 2 eieren voorlegt, zal hij die beide met smaak opeten. Zeg je vervolgens dat 1 ervan uit een legbatterij komt, krijg je reactie's als: "Bah, shit, wat heb ik gedaan".

Als je een kip of welk beest dan ook, vanaf zijn geboorte in een (voor vegetariers onacceptabel) legbatterij stopt, is er naar mijn mening niets aan de hand, de kip weet namelijk niet beter.

Nu zullen vegetariers zeggen dat dat dieronvriendelijk is en van die blabla, maar als je een Taliban-guru vanaf zijn geboorte blijft zeggen dan Amerika de vijand is, weet hij ook niet beter.

Daar komt bij, dat het doden van een varken voor zijn vlees echt niet zachtaardig gaat dan als men een varken slacht voor zijn huid o.i.d.

Vegetarier zijn ok, maar beargumenteer dat dan wel goed.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2002 14:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 januari 2002 13:39 schreef . het volgende:
Ik vind vegetariers een beetje vreemd.

Dat zegt meer over jou dan over vegetariers

quote:
Als je iemand 2 eieren voorlegt, zal hij die beide met smaak opeten. Zeg je vervolgens dat 1 ervan uit een legbatterij komt, krijg je reactie's als: "Bah, shit, wat heb ik gedaan".


Du-hu-hu-sss... Alsof alleen vega's geen legbatterij-eitjes willen eten.. Sjonge jonge zeg.. Kom jij uit 'een ei gekropen' ofzo? Mag ik je erop attenderen dat legbatterijen landelijk verboden worden (eindelijk) dus dat jij strax ook geen legbatterij-eitje meer kan krijgen? Moet je ook ineens aan de scharrel-eitjes.. Eng heh

quote:
Als je een kip of welk beest dan ook, vanaf zijn geboorte in een (voor vegetariers onacceptabel) legbatterij stopt, is er naar mijn mening niets aan de hand, de kip weet namelijk niet beter.

Ok joh.. Het woord beest geldt voor ieder mens, maar voor jou zeker De kip weet niet beter, maar WIJ wel! En daar gaat het nu juist om.. Pff... Dat ik hier nog tijd aan besteed ook zeg... Als ik nu zeg 'Ja, jammer voor de negertjes in Afrika die doodgaan aan AIDS en honger, jammer voor ze, ZIJ WETEN TOCH NIET BETER' dat kan dan ineens niet?

quote:
Nu zullen vegetariers zeggen dat dat dieronvriendelijk is en van die blabla, maar als je een Taliban-guru vanaf zijn geboorte blijft zeggen dan Amerika de vijand is, weet hij ook niet beter.

Tsja.. en als je vanaf je geboorte te horen krijgt dat vlees goed voor je is, weet je ook niet beter? Waarom zijn de meeste vega's hier dan op 'latere' leeftijd geswitched i.p.v. dat ze zo opgevoed zijn? Iedereen die hersens heeft kan zijn eigen keuzes maken..

quote:
Daar komt bij, dat het doden van een varken voor zijn vlees echt niet zachtaardig gaat dan als men een varken slacht voor zijn huid o.i.d.
Wat wil je daar mee zeggen?

quote:
Vegetarier zijn ok, maar beargumenteer dat dan wel goed.
Pff.. Heb je deze post nou neergezet om een reactie uit te lokken? Volgens mij heb je de posts in dit topic nog niet gelezen namelijk..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 14:55 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Snaack begon, en Dwaallicht doet het over... Alle macht aan de vego's!!!

quote:
Op 25 januari 2002 13:39 schreef . het volgende:
Ik vind vegetariers een beetje vreemd.


Ik vind jou een beetje vreemd (hieronder meer).

quote:
Als je iemand 2 eieren voorlegt, zal hij die beide met smaak opeten. Zeg je vervolgens dat 1 ervan uit een legbatterij komt, krijg je reactie's als: "Bah, shit, wat heb ik gedaan".


1. Wie bedoel je met 'iemand'?
2. Kan je een beetje een omeletje bakken? Anders eet ik die eieren niet met smaak op.
3. Wat heeft dit met vegetarisme te maken?

quote:
Als je een kip of welk beest dan ook, vanaf zijn geboorte in een (voor vegetariers onacceptabel) legbatterij stopt, is er naar mijn mening niets aan de hand, de kip weet namelijk niet beter.


Hoe kom je erbij dat legbatterijen voor vegetariërs onacceptabel zijn? Vegetariërs kiezen ervoor om geen VLEES te eten. Ze kiezen er niet voor om geen LEGBATTERIJEN te eten. Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.

Vegetariërs kunnen er trouwens best voor kiezen om ook legbatterij-eieren af te zweren hoor, maar dat is een andere keuze. Vegetarisme gaat over VLEES, niet over EIEREN.

quote:
Nu zullen vegetariers zeggen dat dat dieronvriendelijk is en van die blabla, maar als je een Taliban-guru vanaf zijn geboorte blijft zeggen dan Amerika de vijand is, weet hij ook niet beter.


Heu.... mmmmja. Steek er nog een op zou ik zeggen

quote:
Daar komt bij, dat het doden van een varken voor zijn vlees echt niet zachtaardig gaat dan als men een varken slacht voor zijn huid o.i.d.


Nou en? Ik ben geen vegetariër omdat ik dieren zielig vind. Jouw kleine zusje (of een ander voorbeeld uit jouw buurt) is dat misschien, maar niet alle vegetariërs zijn jouw kleine zusje.

quote:
Vegetarier zijn ok, maar beargumenteer dat dan wel goed.


Vleeseter zijn OK, maar hou dan wel je mond over dingen waar je geen verstand van hebt...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 14:58 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 25 januari 2002 12:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmmm wat maf. Welke groenten lust je?
).


spinazie a la creme, bloemkool, worteltjes, sla (gewoon veldsla en ijsberg sla) witte bonen in tomaten saus..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 15:00 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 januari 2002 14:58 schreef Cadaveria het volgende:
spinazie a la creme, bloemkool, worteltjes, sla (gewoon veldsla en ijsberg sla) witte bonen in tomaten saus..


Heilige tering, jij bent eigenlijk gewoon nog Olvarit verslaafde!! Ik ga niet nederlands koken hoor Maar er zal genoeg eh niet-groente-spul aanwezig zijn om naar binnen te slurpen. En met bloemkool is ook wel wat te beginnen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 15:02 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Je bent geweldig (of was dat te slijmerig)

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 25-01-2002 15:03]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2002 21:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 januari 2002 11:53 schreef Snagger het volgende:
De chinese macdonalds, genaamd "Charlie Chiung" heeft ook heeeeeeeeeeerlijke dingen, zoals een broodje babie pang-pang e.d.



satekroket!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-01-2002 21:32 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

-To Snaack:
quote:
Du-hu-hu-sss... Alsof alleen vega's geen legbatterij-eitjes willen eten.. Sjonge jonge zeg.. Kom jij uit 'een ei gekropen' ofzo? Mag ik je erop attenderen dat legbatterijen landelijk verboden worden (eindelijk) dus dat jij strax ook geen legbatterij-eitje meer kan krijgen? Moet je ook ineens aan de scharrel-eitjes.. Eng heh

Ik lust sowieso geen eieren.
quote:
De kip weet niet beter, maar WIJ wel! En daar gaat het nu juist om

Nee, daar gaat het niet om. Als je het beste voor een dier wil, moet je ze ergens laten leven waar geen mensen leven. Maarja, aangezien wij toch nog moeten eten, kunnen we het leven van een dier het best zo kort mogelijk houden (imho), omdat het toch zo 'wreed' is.
quote:
Wat wil je daar mee zeggen?

Daarmee wil ik reageren op Dwaallicht:
quote:
'ja maar je draagt wel kisten dus ben je FOUT!'.



-To Dwaallicht:
quote:
1. Wie bedoel je met 'iemand'?
2. Kan je een beetje een omeletje bakken? Anders eet ik die eieren niet met smaak op.
3. Wat heeft dit met vegetarisme te maken?

1. Een willekeurig persoon die eieren lust.
2. Nee.
3. Niets.
quote:
Vegetarisme gaat over VLEES, niet over EIEREN.

Vegetarisme gaat idd over vlees. Maar waarom? Omdat vegetariers de dieren een beter leven gunnen, daar komen de legbatterijen erbij.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen