IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 12:56 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 12:54 schreef SkinPeeleR het volgende:
pfff, mensen zijn erger dan beesten.
Vandaar dat wij graag vriendelijke diertjes met een vacht AFSLACHTE EN OPVRETE!!!!!!
En sinds die kutkoe mijn hond heeft vermoord ga ik ze allemaal opvreten!!
met erbij


Een koe die je hond heeft vermoord???


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 12:58 by Gunman Profiel van Gunman

Het "je mag geen diertjes doden om op te eten" is pure onzin, gewoon zwak: "aah, je mag nie zeggen dat wij beter zijn"--->zijn we ook niet, we zijn verder geovolueerd verdomme

Als een wild beest mij dood, heb ik ook maar pech (de kans dat dat gebeurt )
Overvloedig/overbodig doden en voor "de luxe" is dan weer wat anders, dat is geen nood.



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:00 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 12:58 schreef Gunman het volgende:
Het "je mag geen diertjes doden om op te eten" is pure onzin, gewoon zwak: "aah, je mag nie zeggen dat wij beter zijn"--->zijn we ook niet, we zijn verder geovolueerd verdomme

Als een wild beest mij dood, heb ik ook maar pech (de kans dat dat gebeurt )
Overvloedig/overbodig doden en voor "de luxe" is dan weer wat anders, dat is geen nood.




We zijn dan misschien wel verder geëvolueerd, maar zie je ooit ergens een dier een oorlog beginnen? In dat opzicht zijn ze toch echt wel beter dan wij!


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 13:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2003 12:38 schreef campske666 het volgende:
heb toch nog ff tijd gehad, dus:

- groenten zitten ook vol sproeistoffen



Nee hoor. Ik eet alleen biologisch verbouwde groenten, dat ziet er over het algemeen wat minder perfect uit maar is niet genetisch gemodificeerd en met chemicaliën besproeid. Zowaar echt natuurlijk verbouwd dus, je eigen volkstuintje in de supermarkt.

Aan de stoffen die er inzitten door de vervuiling ontkom je niet maar de extra shit kan je dus wel vermijden.

quote:
De reden waarom vele mensen zich zo slecht voelen is net omdat we zo ver van de natuur staan, omdat we ertegen in willen gaan.


Ja? waar heb je dat gelezen?

En wie voelen zich allemaal slecht dan, en slecht in welk opzicht? Geestelijk of fysiek?

quote:
Ik beschouw mezelf idd nog een deel van de natuur.


De mensheid is het kankergezwel, de rotte plek op deze planeet ja.

Aangezien slechtheid ook deel uitmaakt van de Aarde doen wij dat dus ook ja.

quote:
die houding van "wij behoren niet meer tot de natuur" wind ik misselijkmakend, en is voor een groot deel verantwoordlijk voor de erbarmelijke staat van de natuur tegenwoordig.




Ik heb toch ook niet gezegd dat het goed is dat we zo ver bij de natuur vandaan staan? Maar je hoeft maar om je heen te kijken om te constateren dat het daadwerkelijk zo is.

Zijn wij trouwens niet verantwoordelijk voor de door jou zo gehekelde "erbarmelijke staat der natuur"?

Dat is pas misselijkmakend!

quote:
En het gaat me niet om het plezier van het jagen. Het gaat me erom dat het lijden van het beest geen reden is om het niet te eten.


Gij mislukte Machiavellist!

Het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel is *euhm* kenmerkend

quote:
Dat in het kort. Verder ga ik hier niet meer op in wegens gebrek aan tijd en totaal gebrek aan interesse.


"Billions of people just living out their lives... Oblivious..."



In wat voor schijtwereld ben ik geboren zeg..

Een wereld vol domme Neanderthalers


quote:
Ps.juist een lekker broodje kip geten


Dus?

Ik heb net lekker gescheten, interessant heh!

Ow ja: krijg een salmonelle-vergiftiging!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 31-10-2003 13:09]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 13:04 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 12:58 schreef Gunman het volgende:
Overvloedig/overbodig doden en voor "de luxe" is dan weer wat anders, dat is geen nood.
Daar doelde ik dan ook op. Zelfs als je wel vlees wil eten voor de voedingsstoffen is 30 gram (!) per week voldoende om het nodige binnen te krijgen. Wat je dus meer aan vlees eet is luxe/lust.. en daar worden dieren voor gedood.

En het gaat niet alleen om het doden, want dat gebeurt (meestal) op redelijk 'humane' wijze.. maar hun hele leven worden die dieren verkeerd behandeld.


I'm not being rude. You're just insignificant.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 13:05 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 13:00 schreef Miss Lucifer het volgende:
We zijn dan misschien wel verder geëvolueerd, maar zie je ooit ergens een dier een oorlog beginnen? In dat opzicht zijn ze toch echt wel beter dan wij!
Eh, helaas moet ik je even vertellen dat er andere diersoorten zijn die dingen als oorlogen en executies kennen. Mieren, bijvoorbeeld.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:09 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:05 schreef helmet het volgende:
Eh, helaas moet ik je even vertellen dat er andere diersoorten zijn die dingen als oorlogen en executies kennen. Mieren, bijvoorbeeld.


Waaaaat?? Serieus? Nou ja, iig maken ze vast geen massavernietigingswapens!


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 13:10 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 13:03 schreef Snaack het volgende:


Ja? waar heb je dat gelezen?


Ik heb ook een mening van mezelf, die ik niet nodig vind te staven met de bewering van anderen.

quote:

En wie voelen zich allemaal slecht dan, en slecht in welk opzicht? Geestelijk of fysiek?





Is het je al opgevallen hoeveel mensen constant medicijnen nemen voor mentale en fysieke klachten, en hoe populair psychologen, psychiaters en zo zijn ? En waarom denk je dat die new-age crap zo opkomt ?


quote:

De mensheid is het kankergezwel, de rotte plek op deze planeet ja.

Aangezien slechtheid ook deel uitmaakt van de Aarde doen wij dat dus ook ja.


Wat een zever. Wij zijn gewoon een dier tussen alle anderen, en behoren net zo hard tot de natuur als dieren planten, de zon en de maan.



quote:


Ik heb toch ook niet gezegd dat het goed is dat we zo ver bij de natuur vandaan staan? Maar je hoeft maar om je heen te kijken om te constateren dat het daadwerkelijk zo is.

Zijn wij trouwens niet verantwoordelijk voor de door jou zo gehekelde "erbarmelijke staat der natuur"?

Dat is pas misselijkmakend!



idd, wij zijn verantwoordlijk omdat mensen zich beschouwen enls buiten de natuur staande, en er onafhankelijk van zijnde. "What a mistaka to maka"


quote:

"Billions of people just living out their lives... Oblivious..."



In wat voor schijtwereld ben ik geboren zeg..



Dus omdat sommigen zich niet fel interesseren in iets waar jij veel belang aan hecht zijn ze per definitie dom ?

Newsflash: sommige mensen hebben meer aan hun kop dan de reden waarom jij te nichterig bent om een lekker kippetje te eten.



[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 31-10-2003 13:14]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 13:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2003 13:09 schreef Miss Lucifer het volgende:
Waaaaat?? Serieus? Nou ja, iig maken ze vast geen massavernietigingswapens!


En zo wel bombardeert Bush ze!


maniacM
Usericon van maniacM
Posted 31-10-2003 13:11 by maniacM Profiel van maniacM

meat=murder


Dominium
Usericon van Dominium
Posted 31-10-2003 13:11 by Dominium Profiel van Dominiumhttp://www.gothweb.be

quote:
Op 31 oktober 2003 13:09 schreef Miss Lucifer het volgende:
Waaaaat?? Serieus? Nou ja, iig maken ze vast geen massavernietigingswapens!


Als de hersenen van die mieren zo sterk ontwikkeld waren als die van ons, vast wel.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:15 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:11 schreef Snaack het volgende:
En zo wel bombardeert Bush ze!


Heeft die hersenloze debiel ook wat te doen...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:19 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 12:38 schreef campske666 het volgende:
Dat in het kort. Verder ga ik hier niet meer op ingaan wegens gebrek aan tijd en totaal gebrek aan interesse.

Hier wil ik toch nog even op reageren, want dit stoort mij.

Nu wordt zo'n vegotopic eens in de zoveel tijd omhooggeschopt, en komen de clichémannetjes weer langs om hamburgers te posten e.d., met de bekende retoriek dat vego's dom zijn, tegennatuurlijk, ongezond en dat ze niet weten wat ze missen enzo.
Daarna komen mensen als SnaacK die een keurige uiteenzetting van het hoe en waarom van vegetariërs doen. Argumenten die welhaast stelselmatig genegeerd worden. Na schier eindeloos drammen krijg je zo'n cliché-frikandelsnuiver zo ver dat hij een keer LEEST wat er hier gezegd wordt, en wat is het resultaat:

'ik heb er geen tijd voor en het interesseert me niet'.

POST DAN OOK NIET!!!!
Zo'n Jenje ook: 'ja, ik kan ook niet alles lezen', en na genadeloos vermorzeld te zijn door z'n eigen tegenspraken laat-ie zich ook niet meer zien.

En over een paar maanden komt er weer zo iemand die hersenloos is geworden door teveel gehaktballen, en begint het hele riedeltje van voren af aan. En dan komt campske weer met z'n 'vegetariërs zijn tegennatuurlijk' en jenje weer met z'n HORG HORG VLEES IS LEKKORRRR.

Gadverdamme, wat zijn jullie allemaal een stel domme kuthomo's.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-10-2003 13:22 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 31 oktober 2003 13:11 schreef maniacM het volgende:
meat=murder


murder=meat


I can't shoot straight unless I've had a pint!


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 13:23 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 13:19 schreef Dwaallicht het volgende:
...
Gadverdamme, wat zijn jullie allemaal een stel domme kuthomo's.


Het intereeseert me idd niet, want ik heb mijn mening, en die verandert toch niet. Dat neemt toch niet weg dat ik het recht niet heb om die te posten.
Verder stoort het mij dat iedereen die niet met je akkoord gaat voor dom uitgemaakt wordt. Jij vind jezelf blijkbaar niet beter dan dieren, maar wel beter dan andersdenkenden. Mooi is dat.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 13:26 by Gunman Profiel van Gunman

@Dwaallicht: ieder zijn keuze: Vegetariërs zijn niet tegennatuurlijk , vleeseters evenmin. Als je vegetariër bent om dat je dat gezonder/lekkerder vindt, is dat je goed recht. Ik ben dat "je gaat toch niet doden om te eten?" argument echter spuugzat. Nu meen ik me wel te herinneren dat dat niet jouw drijfveer is om vegetarisch te eten.



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dominium
Usericon van Dominium
Posted 31-10-2003 13:29 by Dominium Profiel van Dominiumhttp://www.gothweb.be

quote:
Op 31 oktober 2003 13:26 schreef Gunman het volgende:
Ik ben dat "je gaat toch niet doden om te eten?" argument echter spuugzat.



idd.
En daarbij, planten dood je ook om te kunnen eten, hoe raar dit ook mag klinken.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 13:29 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 31 oktober 2003 13:29 schreef Dominium het volgende:
idd.
En daarbij, planten dood je ook om te kunnen eten, hoe raar dit ook mag klinken.

Voilà, da's ook leven.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:30 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:29 schreef Dominium het volgende:
idd.
En daarbij, planten dood je ook om te kunnen eten, hoe raar dit ook mag klinken.


Dat is waar. Vegetariërs maken de keuze om geen vlees te eten, prima hoor. Maar ze hoeven dan niet te gaan mekkeren tegen het vleesetende volk, dat gaat te ver!


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2003 13:32 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 31 oktober 2003 13:26 schreef Gunman het volgende:
@Dwaallicht: ieder zijn keuze: Vegetariërs zijn niet tegennatuurlijk , vleeseters evenmin. Als je vegetariër bent om dat je dat gezonder/lekkerder vindt, is dat je goed recht. Ik ben dat "je gaat toch niet doden om te eten?" argument echter spuugzat.

Dat argument haalt bijna helemaal niemand naar voren, daar gaat de hele discussie niet over!

En trouwens, dan bén ik niet eens vegetariër.... (wel geweest, ik eet nu 1 à 2 keer per maand een stukje vlees).

Campske, jij hebt gewoon een stuk plaatstaal voor je kop en als de discussie te moeilijk voor je wordt heb je 'geen tijd en zin'. Je ontwijkt maar je geeft het niet toe. Dan ben je in mijn boek dus dom, daar heb ik verder helemaal geen moeite mee .


Dominium
Usericon van Dominium
Posted 31-10-2003 13:33 by Dominium Profiel van Dominiumhttp://www.gothweb.be

Ik heb ooit dit eens tegen een vegetariër gezegd en kreeg als opmerking: "ja maar planten voelen geen pijn!"
Wie zegt dat?????
Kan goed zijn van wel maar dat wij met al onze wetenschap dit nog niet gevonden hebben hoe dat deze planten pijn ervaren.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 13:34 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 13:32 schreef Dwaallicht het volgende:
Campske, jij hebt gewoon een stuk plaatstaal voor je kop en als de discussie te moeilijk voor je wordt heb je 'geen tijd en zin'. Je ontwijkt maar je geeft het niet toe.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 13:35 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 31 oktober 2003 13:30 schreef Miss Lucifer het volgende:
Dat is waar. Vegetariërs maken de keuze om geen vlees te eten, prima hoor. Maar ze hoeven dan niet te gaan mekkeren tegen het vleesetende volk, dat gaat te ver!

Ik heb ooit een medestudent gehad die straight egde en vegetariër was: die ging nooit zagen: hij zei dat ieder zijn keuze moest maken...voor dei gast kon ik respect opbrengen (dat, en dat hij ook stiekum een BM fan was)


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 13:35 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 13:33 schreef Dominium het volgende:
Ik heb ooit dit eens tegen een vegetariër gezegd en kreeg als opmerking: "ja maar planten voelen geen pijn!"
Wie zegt dat?????
Kan goed zijn van wel maar dat wij met al onze wetenschap dit nog niet gevonden hebben hoe dat deze planten pijn ervaren.


Inderdaad. In dat geval zouden vegetariërs ook geen groente moeten eten... Wat dan wel, eigenlijk? Maar wat ik niet begrijp is waarom vegetariërs wel vis eten. Ik bedoel, vissen zijn ook dieren, en ze voelen ook pijn!


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 13:36 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 13:32 schreef Dwaallicht het volgende:

Campske, jij hebt gewoon een stuk plaatstaal voor je kop en als de discussie te moeilijk voor je wordt heb je 'geen tijd en zin'. Je ontwijkt maar je geeft het niet toe. Dan ben je in mijn boek dus dom, daar heb ik verder helemaal geen moeite mee .


Op welk punt is de conversatie dan te moeilijk geworden ? Lijkt me nog altijd redelijk simpel:

- Sommigen hebben hun redenen om geen vlees te eten ( zie snaack's post)
- ik persoonlijk vind die redenen niet afdoende genoeg (want: mens= natuurlijk = omnivoor)
- we raken het niet eens en sommigen beginnen boos te worden
- ik heb hier een machine van 1 miljoen euro in de prut liggen, dus heb niet veel tijd om volzinnen te maken.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen